بهترین زمان سفر به هلند

بهترین زمان سفر به هلند + به همراه معرفی خلوت ترین و برترین زمان

معمولا مسافرانی که قصد دیدن اروپا را دارند، در اکثر مواقع سفر به هلند را از قلم نمی‌اندازند. چرا که هلند به واسطه آمستردام تاریخی، کانال‌های پیچ در پیچی که در امتداد جاده‌ها دارد و به‌خاطر بناهای قرون وسطایی و کلیساهای خاصش معروف شده‌ است. برای سفر به این کشور زیبا لازم است که بهترین زمان سفر به هلند را هم بدانید. در ادامه با این مقاله از مجله گردشگری سه کلیک همراه باشید تا بهترین زمان سفر به هلند را بررسی کنیم. 

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

آب‌وهوای هلند 

بهترین زمان سفر به هلند

آب‌و‌هوای هلند به طور کلی معتدل است که برای کشوری که در شمال اروپا قرار دارد، معمولی است. از ماه مارس تا می (از فروردین تا خرداد) هوا رفته‌رفته گرم می‌شود و در تابستان هوا بسیار گرم خواهد بود. پیشنهاد می‌کنیم در این بازه زمانی با دوچرخه حومه شهر آمستردام را بگردید و به جاهای دیدنی مانند مرکز سفال سازی شهر دلفت بروید. 

از سوی دیگر در ماه آوریل تقریبا دما در حدود 12 تا 15 درجه سانتی گراد است و در ماه می، به بالای 20 درجه خواهید رسید و تعداد روزهای آفتابی خیلی بیشتر خواهد شد. البته آب‌و‌هوای هلند همیشه هم قابل پیش‌بینی نیست و فرقی نمی‌کند در چه موقع از سال به هلند رفته‌ باشید هر لحظه ممکن است با آسمانی ابری و رگبار روبه‌رو شوید. حتی گاهی اوقات ممکن است در روزی آفتابی ابرهای خاکستری رنگ در آسمان ببینید. 

بهترین زمان برای بازدید از هلند

اکثر کسانی که قصد دیدن هلند و زیبایی‌هایش را دارند، در بهار کارهای سفرشان را انجام می‌دهند تا طی این فصل در خیابان‌های محبوب آمستردام قدم بزنند، به دیدن لاله‌های خوش‌رنگ هلندی در هارلم بروند و با کلیساهای جامع هیبت‌انگیز آن به دل تاریخ این کشور سفر کنند. در فصل بهار، آب‌و‌هوای هلند ملایم است و بیرون رفتن و چرخیدن در شهرهای این کشور بیشتر از همه در این فصل می‌چسبد. این هوای دلچسب بهاری در هلند که نه خیلی گرم است و نه خیلی سرد، به لطف دریاییست که در امتداد آن واقع شده‌ است. پس وقتی می‌گوییم بهترین زمان سفر به هلند بهار است، بی‌علت نیست. 

بهترین زمان سفر به هلند

تقریبا همه مسافرانی که سفر به هلند را بر سایر نقاط اروپا ترجیح داده‌اند، دوست دارند گشت‌و‌گذار با قایق در کانال‌های جالب هلند را تجربه کنند و چه فصلی بهتر از فصل بهار برای دیدن آمستردام دوست‌داشتنی با قایق و سفر به هلند. البته راه دیگری هم وجود دارد. اگر اهل رکاب زدن هستید، دوچرخه کرایه کنید و در بهترین فصل سفر به هلند از همه جا دیدن کنید. اگر در بهار که بهترین زمان سفر به هلند است، به این کشور پرجاذبه سر می‌زنید، آسیاب‌های بادی و مزارع معروف گل‌های لاله را فراموش نکنید. در حومه شهر می‌توانید لاله‌های خیره‌کننده را پیدا کنید. مثل مزرعه محبوب کوکنهوف که از اواسط مارس تا اواسط ماه می می‌توانید به آن سر بزنید و عکس‌های زیبا با منظره فوق‌العاده لاله‌های رنگارنگ ثبت کنید.

از طرفی وقتی در بهار به هلند بروید، مردم شاد هلند را خواهید دید که در حال جشن گرفتن در فضاهای باز هستند. یکی از این جشن‌های مخصوص مردم هلند، روز پادشاه (King’s Day) است. این جشن در روز 27 آوریل هر سال یعنی روز تولد پادشاه برگزار می‌شود. اگر در بهترین زمان سفر به هلند دنبال هیجان بیشتری هستید و موسیقی و آهنگ بخش جدا نشدنی از زندگی شماست، کنسرت‌های فصل بهار هلند همان چیزی است که به آن نیاز دارید. در کنار تمام این مزیت‌هایی که برای رفتن به هلند در فصل بهار گفته شد، باید گفت که قیمت‌ها در این فصل بیشتر از فصل‌های دیگر است. این نکته را هم به یاد داشته باشید که اگر بهار را برای سفر به هلند انتخاب کرده‌اید، حتما زودتر هتل محل اقامت خود را رزرو کنید چون تعداد مسافران در بهترین زمان سفر به هلند بسیار بالا است و اگر به موقع اقدام نکنید هتل‌های خوب را از دست خواهید داد.

سفر به هلند در تابستان

بهترین زمان سفر به هلند

فصل تابستان تقریبا محبوب‌ترین فصلی است که مردم برای بازدید از هلند انتخاب می‌کنند. در حقیقت بین بهار و تابستان بر سر اینکه کدام یک بهترین زمان سفر به هلند است همیشه رقابت وجود دارد. برخلاف بهار که هوایی ملایم‌ و معتدل  دارد، در تابستان آسمان هلند آفتابی‌تر است و این یعنی به تعداد نامحدودی روزهای مناسب برای گشتن در شهرهای هلند خواهید داشت. البته این نکته را فراموش نکنید که در کل هوای کشور هلند غیرقابل پیش‌بینی است و فرقی نمی‌کند که بهترین زمان سفر به هلند، بهار باشد یا تابستان.

یکی دیگر از دلایل سفر به هلند در تابستان می‌تواند جشن‌های تابستانی آن باشند که بیشتر در موسیقی خلاصه می‌شود. مانند جشنواره موسیقی پینک پاپ (Pink pop) که به مدت سه روز از شنبه تا دوشنبه در ماه ژوئن و در لندگراف برگزار می‌شود. اگر در ماه جولای در شهر روتردام باشید، می‌توانید به جشنواره موسیقی جاز دریای شمال بروید. در روستای اسنیک هم جشنواره قایقرانی هفته اسنیک برگزار می‌شود که بین مردم و گردشگران بسیار محبوب است. 

ارزان‌ترین زمان سفر به هلند

قطعا بهترین زمان سفر به هلند که مقرون‌به‌صرفه هم باشد، فصل سرما یعنی زمستان است. از ماه نوامبر تا اوایل ماه مارس (از آبان تا اسفند) نه تنها قیمت اقامتگاه‌ها و هتل‌ها به خاطر کاهش تعداد مسافرین از دیگر فصول سال کمتر است بلکه حتی بعضی از هتل‌ها به مشتریان خود تخفیف‌های 30 درصدی هم می‌دهند. 

اگر شخصی از مسافتی بسیار دور مانند آمریکا قرار است به هلند بیاید بهترین زمان سفر به هلند که مقرون‌به‌صرفه هم باشد، از اواخر ژانویه تا فوریه (از دی ماه تا اسفند) است. البته کسانی که در اروپا زندگی می‌کنند، با استفاده از وسایل حمل‌و‌نقل مانند اتوبوس و قطار یا خطوط هوایی می‌توانند به ارزان‌ترین حالت ممکن سفر به هلند را تجربه کنند. 

خلوت‌ترین زمان برای بازدید از هلند

بهترین زمان سفر به هلند

از آنجایی که هرچه به پایان فصل پاییز نزدیک می‌شویم، با سرد شدن هوا گردشگران هلند هم کمتر می‌شوند، قطعا بهترین زمان سفر به هلند برای دیدن شهرهای زیبای آن در خلوت‌ترین حالت ممکن، فصل زمستان است. در حقیقت از اواخر نوامبر تا اوایل ژانویه (اواخر آذر تا اوایل اسفند) خیابان‌ها و گالری‌های هنری هلند خلوت‌تر است. 

اگر رفتن به هلند در زمستان برایتان ممکن نیست ولی از طرفی دوست ندارید در فصل شلوغ راهی هلند شوید، سفر به هلند را به پاییز موکول کنید. در فصل پاییز هم هوا کمی گرم‌تر از زمستان است و هم نسبت به بهار و تابستان که بهترین زمان سفر به هلند است مسافر کمتری به این کشور می‌آید. در اوایل سپتامبر که همان اوایل مهر است به علت رویداد روز یادبود آزاد است، می‌توانید بسیاری از بناهای تاریخی هلند را به صورت رایگان ببینید. 

حتی اگر به رکاب زدن در دامن طبیعت علاقه دارید، لازم نیست حتما در فصل تابستان یا بهار به هلند بروید تا فرصت دوچرخه سواری در طبیعت بکر این کشور را داشته باشید. در ماه سپتامبر(مهر) هم می‌توانید در حومه شهر دوچرخه سواری کنید و از آخرین روزهای آفتابی سال در طبیعت در حال تغییر هلند لذت ببرید چون هرچه به انتهای این فصل می‌رسیم روزهای ابری و آسمان خاکستری بیشتر خواهد شد.

از سوی دیگر اگر در اکتبر در شهر آمستردام هستید، حتما به دیدن رویداد بزرگ رقص ADE و جشنواره موسیقی الکتریکی بروید. جشنواره بین‌المللی فیلم مستند هلند نیز در ماه نوامبر (معادل آبان ماه) در شهر بزرگ آمستردام برگزار می‌شود. غیر از آمستردام، می‌توانید در هفته طراحی در ماه اکتبر به شهر آیندهوون، پایتخت طراحی هلند بروید. 

بدترین زمان سفر به هلند

بهترین زمان سفر به هلند

رفته‌رفته در بین ماه‌های نوامبر تا مارس خورشید در آسمان کشور هلند کمتر دیده می‌شود و هوا مرطوب و سرد خواهد شد. هرچند احتمالش کم است که در زمستان هلند دمای زیر صفر درجه سانتی گراد را تجربه کنید اما با وجود رطوبت هوا سرد خواهد شد. از طرفی به‌خاطر این تغییرات اقلیمی، تعداد مسافرها کمتر شده و بسیاری از جاذبه‌های گردشگری، بازارها و کسب‌و‌کارها در طول زمستان تعطیل خواهند شد. البته برای کسانی که به عشق دیدن آمستردام به هلند می‌روند، ممکن است فصل زمستان بهترین زمان سفر به هلند باشد. چون در زمستان، اکثر فعالیت‌های محبوب شهر آمستردام هلند در فضاهایی بسته برگزار می‌شود.

ولی اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست ندارید ساعت‌‌ها در صف‌های طولانی بمانید یا از گیر کردن در شلوغی‌ها پرهیاهو بدتان می‌آید و اصلا به همین دلیل در بهار، یعنی بهترین زمان سفر به هلند به این کشور نرفته‌اید، زمستان شاید بهترین زمان سفر به هلند برای شما باشد. در هلند با نزدیک شدن به کریسمس، خیابان‌های هلند با جشن‌های مختلف جان تازه‌ای می‌گیرد و گشت‌و‌گذار در بازارهای مخصوص کریسمس خاطره خاصی برایتان خواهد شد. رویدادهای زیادی در این موقع از سال برگزار می‌شود مانند جشن ورود سنت کلاس که ورود بابانوئل معروف به هلند را جشن می‌گیرند. 

کلام آخر

در این مقاله بهترین زمان سفر به هلند و علت آن را بررسی کردیم. با توجه به ترجیح و شرایط خودتان تصمیم بگیرید که چه زمانی به هلند بروید. در کل می‌توان گفت که بهار و تابستان بهترین زمان برای دیدن هلند باشکوه، مزارع لاله رنگارنگ، قدم زدن و گشتن در خیابان‌های زیبای آمستردام است. حالا شما برای ما بنویسید که کدام فصل را برای دیدن هلند ترجیح می‌دهید؟

نظرات کاربران