بهترین شهرهای هلند

بهترین شهرهای هلند؛ برای شنیدن ترانه‌ای از گل‌های زیبا

شهرهای هلند با شیروانی‌های زیبا، کانال‌ها و موزه‌های جهانی، جایگاه خاصی بین گردشگران در سراسر جهان دارد. شهر آمستردام پایتخت  هلند است و یکی از محبوب‌‌ترین شهرهاست. از دیگر شهرهای دوست‌داشتنی هلند می‌توان به شهر لاهه، اوترخت، دلفت و نایمگن اشاره کرد. در این مقاله از مجله گردشگری سه کلیک به این می‌پردازیم که وقتی به هلند رسیدید، از کدام شهر شروع کنید به گردش، کدام شهرها زیباتر است و کدام یک ارزش دیدن دارد. در ادامه باهم بهترین شهرهای هلند را به ترتیب بررسی خواهیم کرد. 

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

آمستردام 

بهترین شهرهای هلند

قطعا اولین شهری که در هلند باید از آن دیدن کنید، پایتخت این کشور یعنی آمستردام است. آمستردام یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین شهرهای اروپا است که گردشگران زیادی به عنوان مقصد سفر خود آن را انتخاب می‌کنند. وارد شهر آمستردام که می‌شوید با شیروانی‌های خوش ساخت خانه‌هاو جاده‌های سنگفرش شده‌ روبه‌رو خواهید شد. به هر طرف که بروید یکی از پل‌های قدیمی آمستردام را خواهید دید که در کنار کانال‌های شهر، حال‎وهوایی خاص ایجاد کرده است. شاید به همین دلیل هر گردشگری که قصد دیدن اروپا را دارد، آمستردام را از قلم نمی‌اندازد. قطعا نمی‌شود کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های خوب یکی از بهترین شهرهای هلند را از دست داد.

 معمولا اکثر مسافران وقتی به اولین و بهترین شهر هلند  یعنی آمستردام می‌رسند، علاقه دارند که سفر با قایق در آب‌های این شهر را تجربه کنند. ولی فراموش نکنید در دل یکی از بهترین شهرهای هلند، موزه‌های زیادی وجود دارد که انتظار شما را می‌کشد. مثلا اگر از دیدن تابلو شب پرستاره وینسنت ون گوگ لذت می‌برید پس حتما به موزه ونگوگ آمستردام سر بزنید. این موزه، بزرگترین مجموعه‌ای در دنیاست که آثار و حتی نامه‌های ون گوگ هنرمند را در خود جای داده است. در نزدیکی موزه ون گوگ، موزه ملی هلند به نام موزه رایکس نیز قرار دارد که بازدید از آن برای درک هر چه بهتر تاریخ و خصوصا هنر هلند مفید است. 

 حالا اگر دلتان می‌خواهد بیشتر درباره هلند بدانید، بلیط خانه آنه فرانک را آنلاین تهیه کنید. این موزه، خانه پدری آنه فرانک بود که به مدت دو سال این خانواده را از دست نازی‌ها در جنگ جهانی دوم در امان نگه داشت. آنه فرانک در دفترچه خاطرات خود روزهایی را که در خانه پنهان شده بودند را توصیف کرده و همین باعث شهرت این دختر یهودی-آلمانی شد.

شهر لاهه؛ یکی از بهترین شهر های هلند

شهر لاهه هلند، بعد از آمستردام، یکی از بهترین شهرهای این کشور است که برخلاف پایتخت که شلوغ و پرهیجان است بسیار آرام و دوست‌داشتنی‌ست. شهر لاهه در کنار دریای شمال قرار دارد و در مقایسه با آمستردام، نهادها و ساختمان‌های دولتی زیادی در این شهر وجود دارد. به طور مثال دیوان بین‌المللی دادگستری سازمان ملل متحد در کاخ صلح و اتحادیه اروپا در شهر لاهه قرار دارد. این شهر باشکوه به لطف عمارت‌های بزرگ و خانه‌های زیبا به عنوان دومین شهر برتر هلند شهرت یافته است تا جایی که حتی خانواده سلطنتی هم در محدوده شهر لاهه زندگی می‌کنند. 

حالا که شهر لاهه هلند را گشته‌اید، در خیابان‌های زیبای آن در کنار همراهانتان قدم زده‌اید، کافه رفته‌اید، غذاهای وسوسه‌برانگیز هلند را امتحان کرده‌اید و تک‌تک موزه‌ها را دیده‌اید، نوبت استراحت در یکی از بهترین شهرهای هلند است. اما نه در هتل یا محل اقامتتان. وقتی در شهر لاهه هستید، به استراحتگاه ساحلی مدرن شونینگن بروید که با داشتن ساحلی زیبا یکی از محبوب‌ترین‌ جاهای تفریحی هلند است. 

شهر اوترخت 

بهترین شهرهای هلند؛ شهر اوترخت 

 شهر اوترخت شاید به اندازه دیگر شهرهای هلند پرطرفدار نباشد. حتی ممکن است در بدو ورود به شهر، شبکه درهم‌تنیده جاده‌های آن به نظر زشت بیاید اما به محض اینکه فضای قرون وسطایی و سرگرم‌کننده‌ شهر اوترخت را حس کنید، همه این کمی‌وکاستی‌ها را فراموش خواهید کرد. این شهر به لطف معماری قدیمی و جذاب کلیسا جامع دام در لیست بهترین شهر های هلند قرار می‌گیرد و همین فضا و محیط منحصربه‌فرد این شهر است که بازدید از آن را لذت بخش می‌کند. همچنین شهر اوترخت هلند به‌ علت جمعیت زیاد دانشجویان خود، کافه‌ها، بارها و رستوران‌های قیمت مناسب و شادی دارد و چه چیزی بهتر از خوردن غذاها و نوشیدنی‌های معروف هلند در دل شهر اوترخت.

شهر دلفت (Delft) 

شهر دلفت به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر برای یک روز شناخته می‌شود که اتفاقا محل تولد نقاش معروف هلندی، یوهانس ورمیر، خالق تابلو “دختری با گوشواره مروارید” است. جذابیت این شهر تنها به ساختمان‌های قرون وسطایی آن، پل‌های آجری و جاده‌های پوشیده از درخت نیست. فضای خارق‌العاده شهر دلفت، آن را به یکی از بهترین شهرهای هلند تبدیل می‌کند به‌طوری که مسافران حاضرند برای یک روز هم که شده به این شهر بروند، از زیبایی‌های آن لذت ببرند و در خیابان‌های سرسبز آن قدم بزنند. 

معماری این شهر نیز خاص است. کاشی‌های زیبای آبی و سفید که به اسم سفال دلفت شهرت یافته است، در همین شهر تولید می‌شود. پس اگر می‌خواهید این سفال‌ها و کاشی‌های دلربا را ببینید، به دیدن کارخانه‌ چینی ظروف دلفت بروید که بازدید آن بین گردشگران محبوب است. 

روتردام (Rotterdam)

بهترین شهرهای هلند

یکی از کلان شهرهای هلند، شهر زیبای روتردام است که به عنوان بهترین شهرهای هلند و دومین شهر بزرگ این کشور شناخته می‌شود. حتی یکی از بزرگترین بنادر دنیا در این شهر قدیمی و در عین حال مدرن قرار گرفته ‌است. در حقیقت روتردام هلند سابقه دیرینه‌ای در تاریخ دارد و طی جنگ جهانی دوم بسیار آسیب دید. حتی بعضی از آثار این صدمات هنوز هم در روتردام دیده می‌شود ولی با کمک معماری و نبوغ هنرمندان گذشته و عصر حاضر هلند، روتردام همچنان پابرجا است و حتی جایگاه خاصی بین مسافران به عنوان یکی از بهترین شهرهای هلند پیدا کرده ‌است. 

وقتی وارد شهر روتردام می‌شوید، جریان پر جنب‌وجوش زندگی و مردم این شهر، شما را در خود غرق خواهد کرد. در روتردام شما با جاذبه‌های فرهنگی متعدد، موزه‌های سرگرم‌کننده، رستوران‌های متنوع و خوراکی‌های خوشمزه هلندی روبه‌رو خواهید شد و این دقیقا همان چیزی است که شما از بهترین شهرهای هلند انتظار دارید.

ماستریخت (Maastricht)

اگر بگوییم شهر ماستریخت بین مردم هلند هم محبوب است، بیراه نگفته‌ایم. شهر ماستریخت هلند نه تنها برای شهروندان هلندی جذاب است بلکه آلمانی‌ها و بلژیکی‌ها هم آن را به عنوان یکی از بهترین شهرهای هلند می‌شناسند. چون ماستریخت هم در نزدیکی این دو کشور است و هم در ساحل زیبای یکی از رودخانه‌های بزرگ اروپا به نام میوز (Meus) واقع شده ‌است. ناگفته نماند که جشن کارناوال ماستریخت هم طرفداران زیادی دارد. پس اگر به این شهر از بهترین شهرهای هلند می‌روید، حتما در جشن کارناوال شرکت کنید.

از سوی دیگر شهر ماستریخت شهری با فرهنگ‌های مختلف است و همین ممکن است باعث شود که شما تفاوت زیادی بین ماستریخت و سایر شهرهای هلند احساس کنید. وقتی با مردم این شهر گفت‌و‌گو می‌کنید، می‌بینید که به زبان‌های متفاوت صحبت می‌کنند. ماستریخت بخش عمده‌ای از این چند فرهنگی بودن را مدیون دانشجویان است. دانشجوها از سراسر اروپا در دانشگاه‌ ماستریخت مشغول به تحصیل هستند و برای ساختن آینده تلاش می‌کنند. 

همچنین ماستریخت، در کنار کلیساهای مرتفع و قدیمی خود، ساختمان‌های مدرن و جدید هم دارد. در حقیقت قدم زدن و گشت‌و‌گذار در خیابان‌های سنگفرش‌شده ماستریخت، حس خوبی را به شما منتقل می‌کند چون از یک طرف با کلیسای رومی سنت سرواتیوس و سنت جانسکرک روبه‌رو خواهید شد و در سمت دیگر، بوتیک‌های مد روز را می‌بینید. 

شهر گرونینگن (Groningen)

بهترین شهرهای هلند؛ شهر گرونینگن (Groningen)

شهر گرونینگن قطعا در لیست بهترین شهر های هلند قرار می‌گیرد چون با اینکه در یک منطقه روستایی و آرام در شمال این کشور واقع شده اما به محض اینکه پا به شهر گرونینگن می‌گذارید، با شهری شیک و زیبا با مردمی پر جنب‌و‌جوش و پرانرژی روبه‌رو خواهید شد. دقیقا چیزی برخلاف تصورتان! البته این شهر زنده و زیبا در گذشته در زمان جنگ جهانی دوم تقریبا به طور کامل ویران شده بود اما با بازسازی‌هایی که صورت گرفت، حالا این شهر در فهرست بهترین شهرهای هلند قرار می‌گیرد. یکی دیگر از خوبی‌های شهر گرونینگن هلند، رستوران‌ها و کافه‌های با کیفیت و در عین حال مقرون‌به‌صرفه است که باعث می‌شود در هزینه‌های سفرتان صرفه‌جویی کنید و هم از یک وعده غذایی خوشمزه لذت ببرید.

شهر لیدن؛ یکی از بهترین شهر های هلند

شهر لیدن، زادگاه هنرمند معروف هلندی یعنی رامبراند که مردم او را با تابلوی “نگهبان شب” می‌شناسند، یکی از عالی‌ترین و بهترین شهرهای هلند برای خوش گذراندن است. از سوی دیگر یکی دیگر از خوبی‌های شهر لیدن، نزدیک بودن آن به آمستردام، پایتخت هلند است. پس اگر در آمستردام اقامت دارید یا بعد از اینکه حسابی از چرخیدن در خیابان‌های آمستردام خسته شدید، به شهر لیدن بروید و در سفرتان تنوع ایجاد کنید.  

مانند دیگر بهترین شهر های هلند، لیدن هم موزه‌های جالب و ساختمان‌هایی تاریخی مربوط به قرن هفدهم دارد. اما چیزی که در لیدن پیدا خواهید کرد که مخصوص این شهر است، مزارع لاله‌های رنگارنگ و کوچه‌های باریک و جذاب آن است. حتی قدیمی‌ترین دانشگاه هلند در این شهر واقع شده ‌است. پس کاملا طبیعی است که در لیدن هلند با توجه به جمعیت دانشجوهایی زیاد خود، با کافه‌های زیبایی روبه‌رو شوید. 

شهر هارلم (Haarlem)

بهترین شهرهای هلند

شهر هارلم با خیابان‌های سنگفرش شده و کانال‌های پرپیچ‌و‌خم خود جای خاصی در دل گردشگران دارد. پس قطعا به عنوان یکی از بهترین شهرهای هلند در این لیست خواهد بود. ممکن نیست به هلند بیایید و به موزه باستان‌شناسی هارلم و مزرعه لاله‌های خوش رنگ و لعاب آن سری نزنید. از آن‌جایی که فاصله شهر هارلم تا آمستردام با قطار فقط 15 دقیقه است، پس بلیط قطارتان را به سمت هارلم تهیه کنید تا این شهر با خانه‌های شیروانی قرون وسطایی و موزه‌های خارق‌العاده‌اش، شما را غافل‌گیر کند. 

شهر نایمگن؛ از بهترین شهرهای هلند

اگر دلتان می‌خواهد یکی از قدیمی‌ترین شهرهای هلند را ببینید و از دیدن ساختمان‌های قدیمی لذت ببرید، نایمگن (Nijmegen) بهترین شهر هلند برای شما خواهد بود. نایمگن نیز مانند دیگر شهرهای هلند در زمان جنگ جهانی دوم آسیب‌های زیادی دیده است اما با این حال، به کمک مرمت و بازسازی، هنوز تعداد زیادی از این ساختمان‌های تاریخی برای بازدید پابرجا مانده‌ است. 

البته تاریخی بودن شهر نایمگن تنها دلیل بودن این شهر در لیست بهترین شهرهای هلند نیست. در حقیقت چون نایمگن در ساحل رودخانه زیبا وال ( Waal) و در نزدیکی مرز آلمان واقع شده ‌است و مسافران عاشق قدم زدن در امتداد تفرجگاه کنار این رودخانه هستند این شهر شهرت زیادی یافته است. پس اگر به شهر نایمگن می‌روید، حواستان باشد که این منظره فوق‌العاده را از دست ندهید.

شهر دن بوش (Den Bosch)

بهترین شهرهای هلند؛ شهر دن بوش (Den Bosch)

در نزدیکی رودخانه وال که جلوتر هم به آن اشاره شد، شهر زیبا دیگری منتظر شما است که خانه‌های شهری را در کنار پل‌های قدیمی دارد، شهری به نام دن بوش که پایتخت برابانت شمالی است. معمولا فرقی نمی‌کند که در طول سفر خود به هلند، چه روزی از هفته به کدام شهر بروید اما دن بوش یک استثناء است. شهر دن بوش در روزهای چهارشنبه و شنبه بسیار دیدنی است. در این دو روز به‌خصوص، تاجرها برای فروش کالاهای خود به شهر می‌آیند و بازارهای دن بوش یکی از بهترین شهرهای هلند، مملوء از مردم در حال خرید می‌شود. 

در حقیقت وقتی پا به درون دنیای زیبای بازارهای دن بوش بگذارید، متوجه خواهید شد که چرا یکی از بهترین شهرهای هلند است. در کنار گشتن در بازار و خریدن سوغاتی‌ و یادگارهای رنگارنگ، دیدن کلیسا جامع یکی از بهترین شهر های هلند، سفر شما را کامل‌تر از قبل می‌کند. البته اگر به هنر علاقه دارید نباید دن بوش را بدون دیدن موزه معروف آن ترک کنید. این موزه به هیرونیموس بوش هنرمند که زمانی در قرن پانزدهم در همین شهر زندگی می‌کرد، اختصاص یافته ‌است.

شهر آرنهم؛ یکی از بهترین شهر های هلند

در شرق هلند، شهر آرنهم (Arnhem) با رستوران‌های درجه یک خود که در سرتاسر شهر پراکنده هستند به شما خوشامد می‌گوید. شهر آرنهم به عنوان یکی از بهترین شهر های هلند، تفریحات جذاب زیادی برای شما و همراهانتان دارد. از باغ وحش برگر 45 هکتاری گرفته تا موزه هوابرد آرنهم که اگر علاقه داشته باشید، بازدید از آن‌ها به یکی از بهترین خاطرات شما تبدیل خواهد شد. 

آرنهم دوست داشتنی، یکی از بهترین شهرهای هلند، در گذشته تفرجگاه مخصوص ثروتمندان بود که در جنگ جهانی دوم نتوانست از صدمات گریزناپذیر جنگ دور بماند و تعداد زیادی از نیروهای جنگی در آرنهم کشته شدند. به همین خاطر است که هنوز هم مردم بریتانیا به آرنهم می‌آیند و از آن بازدید می‌کنند. با این حال، حتی جنگ جهانی هم نتوانست چیزی از زیبایی‌های آرنهم محبوب کم کند و به لطف مرمت و بازسازی‌های انجام شده، همچنان آرنهم زیبا مقصدی بی‌نقص برای گردشگران خوش سلیقه است. 

شهر آلکمار 

بهترین شهرهای هلند

در کشور هلند به هر طرف که نگاه کنید یک شهر خارق‌العاده با جاذبه‌های جالب می‌بینید. آلکمار (Alkmaar) یکی از بهترین شهرهای هلند با رنگ و بویی تاریخی، به بازار پنیر خود معروف است که البته یک بازار معمولی نیست. اگر طوری برنامه سفرتان به هلند را بچینید که در ماه آوریل تا سپتامبر در آلکمار باشید، مراسم مفصلی که در بازار پنیر صبح هر جمعه برگزار می‌شود را از دست نخواهید داد. مردم قبل از خریدن پنیر و چانه زدن با فروشنده سر قیمت، پنیرها را می‌چشند و بو می‌کنند تا بهترین پنیر را انتخاب کنند. وقتی هم که معامله انجام می‌شود، باربران پنیرهای خاصی که ظاهری چشمگیر دارند، می‌برند تا وزنشان را اندازه بگیرند. اگر می‌خواهید این مراسم سرگرم‌کننده را از دست ندهید حتما به آلکمار، یکی از بهترین شهرهای هلند بروید. 

شهر آیندهوون (Eindhoven)

شاید یکی از متفاوت‌ترین شهرهای هلند، شهر آیندهوون باشد که امروزه آن را به نوآوری و خلاقیت می‌شناسند. در گذشته شهر آیندهوون تنها یک روستای کوچک بود ولی به لطف تاسیس شرکت برق فیلیپس در این منطقه و افزایش جمعیت در آن، این روستای کوچک تبدیل به یکی از مدرن‌ترین و بهترین شهرهای هلند شد که امروزه در این شهر خاص، تحقیقات زیادی در زمینه فنی و صنعتی در حال انجام است. به همین دلیل همه چیز در آیندهوون حول شرکت برق فیلیپس می‌چرخد. رفتن به آیندهوون، پایتخت طراحی هلند، حتی برای یک شب، برای علاقه‌مندان به فناوری تجربه خاصی خواهد بود. 

شهر بردا (Breda)

بهترین شهرهای هلند؛ شهر بردا (Breda)

در لیست بهترین شهر های هلند، شهر بردا با آرامش خاص که بر آن حکم‌فرماست همیشه مقصد مسافران بوده ‌است. در شهر بردا، گذشته و آینده در کنار هم ترکیب شده‌اند و در میان کافه‌ها و رستوران‌های شهر، ساختمان‌های قدیمی دیده می‌شود. وقتی به میدان اصلی بردا برسید، کلیسای چشم‌نوازی به سبک گوتیک خواهید دید و بعد از آن با فروشگاه‌ها و کافه‌های دنج روبه‌رو می‌شوید. در کنار چرخیدن در خیابان‌های یکی از بهترین شهر های هلند، خرید کردن و خوردن غذاهای دلچسب، سری به پارک‌ زیبا دالکنبورگ بزنید و در مکانی آرام و به دور از هیاهو در کنار عزیزانتان در شهر خوش منظره بردا قدم بزنید.  

کلام آخر

برای اینکه در سفرتان به هلند از تمام زیبایی‌هایش استفاده کنید و وقتی به خانه برمی‌گردید از این ناراحت نباشید که بعضی از جاذبه‌های هلند را از دست داده‌اید، برای مدت زمانی که در این کشور خارق‌العاده هستید به خوبی برنامه‌ریزی کنید. با توجه به سلیقه خودتان و مطالبی که از بهترین شهرهای هلند تا اینجا خوانده‌اید، شهرها را اولویت‌بندی کنید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید. اگر اهل خرید کردن هستید، بازارهای هلند را زیرورو کنید. اگر شیفته هنر هستید، گالری‌ها و موزه‌های هنرمندان مشهور هلند را از دست ندهید. به پارک‌ها برای پیاده‌روی بروید و هوای خوب هلند را استشمام کنید و از تک‌تک لحظات باارزش خود در بهشت زمینی اروپا استفاده کنید. 

نظرات کاربران