جاهای ترسناک هلند؛ تجربه‌های دلهره‌آور به سبک هلندی

جاهای ترسناک هلند؛ جایی که داستان‌های ترسناک زنده می‌شوند

اگر از طرفداران پروپاقرص تفریحات خوفناک هستید، لازم است با 10 تا از جاهای ترسناک هلند آشنا شوید تا برای خوش‌گذرانی در سفرتان به این کشور دیدنی، این اماکن را در هم لیست بازدید خود بگذارید. این جاهای تفریحی، طرفداران خاص خود را دارد و هر کسی دوست ندارد در سفر خود با ترسیدن، سرگرم شود. اما اگر شما دوست دارید آدرنالین‌تان را بالا ببرید و این سبک تفریح را در سفرتان به هلند تجربه کنید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با جاهای ترسناک هلند آشنا شوید. 

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

موزه دروازه زندان لاهه؛ از اماکن وحشتناک در هلند

جاهای ترسناک هلند

تفریحات دلهره‌آورتان را با این موزه در مرکز لاهه شروع کنید. این موزه در واقع قلعه‌ای است که بعدها به زندان تبدیل شد. قدمت این بنا به قرن سیزدهم برمی‌گردد. در این زندان، زندان‌بانان قرون وسطایی افراد را شکنجه می‌دادند تا از آن‌ها اعتراف اجباری بگیرند و هم‌چنین بسیاری از زندانیان را اعدام می‌کردند. 

امروزه وسایل وحشتناک شکنجه در این موزه که از جاهای ترسناک هلند است، به نمایش گذاشته شده است و بازدیدکنندگان می‌توانند از سه‌شنبه تا جمعه از ساعت 10 تا 17 و سایر روزها از ساعت 12 تا 17 از موزه دروازه زندان دیدن کنند. اگر موزه کارت داشته باشید، ورودی شما رایگان است.

خانه وزن جادوگران؛ تجربه تفریحات ترسناک هلند 

اگر می‌خواهید از تاریخچه جادو و جادوگری سر در بیاورید، به خانه جادوگران در استان اوترخت هلند بروید. این موزه که روایتگر داستان شکنجه و آزارهای جادوگران است، مربوط به قرن شانزدهم است و بعضی از ساخته‌ها و دستاوردهای آن دوره را هم به نمایش گذاشته است. یک بازی جالب در این مجموعه انجام دهید؛ از ترازوی چوبی غول‌پیکر در موزه کوچک دهکسنواگ در اودواتر، بالا بروید تا ببینید دادگاه قرون وسطایی شما را به عنوان جادوگر محاکمه می‌کند یا خیر. 

این آزمون را بگذرانید تا گواهی غیر جادوگری خود را دریافت کنید. در این بازی به کودکان خوش می‌گذرد، زیرا با اثبات غیر جادوگر بودن خود و دریافت گواهی، یک مسیر ویژه و زمین بازی برای‌شان باز می‌شود. خانه وزن جادوگران، از جالب‌ترین جاهای ترسناک هلند، سه شنبه تا یکشنبه، از ساعت 11 تا 17 پذیرای بازدیدکنندگان است و ورودی آن با موزه کارت رایگان می‌باشد.

موزه رولیک آمستردام؛ از جاهای ترسناک هلند

جاهای ترسناک هلند

این یک تجربه ترسناک آموزشی است! مجموعه نمایشگاه‌های پزشکی عجیب در این موزه همه را مجذوب خود می‌کند. این ساختمان که در طبقه همکف مرکز پزشکی آکادمیک آمستردام، در جنوب شرقی شهر، قرار دارد، شما را از تاریخچه پزشکی کمی خواهد ترساند.

بخش عمده‌ای از نمایشگاه به ناهنجاری‌های ژنتیکی نظیر دوقلوهای به هم چسبیده می‌پردازد. هم‌چنین آن‌جا می‌توانید ویترین‌هایی از جمجمه‌ها و اسکلت‌های تغییرشکل‌یافته را ببینید. اگر هزینه بیشتری بدهید، راهنمای موزه با شما می‌آید و هنگام بازدید همراهی‌تان می‌کند. روزهای کاری موزه رولیک از ساعت 10 تا 17 باز است و در روزهای تعطیل رسمی، بسته است.

اتاق فرار واقعی دوردرخت؛ از اماکن وحشتناک در هلند

اگر دوست دارید در محیطی ترسناک معما حل کنید و خود را نجات بدهید، این اتاق فرار واقعی منتظر شماست. داستان از این قرار است که با شروع بازی، شما در اتاق بازی یک دختربچه شبح‌وار که دوست دارد با عروسک‌های وحشتناکش بازی کند، حبس می‌شوید. اتاق دیگری در مجموعه وجود دارد که در آن داستان عاشقانه‌ای به خشونت تبدیل می‌شود و شما باید تلاش کنید تا پرده از راز بردارید و خود را نجات دهید. 

اتاق دیگر به اتاق حمام معروف است؛ سناریوی اتاق حمام از این قرار است که شما در حمامی تاریک زندانی می‌شوید و چیزهای ترسناکی مثل خنده‌های دلقک‌ها، پرده‌های دوش آغشته به خون و صداهایی تهدیدآمیز شما را از ترس بر جای خود میخکوب می‌کند. البته نکته این است که شما تنها نیستید و این بازی‌ها برای تیم های دو تا هفت نفره طراحی شده است. این اتاق فرار در روزهای جمعه و شنبه تا نیمه‌شب باز هستند. به طور کلی این اتاق فرار از دوشنبه تا شنبه باز است و ساعات کاری متفاوتی دارد.

سینمای واقعیت‌ مجازی آمستردام؛ از جاهای ترسناک هلند 

جاهای ترسناک هلند

در این سینمای پیشرفته دو فیلم واقعیت‌ مجازی هیجان‌انگیز که بین ژانر اکشن و ترسناک قرار دارد، به نمایش گذاشته می‌شود. اگر می توانید در فیلم ترسناک پوست‌کن از دست یک روان‌پریش فرار کنید یا شانس خود را در برابر فروشنده چاقو امتحان کنید، حتما به این سینما بروید. 

این سینمای واقعیت‌ مجازی آمستردام دوشنبه تا جمعه، از ساعت 12 تا 22 باز است و پذیرای گردشگرانی است که دوست دارند سفر خود را با کمی هیجان بیشتر، به‌یادماندنی‌تر کنند. خوب است بدانید فیلم‌های مختلفی در این سینما، از جاهای ترسناک هلند، به نمایش گذاشته می‌شود و ممکن است زمانی که شما به آن‌جا بروید، فیلم‌تان با آن‌چه در این مقاله آورده‌ایم، متفاوت باشد.

قلعه جن‌زده در افتلینگ، استان نورد برابانت

برای یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات ترسناک هلند، خانوادگی به قلعه جن‌زده بروید؛ این قلعه متروکه واقع در مرکز پارک موضوعی 500 هکتاری افسانه، حسابی شما را خواهد ترساند. آن‌جا در یک محیط تاریک و گوتیک با جلوه‌های صوتی غم‌انگیز بچه‌ها، جمجمه‌ها و شبح‌ها، وحشت خواهید کرد. قلعه جن‌زده هر روز از ساعت 10 تا 18 باز است. 

موزه تشییع جنازه هلند آمستردام

این موزه که در یک گورستان واقع در حومه شهر آمستردام قرار گرفته است، درمورد مرگ است. کمبود تابوت، عکاسی پس از مرگ و یادگاری از مراسم تشییع جنازه از موضوعات مربوط به این موزه است که در نگرش شما نسبت به اجتناب‌ناپذیر بودن مرگ تاثیر خواهد گذاشت. ورودی به موزه تشییع جنازه با موزه کارت رایگان است و این موزه سه‌شنبه تا یکشنبه، از ساعت 11 تا 17 پذیرای بازدیدکنندگان است. تفریحات ترسناک هلند را در این موزه تجربه کنید. 

سیاهچال آمستردام؛ از اماکن وحشتناک در هلند

جاهای ترسناک هلند

به دنیای وحشتناک شکنجه، جادوگران و کالبد شکافی بروید و نمایش بازیگرانی در لباس‌های تاریخی که با شما تعامل می‌کنند را ببینید، در حالی‌که بوها، صداها و مناظر این نمایش را به یک تجربه چندحسی تبدیل می کند. نمایش‌ها 80 دقیقه طول می کشد و هر 10 تا 15 دقیقه اجرا می شود. سیاهچال آمستردام، از تفریحات ترسناک هلند، همه روزه از ساعت 11 تا 18 باز است.

مومیایی‌های کرک ون ویورت، استان فریزلند

چهار جسد مومیایی شده که در سال 1765 توسط عده‌ای از نجارها کشف شدند و ظاهرا قدمت آن‌ها به دهه 1600 برمی‌گردد، برای همیشه در کلیساهای ویورت قرار گرفته‌اند. ترسناک‌ترین آن‌ها مومیایی یک مرد است که حالتی غمگین و دهانی ناهنجار دارد که آبسه وحشتناک فک که احتمالا عامل مرگ او بوده است را یادآوری می‌کند. 

اگر برای یک تفریح ترسناک آماده هستید، می‌توانید از دوشنبه تا شنبه، بین ساعات 13 تا 16:30 به این کلیساها بروید. لازم به ذکر است که در بازه زمانی ژوئن تا آگوست، بازدید از این اماکن در ساعات 10 تا 12 هم امکان‌پذیر است. 

موزه شکنجه آمستردام

در نمایشگاه وحشت واقع در پشت یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های آمستردام، با هشت زبان زنده دنیا به شما در رابطه با تاریخ بازجویی، شکنجه و مجازات توضیحاتی ارائه می‌شود. ضمنا در موزه شکنجه می‌توانید مجموعه‌ای از ابزار شکنجه مانند صندلی سیخ‌دار که برای تفتیش عقاید مورد استفاده قرار می‌گرفته است را ببینید. هدف اصلی این موزه به غیر از ترساندن شما، آگاه‌سازی بازدیدکنندگان نسبت به حقوق بشر و ایجاد انزجار از شکنجه و مجازات اعدام است. این موزه همه روزه از ساعت 10 تا 23 باز است. 

سخن پایانی سه کلیک درباره جاهای ترسناک هلند

در این مقاله 10تا از جاهای ترسناک هلند را برشمردیم و ویژگی‌های آن‌ها را ذکر کردیم. اگر ترسیدن در اتاق‌های فرار، حل کردن معماها، بازدید از موزه‌های وحشت و اطلاع از تاریخچه جادوگری از تفریحات مورد علاقه شماست، پیشنهاد می‌کنیم در سفرتان به هلند، به چندتا از این جاهای دلهره‌آور سر بزنید و سفر خود را خاطره‌انگیز کنید. 

نظر شما چیست؟ آیا تفریحات ترسناک هلند را دوست دارید؟ کدام یک از این اماکن وحشتناک هلندی نظرتان را به خود جلب کرد؟ برای ما بنویسید.

نظرات کاربران