هرآن‌چه که باید درباره طبیعت هلند بدانید

طبیعت هلند؛ جهان مینیاتوری به همراه تصاویر شاعرانه!

اگر شما هم با شنیدن اسم هلند، تنها یاد آمستردام و لاهه می‌افتید و بیشتر از آن چیزی درباره این کشور دیدنی نمی‌دانید، باید بگوییم که هلند زیبا جاذبه‌های طبیعی زیادی دارد که خیره‌کننده است. در واقع طبیعت هلند، یکی از سرسبزترین، تماشایی‌ترین و بهترین جاهایی است که می‌توانید در آن گشت‌وگذار کنید، قدم بزنید و در هوایی پاک نفس بکشید. 

اگر دوست دارید بیشتر در این مورد بدانید، تا پایان با ما همراه باشید؛ در این مقاله قصد داریم به 11 نقطه دیدنی از طبیعت هلند بپردازیم تا این کشور شگفت‌انگیز و حضور در اماکن سرسبز و تماشایی آن را در اولویت سفرهای خارجی‌تان بگذارید. 

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

منطقه ولوو؛ طبیعت گردی در هلند

طبیعت هلند

این منطقه که از خاص‌ترین نقاط در طبیعت زیبای هلند است، در گلدرلند واقع شده است و  دی هوگ ولوو، بزرگ‌ترین پارک ملی هلند، را در خود جای داده است. پارک ملی دی هوگ چشم‌اندازهایی تماشایی از مناظر مختلف را در مقابل دیدگان‌تان به نمایش می‌گذارد؛ مناظری از مناطق از گرمسیری گرفته تا جنگل‌های سرسبز. اگر دوست دارید اوقاتی شاد را با همراهان‌تان سپری کنید، به ولوو بروید، دوچرخه کرایه کنید و کل پارک را بگردید. البته باید احتیاط کنید؛ این پارک محل زیست جاندارانی مثل روباه، گورکن، گوزن، گراز وحشی و گوزن قرمز است. 

راستی اگر دوست دارید در روزهای گرم تابستان آب‌تنی کنید، در پارک ملی دی هوگ ولوو بیش از 100 استخر و دریاچه برای انتخاب دارید.

در منطقه ولوو به جز این پارک ملی، پارک ملی ولووزوم هم وجود دارد که پیشنهاد می‌کنیم در فضای سبز و باز آن، پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری کنید. 

دریای وادن؛ نماد طبیعت هلند

خوب است بدانید که دریای وادن بزرگ‌ترین تالاب جزرومدی ساحلی در اروپا است و درست از منطقه دن هلدر در هلند شروع می‌شود و تا اسبیرگ دانمارک ادامه دارد. سفر با قایقی بادبانی که عمدا در یک ساحل شنی به گل می‌افتد، از جالب‌ترین تفریحات این منطقه است که حسابی شما را سرگرم می‌کند. در ضمن این منطقه زیبای هلند، حیات وحشی دیدنی دارد و می‌توانید فک‌ها را هم ببینید. 

گفتنی است که در سرتاسر دریای وادن، حدود پنجاه جزیره وجود دارد که پنج مورد آن بخشی از جزایر وادن هلند است. دوربین‌تان را جا نگذارید؛ سواحل و تپه های شنی وسیع و گیاهان و جانوران جذاب و شگفت‌انگیز را در این منطقه به‌وفور خواهید دید. خوب است بدانید دو جزیره تکل و شیرمانی‌کوک طبیعتی خیره‌کننده و جذاب دارد و بیشتر شبیه پارک ملی است؛ پس یک کشتی اجاره کنید و این جزایر را بگردید. 

پارک ملی نیولند 

طبیعت هلند؛ پارک ملی نیولند 

پارک ملی نیولند در در فلوولند، یکی از استان‌های هلند، واقع شده است. در این پارک ملی منطقه باتلاقی آستواردرسپلسن با دشت‌های نی و علفزارها وجود دارد که در ابتدا به عنوان یک منطقه صنعتی در نظر گرفته می‌شد، اما حالا خانه‌ای برای هزاران پرنده، گله گاوها، انواع اسب‌، روباه و خفاش‌هاست. برای تجربه طبیعت گردی در هلند، رفتن به این پارک ملی زیبا که نماد آن یک عقاب دم سفید با بال‌های 2.5 متری است، را برنامه‌ریزی کنید و اوقاتی مفرح را برای خود خلق کنید. 

صحرای برابانت؛ گردش در طبیعت زیبای هلند

صحرای برابانت که به طور رسمی به عنوان تپه‌های شنی لون شناخته می شود، بیابانی وسیع واقع در مرکز استان برابانت شمالی هلند است. این تپه‌های شنی شگفت‌انگیز بیش از 10000 سال پیش شکل گرفته و حدود 30 کیلومتر مربع از زمین را پوشانده است. این جاذبه طبیعی در هلند، برای پیاده‌روی و اسب‌سواری فضای مناسبی را فراهم کرده است. ضمنا صحرای برابانت جنگل‌های کاج و مجموعه‌ای جذاب از گیاهان و حیواناتی مثل گوزن را در خود دارد. 

سواحل زیلاند؛ تفریحات مهیج در طبیعت هلند

طبیعت هلند

سواحل زیبای زیلاند دارای خط ساحلی گسترده‌ای به طول 650 کیلومتر است و گیاهان جالبی مانند هالی و رازیانه دریایی را به دوست‌داران طبیعت ارائه می‌دهد. ضمنا اگر به کوهنوردی علاقه دارید هم می‌توانید به منطقه زیلاند بروید و اگر خوش‌شانس باشید، انواع بلبل و گاوهای کوهستانی را نیز در آن‌جا خواهید دید. هم‌چنین برای دیدن فک‌ها می‌توانید به همراه خانواده به ساحل زیبای اودورپ بروید. 

اگر تفریحات آبی را دوست دارید، برخی از سواحل زیلاند مثل دمبورگ، امکان این فعالیت‌های مهیج، از موج‌سواری گرفته تا کایت‌سواری، را برای شما فراهم کرده است. ساحل واترگیت برای کایت‌سواری و داینستراند برای قایق‌رانی بسیار مناسب است. 

تپه‌های لیمبورگ جنوبی

لیمبورگ جنوبی تپه‌های زیادی دارد که یکی از زیباترین مناطق هلند محسوب می‌شود. در حومه لیمبورگ مناطق تماشایی و سرسبزی را خواهید دید که با جویبارها، رودخانه‌ها و مناطق جنگلی جذاب، حس‌وحالی متفاوت به خود گرفته است. اگر دوست دارید پیاده‌روی کنید یا به تورهای دوچرخه‌سواری ملحق شوید، پیشنهاد می‌کنیم که بازدید از این تپه‌ها را در اولویت تفریحات خود بگذارید. گفتنی است برخی از مسیرهای پیاده‌روی در این منطقه از تاکستان‌های انگور عبور می‌کنند و می‌توانید مناظر زیبای این باغ‌ها را هم در مسیرتان، ببینید و لذت ببرید. 

پارک ملی ویربن‌ویدن؛ عکاسی از سمورها در طبیعت زیبای هلند

طبیعت هلند؛ پارک ملی ویربن‌ویدن

این پارک ملی شامل دریاچه‌ها، برکه‌ها و کانال‌هایی است که با جنگل‌ها و نیزارها در هم آمیخته است. در این منطقه زیبا امکان قایق‌رانی نیز فراهم است. به پارک ملی ویربن‌ویدن بروید و ضمن پیاده‌روی، سمورها را نیز در پوشش گیاهی منطقه ببینید و از آن‌ها عکس بگیرید. 

روستای کوچک گیسورن هم یکی از جاذبه‌های خاص و دیدنی حومه ویربن‌ویدن است که به عنوان ونیز هلندی هم شناخته می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم به همراه یک تور قایق‌سواری به دیدن بهترین خانه‌های کشاورزی قرن 18 و 19 در دهکده عجیب‌وغریب گیسورن بروید. 

پارک ملی لاورسمیر

اگر عاشق پرندگان هستید، به پارک ملی لاورسمیر بروید و ترکیبی از جنگل‌ها و مراتع زیبا که محل زیست بسیاری از پرندگان مثل عقاب است را در این پارک ببینید. این پارک فرصت‌های شگفت‌انگیزی برای پیاده‌روی بازدیدکنندگان فراهم کرده و جایگاه‌هایی را هم برای تماشای پرندگانی که در طول مسیر یافت می‌شود، تدارک دیده است. 

پارک ملی دی‌بیسبوش؛ طبیعت گردی در هلند

یک منطقه جزرومدی با آب شیرین، که مسیرهایی برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و حتی قایق‌رانی در آبراهه‌ها دارد. آسیاب‌های بادی  کیندردیک هم در همان نزدیکی قرار دارد؛ نوزده آسیاب بادی در مقابل تالاب‌ها خودنمایی می‌کنند و اگر می‌خواهید آن‌ها را ببینید، باید سوار قایق شوید. 

پارک ملی دی‌ماسدوینن

طبیعت هلند

پارک ملی دی‌ماسدوینن مناظر بی‌نظیری از شن‌های متحرک و هم‌چنین مناطق گرمسیری خیره‌کننده را ارائه می‌دهد. اگر دوست دارید یکی از متفاوت‌ترین حیات وحش‌ها را ببینید، به این پارک ملی بروید و از وزغ‌ها، مارمولک‌ها، مارها، گالووی و انواع گوسفند و بز بازدید کنید. همچنین با دوچرخه‌سواری در یکی از مسیرهای دوچرخه‌سواری کوهستان که کیلومترها در حومه شهر امتداد دارد، تجربه‌ای مهیج از حضور خود در طبیعت هلند داشته باشید. 

پارک ملی پشت تپه اوترخت

در این پارک ملی چمن‌زارها و جنگل‌ها با مسیرهایی خاص برای پیاده‌روی را خواهید دید. اگر دوست دارید در طبیعت هلند استراحت کنید و آرامش بیشتری را تجربه کنید، پشت تپه اوترخت بهترین انتخاب پیش‌روی شماست. اگر به هلند رفتید، هرگز حضور در این نقطه از طبیعت زیبای هلند را از دست ندهید.

سخن پایانی سه کلیک درباره طبیعت هلند

در این مقاله به 11 تا نقطه دیدنی از طبیعت هلند پرداختیم و امیدواریم برای‌تان مفید بوده باشد. این کشور زیبا بجز آسیاب‌های بادی دیدنی و باغ‌های لاله، پارک‌های ملی و جاذبه‌های طبیعی دیگری نیز دارد و پر از مناظر زیبایی است که همه می‌توانند از آن لذت ببرند.

اگر دوست دارید برای طبیعت‌گردی یک کشور خارجی را انتخاب کنید، هلند باید در صدر لیست شما باشد؛ تنوع گسترده اماکن طبیعی تماشایی و زیبا در هلند، این سفر را به یکی از خاطره‌انگیزترین تجربیات شما تبدیل خواهد کرد. 

نظر شما چیست؟ دوست دارید طبیعت زیبای هلند را ببینید؟ برای ما بنویسید. 

نظرات کاربران