هامبورگ

جاذبه های دیدنی هامبورگ؛ از سرزمین عجیب مینیاتوری تا موزه تاریکی

فهرست مطالب

هامبورگ غنی از تاریخ، معماری زیبا و فضاهای عمومی آراسته شده، گوهر شهری در شمال آلمان است! هامبورگ در سواحل رودخانه البه قرار دارد و سومین بندر شلوغ اروپا را در خود جای داده است و ارتباط دیرینه ای با دریا دارد.  این شهر غنی از تاریخ و معماری هر سال پذیرای بازدیدکنندگان بیشتری است. در سفر به هامبورگ، زندگی شبانه و پویای شهر شما را با فرهنگ آلمانی بیشتر آشنا خواهد کرد. فعالیت ها و اماکن دیدنی هامبورگ به قدری سرگرم کننده و جذاب هستند که ممکن است برای شما گیج کننده باشد، چه کاری انجام دهید و چه مکانی را بازدید کنید. در این مقاله جاذبه های دیدنی هامبورگ را برای اینکه بتوانید بهترین بهره را از سفر خود به هامبورگ، آلمان ببرید، فهرست کرده ایم.

راهنمای سفر به هامبورگ را در موبایلتان داشته باشید!

1. ازالبفیلارمونی Elbphilharmonie بازدید کنید.

هامبورگ

جدیدترین نقطه عطف فرهنگی هامبورگ، البفیلارمونی، شاهکار معماری شگفت انگیز شهر در بالای یک انبار قدیمی در سواحل رودخانه البه ساخته شده است. در فضای داخلی Elbphilharmonie الب‌ فیل‌ هارمونی سالن کنسرت بزرگ با ظرفیت 2100 نفر قرار دارد. با بازدید از Elbphilharmonie یکی از جاذبه های دیدنی هامبورگ، می توانید در کنار دیدن معماری بی نظیر ساختمان و سواری بر روی طولانی ترین پله برقی جهان، از مناظر شگفت انگیز رودخانه البه لذت ببرید.

2. سرزمین عجایب مینیاتوری

Miniatur Wunderland بزرگترین نمایشگاه مدل راه آهن و قطار مینیاتوری، در جهان است. این نمایشگاه همچنان در حال توسعه است و در زمان بازدید، مدل سازهایی که بر روی طرح ها و صحنه های جدید نمایشگاه کار می کنند، توجه شما را جلب خواهند کرد. به دلیل استقبال بسیار بازدیدکنندگان از نمایشگاه، سعی کنید از قبل بلیط ورودی خود را برای بازدید از جاذبه های دیدنی هامبورگ، رزرو کنید.

3. با قایق در اطراف بندر هامبورگ سفر کنید.

هنگامی که در هامبورگ هستید، یک سفر دریایی در بندر رودخانه البه ضروری است، تا لذت سفرتان تکمیل شود! روزانه از Landungsbrücken می توانید انواع سفرهای دریایی را با قایق یا کشتی برای سفر در سومین و بزرگترین شهر بندری اروپا داشته باشید. گشت و گذار در بندر، یکی از جاذبه های دیدنی هامبورگ است که کشتی ها مسیر خود را طریق کانال‌های Speicherstadt آغاز می کنند و از ترمینال کانتینری عبور می‌کنند تا بتوانید نظاره گر گران‌ترین خانه‌های شهر در Blankenese باشید.  

4. در تونل آلتر البه، پیاده روی یا دوچرخه سواری کنید.

هامبورگ

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی هامبورگ، پیاده روی یا دوچرخه سواری رایگان در تونل قدیمی البه است. این تونل که در سال 1911 ساخته شد، 80 فوت زیر سطح رودخانه البه است. زمانی که این تونل ساخته شد، ارتباط خوبی بین هامبورگ مرکزی و کشتی‌سازی‌ها در سمت جنوبی رودخانه ایجاد کرد. اکنون نیز به عنوان یک اثر ملی حفاظت شده، راه منحصر به فردی برای رسیدن به خانه تئاتر هامبورگ فراهم می کند.

5. منطقه انبار تاریخی (Warehouse District)

یکی از مهم ترین جاذبه های دیدنی هامبورگ، انبارهای نمادین و قدیمی شهر می باشد که به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. منطقه انبار تاریخی را در بندر هامبورگ می توانید بازدید کنید. منطقه ای قدیمی با انبارهای قرمز چشمگیر، که بین کانال های باریک قرار دارند و زمانی منطقه ای معاف از گمرک بودند که قهوه و ادویه جات ذخیره می شد. این منطقه امروزه محل استقرار بسیاری از دفاتر، موزه های جالب و آپارتمان های سطح بالای شهر است.

6. باغ گیاه شناسی هامبورگ (“green lung” Hamburg’s)

Planten un Blomen یک پارک شهری در مرکز شهر است که به عنوان “ریه سبز” هامبورگ شناخته می شود. باغ گیاهشناسی دارای بزرگترین باغ ژاپنی در اروپا، یک چایخانه ژاپنی، گیاهان گرمسیری، یک دریاچه و چمنزارهای سرسبز است. این باغ در زمستان دارای یک پیست روی یخ در فضای باز و در تابستان میزبان برنامه ای از سرگرمی ها، کنسرت ها و فعالیت های در فضای باز برای بچه ها است.

7. باغ وحش هامبورگ (Tierpark Hagenbeck)

هامبورگ

سرگرمی هیجان انگیزتر از بازدید باغ وحش برای کودکان در سفر وجود نخواهد داشت. Tierpark Hagenbeck یکی از جاذبه های دیدنی هامبورگ و اولین باغ وحشی است که از محوطه های باز احاطه شده توسط خندق ها به جای قفس های میله ای استفاده می کند. در این پارک کودکان شما می توانند به زرافه ها غذا بدهند و یا کوروکودیل ها و کوسه ها را در حال تغذیه تماشا کنند.

8. کلیسای سنت مایکل(Hauptkirche St. Michaelis)

معروف ترین کلیسای هامبورگ با مناظر بی نظیر، یکی دیگر از جاذبه های دیدنی هامبورگ برای بازدید در سفر خواهد بود. کلیسای جامع قرن هجدهم که مردم محلی از آن به عنوان «میشل» یاد می‌کنند، شناخته‌شده‌ترین بنای معماری هامبورگ است. برج ساعت معروف آن که بر فراز پشت بام قرار دارد، از دهه 1680 چراغ راهنمای ملوانان بوده است. در حین بازدید از کلیسا می توانید بالای برج ساعت بروید و مناظر عالی از شهر را ببینید یا در کلیسا گشتی بزنید و از محراب آن دیدن کنید.

9. موزه شکلات

با بازدید از Chocoversum، بخش شیرین‌تری از هامبورگ را کشف کنید، موزه‌ای با تجربه‌ای تعاملی که در آن همه چیز حول شکلات می‌چرخد! در موزه شکلات نه تنها در یکی از جاذبه های دیدنی هامبورگ، سفر دانه های کاکائو از کشت تا شکلات کامل را دنبال می کنید و از نمونه های شکلات در مراحل مختلف تولید لذت می برید، بلکه با شرکت در کارگاه های شکلات سازی، می توانید شکلات رویایی خودتان را بسازید.

10. تالار شهر (Rathaus)

هامبورگ

تالار شهر (Hamburger Rathaus) مکان مناسبی برای شروع یک روز گشت و گذار در اطراف هامبورگ است. این تالار واقع در محله Altstadt، مرکز شهر واقع شده است و از این تالار به بعد، جاذبه های دیگر هامبورگ در یک مسیر پیاده روی کوتاه قرار دارند. می توانید یک تور تخصصی برای بازدید ساختمان قدیمی تالار که هنوز مقر حکومت محلی است را انتخاب کنید و یا معماری نمای بیرونی ساختمان را نظاره کنید و به مکان های تاریخی دیگر در شهر بروید.

11. بازدید از Quaint Suburb of Blankenese

منطقه ای از هامبورگ معروف به Blankenese را با خیابان‌های کوچک پرپیچ‌وخم، ویلاهای کوچک در البه و خانه‌های زیبا با باغ‌های ایده‌آل بازدید کنید. یک گشت پیاده روی در این منطقه آرام از هامبورگ غربی را انتخاب کنید تا کمی از شلوغی شهر دور بمانید. در پارک‌های زیبا و وسیع از کنار خانه‌های باشکوه قدیمی گذر کنید و از Treppenviertel معروف و دیگر جاذبه های دیدنی هامبورگ، بازدید کنید.

12. نمایش موزیکال (Musical Show)

هامبورگ دارای مجموعه ای کامل از تئاترهای موزیکال، سمفونی ها و اپراها است. مکان‌های مورد علاقه مردم محلی و گردشگران، سالن‌های تئاتر در بندر هامبورگ است که نمایش‌هایی در طول سال ارائه می‌کنند. با کشتی روبروی Landungsbrueken بروید، یک شام رویایی رو صرف کنید و سپس به تئاترهای موزیکال بروید.

13. بازدید از آثار هنری موزه Hamburger Kunsthalle

هامبورگ

یکی از مهم ترین موزه های هنری آلمان، Hamburger Kunsthalle است که بازدید از آن برای همه دوستداران هنر ضروری است. این موزه در نقاشی اروپایی از آثار استادان قدیمی تا هنر مدرن تخصص دارد . یکی از جاذبه های دیدنی هامبورگ، که در سه ساختمان تاریخی قرار داشته و برای هر گردشگری ارزش بازدید را دارد. این موزه همه روزه به استثنای دوشنبه ها میزبان بازدید کنندگان است.

14. یادبود جنگ، سنت نیکولای (St Nikolai Memorial)

یادبود سنت نیکولای مهم ترین بنای یادبود هامبورگ در جنگ جهانی دوم است. این موزه که در ویرانه‌های کلیسای سنت نیکولای از حملات هوایی سال 1943 قرار دارد، جنایات و تأثیرات جنگ را نشان می دهد. علاوه بر بازدید آثار موزه، می توانید با آسانسور شیشه ای به برج پنجم کلیسا در ارتفاع 250 فوتی بروید تا مناظر شگفت‌انگیز مشرف به بندر، دریاچه‌ آلستر و مرکز شهر را از بالای جاذبه های دیدنی هامبورگ ببینید.

15. موزه تاریکی

یکی از جاذبه های دیدنی هامبورگ، بازدید از بهترین و آموزشی ترین موزه شهر، موزه گفتگو در تاریکی است تا فرصتی منحصر به فرد برای تجربه زندگی به عنوان یک فرد نابینا را داشته باشید. در داخل موزه، بدون استفاده از بینایی با کمک راهنمای نابینا و عصا به کاوش می‌پردازید. این تجربه حواس دیگر شما را تقویت می کند و مشکلات روزمره پیش روی نابینایان را نشان می دهد. برای تجربه زندگی در تاریکی می بایست بلیط خود را از قبل رزرو کنید.

16. در دریاچه آلستر قایقرانی کنید (Alster Lake)

هامبورگ

شلوغی شهر و جمعیت را رها کنید و از فضای آرام دریاچه آلستر که تنها چند دقیقه پیاده از مرکز شهر هامبورگ فاصله دارد، لذت ببرید. مسیرهای پیاده‌روی و چمن‌زارهای پوشیده از چمن در کناره‌های دریاچه وجود دارد، همچنین چند رستوران کوچک و بستنی فروشی برای پیک نیک در کنار یکی از جاذبه های دیدنی هامبورگ وجود دارد. در تابستان، می توانید یک قایق پدالی یا پارویی کرایه کنید و کانال‌های متعدد دریاچه را کاوش کنید، یا یک سفر خصوصی با کشتی تفریحی در اطراف دریاچه داشته باشید.

17. Hamburger Dom

Hamburger Dom بزرگترین و طولانی ترین نمایشگاه آلمان است که سالانه حدود ده میلیون بازدید کننده را به خود جذب می کند! سالانه سه نمایشگاه در این محل، نزدیک سنت پائولی برگزار می‌شود که همگی حدود 30 روز به طول می‌انجامند و شامل کارناوال، سواری، انواع بازی و سرگرمی، آتش بازی و غذاهای سنتی آلمانی می‌شوند. این نمایشگاه در بهار، تابستان و زمستان باز است و یکی از بهترین سرگرمی های خانوادگی در بازدید از جاذبه های دیدنی هامبورگ است.

18. شهر وحشت را تجربه کنید (Panik City)

یک تور 30 دقیقه ای و منحصر به فرد برای آشنایی با جنبه سیاسی و شخصی اسطوره راک آلمانی Udo Liedenberg. این نمایشگاه تعاملی و مجازی، جوانان را بسیار جذب کرده و آنها را بزرگترین ستاره راک آلمان در یکی از جاذبه های دیدنی هامبورگ آشنا می کند.

19. موزه تاریخ هامبورگ (Museum of Hamburg History)

موزه تاریخ هامبورگ داستان گذشته هامبورگ را از آغاز قرن نهم تا به امروز بیان می کند. در بزرگترین نمایشگاه تاریخ شهر در آلمان، در مورد توسعه هامبورگ و ساکنان آن، از جمله دزدان دریایی قرن چهاردهم، زندگی یهودیان، آتش سوزی بزرگ 1842 و تلاش های بازسازی پس از جنگ، آشنا خواهید شد. این موزه از جاذبه های دیدنی هامبورگ، دوشنبه ها تعطیل می باشد.

20. موزه سه بعدی (MINDWAYS 3D TrickArt Museum)

در یکی دیگر از جاذبه های دیدنی هامبورگ، این بار وارد دنیای کاملاً جدیدی از تخیل شوید. MINDWAYS مملو از آثار هنری در اندازه واقعی است که شما را به درون صحنه های وحشی و عجیب پرت می کند. این موزه سرگرمی برای تمام سنین و همه اعضای خانواده در سفر به هامبورگ است. فراموش نکنید، حین جهش بر فراز گرند کانیون، مبارزه با دایناسورهای گرسنه یا در حال حرکت در زمان، عکس بگیرید.

21. سیاهچال هامبورگ (the Hamburg Dungeon)

هامبورگ

سیاهچال، یکی از جاذبه های دیدنی هامبورگ است که تاریخ هامبورگ را در دخمه‌های اسپایچرشتات، منطقه انبار تاریخی هامبورگ، با کمک راهنمایان محلی بازگو می‌کند. این تور یک تجربه شبح وار به سبک خانه ارواح است که موهای پشت گردن شما را بلند می کند! راهنمایان شما را از هزارتویی به درون نمایشگاه‌های وحشتناک، مسیرهای پیاده‌روی زمخت، کشتی دزدان دریایی و سلول‌های سیاه‌چال راهنمایی می‌کنند.

22. بازار ماهی هامبورگ (Hamburger Fischmarkt)

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی هامبورگ، قدم زدن در قدیمی‌ترین و سنتی‌ترین بازار فضای باز هامبورگ از سال 1703 است. بازارهای صبح زود، با انبوهی از ماهی فروشان، فروشندگان غذا، موسیقی زنده و اجناس مقرون به صرفه که می تواند برنامه روز یکشنبه شما در سفر به هامبورگ باشد.

بهترین مراکز خرید هامبورگ؛ برای خرید از بهترین برندهای اروپایی!

23. موزه زیردریایی (the U-Bootmuseum)

در سفر به آلمان و بازدید از جاذبه های دیدنی هامبورگ، بازدید از U-Bootmuseum، زیردریایی سابق شوروی مربوط به دهه 1970 را باید در اولویت بگذارید. در تور خصوصی موزه زیر دریایی با از شرایط کار و زندگی در کشتی در زمان جنگ آشنا خواهید شد و اتاق خدمه، کشتی، اتاق اژدر، موتورخانه و عرشه زیر دریایی را خواهید دید.

24. در Jungfernsteig خرید کنید.

Jungfernstieg یک خیابان و گردشگاه در سواحل دریاچه آلستر است که به عنوان مرکز هامبورگ شناخته می شود. در این منطقه می توانید خرید کنید، در نزدیکی دریاچه آلستر قدم بزنید و یا با قایق تفریحی بر روی دریاچه، برای بازدید از دیگر جاذبه های دیدنی هامبورگ سفر کنید.

25. یک بازی در ورزشگاه Volksparksstadion تماشا کنید.

هامبورگ

Volksparkstadion خانه تیم برتر فوتبال هامبورگ، Hamburger SV است. این استادیوم با ظرفیت 57000 نفر، در سال 1953 ساخته شد. برای بازدید از جاذبه های دیدنی هامبورگ و تجربه یک بازی در ورزشگاه حتما بلیط را از قبل خریداری کنید.

26. موزه هنر و صنایع دستی (Museum fur Kunst und Gewerbe)

مانند موزه ویکتوریا و آلبرت در لندن، موزه für Kunst und Gewerbe یکی از جاذبه های دیدنی هامبورگ است که بر نمایش هنرهای زیبا و صنایع دستی تمرکز دارد. این موزه در نزدیکی ایستگاه قطار، مکانی عالی برای فرار از جمعیت، مشاهده برخی از طرح‌های زیبا و صنایع دستی کلاسیک از سفال‌های ژاپنی تا مبلمان باهاوس است.

27. ماجراجویی در Opolum

Opolum تئاتر، معما، درام و پازل های اتاق فرار را با هم ترکیب می کند و شما را در یک ماجراجویی هیجان انگیز قرار می دهد. Opolum یکی از جاذبه های دیدنی هامبورگ در زمستان است که در منطقه انبار واقع شده و در آن 75 دقیقه سرشار از هیجان و آدرنالین را تجربه خواهید کرد.

28. گورستان Ohlsdorf

هامبورگ

گورستان به طور معمول مکانی نیست که بخواهید از آن بازدید کنید، اما در Ohlsdorf بزرگترین گورستان روستایی جهان، مقبره  بسیاری از مشهورترین شهروندان هامبورگ وجود دارد و یکی از جاذبه های دیدنی هامبورگ است که رایگان می توانید بازدید کنید.

29. استادیوم Millerntor

برای تجربه بهترین جو در یک استادیوم فوتبال، نمی‌توانید Millerntorstadion، خانه باشگاه معروف اف سی سنت پائولی را از دست بدهید. همراه با راهنمای تور، گشتی در استادیوم Millerntor از جاذبه های دیدنی هامبورگ بزنید و اطلاعاتی از باشگاه اف سی به دست آورید.

30. موزه Panopticon

هامبورگ

پانوپتیکوم هامبورگ شبیه به موزه مادام توسو است و به‌عنوان یکی از جاذبه های دیدنی هامبورگ و قدیمی‌ترین موزه مومی در آلمان، ارزش دیدن شخصیت‌های تاریخی، فرهنگی و علمی مشهور آن را دارد. کپی هایی در اندازه واقعی افراد مشهور مورد علاقه خود را ببینید و با کارل لاگرفلد، مایکل شوماخر یا باراک اوباما سلفی بگیرید!

بهترین رستوران های هامبورگ؛ از رستوران های لبنانی تا کافه پاریس!

کلام آخر از زبان سه کلیک در مورد جاذبه های دیدنی هامبورگ

هامبورگ مکانی منحصر به فرد برای بازدید در آلمان است و سفر به این شهر شما را  ناامید نخواهد کرد. شهری با غذاهای خوشمزه، مردمی صمیمی همراه با بازدید از جاذبه های دیدنی هامبورگ. فراموش نکنید که برخی از غذاهای محلی را امتحان کنید، پیاده به گشت و گذار بپردازید و همراه مردم محلی شوید.

همین حالا قیمت بلیط هواپیما تهران هامبورگ را برسی کنید!

نظرات کاربران