hamburg

راهنمای سفر به هامبورگ در سال 2023

آلمان کشوری سرسبز، سردسیر و سرزنده است که با جاذبه‌های طبیعی، آثار تاریخی، رستوران‌های لوکس، زندگی شهری مدرن، جشن‌ها و فستیوال‌های متنوع به یکی از مقاصد گردشگری جذاب برای ما ایرانی‌ها تبدیل شده‌است. امروز می‌خواهیم پا در یکی از بزرگ‌ترین شهرهای آلمان یعنی هامبورگ بگذاریم و اطلاعات بیشتری مانند کارهایی که می‌توانید در این شهر انجام دهید، چه زمانی به این شهر سفر کنید، هزینه‌های سفر به چه صورت است و موارد دیگر را در راهنمای سفر به هامبورگ برای شما بیان کنیم. 

آشنایی با جاذبه های دیدنی هامبورگ؛ از سرزمین عجیب مینیاتوری تا موزه تاریکی

5 دلیل که چرا باید به هامبورگ سفر کنید؟

راهنمای سفر به هامبورگ

شاید برای شما این سوال پیش آید که هامبورگ چه چیزی برای سفر دارد و اصلاً چرا باید به این شهر سفر کنید. در راهنمای سفر به هامبورگ با ما همراه باشید تا با 5 دلیل شما را برای بستن بار و بندیل سفر راضی کنیم.

آثار تاریخی شگفت‌انگیز ثبت شده در فهرست یونسکو

اولین دلیل، وجود دیدنی‌های تاریخی بسیار زیاد هامبورگ است. ویرانه‌های زیبای کلیسای سنت نیکلاس، مناطق باشکوه انباری تحت حفاظت یونسکو در Speicherstadt (شهرک انباری شهر هامبورگ)، یادبودهای جنگ در گورستان اولسدورف (Ohlsdorf) و زیبایی کلیسای سنت مایکل برخی از این آثار هستند. وجود شگفتی‌های تاریخی هامبورگ به حدی است که برنامه‌های تعطیلات هرکسی را به‌طور کامل پر کند. 

زندگی شبانه هامبورگ فوق‌العاده است

با غروب خورشید و تاریکی هوا، هامبورگ به شهری دیگری تبدیل می‌شود. زندگی در این شهر همیشه در جریان است، چه شب و چه روز فرقی ندارد. اما اگر اهل گشت‌وگذار و خوش‌گذرانی هستید، شب‌های هامبورگ بهترین زمان برای شما خواهند بود. کافه‌ها و بارهای مختلفی در این شهر تا سپیده‌‌‌دم باز هستند و با موسیقی زنده و انواع غذاهای و نوشیدنی‌ها از شما پذیرایی می‌کنند. 

برای عاشقان هنر، هامبورگ بهشت است

چرا سفر به هامبورگ؟

با رفتن به یکی از مهمترین موزه‌های هنری هامبورگ یعنی Kunsthalle و تماشای بیش از 700 اثر هنری ارزشمند متوجه اهمیت مردم هامبورگ به هنر خواهید شد. در کل هامبورگی‌ها علاقه زیادی به هنر دارند و گوشه و کنار شهر گالری و فضاهای کوچک هنری مانند گالری Vera Munro و Deichtorhallen به‌خوبی به چشم می‌خورد. 

شکم‌گردی در هامبورگ با رستوران‌های عالی

مردم شهر هامبورگ غذا خوردن و غذا پختن را خیلی دوست دارند. بیشتر غذاهایشان هم به سبک غذاهای دریایی است. در کل وجود رستوران‌های عالی و حتی دکه‌های غذا فروشی در سطح شهر، یک شکم‌گردی خوشمزه برای شما به همراه خواهد داشت. Elbfisch یا Deichgraf از آن دست رستوران‌های خوب هستند که غذاهای محلی را با بهترین کیفیت سرو می‌کنند. از طرفی در سفر به هامبورگ حتماً برای یکبار هم که شده غذاهای خیابانی (فلافل، دونر کباب و…) را امتحان کنید. 

اگر اهل خرید هستید، هامبورگ بازارهایی با کلاس جهانی دارد

هامبورگ از دیرباز یک مرکز تجاری بوده‌است و به همین دلیل بازارهای بزرگ و متنوعی را در خود جای داده‌است. برای مثال، Fischmarkt در سنت پائولی، مکانی عالی برای خریدن تنقلات و غذاهای دریایی است. همچنین بازارهای کوچک مانند Turmweg و Immenhof مکان‌های بهتر برای خرید ارزان‌تر و صنایع‌دستی محلی هستند. 

بهترین زمان سفر به هامبورگ!

راهنمای سفر به هامبورگ  و بهترین زمان سفر

بهترین زمان برای بازدید از هامبورگ، ماه‌های بین ماه‌های می و سپتامبر (از اوایل اردیبهشت تا اوایل مهرماه) است. هوا در این ماه‌ها کمی گرم است. در مقابل نرخ هتل‌ها و خرید بالاتر و گردشگران بیشتری هم در شهر در حال گردش هستند. اما آب‌وهوای دلپذیر قیمت‌های بالا را جبران می‌کند. اگر هم از شلوغی بیزار هستید و دوست دارید، سفری کم‌هزینه داشته باشید، فصل پاییز را بهترین زمان سفر به هامبورگ برای شما خواهد بود. آب‌وهوا کمی خنک است و بارندگی هم در اغلب روزها وجود دارد، اما خبری از شلوغی نیست. 

راهنمای سفر به هامبورگ و فستیوال‌های این شهر

می-سپتامبر (اوایل اردیبهشت تا اوایل مهرماه)

در این زمان به دلیل فصل گردشگری، هامبورگ کمی شلوغ به نظر می‌رسد. پیشنهاد می‌کنیم اگر برای دیدن فستیوال‌ها و گشت‌وگذار در این دوره به این شهر سفر می‌کنید، حتماً از چند ماه قبل نسبت به رزرو هتل با سه کلیک اقدام کنید. 

  • Port Anniversary
  • جشنواره شکوفه‌های گیلاس (Cherry Blossom Festival)
  • Elbjazz
  • هامبورگ روزهای هارلی (Hamburg Harley Days)
  • جشنواره داکشتاین (Duckstein Festival)
  • هامبورگ پراید (Hamburg Pride)
  • جشنواره هوای آزاد (Wacken Open Air Fest)
  • جشنواره داکویل (Dockville Festival)
  • جشنواره ریپربان (Reeperbahn Festival)
  • فستیوال Heritage Days

در سفر به هامبورگ چه کارهایی انجام دهیم؟

حمل و نقل در هامبورگ

مهمترین مسئله در هنگام برنامه‌ریزی و مطالعه راهنمای سفر به هامبورگ، این است که در این شهر چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم یا از کجاها دیدن کنیم. خوب ما چند مورد از کارهای باحال و خفن این شهر را آماده کردیم تا سفر به آلمان را برای شما به‌یادماندنی شود. 

بیشتر جاذبه‌های هامبورگ، مانند Hamburger Kunsthalle، Miniatur Wunderland  و محله مدرن HafenCity، در مرکز شهر و مناطق بندرگاه قرار دارند. اما برای تجربه زندگی اصیل آلمانی، باید به سراغ محله‌های دیگر هامبورگ بروید. اغلب گردشگران از تفریحات شبانه در امتداد ریپربان در سنت پائولی و همچنین گشت‌وگذار در محله‌های مختلف مانند هافن سیتی را به خاطر فروشگاه‌ها و رستوران‌های زیادش دوست دارند. 

سالن کنسرت الب فیل هارمونی (Elbphilharmonie)

این سالن به همان اندازه که برای برگزاری کنسرت‌های باشکوه معروف است، به خاطر معماری بی‌نظیر و شگفت‌انگیزش هم شناخته شده‌است. این ساختمان را شرکت معماری سوئیسی Herzog & de Meuron ساخته که به محض افتتاح در سال 2016و به لطف سقف موج مانند و نمای شیشه‌ای آن، تبدیل به یک نماد معماری در شهر هامبورگ شد. 

تونل آلتر الب (Alter Elbtunnel)

تونل آلتر الب (که تونل البه قدیم و تونل سنت پائولی البه نیز نامیده می‌شود) یک تونل برای عابر پیاده و دوچرخه‌سواری است که در زیر رودخانه البه قرار دارد. حتما در سفر به هامبورگ از این تونل زیبا که مرکز هامبورگ را به سمت جنوبی رودخانه متصل می‌کند، دیدن کنید. در حین قدم زدن در آلتر الب شاهد نقاشی‌های زیبای دیوارها که ستاره‌های دریایی، دلفین‌ها و دیگر موجودات را به تصویر می‌کشند، خواهید بود. بهترین فرصت برای عکس یادگاری از سفر به هامبورگ!

پارک پلنتن آن بلومن (Planten un Blomen)

جاهای دیدنی هامبورگ

پارک پلنتن آن بلومن با داشتن 100 هکتار وسعت، گل و گیاهان زیبا و خاص، یکی از بهترین جاهای دیدنی هامبورگ است. این پارک یا بهتر است بگوییم این باغ را به عنوان «ریه سبز هامبورگ» هم می‌شناسند که البته بی‌دلیل هم نیست. پارک پلنتن، باغ گل رز، گل‌های مدیترانه‌ای و یکی از بزرگترین باغ‌های زیبای ژاپنی در اروپا را در خود جای داده‌است. همچنین زمین‎های بازی، مینی گلف، پیست روی یخ در زمستان و پیست غلتکی در تابستان و حتی بازی‌های شطرنج، برای سرگرمی و داشتن اوقات خوش در این مکان قرار داده شده‌اند.  

تورهای قایق هامبورگ

هیچ سفری به شهر هامبورگ بدون قایق‌سواری و گشت‌و‌گذار روی آب کامل نخواهد بود. ساده‌ترین و یکی از کم‌هزینه‌ترین راه‌ها برای لذت بردن از هامبورگ استفاده از یک کشتی عمومی است که می‌تواند شما را به جزایر اطراف ببرد و زیباترین صحنه‌های هامبورگ را در مقابل چشمانتان قرار دهد. 

سرزمین عجایب مینیاتوری (Miniatur Wunderland)

در راهنمای سفر به هامبورگ، سراغ خفن‌ترین مکان دیدنی این شهر یعنی سرزمین مینیاتوری می‌رویم. واندرلند با مساحتی بیش از 10000 متر مربع دارای بزرگترین مدل خط آهن در دنیاست. همچنین مدل‌هایی از کشورها و شهرهای کوچک مانند جنوب آلمان، هامبورگ، ایالات متحده آمریکا، اسکاندیناوی، سوئیس و ونیز در این سرزمین عجایب وجود دارد که خیلی دیدنی و جذاب هستند. جالب است بدانید که در 9 بخش مختلف بیش از 1000 قطار، 130000 درخت و نزدیک به 250000 شکل وجود دارد.

کلیسای سنت مایکل (St. Michael’s Church)

جزئیات در راهنمای سفر به هامبورگ

کلیسای سنت مایکل، بزرگترین کلیسای شهر هامبورگ و در سال 1912 ساخته شد. این کلیسا در کنار ساختار باشکوهی که دارد، بیشتر از همه سکوی بازدید آن محبوب شده‌است. به محض وارد شدن به کلیسای سنت مایکل می‌توانید از برج بلند 132 متری آن بالا بروید و بر روی سکو، صحنه‌های حیرت‌آوری از مناطق سبز اطراف و شهر هامبورگ را ببینید.  

باغ وحش هامبورگ (Tierpark Hagenbeck)

باغ وحش هامبورگ متعلق به خانواده Hagenbeck است. کارل هاگنبک جونیور (که باغ وحش را در سال 1907 تأسیس کرد) تاجر و بازرگان حیوانات وحشی بود. یکی از ابداعات او استفاده از خندق به جای قفس برای نگه داشتن حیوانات است که البته تا به امروز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. در اینجا شاهد یک گله فیل و هزاران حیوان دیگر خواهید بود. 

موزه کونستهاله هامبورگ (Hamburger Kunsthalle)

در قسمت‌های قبل راهنمای سفر به هامبورگ، توضیح مختصری در مورد این موزه ارائه کردیم. موزه کونستهاله یکی از موزه‌های هنری بزرگ آلمان و دارای مجموعه گسترده‌ای از نقاشی‌ها و همچنین مجسمه‌های قدیمی و جدید است. برخی از آثار به قرن هشت و حتی قرون وسطی تعلق دارند که در نوع خود واقعا بی‌نظیر است. 

تالار شهر هامبورگ (Rathaus)

هامبورگ کجاست؟

تالار شهر هامبورگ بزرگ‌تر از کاخ عظیم باکینگهام لندن و به گفته مسافران، یکی از بهترین مناظر این شهر است. نمای بیرونی عظیم و مجلل این ساختمان به سبک نئورنسانس ساخته شده است. فضای داخلی نیز به اندازه نمای بیرون باشکوه و پر از اتاق‌های دیدنی است که برای برگزاری جلسات دولتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته شما با رزرو تور از گوشه و کنار این تالار دیدن خواهید کرد. اینجا واقعا زیباست!

راهنمای سفر به هامبورگ و پس‌انداز پول

اگر چند روز قصد ماندن در هامبورگ را دارید، اقامت خود را در روزهای بین هفته قرار دهید. همچنین اقامت در هتل‌های ارزان قیمت به خصوص هاستل‌ها می‌توانند تا حد قابل توجهی در هزینه‌های سفر شما صرفه‌جویی کنند. 

در سفر به هامبورگ پیشنهاد می‌کنیم از کارت‌های مخصوص گردشگری خریداری کنید. چون با این کارت می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی به شکل نامحدود استفاده کنید و احتمالا برای ورودی چند موزه‌ هم تخفیف بگیرید. 

در مراکز خرید مجلل هامبورگ در اسکله یونگفرنشتیگ ویندوشاپ خرید نکنید. گشت‌و‌گذار در آن مراکز خرید کافی است. مطمئن باشید که با خرید گران با پشیمانی هامبورگ را ترک خواهید کرد. بازارهای محلی گزینه مناسب‌تری برای خرید یادگاری و سوغاتی خواهند بود. 

فرهنگ مردم و نکات مهم در راهنمای سفر به هامبورگ 

اگرچه آلمانی زبان رسمی است، اما بسیاری از ساکنان هامبورگ انگلیسی نیز صحبت می‌کنند. اما استفاده از چند عبارت آلمانی ایده خوبی است. گفتن تگ گوتن یا هالو برای «سلام»، بایت به معنای «لطفا» و danke برای «متشکرم» راه خوبی برای نشان دادن احترام به مردم محلی است.

وقت شناسی و نظم دو ویژگی بسیار مورد توجه فرهنگ آلمانی هستند، بنابراین به موقع در هر جلسه کاری یا تعامل رسمی شرکت کنید. 

وقتی در رستوران هستید، پس از دریافت صورت حساب، پول خود را روی میز نگذارید. پول را به پیشخدمت بدهید. مرسوم است که 10 تا 15 درصد انعام بدهید. 

واحد پول رسمی آلمان یورو است. با توجه به نوسانات همیشه از قبل قیمت‌های دقیق یورو را بررسی کنید. 

در سفر به هامبورگ چی بخوریم؟

رستوران های هامبورگ

از تفریحات خوشمزه و سرگرم‌کننده برای گردشگران و مسافران شهر هامبورگ، غذاخوردن در رستوران‌های مجلل یا محلی این شهر است. با توجه به بودجه سفرتان می‌توانید به سراغ رستوران‌های باکلاس شهر یا غذافروشی‌های خیابانی بروید. رستوران Fischereihafen یکی از محبوب‌ترین رستوران‌ها با سرو انواع غذاهای دریایی است که می‌توانید تجربه خوبی از غذاخوردن برای شما را به ارمغان بیاورد. 

برخی از غذاهای هامبورگی در زیر آورده شده تا در هنگام سفر بهتر انتخاب کنید:

  • اگر سفر به هامبورگ را در فصل بهار انتخاب کردید، سوپ مارچوبه و غذاهای گل کلم را امتحان کنید.
  • سنتی‌ترین غذای هامبورگ labskaus است که به عنوان غذای ملوانان شناخته می‌شود. در آن از کلم پوره، سیب‌زمینی و چغندر، تخم مرغ سرخ شده، شاه ماهی و خیار ترشی استفاده می‌شود.
  • شاه ماهی کبابی خوشمزه، سوپ مارماهی و استیک هم از دیگر غذاهای هامبورگی هستند که می‌توانید در سفر نوش جان کنید.

آیا شهر هامبورگ برای سفر امن است؟

این شهر برای سفر امن است. اما مانند هر مقصد دیگری بایستی همه نکات ایمنی را در طول مسافرت خود در نظر بگیرید. وسایل ارزشمند را در جای امن قرار دهید. از مدارک خود کپی گرفته و آن‌ها را همراه داشته باشید. از منطقه Reeperbahn دوری کنید، چون جیب‌برهای زیادی در آن اطراف هستند. در آخر اگر قصد شنا کردن در رودخانه البه را دارید حتما به هشدارها توجه کنید. 

راهنمای سفر به هامبورگ و حمل و نقل در این شهر

بهترین راه برای رفت‌و‌آمد در هامبورگ، پیاده‌روی و استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی این شهر است. قطار، مترو و حتی اتوبوس‎‎های متعددی در سطح شهر شما را به هر جایی که بخواهید، می‌رسانند. سیستم تاکسی‌رانی نیز در سطح شهر پراکنده هستند و گزینه نسبتا گران‌تری برای شما خواهند بود. هر چند که اجاره خودرو به لحاظ هزینه خیلی بیشتر از این‌ها برای شما خرج برمی‌دارد. 

محله‌های اقامت در سفر به هامبورگ

محله های مهم هامبورگ

این محله‌ها با توجه به نزدیکی به جاذبه‌ها از اقامت گران‌تری برخوردار هستند.

محله Altstadt: در کلمه به معنی شهر قدیمی است. اینجا جایی است که پنج کلیسای تاریخی هامبورگ را به همراه راتهاوس، انبوهی از مراکز خرید جذاب و برخی از بهترین رستوران‌های شهر پیدا خواهید کرد.

محله Speicherstadt: منطقه اصلی انبار هامبورگ است. ساختمان‌ها قرن نوزدهمی هستند و جاذبه‌هایی مانند واندرلند و موزه بین‌المللی دریایی در این محله قرار دارند. 

هزینه سفر به هامبورگ چگونه است؟

برخی از هزینه به صورتی لیستی برای شما بیان شده تا راحت‌تر بودجه خود را در نظر بگیرید.

  • ورودی موزه‌های بین 1 تا 15 یورو
  • استفاده از تورها بین 12 تا 24 یورو
  • استفاده از تور کشتی یا دوچرخه بین 24 تا 40 یورو
  • هزینه‌های خورد و خوراک روزانه بین 40 تا 60 یورو

کلام آخر

رزرو بلیط هواپیما تهران هامبورگ شما را به یکی از بزرگترین بنادر جهان، شهری مدرن با معماری خیره‌کننده می‌برد. ما در راهنمای سفر به هامبورگ سعی کردیم تا اطلاعات لازم برای سفر به این شهر را در اختیارتان قرار دهیم. امیدواریم با یک برنامه‌ریزی دقیق، سفری به یاد ماندنی داشته باشد. 

آشنایی با همه جاذبه های دیدینی هامبورگ!

نظرات کاربران