فرودگاه گرگان

فرودگاه گرگان؛ از امکانات رفاهی تا مسیرهای پروازی

شهر گرگان، مرکز استان گلستان، یکی از شهرهای شمالی ایران است. این شهر با مساحتی بالغ‌بر 1,700 کیلومتر مربع دارای جمعیتی در حدود 480,541 یکی از بزرگترین شهر‌های کشور به شمار می‌آید. این شهر به‌خاطر پیشینه تاریخی که دارد، دارای اماکن تاریخی و تفریحی بسیاری نیز هست؛ به همین علت هرساله تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی با استفاده از وسایل مختلف حمل‌و‌نقل از عمومی گرفته تا شخصی، برای تفریح  به این شهر زیبا می‌‌آیند. یکی از این وسایل حمل‌و‌نقل عمومی هواپیما بوده که در فرودگاه بین المللی گرگان می‌نشیند. اگر به گرگان سفر کرده‌اید یا ساکن این شهر هستید و قصد دارید از گرگان به شهر دیگری سفر کنید، با ما تا پایان مقاله همراه شوید تا اطلاعات دقیق و مفیدی را در مورد فرودگاه گرگان به شما بدهیم.

بلیط هواپیما

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

تاریخچه فرودگاه گرگان

فرودگاه گرگان

فرورگاه گرگان که بیش از 70 سال از ساخت آن می‌گذرد و قدمتش به سال 1330برمی‌گردد، یکی از مرزهای هوایی شمال ‌شرقی ایران است. ابتدا برای ساخت این فرودگاه زمینی به مساحت 1000 هکتار را انتخاب کردند. بعد دو باند متقاطع 1000 متری، خاکی چمنی را در این فرودگاه احداث کردند. این فرودگاه، از روز شروع‌به‌کار، برای سمپاشی هوایی که به‌واسطه سازمان کشاورزی بود استفاده شد. البته بعد از مدتی هم عهده‌دار جابه‌جایی مرسوله‌های اداره پست شد.

در سال 1374با اعتبار و اختیاری که به این فرودگاه داده شد، ساخت قسمت‌های جدید فرودگاه گرگان کلید خورد. ابتدا باند جدیدی به طول 2300 متر ساخته شد. البته این پروژه در سال 1379 با احداث پروژه‌هایی مانند سطوح پروازی، ترمینال و نصب تجهیزات ناوبری به‌طور رسمی در بهمن ماه با انجام 2 پرواز در هفته از تهران به گرگان به‌طور رسمی شروع‌به‌کار کرد. اما بعد از مدتی که تقاضا برای جابه‌جایی مسافرت‌های هوایی بیشتر شد، پروازهای هوایی به 70 عدد در هفته افزایش یافت. در نهایت با وجود پتانسیل‌های گردشگری و توریستی و ارتقاء سطوح پروازی، این فرودگاه به فرودگاه بین ‌المللی گرگان تبدیل شد.

معرفی فرودگاه گرگان 

یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های شمال شرقی کشور، فرودگاه بین المللی گرگان است که در 5 کیلومتری این شهر قرار دارد. این فرودگاه خدمات مسافربری داخلی و خارجی بسیاری را به مسافران خود ارائه می‌دهد. فرودگاه گرگان در حال حاضر خدمات پرواز به شهرهای داخلی مانند تهران، مشهد، اصفهان و شیراز و همچنین پروازهای بین‌المللی مانند سفرهای زیارتی و سیاحتی به عربستان و اکتائو را نیز پوشش می‌دهد. 

لیست مهم‌ترین پروازهای ورودی به فرودگاه بین المللی گرگان

فرودگاه گرگان
پرواز تهران-گرگانپرواز اهواز-گرگان
پرواز مشهد-گرگانپرواز قشم-گرگان
پرواز کیش-گرگانپرواز عسلویه-گرگان
پرواز چابهار-گرگانپرواز بندرعباس-گرگان
پرواز: شیراز-گرگانپرواز زاهدان-گرگان
پرواز زابل-گرگان

لیست مهم‌ترین پروازهای خروجی از فرودگاه گرگان

پرواز گرگان-تهرانپرواز گرگان-بندرعباس
پرواز گرگان-مشهدپرواز گرگان-شیراز
پرواز گرگان-اهوازپرواز گرگان-قشم
پرواز گرگان-زابلپرواز گرگان-چابهار
پرواز گرگان-عسلویهپرواز گرگان-کیش
پرواز گرگان-زاهدان

شرکت ‌های هواپیمایی فعال در فرودگاه بین ‌المللی گرگان 

هواپیمایی پویاایر: تهران، مشهد، چابهار و نجفهواپیمایی قشم: تهران، قشم و زاهدان
هواپیمایی ایران‌ایر: تهران، مشهد، تبریز، رشت و جدههواپیمایی پارس: تهران، شیراز، قشم و زابل
هواپیمایی کارون: اهوازهواپیمایی کیش‌ایر: تهران،کیش، اکتائو و نجف
هواپیمایی آسمان: تهران، مشهد، کیش و زاهدان، خلیج‌فارس، زابل و بندرعباسهواپیمایی بک‌ایر:اکتائو
هواپیمایی آتا: تهران و رشت

امکانات رفاهی فرودگاه گرگان

فرودگاه گرگان

وقتی که وارد یک فرودگاه که پل ارتباطی اصلی مرز هوایی بین کشورها و شهرهای مختلف است می‌شوید، احتمال دارد که ساعت‌ها در فرودگاه بمانید و یا نیاز به امکانات مختلفی پیدا کنید. به همین منظور در فرودگاه بین‌المللی گرگان نیز مانند سایر فرودگاه‌ها برای رفاه حال مسافران امکانات بسیاری فراهم آمده که در ادامه به هریک از آن‌ها اشاره خواهیم کرد. همراه ما بمانید.

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

  • دفاتر فروش بلیط: امکان خرید بلیط و یا قرار گرفتن در لیست انتظار را برای مسافران فراهم می‌کند.
  • دستگاه خودپرداز: احتمالا برای شما هم پیش آماده که به پول نقد احتیاج داشته باشید و یا کار بانکی ضروری برایتان پیش بیاید. به همین‌منظور شما می‌توانید به این دستگاه‌ها مراجعه کرده و نیاز خود را برطرف کنید. 
  • وای‌فای رایگان: با پیشرفت تکنولوژی و احتیاج روزافزون مردم به شبکه‌های اجتماعی، فرودگاه بین المللی گرگان برای رفاه حال مسافران دسترسی به اینترنت را در تمام نقاط فرودگاه فراهم کرده است.
  • قسمت امانات: در‌صورتی‌که برای مدت‌زمانی طولانی در فرودگاه باشید یا به هر دلیلی بخواهید از وسایل و چمدان‌های خود محافظت کنید، می‌توانید بارهای خود را به قسمت امانات بسپرید تا خیالتان بابت امنیت وسایلتان راحت باشد.
  • اداره پست: گاهی مواقع پیش می‌آید که مرسوله پستی در صورت اضطرار و یا مهم بودن باید به دست اشخاص حقیقی و یا حقوقی برسد؛ این امکان، چنین فرصتی را برای شما مسافران در فرودگاه بین ‌المللی گرگان فراهم آورده است.
  • رستوران‌ها،کافی‌شاپ‌ها و فروشگاه‌ها: با توجه به تاخیر ساعت‌های پرواز، داشتن مشغله‌های کاری زیاد و همچنین با توجه به اینکه مسافران چند ساعت زودتر به فرودگاه می‌آیند، ممکن است فرصت کافی برای خوردن غذا نداشته باشند؛ بنابراین در این فرودگاه رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌هایی تعبیه شده تا بتوانند نیازهای خود را رفع کرده و سفری آسان و راحت را تجربه کنند.
  • ارائه خدمات به افراد توان‌خواه و مادرانی که بچه‌های کوچک دارند: اگر فردی دچار ناتوانی حرکتی باشد، با قرار دادن ویلچر و یا مسیرهای مخصوص برای رفت‌وآمد، تجربه دلپذیر و آسانی را برای آن‌ها فراهم می‌آورند. همچنین برای مادرانی که فرزندان کودک و یا شیرخوار دارند، اتاق‌هایی مخصوص در نظر گرفته شده تا با خیال راحت نیازهای اولیه کودک‌شان را برطرف کنند؛ برای مثال به آنان شیر بدهند و یا پوشکش و لباس کودکشان را عوض کنند.
  • از دیگر امکانات رفاهی این فرودگاه می‌توان به پارکینگ‌های‌عمومی، نمازخانه، سرویس ‌بهداشتی، خدمات پزشکی شبانه‌روزی همراه با پزشک، پرستار و آمبولانس که در محیط فرودگاه برای خدمات اضطراری در خدمت مسافران قرار گرفته است، اشاره کرد.

برای رزرو بلیط هواپیما گرگان میتوانید با سه کلیک همراه باشید.

سایر اطلاعات فرودگاه گرگان

آدرس: گرگان، کیلومتر7 جاده آق‌قلا، فرودگاه بین المللی گرگان
شماره تماس اطلاعات پرواز:199 –  31220199 – 017شماره‌ تلفن‌خانه:  31220000 – 017
شماره دورنگار:32244506 – 017پست الکترونیکی:Gorgan.info@airport.ir
سایت فرودگاه:gorgan.airport.irارتفاع از سطح دریا:12 متر
فاصله هوایی تا تهران : ۲۹۹ کیلومتر، معادل ۵۲ دقیقه طول پرواز

کلام آخر سه کلیک در مورد فرودگاه گرگان 

فرودگاه گرگان، یکی از فرودگاه‌های مهم شمال شرقی کشور ایران بوده که در 24 ساعت شبانه روز مسافران داخلی و خارجی زیادی را از مرزهای هوای و بیرونی کشورمان جابه‌جا می‌کند. ما در این مقاله شما را با این فرودگاه، تاریخچه ساخت، پروازهای ورودی و خروجی آن و همچنین امکانات فرودگاه گرگان آشنا کردیم. اگر تابه‌حال از این فرودگاه به شهری دیگر سفر کرده‌اید و یا از شهری دیگر آمده و به مقصد همین فرودگاه نشسته‌اید، تجربه‌تان را از وضعیت، امکانات و کیفیت خدمات این فرودگاه با ما در میان بگذارید. منتظر دریافت نظرات شما عزیزان در بخش دیدگاه‌ها هستیم. سفری خوش را برای‌تان آرزومندیم.

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران