راهنمای سفر به گرگان
25 اردیبهشت 1403
ایرانگردی

راهنمای سفر به گرگان؛ شهری که باید یکبار به آن سفر کنید!

گرگان قطب تاریخی بسیار مهمی در کشور است که ریشه آن به تمدن‌های باستانی باز می‌گردد. موقعیت استراتژیک این منطقه باعث شده این شهر به کانون بسیاری از امپراتوری‌ها از جمله هخامنشیان، اشکانیان و ساسانیان تبدیل شود. گرگان براساس ویژگی‌های طبیعی خود دارای سه ناحیه دشتی، کوهپایه‌ای و کوهستانی بوده و مناطق جنوبی آن دارای آب‌وهوای کوهستانی است. گرگان با جاذبه‌های تاریخی خود بعد از یزد و اصفهان، سومین منطقه ارزشمند تاریخی ایران است که سبک معماری منحصربه‌فرد و بی‌نظیری دارد. شهر گرگان وسیع‌ترین منطقه تاریخی شمال ایران است و در کنار جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی، صنایع‌دستی آن از جاذبه‌های گردشگری این شهر به شمار می‌آید. اکثریت مردم گرگان فارس هستند و به گویش استرآبادی یا همان گرگانی صحبت می‌کنند. علاوه‌بر صنایع‌دستی و تنوع غذایی بسیار بالایی که این شهرستان دارد، به شما پیشنهاد می‌کنیم دیدنی‌ها و تفریحات گرگان را از دست ندهید. در این مقاله همراه ما باشید زیرا این راهنمای سفر به گرگان می‌تواند به شما کمک کند تا سفری عالی برای خود و عزیزانتان برنامه‌ریزی کنید.  

بلیط هواپیما

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

موقعیت جغرافیایی

راهنمای سفر به گرگان؛ موقعیت جغرافیایی

گرگان یکی از شهرهای شمال ایران است که در ارتفاع 13/3 متری از سطح دریا قرار دارد و دارای دو شهرستان و 5 دهستان است. شهر زیبای گرگان در استان گلستان، در امتداد سواحل جنوب شرقی دریای خزر واقع شده است. این شهر زیبا تقریبا 400 کیلومتر از شمال شرقی تهران و 30 کیلومتر از دریای خزر فاصله دارد. دیوار بزرگ گرگان بعد از دیوار چین و دیوار برلین بزرگ‌ترین دیوار جهان است. شهر قدیم گرگان که در نزدیکی گنبدکاووس بود، در حمله مغول به ایران ویران شد و سپس استرآباد به‌عنوان پایتخت منطقه گرگان انتخاب شد. از نظر جغرافیایی این شهرستان از شرق به علی‌آباد کتول، از شمال به آق‌قلا، از غرب به کردکوی، از شمال غرب به بندر ترکمن و از جنوب به رشته‌کوه البرز منتهی می‌شود. گرگان دارای آب‌وهوای معتدل با تابستان‌های گرم و مرطوب است. همچنین دارای کوه، جنگل، علفزار، دشت، کویر، دریا، رودخانه، تالاب و مزارع کشاورزی بسیار زیادی است. به شما پیشنهاد می‌کنیم با سفر به این شهر از دیدنی‌ها و تفریحات گرگان لذت ببرید.

آب‌وهوا

گرگان براساس ویژگی‌های طبیعی خود دارای سه ناحیه دشتی، کوهپایه‌ای و کوهستانی است و مناطق جنوبی آن دارای آب‌و‌هوای کوهستانی است، اما قسمت های شمالی آن نیمه مرطوب است. مطمئن باشید در هر فصلی که به گرگان سفر کنید از زیبایی‌ها و جذابیت‌های آن لذت می‌برید. در ادامه به شما می‌گوییم که شهر گرگان در فصول مختلف سال چه ویژگی‌هایی دارد.

گرگان در بهار

فصل بهار بهترین زمان برای سفر به گرگان در نظر گرفته می‌شود. در این فصل هوا به‌طرز دلپذیری معتدل است، مناظر پس از باران‌های زمستانی سرسبز شده و رشته‌کوه البرز را در اطراف می‌توانید مشاهده کنید که هنوز پوشیده از برف است و پس‌زمینه‌ای خیره‌کننده‌ به مخاطبان ارائه می‌دهد. عید نوروز و اوایل بهار، زمانی پرجنب‌وجوش و غنی برای بازدید از این شهر است. اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید، به‌یاد داشته باشید که گرگان در بهار بی‌نظیر است.

گرگان در تابستان

راهنمای سفر به گرگان؛ گرگان در تابستان

درست است که گرگان به اندازه مناطق جنوبی ایران گرم نیست، اما تابستان‌های آن می‌تواند گرم باشد. نزدیکی شهر گرگان به دریای خزر باعث شده تا این شهر نسبت به سایر نقاط کشور کمی مرطوب‌تر باشد. بنابراین گرگان در تابستان آب‌وهوایی گرم و مرطوب دارد. مناظر شهر گرگان در فصل تابستان به‌طرز عجیبی زیبا و دیدنی است. اگر گرما و رطوبت برایتان مهم نیست، فصل تابستان می‌تواند زمانی عالی برای سفر به این شهر باشد.

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

گرگان در پاییز

هوای گرگان در پاییز بسیار معتدل و دل‌پذیر است. شاخ‌وبرگ‌های پاییزی، به‌ویژه در مناطق نزدیک به جنگل‌ها و پارک ملی، ترکیبی زیبا از رنگ‌های نارنجی، زرد، قهوه‌ای و قرمز را به نمایش می‌گذارد. فصل پاییز زمان خوبی برای گشت‌وگذار در فضای باز این شهر است. آب‌وهوای گرگان در پاییز فوق‌العاده دل‌چسب است، پس آن را از دست ندهید.

گرگان در زمستان

فصل زمستان در شهر گرگان سرد است و در مناطق کوهستانی اطراف آن برف می‌بارد. اگرچه ممکن است این فصل زمان خوبی برای گردشگران نباشد، اما فصل خوبی برای علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی در مناطق اطراف است. اگر جزو کسانی هستید که به ورزش‌های زمستانی علاقه دارید، گرگان در زمستان می‌تواند برای شما بهترین انتخاب باشد.

بهترین زمان سفر به گرگان

گرگان در هر فصلی از سال جذابیت‌های خاص و منحصربه‌فردی دارد و در هر زمانی که به این شهر سفر کنید جاذبه‌هایی زیبا و مکان‌هایی دیدنی برای مشاهده وجود دارند. با وجود اینکه در فصل بهار و پاییز می‌توانید شاهد بارش باران باشید اما به‌دلیل اینکه در این دو فصل طبیعت و مناظر این شهر بی‌نهایت زیبا و دیدنی است، بهترین زمان برای سفر به گرگان فصل بهار و پاییز است. در فصل پاییز به‌دلیل اینکه هوا کمی خنک می‌شود اهالی گرگان جشن‌های سنتی خود را در فضای باز برگزار می‌کنند و اگر در این فصل به گرگان سفر کنید می‌توانید در این جشن‌ها شرکت کنید و لذت ببرید.

حمل‌ و نقل در گرگان

راهنمای سفر به گرگان؛ حمل‌ و نقل

گرگان متاسفانه جزو شهرهایی از کشور است که هنوز به مترو مجهز نشده و رفت‌وآمد در آن با مترو امکان‌پذیر نیست. حمل ‌و نقل در گرگان با استفاده از تاکسی، اتوبوس و تاکسی‌های اینترنتی انجام می‌شود. به‌دلیل وجود خطوط فعال اتوبوس در گرگان، دسترسی به تمام نقاط این شهر فراهم است و به‌راحتی می‌توانید در آن تردد داشته باشید و از گشت‌وگذار لذت ببرید. لازم‌به‌ذکر است پرطرفدارترین وسیله حمل ‌و‌ نقل در گرگان به‌دلیل قیمت مناسب و به‌صرفه بودن، تاکسی است. اگر قصد سفر به گرگان را دارید، خیالتان بابت رفت‌وآمد و تردد در این شهر راحت باشد.

سوغات و صنایع‌ دستی گرگان

گرگان مانند سایر شهرها سوغاتی‌های خاص خود را دارد که برخی از آن‌ها خوراکی و برخی دیگر صنایع‌دستی این شهر است. صنایع‌دستی این شهر با فرهنگ و هنر اصیل ترکمن‌ها گره خورده و طرفداران زیادی دارد. محبوب‌ترین مکان‌ها برای خرید سوغات گرگان بازار نعلبندان و امام خریداری است. در ادامه تعدادی از معروف‌ترین سوغات و صنایع دستی گرگان را به شما معرفی می‌کنیم.

قالیچه ترکمن

یکی از سوغات و صنایع دستی گرگان قالیچه ترکمن است. در طراحی این قالیچه‌ها از اشکال هندسی و رنگی استفاده شده و گفته می‌شود در ساخت آن از زندگی ساده عشایری الهام گرفته شده است. یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین صنایع‌دستی در خانه‌های ایرانی استفاده از فرش و انواع آن است؛ بنابراین فرش و قالیچه می‌تواند یک سوغات عالی برای عزیزانتان باشد. 

روسری ترکمن

راهنمای سفر به گرگان؛ روسری ترکمن

یکی دیگر از سوغات و صنایع دستی گرگان روسری ترکمن نام دارد. روسری‌های ترکمن معمولا بزرگ، رنگارنگ و پر از گل هستند. همچنین ریشه‌هایی در دورتادور این روسری وجود دارد که پورچیک نامیده می‌شود. اگر به گرگان سفر کردید، روسری ترکمن یک انتخاب عالی برای سوغات این شهر است.

جاجیم‌بافی

یکی دیگر از محبوب‌ترین سوغات و صنایع دستی گرگان جاجیم‌یافی است. جاجیم‌بافی هنری است که در روستاهای شهر گرگان از نسلی به نسل دیگر میان بانوان منتقل می‌شود. جاجیم نوعی زیرانداز، فرش، پادری، سفره و رومیزی است که از بافتن نخ‌های پشمی و رنگی درست می‌شود. اگر دوست دارید یک سوغات اصیل گرگانی برای دوستان خود بخرید، به شما جاجیم را پیشنهاد می‌کنیم.

حلوای اماج

یکی دیگر از محبوب‌ترین سوغات و خوراکی‌ های گرگان حلوای اماج است. این شیرینی خوش‌مزه از ترکیب آرد گندم، عسل، روغن، پودر پسته، بادام، هل و گلاب تهیه می‌شود و پخت آن زمان زیادی لازم دارد. برای پخت این حلوا ابتدا آرد را همراه با آب مخلوط می‌کنند و زمان می‌دهند تا کاملا خشک شود، سپس آن را پودر می‌کنند و در پخت حلوا استفاده می‌کنند. در سفر به گرگان، خرید و امتحان کردن این شیرینی را از دست ندهید؛ مزه بهشت می‌دهد.

سرغبیلی

راهنمای سفر به گرگان؛ سرغبیلی

یکی دیگر از سوغات و خوراکی های گرگان سرغبیلی نام دارد. نام دیگر این شیرینی آقا گردک است و برای تهیه خمیر آن از آرد، مایه‌خمیر، پودر قند، شیر، شکر، هل و گلاب استفاده می‌شود. بعد از اینکه خمیر این شیرینی درست شد آن را در اندازه‌های کوچک گرد می‌کنند و به سبد می‌زنند تا طرح سبد روی آن بیفتد. سپس در روغن داغ سرخ کرده و با پودر قند تزیین می‌کنند. طعم این شیرینی محلی بی‌نظیر است؛ حتما امتحان کنید.

نان پادرازی

یکی دیگر از سوغات و خوراکی های گرگان نان پادرازی است. این شیرینی در شهرهای شمال کشور هم پخت می‌شود ولی اصالت آن به گرگان بازمی‌گردد. نان پادرازی بافتی ترد و شبیه به بیسکوئیت دارد و از ترکیب روغن، آرد، گلاب و سیاه‌دانه درست می‌شود. در پخت این شیرینی هیچ شکری استفاده نمی‌شود و یک میان‌وعده سالم و مقوی است.

غذاهای محلی گرگان

بسیاری از گردشگران تنها برای چشیدن طعم غذاهای محلی گرگان به این شهر سفر می‌کنند. در سفر به گرگان، طعم غذاهای بی‌نظیر آن را به‌هیچ‌عنوان از دست ندهید. در ادامه تعدادی از خوش‌مزه‌ترین غذاهای محلی این شهر را به شما معرفی می‌کنیم.

خورشت ساک

یکی از غذاهای محلی گرگان خورشت ساک است. در پخت این خورشت از اسفناج استفاده می‌شود و طعم بسیار جذابی دارد. به‌غیر از اسفناج در تهیه این خورشت از گوشت، آرد، نخود، روغن، سیر و پیاز استفاده شده و همراه با برنج سرو می‌شود. در گرگان این غذا را بیشتر در مراسمات مذهبی به‌عنوان نذری می‌پزند و پخش می‌کنند. اگر به گرگان سفر کردید، حتما طعم این غذا را امتحان کنید.

چکدرمه

راهنمای سفر به گرگان؛ چکدرمه

یکی دیگر از غذاهای محلی گرگان چکدرمه نام دارد. این غذای سنتی ترکمن بیش از هزاران سال قدمت داشته و شباهت زیادی به استامبولی‌پلو دارد. برای پخت این غذا برنج، گوشت، گوجه‌فرنگی، پیاز و ادویه را به‌طور همزمان داخل قابلمه قرار می‌دهند تا پخته شود. این غذای خوش‌مزه طرفداران زیادی در گرگان و سایر شهرهای ایران دارد. برای یک بار هم که شده طعم این غذا را در گرگان امتحان کنید و لذت ببرید.

باسترمه

یکی دیگر از خوش‌مزه‌ترین غذاهای محلی گرگان باسترمه است. این غذا نوعی ته‌چین است که با ماهی درست می‌شود. در ترکیب این غذا از برنج، ماهی، سیب زمینی، پیاز، ادویه و انار استفاده می‌شود و طعم بی‌نظیری دارد. در گرگان برای تهیه این ته‌چین از ماهی ازون‌برون استفاده می‌شود و بیشتر در مراسم‌ها و مهمانی‌های خود این غذا را سرو می‌کنند. این غذای خاص و بی‌نظیر را امتحان کنید و از طعم آن لذت ببرید.

بورک یا بوروک

یکی دیگر از غذاهای محلی گرگان بورک است. این غذا شباهت زیادی به پیراشکی دارد و داخل خمیر آن را با موادی شامل سبزی، گوشت، سیب‌زمینی و ادویه پر می‌کنند و به روش سنتی در تنور می‌پزند. این غذا میان مردم گرگان و اهالی ترکمن طرفداران زیادی دارد و پایه ثابت مهمانی‌ها و مراسمات این منطقه است. 

کئی ترشک

راهنمای سفر به گرگان؛ کئی ترشک

یکی دیگر از غذاهای محلی گرگان کئی ترشک نام دارد. این غذا نوعی خوراک است که از کدو سبز، پیاز و آب نارنج تهیه می‌شود. مردم کردستان این غذای ساده و محبوب را همراه با نان می‌خورند از طعم بی‌نظیر آن لذت می‌برند. اگر به گرگان سفر کردید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذای خوش‌مزه را نوش جان کنید. 

بهترین کافه رستوران های گرگان

از آنجایی که شهر گرگان میزبان گردشگران و مسافران زیادی در طول سال است، طبیعتا رستوران‌ها و کافه‌های متعدد و بی‌نظیری دارد. برای اینکه طعم واقعی غذاهای محلی این شهر را امتحان کنید، لازم است بدانید چه رستورانی خوب است و غذاهای باکیفیتی را به مشتریان خود عرضه می‌کند.  بهترین کافه رستوران های گرگان در شهر گرگان و محله‌های اطراف آن پذیرای مهمانان هستند. در ادامه تعدادی از رستوران‌ها و کافه‌های مشهور این شهر را به شما معرفی می‌کنیم.

رستوران آلتون

یکی از بهترین رستوران‌ های گرگان رستوران آلتون نام دارد. زمانی که وارد رستوران آلتون می‌شوید، فضایی سبز وسیع و زیبایی را مشاهده می‌کنید. ساختمان اصلی رستوران به سبک خانه‌های قدیمی گرگان ساخته شده و دارای دو طبقه است. لحظه‌ای که وارد آن می‌شوید، دکوراسیون داخلی مجلل، میزها و نورپردازی چشم شما را به خود جلب می‌کند. طبقه دوم مشرف به حیاط و آلاچیق‌ها می‌باشد و فضایی خاص و زیبا را به مخاطبان خود ارائه می‌کند. در انتهای سالن یک اتاق VIP برای جلسات کاری و گردهمایی‌های خانوادگی وجود دارد که فضایی بسیار مجلل با مبلمان و تزیینات خاص، فضایی ایده‌آل را برای مهمانان فراهم می‌کند. این رستوران امکان برگزاری همایش‌ها، مراسمات و جشن‌های خصوصی را دارد. در رستوران آلتون که یکی از بهترین رستوران های گرگان است می‌توانید انواع غذاهای کبابی، آب‌پز و محلی را نوش جان کنید و از طعم آن لذت ببرید. همچنین انواع پیتزا، استیک، برگر و فست‌فودها در این رستوران موجود است تا براساس سلیقه خود غذای مورد نظر خود را نوش جان کنید و لذت ببرید.

آدرس:

 کیلومتر یک اتوبان گرگان به گنبد

رستوران میخوش

راهنمای سفر به گرگان؛ رستوران میخوش

وقتی صحبت از یکی از بهترین رستوران های گرگان از نظر زیبایی فضا، کیفیت غذا و تنوع باشد، رستوران میخوش خودنمایی می‌کند. فضای داخلی رستوران بسیار شیک و مدرن است و سرآشپزهای بین‌المللی در آشپزخانه مشغول پخت غذا هستند. بیش از 40 نوع کباب، غذاهای ایرانی و فرنگی، نوشیدنی‌های سرد و گرم در رستوران میخوش سرو می‌شود. در حین لذت بردن از غذا، می‌توانید از موسیقی زنده، به‌خصوص آهنگ‌های پیانو نیز لذت ببرید. توجه داشته باشید که قیمت‌ها در این رستوران بالا است، اما اندازه وعده‌های غذایی آن در مقایسه با قیمت قابل قبول است. اگر به گرگان سفر کردید، این رستوران می‌تواند انتخابی عالی برای خوردن غذا در این شهر باشد.

آدرس:

خیابان شهید رجایی، بلوار رسالت، جنب رسالت 12

کافه‌رستوران میامی

یکی دیگر از بهترین کافه رستوران های گرگان کافه‌رستوران میامی است. حیاط بزرگ و دل‌باز این مجموعه همراه با آلاچیق‌های اختصاصی و نورپردازی‌های زیبا توجه هر بازدیدکننده‌ای را به خود جلب می‌کند. این رستوران غذاها را با بهترین کیفیت به مشتریان خود عرضه کرده و از معروف‌ترین کافه‌های شهر است. زمانی که وارد حیاط این مجموعه شوید، بلوک‌های کف حیاط که به سبک قدیمی کار شده و از لابه‌لای آن سبزه‌هایی بیرون زده جلب توجه می‌کند. همچنین پنجره‌های بزرگ این کافه که رو به حیاط است، فضایی زیبا و دل‌نشین را زمان خوردن غذا به مشتریان ارائه می‌کند. غذاهای ایتالیایی کافه‌رستوران میامی مشهور است و سرآشپزها به شکل ماهرانه‌ای آن‌ها را می‌پزند. اگر به گرگان سفر کردید، غذاهای ایتالیایی کافه‌ میامی که یکی از بهترین کافه‌ رستوران های گرگان است را از دست ندهید.

آدرس:

خیابان ولیعصر، عدالت ۳۶، کوچه سازمان آب، روبه‌روی بیمه پارسیان

کافه‌رستوران صوفی

راهنمای سفر به گرگان؛ کافه‌رستوران صوفی

یکی دیگر از بهترین کافه رستوران های گرگان کافه‌رستوران صوفی نام دارد. دکوراسیون، کیفیت، سرویس‌دهی، تنوع و طعم خوب غذاهای این رستوران سالیان سال است که در ذهن مشتریان ثابت مانده. طعم غذاهای این رستوران بی‌نظیر است و تنوع غذایی بسیار زیادی را در منوی غذاهایش می‌توانید مشاهده کنید. سبک ساخت و دکوراسیون داخلی این کافه به دو بخش سنتی و مدرن تقسیم می‌شود و حیات خلوت و دیوارهایی که به‌واسطه گیاهان، سبزپوش شده است همگی از جذابیت‌های کافه‌‌رستوران صوفی است. انواع غذاهای فرنگی، محلی، اصیل، ملل و ایتالیایی در سه نوبت صبح، ظهر و شب در این مکان سرو می‌شود. همچنین می‌توانید از خوردن انواع نوشیدنی‌های سردوگرم، بستنی و دیگر دسرهای این مجموعه لذت ببرید. در سفر به گرگان با رفتن به این کافه‌رستوران ساعات خوشی را برای خود و عزیزانتان رقم بزنید.

آدرس:

بلوار ناهارخوران، روبه‌روی اداره محیط زیست

رستوران سان پلاس

یکی دیگر از بهترین رستوران‌ های گرگان رستوران سان پلاس نام دارد. این رستوران دارای سقف زیبایی است که شبیه آسمان پرستاره طراحی شده است. علاوه‌بر این، کارکنان این رستوران حرفه‌ای هستند و خدمات مناسبی را به شما ارائه می‌دهند. سان پالاس علاوه‌بر فضای داخلی مجهز و همه‌چیز تمام خود، غرفه‌های متعددی نیز در بیرون دارد که در آن غذاهایی شبیه به غذاهای خیابانی سرو می‌شود. ساختمان اصلی این رستوران دارای سه طبقه بوده و در کنار آن تالاری سرپوشیده و یک حیاط روباز وجود دارد. در پشت بام رستوران سان پلاس کافه ای با آلاچیق‌های زیبا وجود دارد که چشم‌اندازی خیره‌کننده از جنگل‌ها را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. در رستوران سان پلاس که یکی از بهترین رستوران های گرگان است انواع غذاهای ایرانی، غذاهای محلی شمال، پیتزا، برگر، ساندویچ، گریل، سالاد، دسر، بستنی، آب‌میوه‌های طبیعی و نوشیدنی‌های سردوگرم سرو می‌شود و می‌توانید با توجه به سلیقه دلخواه‌تان غذای مورد نظرتان را انتخاب کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

آدرس:

بلوار ناهارخوران

رستوران بازار

راهنمای سفر به گرگان؛ رستوران بازار

یکی از رستوران‌های معروف و محبوب شهر گرگان، رستوران بازار گرگان است. این رستوران فضایی ساده و صمیمی دارد و انواع غذاهای سنتی مانند دیزی، انواع کباب و غذاهای محلی با بهترین کیفیت در آن سرو می‌شود. با خوردن یک وعده غذایی در این رستوران که یکی از بهترین رستوران های گرگان است طعم اصیل و واقعی غذاهای ایرانی را بچشید. 

آدرس:

خیابان شهید رجایی، گلشن ۵، خاندوزی ۱

جاهای دیدنی گرگان

گرگان، یکی از شهر‌های زیبای ایران است که جاذبه‌های گردشگری گوناگون و متنوعی را در خود جای داده است. گردشگران بسیاری در طول سال برای بازدید از این جاذبه‌ها این شهر زیبا را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند. به خواندن ادامه دهید؛ زیرا در ادامه تعدادی از بهترین مکان‌ های دیدنی گرگان را به شما معرفی می‌کنیم تا در سفر به گرگان از آن بازدید کنید و لذت ببرید.

جنگل ناهارخوران

یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی گرگان جنگل ناهارخوران است. پارک جنگلی ناهارخوران یکی از قدیمی‌ترین تفرجگاه‌های استان گلستان است که در ۴ کیلومتری جنوب شهر گرگان قرار دارد. پارک جنگلی ناهارخوران در دو طرف یک جاده زیبا فضایی سرسبز را به مخاطبان خود ارائه می‌دهد که می‌توانید برای تفریح ​​همراه با خانواده یا دوستانتان به آنجا بروید. آب‌وهوای خوب و شیب‌های سرسبز و تند از ویژگی‌های این پارک است. اگر به گرگان سفر کردید، حتما ساعاتی را در این جنگل زیبا سپری کنید و از طبیعت بکر و جذاب این منطقه لذت ببرید.

روستای زیارت

راهنمای سفر به گرگان؛ روستای زیارت

یکی دیگر از جاهای دیدنی گرگان روستای زیارت است. فاصله روستای زیارت تا شهر گرگان 7 کیلومتر است. در واقع این روستا در انتهای بلواری واقع شده که از شهر شروع می‌شود و به سمت جنگل‌ها ادامه می‌یابد.  امامزاده روستای زیارت، طبیعت چشم‌نواز، مردم محلی مهربان، مناظر کمیاب، خانه‌های روستایی و فرصت کمپینگ در این منطقه شگفت‌انگیز، روستای زیارت را به مقصدی مطلوب برای گردشگران تبدیل کرده است. با انتخاب روستای زیارت برای اقامت در سفر به گرگان، تجربه متفاوتی از گشت‌وگذار داشته باشید.

جنگل توسکستان

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی گرگان جنگل توسکستان است. این جنگل خارق‌العاده در جنوب شرقی گرگان قرار دارد و در ابتدای آن، روستایی به‌نام توسکستان وجود دارد و دلیل نام‌گذاری این جنگل هم وجود همین روستا است. از میان این جنگل، جاده‌ای پرپیچ‌وخم عبور کرده است که انتهای آن به شاهرود می‌رسد. جنگل توسکستان بین دو رشته‌کوه قرار دارد و یک رودخانه پرآب و زیبا از میان آن عبور می‌کند که باعث دوچندان شدن زیبایی آن شده است. در برنامه سفر خود به گرگان بازدید از این جنگل زیبا را فراموش نکنید.

بازار تاریخی نعلبندان

این بازار تاریخی و زیبا به خودی خود یکی از مهم‌ترین جاذبه‌ های دیدنی گرگان است. این مکان تاریخی در مرکز شهر قرار دارد و از جنوب به خیابان امام خمینی و از غرب به محله سرچشمه منتهی می‌شود. بازار نعلبندان برخلاف بازار شهرهای بزرگ مانند اصفهان و تبریز، در گذشته بازار سرپوشیده‌ای نبود و مغازه‌های آن در دو ردیف با سقف‌های باز ساخته می‌شدند که هر ردیف از آن متعلق به یک صنف خاص بود. با بازدید از این بازار از صنایع‌دستی شهر گرگان دیدن کنید و از تماشای سنت و هنر اصیل این شهر لذت ببرید.

آبشار رنگو

راهنمای سفر به گرگان؛ آبشار رنگو

یکی دیگر از مکان های دیدنی گرگان آبشار رنگو نام دارد. این آبشار نیم‌دایره‌ای‌شکل در ۶ کیلومتری جنوب غربی گرگان واقع شده است. آبشار رنگو از یک منطقه به‌صورت عمده و در اطراف آن از چند منطقه دیگر ریزش‌های فرعی دارد. منظره این آبشار بی‌نظیر بوده و یک لوکیشن عالی برای عکاسی و فیلم‌برداری است. اگر به گرگان سفر کردید، از این آبشار زیبا که به بهشت روی زمین شهرت دارد دیدن کنید. 

پارک جنگلی النگدره

یکی دیگر از جاذبه‌ های دیدنی گرگان پارک جنگلی النگدره است. این پارک زیبا در مرکز شهر گرگان قرار دارد و قدمت آن به ایران پس از اسلام بازمی‌گردد. این جنگل به شهر بسیار نزدیک بوده و می‌توان آن را یکی از مقاصد اصلی در فهرست جاذبه‌های گردشگری گرگان دانست. همچنین دارای جاده سلامتی به طول 8 متر است که می‌توانید در این مسیر پیاده‌روی کنید و از مناظر لذت ببرید. رودخانه‌ای به‌نام رودخانه قلاشی در دل این جنگل جریان دارد و آب‌وهوای بی‌نظیر و طبیعت بکری را به بازدیدکنندگان ارائه می‌کند. در این جنگل زیبا امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی، نمازخانه، ساختمان‌های نگهبانی، منطقه کمپینگ، پیک‌نیک، پارک کودک و زمین ورزش در اختیار افراد قرار دارد.

محل اقامت در گرگان

گرگان شهری با پیشینه تاریخی غنی است و با سفر به آن می‌توانید از آثار تاریخی بی‌نظیر گرگان لذت ببرید. اما شاید دوست داشته باشید که بدانید چه جاهایی برای اقامت در این شهر مناسب است و اقامتگاه های گرگان چه ویژگی‌هایی دارد. طبق سنت مهمان‌نوازی در این شهر بهترین امکانات و خدمات را برای مسافران در اقامتگاه‌های خود فراهم کرده‌اند. از هتل‌های مجلل گرفته تا هتل‌های ارزان‌قیمت، با هر میزان بودجه‌ای که داشته باشید می‌توانید در هتل‌های گرگان اقامت کنید و از سفر خود لذت ببرید. در ادامه تعدادی از بهترین هتل‌های شهر گرگان را به شما معرفی می‌کنیم.

هتل شهاب گرگان

راهنمای سفر به گرگان؛ هتل شهاب گرگان

یکی از اقامتگاه‌ های گرگان هتل شهاب نام دارد. این هتل دارای 6 طبقه است و در جاده ناهارخوران قرار دارد. این خیابان با درختان سربه‌فلک‌کشیده، منظره‌ای دیدنی را به گردشگران ارائه می‌دهد. هتل شهاب دارای 24 اتاق بوده و اتاق‌های آن چشم‌انداز زیبایی رو به جنگل دارد. در هتل شهاب رستورانی شیک وجود دارد و سرآشپز آن لذیذترین غذاهای دریایی و ایرانی را به مشتریان عرضه می‌کند. فضای سبز، سالن کنفرانس، سالن اجتماعات، لاندری، پارکینگ، استخر، سونا، جکوزی از جمله امکانات رفاهی این هتل است. این هتل تا پایانه مسافربری گرگان حدود 20 دقیقه فاصله دارد؛ بنابراین اگر با خرید بلیط اتوبوس گرگان به این شهر رسیده‌اید، فاصله چندانی با هتل شهاب که یکی از بهترین محل های اقامت در گرگان است ندارید.

هتل قصر بوتانیک

یکی دیگر از بهترین هتل‌های شهر گرگان هتل قصر بوتانیک است. این هتل در جاده ساری به گرگان واقع شده و دارای۸۰ اتاق و سوئیت است و طبق سلیقه‌تان می‌توانید از میان آنها اتاق مورد نظر خود را انتخاب کنید. این هتل 5 ستاره ممکن است کمی گران باشد اما مطمئن باشید پس از اقامت در اتاق‌های این هتل از هزینه‌ای که کرده‌اید پشیمان نخواهید شد. هتل قصر بوتانیک در زمینی بزرگ به مساحت 4 هکتار ساخته شده است و تا جنگل النگدره که یکی از بهترین جاذبه‌ های دیدنی گرگان است نیم ساعت فاصله دارد. به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد اقامت در این شهر زیبا را دارید، هتل قصر بوتانیک که یکی از بهترین اقامتگاه های گرگان است را انتخاب کنید.

هتل جهانگردی ناهارخوران گرگان

یکی دیگر از بهترین محل‌ های اقامت در گرگان هتل جهانگردی ناهارخوران است. این هتل در بلوار معروف ناهارخوران گرگان واقع شده و یکی از تمیزترین هتل‌های گرگان است. هتل جهانگردی یک هتل 3 ستاره است و امکانات رفاهی خوبی را به مسافران خود ارائه می‌کند.. فضای سبز، لاندری، پارکینگ، اینترنت در لابی، تهویه مطبوع از امکانات مهم هتل جهانگردی است. این هتل با مراکز خرید گرگان فاصله کمی دارد و تا 200 نفر ظرفیت دارد؛ بنابراین می‌توانید مراسم‌ها و جشن‌های خود را در این هتل برگزار کنید.

هتل زیارت

راهنمای سفر به گرگان؛ هتل زیارت

اگر به‌دنبال یکی از ارزان‌ترین اقامتگاه های گرگان هستید، هتل زیارت گزینه مناسبی برای شماست. این هتل در یکی از مناطق خوش آب‌وهوای گرگان واقع شده و اطراف آن با آبشارها، چشمه‌های آب‌معدنی و کوه‌های سرسبز احاطه شده است. این هتل محیطی دنج و دوست داشتنی دارد و جالب است بدانید که هتل زیارت گرگان در همسایگی روستا زیارت قرار دارد و زمانی که در این هتل اقامت دارید می‌توانید از مناظر فوق‌العاده زیبا و سبک زندگی مردم این روستا لذت ببرید.

کلام آخر سه کلیک در مورد راهنمای سفر به گرگان

ما در این مقاله توضیحاتی دررابطه‌با راهنمای سفر به گرگان به شما ارائه کردیم. گرگان با جاذبه‌های تاریخی خود بعد از یزد و اصفهان، سومین منطقه ارزشمند تاریخی ایران است و بازدیدکنندگان زیادی در طول سال از این شهر زیبا دیدن می‌کنند. پس از خواندن این مقاله آیا دوست دارید که به شهر زیبای گرگان سفر کنید؟ اگر تابه‌حال به شهر سفر کرده‌اید تجربه خود را با ما درمیان بگذارید.

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

نظرات کاربران