Paris
1 اردیبهشت 1402
پاریس

راهکارهای ویژه برای یک سفر ارزان به پاریس

سفر به پاریس آرزوی هر کسی است اما به نظر می‌رسد که بازدید از این شهر، هزینه زیادی را به گردشگران تحمیل می‌کند. یک سفر ارزان به پاریس می‌تواند هر گردشگری را خوشحال کند.اگر شما هم شیفته این شهر زیبا و دیدنی هستید و به دنبال راهی برای تجربه یک سفر ارزان به پاریس، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. ما تلاش می‌کنیم در این مطلب راهکارهایی را برای صرفه جویی در هزینه سفر به پاریس به شما معرفی کنیم.

Tour europe

تور پاریس را رزرو کرده اید؟

5 جایی که باید در سفر به پاریس ببینید

صرفه‌جویی در هزنیه برای داشتن یک سفر ارزان به پاریس به این معنا است که برخی از کارهای غیر ضروری را انجام ندهید یا از برخی مناطق دیدن نکنید اما بازدید از بعضی جاذبه‌های گردشگری پاریس نباید فراموش شود. در ادامه 5 جاذبه گردشگری پاریس که باید تحت هر شرایطی از آن‌ها دیدن کنید را به شما معرفی می‌کنیم.

بازدید از برج ایفل

برج ایفل در سال 1889 و با ارتفاع 300 متر ساخته شده است. این برج، یک شاهکار مهندسی است که در ابتدا مردم محلی از آن بیزار بودند. با این حال پس از گذشت مدتی، برج ایفل به نماد اصلی پاریس و حتی فرانسه تبدیل شد.

داشتن یک سفر ارزان به پاریس به معنای حذف برنامه بازدید از برج ایفل نیست. برج ایفل، اولین جایی است که باید پس از ورود به پاریس به آن سر بزنید. شما می‌توانید انتخاب کنید که از این برج بالا بروید یا نه. قیمت بلیط بازدید از طبقات بالایی برج بین 16 تا 26 یورو است. 

به این نکته توجه کنید که در روزهای تعطیل، افراد زیادی برای بازدید از طبقات بالایی برج ایفل صف می‌کشند. بنابراین بهتر است ساعات یا روزهای خلوت‌تر را انتخاب کنید تا در صف نمانید.

گشت و گذار در کاخ ورسای

 بازدید از معروف‌ترین کاخ پاریس، یک روز کامل زمان می‌برد. کاخ ورسای مملو از مجسمه‌ها و آثاری است که قدرت پادشاه را به مردم گوشزد می‌کند. اگر از جمعیت فراری هستید، سعی کنید آخر هفته‌ها به این کاخ نروید. کاخ ورسای در روزهایی غیر از تعطیلات خلوت است و می‌توانید با آرامش از آن دیدن کنید.

قیمت بلیط ورودی کاخ 18 یورو است و اگر بخواهید از تمام مجموعه با احتساب باغ‌ها دیدن کنید باید 27 یورو بپردازید. تورهای کاخ ورسای توسط راهنماهای محلی هدایت می‌شود و مسئولیت جابه‌جایی شما از داخل شهر پاریس تا کاخ را برای هر دو مسیر رفت و برگشت بر عهده دارند.

شما می‌توانید با پرداخت 55 یورو از بلیط‌های skip-the-line استفاده کنید. با خرید این بلیط‌ها می‌توانید از منتظر ماندن در صف‌های طولانی فرار کنید و با پشت سر گذاشتن سایر گردشگران، نهایت استفاده را از وقت خود ببرید.

بازدید از موزه لوور

 موزه لوور، بزرگترین موزه جهان است و آثار ارزشمندی مانند مونالیزا را در خود جای داده است. بازدید از تمام آثار لوور تنها در یک روز ممکن نیست اما شما می‌توانید در یک روز، مهم‌ترین آثار لوور را ببینید.

هزینه ورودی موزه، 17 یورو است اما اگر در روزهای تعطیل به موزه لوور می‌روید حتما بلیط skip-the-line بگیرید. این موزه در روزهای تعطیل واقعا شلوغ است. البته برای خرید بلیط‌های ویژه باید 17 یورو بیشتر بپردازید.

شما می‌توانید برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و داشتن یک سفر ارزان به پاریس، چهارشنبه شب به موزه لوور بروید. موزه لوور چهارشنبه‌ها تا ساعت 11 شب باز است و از ساعت 7 عصر خلوت می‌شود.

قدم زدن در محله لاتین

محله لاتین (Latin Quarter) یک منطقه تاریخی در نزدیکی نوتردام (Notre Dame) است. این محله از خیابان‌های کوچک و پر پیچ و خم و کافه‌های کوچک و زیبا تشکیل شده است. قدم زدن در این منطقه، احساس سفر در زمان و بازگشت به دهه‌های قبل را در شما ایجاد می‌کند.

امکان خرید بلیط تور برای بازدید از این محله همراه با راهنمای محلی وجود دارد اما برای داشتن یک سفر ارزان به پاریس می‌توانید شخصا به این منطقه بروید و از خیابان‌ها و ساختمان‌های آن دیدن کنید.

تماشای کلیسای سنت شاپل

کلیسای سنت شاپل (Sainte-Chapelle) در سال 1238 میلادی و برای نگهداری از آثار مقدس متعلق به دوران جنگ‌های صلیبی ساخته شده است. این کلیسا خیلی زیبا است و ارزش پرداخت هزینه ورودی را دارد. بلیط بازدید از این کلیسا 11.5 یورو است اما برای خرید آن باید در صف منتظر بمانید و خطر تمام شدن بلیط‌ها را بپذیرید. بنابراین قبل از رفتن به این کلیسا، بلیط خود را رزرو کنید.

تا اینجا مناطقی از پاریس را معرفی کردیم که باید از آن‌ها دیدن کنید، حتی اگر تصمیم دارید با صرفه‌جویی در هزینه‌ها یک سفر ارزان به پاریس داشته باشید. در ادامه روش‌هایی برای کاهش هزینه سفر به پاریس را به شما معرفی می‌کنیم.

نکات طلایی برای داشتن یک سفر ارزان به پاریس

سفر به پاریس هزینه بالایی دارد بنابراین پیدا کردن راهی برای صرفه‌جویی مهم است. با صرفه‌جویی دقیق و درست می‌توان یک سفر ارزان به پاریس را تجربه کرد. راه‌های زیادی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها وجود دارد. شما می‌توانید ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر، از زیبایی‌های پاریس نهایت لذت را ببرید.

در ادامه روش‌های موثر برای کاهش هزینه های سفر به پاریس را به شما معرفی می‌کنیم:

کارت مترو بخرید

بیش از 300 ایستگاه مترو در شهر پاریس وجود دارد. شما می‌توانید با کمک مترو به هر نقطه از پاریس بروید. یک کارت تردد یک روزه 13.20 یورو و بلیط کارنت (carnet) هم 16.90 یورو قیمت دارد. هر دوی این کارت‌ها از پرداخت بلیط تک سفره (1.90 یورویی) به صرفه‌تر هستند.

شما می‌توانید برای یک سفر ارزان به پاریس از کارت‌های روزانه ParisVisite استفاده کنید. با این کارت‌ها می‌توانید از بعضی از مکان‌های دیدنی پاریس با تخفیف بازدید کنید.

به پیک نیک بروید

غذا خوردن در پاریس در صورتی که شخصا مواد اولیه را بخرید، بسیار ارزان خواهد بود. به شما توصیه می‌کنیم که کمی گوشت، نان و پنیر بخرید و برای پیک‌نیک آماده شوید. شهر پاریس مملو از باغ‌ها و پارک‌های زیبا و چشم نواز است. با این کار می‌توانید تا حدی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید و یک سفر ارزان به پاریس داشته باشید. 

کارت موزه‌های پاریس را بگیرید

سفر ارزان به پاریس

کارت موزه‌های پاریس، نوعی کارت اعتباری است که اجازه دسترسی به حدود 70 موزه و مکان تاریخی را به شما می‌دهد. با خرید این کارت می‌توانید از مزایای سفر ارزان به پاریس بهره‌مند شوید. کارت اعتباری موزه‌های پاریس، انواع و قیمت‌های مختلفی دارند که به شرح زیر هستند:

  • کارت 2 روزه، 52 یورو
  • کارت 4 روزه، 66 یورو
  • کارت 6 روزه، 78 یورو

از کارت پاریس استفاده کنید

کارت پاریس هم مانند کارت موزه‌ها است اما امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. با خرید این کارت می‌توانید از بیش از 75 جاذبه پاریس دیدن کنید، همچنین امکان جلو زدن از سایر گردشگران و منتظر نماندن در صف‌ها را برای شما فراهم می‌کند. علاوه‌بر این، یک تور با اتوبوس هم در اختیار شما قرار می‌دهد.

قیمت این کارت‌ها به ترتیب زیر هستند:

  • کارت 2 روزه، 103 یورو
  • کارت 3 روزه، 129 یورو
  • کارت 4 روزه، 149 یورو
  • کارت 6 روزه، 169 یورو

با استفاده از این کارت‌ها می‌توانید یک سفر ارزان به پاریس را تجربه کنید.

بازدید رایگان از موزه‌ها

یکی از مهم‌ترین نکات برای یک سفر ارزان به پاریس، اطلاع داشتن از روزهای خاص است. به عنوان مثال ورودی همه موزه‌های لندن در اولین یکشنبه هر ماه، رایگان است. البته برای بازدید از موزه‌ها در این روز باید پشت صف‌های طولانی بایستید.

وعده‌های غذایی خود را هنگام ظهر بخرید

غذا در پاریس ارزان نیست. یکی از راه‌های اساسی برای داشتن یک سفر ارزان به پاریس، کاهش هزینه‌های مربوط به غذا است. رستوران‌های فرانسوی در زمان ناهار یک منوی آماده دارند که قیمتی بین 10 تا 20 یورو دارد. این غذا، همان غذایی است که رستوران‌ها برای شام به شما ارائه می‌کنند اما با نصف هزینه. با این کار می‌توانید یک غذای با کیفیت اما ارزان قیمت داشته باشید.

سفر ارزان به پاریس

خودتان آشپزی کنید

ساده‌ترین راه برای داشتن یک سفر ارزان به پاریس، غذا پختن است. در حال حاضر همه هاستل‌ها و مهمانخانه‌ها، آشپزخانه دارند. حتی اگر یک اتاق کوچک در هتل دارید می‌توانید در طول سفر، انواع ساندویچ یا سالاد را برای خودتان آماده کنید.

در یک خانه اقامت کنید

هزینه هتل بخش بزرگی از هزینه سفر به هر نقطه از جهان است. بهترین راه برای کاهش هزینه محل اقامت، اجاره اتاق یا سوئیت از مردم محلی است. اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا یک خانه مناسب برای خود در پاریس پیدا کنید. با این کار علاوه‌بر داشتن یک سفر ارزان به پاریس می‌توانید از راهنمایی افراد محلی برای گشت و گذار در شهر و پیدا کردن رستوران‌های ارزان قیمت کمک بگیرید.

شرکت در تورهای رایگان برای یک سفر ارزان به پاریس 

تورهای زیادی وجود دارند که با کمک راهنماهای محلی، محله‌های مختلف پاریس را به گردشگران نشان می‌دهند. این تورها رایگان هستند و شما را با زندگی حقیقی مردم پاریس آشنا می‌کنند. با شرکت در این تورها علاوه‌بر سپری کردن یک روز خوب و پیاده‌روی در سطح شهر می‌توانید در هزینه‌های‌تان صرفه‌جویی کنید.

برای یک سفر رایگان به پاریس از آب شرب رایگان استفاده کنید

آب لوله‌کشی در پاریس قابل آشامیدن است. پس فراموش نکنید که هنگام صرف غذا در رستوران‌ها حتما آب لوله‌کشی سفارش دهید. این نوع آب، رایگان است اما برای سفارش آب معدنی باید هزینه آن را به رستوران پرداخت کنید.

بطری آب خود را فراموش نکنید

 برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و داشتن یک سفر ارزان به پاریس، به هزینه آب آشامیدنی که باید پرداخت شود توجه کنید. آب لوله‌کشی پاریس سالم است پس می‌توانید یک بطری همراه خود ببرید و از ایستگاه‌های آب موجود در شهر برای پر کردن بطری استفاده کنید. ایستگاه‌های آب زیادی در سطح شهر وجود دارند.

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با روش‌های کاهش هزینه و تجربه یک سفر ارزان به پاریس آشنا کنیم. استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، اقامت در هاستل‌ها و خانه‌های مردم محلی، چشیدن طعم غذاهای خیابانی پاریس و قدم زدن در بهترین خیابان های پاریس از جمله راه‌های کاهش هزینه‌ها هستند.

بلیط هواپیما پاریس را رزرو کرده اید؟

نظرات کاربران