مکان های ممنوعه در جهان

مکان های ممنوعه در جهان؛ باید از لیست سفر خط بزنید

مکان های ممنوعه در جهان

قرن ها است که مکان های ممنوعه در جهان، تصورات عاشقان سفر را به خود جلب کرده است. اما خب زمانی که مکان و یا جایی ما را مجذوب خود می‌کند، با خودمان می گوییم: “من باید این مکان را به لیست خود اضافه کنم و روزی از آن بازدید کنم!”. اما در مورد مکان‌هایی که می‌توانیم به طور قطعی از فهرست خود حذف کنیم، چطور؟ در مورد مکان‌های ممنوعه‌ در جهان که اجازه ورود به آن‌ها را نداریم !

تصور اینکه چنین مکان هایی در دنیای ما وجود دارد، سخت است، با این حال تعدادی از این مکان های ممنوعه وجود دارد. به طور مثال، پایگاه‌های نظامی وجود دارند که فقط کارکنان خود می توانند به آنها دسترسی داشته باشند. اماکن تاریخی وجود دارند که به قدری شکننده هستند که ممکن است با حضور انسان ها آسیب جدی ببینند. و همچنین مکان های خطرناکی وجود دارد که هیچ یک از ما هرگز نمی خواهیم از آنها دیدن کنیم. با این حال بسیاری از این مکان‌ها ما را مجذوب خود می‌کنند، مانند میوه‌ ممنوعه که که ادم و حوا را به سمت خود کشید! این مکان های ممنوعه برخی از مسافران کنجکاو را مانند آهن ربا جذب می کنند و آنها را وادار می کند تا برای کشف سرزمین های ناشناخته سفر کنند. اما با این حال، بهتر است به خاطر حفظ جان خود؛ این مکان های ممنوعه در جهان را فقط از دور تماشا کنید!

مکان های ممنوعه در جهان که واقعا خطرناک هستند!

قلعه بانگره؛ جایی در هند

Bangre Castle

از نظر فنی، دسترسی به قلعه بانگار کاملاً ممنوع نیست، زیرا گردشگران می توانند درروز از آن دیدن کنند و این نمونه شگفت انگیز از معماری راجستانی را ببینند. اما از غروب آفتاب تا طلوع خورشید ممنوعیت شدیدی برای ورود به این مکان وجود دارد. این قلعه قرن شانزدهمی که به طور کلی به عنوان «شکار نشین ترین مکان در هند» شناخته می شود، مملو از افسانه هایی درباره ارواح و نفرین است. شنیدن برخی از آنها مطمئناً باعث ایجاد لرز در ستون فقرات شما می شود.

شاید از خودتان بپرسید که چه اتفاقی برای کسانی می افتد که جرات بازدید از قلعه بانگار را در شب دارند؟ در واقع، هیچ کس نمی داند. زیرا به گفته مردم محلی، هر کسی که سعی در شکستن این قانون داشته، پس از آن ناپدید شده است.

شما حاضرید شب را در مکان های ممنوعه در جهان بگذرانید؟

جزیره متروکه

Abandoned New York Island

جزیره برادر شمالی که در رودخانه شرقی نیویورک، بین برانکس و جزیره رایکر واقع شده، زمینی به وسعت 13 هکتار است که آخرین پناهگاه بیش از هزار نفر مسافری بوده که کشتی آنها غرق شده است. بعدها این جزیره تبدیل به بیمارستانی برای افراد مبتلا به بیماری های واگیردار شد. شناخته شده ترین ساکن آن مری مالون با نام مستعار مری تیفوس بود. او اولین فرد در کشور بود که به تب حصبه مبتلا شد و بیش از 50 نفر را به این بیماری مبتلا کرد.

در حال حاضر این جزیره متروکه شده و محل نگهداری پرندگان و یکی از مکان های ممنوعه در جهان است. اگرچه دسترسی ویژه برای اهداف علمی به بعضی از محققین اعطا می شود.

  • دوست دارید درباره جاهای ترسناک دنیا بدانید؟ ( لینک مقاله)

دروازه پلوتون ترکیه؛ یکی از مکان های ممنوعه در جهان از ایام قدیم!

دروازه پلوتون ترکیه

در دوران باستان، مردم جرات نداشتند وارد دروازه پلوتون در هیراپولیس ترکیه شوند، زیرا معتقد بودند که این مکان بسیار خطرناک است. با توجه به گفته تی استرابون مورخ باستانی، هیچ کس نتوانست در آنجا زنده بماند. او پس از بازدید از این مکان نوشت که “گنجشک ها از شاخه افتادند، نفس کشیدند و مردند.”

در کمال تعجب، شهرت دروازه پلوتون توسط دانشمندان در سال 1965 تایید شد. پس از اندازه گیری غلظت ،CO2 آنها دریافتند که در شب، زمانی که دما کاهش می یابد و CO2 در هوا سنگین تر می شود، نوعی دریاچه مسموم در پایین دروازه تشکیل می شود. در سپیده دم، تمرکز CO2 به اوج خود می رسد و هر موجود زنده ای با رسیدن به آنجا جان خود را به خطر می اندازد. با این حال، در طول روز اینجا امن تر می شود، زیرا خورشید گاز CO2 را دفع می کند.

ترجیح شما تور استانبول است یا این منطقه ممنوعه ؟

جزیره مارها

جزیره مارها

همانطور که از نامش پیداست، اینجا خانه جمعیت عظیمی از مارها است. بر اساس برخی برآوردها، در هر متر مربع از این جزیره، یک مار وجود دارد. متاسفانه این مارها بی ضرر نبوده و اتفاقا از خطرناک ترین گونه های جهان هستند. در میان آنها افعی سر نیزه طلایی وجود دارد که سم آن، گوشت اطراف جای نیش را آب می کند.

بنابراین منطقی است که چرا دولت برزیل، این جزیره را به روی بازدیدکنندگان بسته و آن را یکی از مکان های ممنوعه در جهان اعلام کرده است. فقط محققان واجد شرایط از ICMBio (موسسه حفاظت از تنوع زیستی Chico Mendes) یا دارای مجوز توسط ICMBio، که می دانند چگونه با مارها برخورد کنند، حق ورود به اینجا را دارند؛ آن هم به شرط حضور یک پزشک در تیم !

جزیره میمون ها

جزیره میمون ها

4 هزار میمون در جزیره مورگان کارولینای جنوبی زندگی می کند که به همین دلیل به جزیره میمون ها معروف شده است. در ابتدا این جزیره خالی از سکنه بوده و به دلیل گسترش عفونت ویروس هرپس B، این میمون ها از پورتوریکو به آنجا منتقل شدند.

این روزها افراد طبق قانون برای امنیت خود و همچنین برای امنیت میمون ها از این جزیره دیدن نمی کنند. تنها تعداد انگشت شماری از محققان موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی (NIAID) می توانند به آنجا بروند.

مکان های ممنوعه در جهان که آثار باستانی هستند!

مقبره کین شی هوانگ و ارتش تراکوتا

مقبره کین شی هوانگ و ارتش تراکوتا

اگرچه مقبره امپراطور کین شی هوانگ در چین، پس از کشف ارتش سفالی در سال 1974 کشف شد، اما اینجا هنوز حفاری نشده است. به گفته مخالفان حفاری آرامگاه، فناوری های مدرن نمی توانند مانع از تخریب این مقبره اسرارآمیز شود. به همین دلیل، دسترسی به آن توسط دولت چین که برای حفظ میراث فرهنگی خود تلاش می کند و به مرد مدفون ( امپراطور اول چین) در آنجا احترام می گذارد، همچنان ممنوع است.

اینجا مملو از اشیایی است که امپراتور می توانست در زندگی پس از مرگ به آنها نیاز داشته باشد. از جمله، بازتولید ارتش او، معروف به ارتش تراکوتا، ساخته شده از خاک رس.

غارهای لاسکو

غارهای لاسکو

همه مکان‌های میراث جهانی یونسکو برای عموم آزاد نیستند. مثلا غارهای Lascaux در فرانسه که قدمت آن به 17000 سال قبل بازمی‌گردد. از سال 1963 مشخص شد که هرگونه حضور انسان در این غارها مخرب است. بنابراین برای حفظ 900 نمونه از هنرهای ماقبل تاریخ که به دوران پارینه سنگی بازمی‌گردد، گردشگران دیگر نمی‌توانند وارد آنجا شوند، اما کپی‌هایی برای بازدید عموم در محل قرار داده شده‌اند.

  • اینجا یکی از مکان های ممنوعه در جهان است که حرف های زیادی برای گفتن دارد.

دروازه Pravcicka  

Gate

بزرگترین طاق ماسه سنگی اروپا، Pravcicka Brana است؛ یکی از شناخته شده ترین جاذبه های جمهوری چک. اینجا یکی از مکان های ممنوعه در جهان است؛ زیرا هرچه بازدیدکنندگان بیشتری به منطقه بیایند، احتمال فروپاشی آن روز به روز بیشتر می شود. بنابراین برای کاهش فرسایش این بنای دیدنی زیبا، گردشگران می توانند آن را از دور ببینند!

متأسفانه، روند فرسایش حتی با ممنوعیت بازدیدکنندگان ادامه دارد و به گفته زمین شناسان، این طاق همچنان می تواند در آینده فرو بریزد. اما حداقل این ممنوعیت روند فرسایش را کند کرده و به ما فرصت بیشتری برای تحسین آن می دهد.

هرم چیچن ایتزا

هرم چیچن ایتزا

شاید با دیدن چیچن ایتزا در این لیست تعجب کنید، زیرا یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری در جهان به حساب می آید. حق با شماست – سالانه میلیون ها گردشگر به این سایت می آیند تا از هرم زیبای مایا شگفت زده شوند. با این حال، بالارفتن از آن به شدت ممنوع شده است. این ممنوعیت پس از سقوط یک زن از هرم در سال 2006 صادر شد. این اتفاق پایانی غم انگیزی داشت و برای جلوگیری از اتفاق مشابه در آینده، به روی عموم بسته شد.

هارت ریف در استرالیا

Heart Reef in Australia

هارت ریف، ترکیبی زیبا از مرجان هایی است که شکل قلب پیدا کرده و موضوع پست های اینستاگرامی و کمپین های گردشگری بی شماری شده است. غواصان برای محافظت از این مرجان های عاشق، از حضور در این نقطه منع شده اند. بنابراین اگر می‌خواهید بدون آسیب رساندن به اکوسیستم ظریف هارت ریف، عکس عالی را بگیرید، باید هزینه یک هلیکوپتر سواری را بپردازید.

معبد بزرگ ایزه؛ مقدس و ممنوعه

معبد بزرگ ایزه

معبد بزرگ Ise در ژاپن مکان بسیار مهمی برای مذهب شینتو است، زیرا برای احترام به آماتراسو، الهه خورشید و جهان، ساخته شده . جالب اینجاست که معبد داخلی، نایکو، بدون یک میخ ساخته شده است. جالبتر اینکه این معبد هر 20 سال یکبار بر اساس ایده شینتو درباره مرگ و تولد، دوباره بازسازی می شود (اخیراً در سال 2013، بازسازی صورت گرفت.) هر بار که این معبد را از نو بازسازی می کنند، همچنان از تکنیک اتصال چوب بدون استفاده از میخ استفاده می کنند.

برای مقدس نگه داشتن این مکان، فقط کشیشان و اعضای خانواده امپراتوری ژاپن می توانند به آنجا بروند.

مکان های ممنوعه در جهان که اسرار زیادی دارند!

آدم فضایی ها را هنوز نمی توانید ببینید!

آدم فضایی ها را هنوز نمی توانید ببینید!

منطقه 51 در نوادای جنوبی همیشه در میان تئوری های توطئه پیچیده شده است. در این منطقه هواپیماها و وسایل هوایی مختلفی را درست می کنند و می گویند زیر سلطه ارتش امریکا است. اما این منطقه بخاطر این موضوعات شهرت ندارد بلکه اینجا بخاطر آدم فضایی ها یکی از مکان های ممنوعه در جهان است! شایعات زیادی وجود دارد که در اینجا بر روی آدم فضایی ها تحقیق می شود و … اما چیزی که جالبه این است که حتی رئیس جمهوران امریکا، حق کنجکاوی زیاد درباره اینجا را ندارند!

آرشیو مخفی واتیکان

آرشیو مخفی واتیکان

آرشیو مخفی واتیکان به عنوان فضای ذخیره سازی اسناد متعدد مربوط به کلیسای کاتولیک عمل می کند. قدمت برخی از این اسناد به قرن هشتم می رسد. از جمله کتاب‌های حساب پاپ، نامه‌ای از میکل آنژ به پاپ ژولیوس دوم، نامه‌ای از مری ملکه اسکاتلند که قبل از اعدام او نوشته شده بود، و سند تکفیر مارتین لوتر وجود دارد.

بیشتر آرشیو در زیر زمین قرار دارد و 85 کیلومتر (53 مایل) قفسه دارد. ورود به آن برای هر کسی ممنوع است، مگر برای محققانی که دارای مجوزهای ویژه برای دسترسی هستند. اما حتی برای آنها نیز، محدودیت‌های متعددی برای مشاهده اسناد وجود دارد.

آیا دوست دارید جزو محققانی باشید که از این مکان های ممنوعه در جهان، دیدن می کنید؟

فورت ناکس

فورت ناکس

فورت ناکس خانه نیمی از ذخایر طلای ایالات متحده است و اغلب به عنوان ممنوعه ترین مکان در جهان شناخته می شود. تدابیر امنیتی اینجا به قدری زیاد و پیچیده است که می تواند ذهن هر کسی را منفجر کند.

جالب ترین چیز این است که حتی هیچ یک از کارکنان نمی توانند به خزانه دسترسی داشته باشند. برای دسترسی به آن، آنها باید چندین ترکیب را بدانند، اما هر یک از کارکنان فقط یکی از آنها را می شناسند، بنابراین فقط با کمک همکاران خود می توانند وارد شوند. علاوه بر این، از آنجایی که ساختمان از گرانیت بتنی ساخته شده و با فولاد تقویت شده است، می تواند در برابر هر گونه حمله دنیای خارج مقاومت کند.

شهر ممنوعه روسیه

شهر ممنوعه روسیه

روسیه که بزرگترین کشور جهان است، مطمئناً پر از شگفتی است. این کشور دارای مکان های مرموز، شهرهای ارواح و مکان های خاص دیگر است. به عنوان مثال، شهر Mezhgorya . اینجا یک شهر بسته است که در کوه‌های اورال جنوبی پنهان شده است. برای جلوگیری از هر کسی که می خواهد به داخل شهر نفوذ کند یا حتی به آن نزدیک شود، دو گردان آن را احاطه کرده اند.

100% مشخص نیست که این منطقه وجود دارد و اصلا چرا توسط مخفی شده است. طبق باورپذیرترین گزارش‌ها، اینجا، یک سایت موشکی هسته‌ای است.( گفته می‌شود موشک‌های خودکاری دارد که می‌توان از راه دور کنترل کرد.) اما از آنجایی که مقامات دولتی در مورد آن اظهار نظر نمی کنند، ما هنوز نمی توانیم مطمئن باشیم که Mezhgorya چیست.

اتاق 39 کره شمالی

اتاق 39 کره شمالی

به گفته روزنامه نگار کلی اولسن، “اتاق 39 یکی از مخفی ترین سازمان ها در محرمانه ترین کشور جهان است.” گفته می شود اتاق 39 در اواخر دهه 1970 در داخل ساختمان حزب کارگران در پیونگ یانگ قرار دارد. اگرچه اطلاعات رسمی زیادی در مورد این اتاق به دلیل محرمانه بودن فعالیت‌های آن وجود ندارد، اما اعتقاد بر این است که این اتاق از طریق شرکت‌های تجاری – اعم از قانونی و غیرقانونی – با فعالیت‌هایی از جعل تا فروش طلا، دارو یا سلاح، سرمایه جمع‌آوری می‌کند.

این شبکه از شرکت های حاضر در نقاط مختلف جهان تخمین زده می شود که توانسته اند سالانه تا 2 میلیارد دلار به کره شمالی کمک کنند. حدس زده می‌شود که اتاق 39 می‌تواند پشت جعل اسکناس‌های 100 دلاری «سوپرنوت» باشد که طی دهه‌ها صادر شده‌اند.

تا به حال درباره اتاق 39 به عنوان یکی از مکان های ممنوعه در جهان، چیزی شنیده بودید؟

خزانه ای برای محافظت از راز کوکاکولا در آتلانتا

خزانه ای برای محافظت از راز کوکاکولا در آتلانتا

این شرکت هرگز فاش نکرده است که چه کسی یا چند نفر فرمول کوکاکولا را می شناسند. در واقع دستور تهیه کوکاکولا یکی از بهترین اسرار در جهان به حساب می آید – و آنها آن را با گذاشتن آن در یک انبار امنیتی بزرگ مخفی نگه می دارند.

از زمانی که این فرمول در سال 1886 توسط جان پمبرتون در آتلانتا ایجاد شد، از آن محافظت شده و تعداد کمی از افراد توانسته‌اند به آن دست پیدا کنند.

منطقه غیرنظامی کره

منطقه غیرنظامی کره

منطقه غیرنظامی کره که درست در نقطه مقابل نامش قرار دارد، احتمالاً یکی از نظامی ترین مناطق جهان است.این قطعه از زمین نشانه جدایی کره جنوبی و کره شمالی است. بنابراین، این منطقه کاملاً ممنوع است و هیچکس به جز مقامات عالی رتبه اجازه بازدید از این سایت را ندارد.

مترو 2 روسیه؛ ممنوعه چون یافتن آن سخت است

مترو 2 روسیه

گفته می شود مترو 2 یک سیستم متروی زیرزمینی مخفی چهار خطی در مسکو است که توسط وزارت دفاع روسیه اداره می شود. تنها دلیلی که نمی توانید از این مکان دیدن کنید و جزو مکان های ممنوعه در جهان است، این است که هیچ کس مکان دقیق سیستم مترو را نمی داند.گفته می شود که سیستم مترو، کرملین مسکو را به مقر سرویس امنیت فدرال (FSB) متصل می کند.

کشتی نوح یا خزانه روز قیامت!

کشتی نوح یا خزانه روز قیامت!

خزانه جهانی بذر در نروژ که گاهی اوقات به عنوان “خزانه روز قیامت” شناخته می شود، در واقع مکانی بسیار مهم برای همه ما است. در اینجا 100 میلیون دانه از سراسر جهان، ذخیره می شود تا در صورتی که اتفاقی واقعاً بسیار بد برای پوشش گیاهی سیاره ما بیفتد، راه نجات وجود داشته باشد! این خزانه که در سال 2008 افتتاح شد، میتواند تا حدود 200 سال عمر کرده و در برابر انفجار و زلزله مقاوم است.

علاوه بر این، از آنجایی که در کنار یک کوه قرار گرفته است، حتی اگر تمام یخ های این سیاره ذوب شوند، همچنان بالاتر از سطح دریا خواهد بود.

جزایر ممنوعه در جهان را می شناسید؟

جزیره انسان های اولیه

جزیره انسان های اولیه

جزیره نورث سنتینل در هند؛ معروف به جزیره انسان های اولیه! در این جزیره، قبیله ای زندگی می کنند که 60 هزار سال است از تکنولوژی و از دنیای بیرون کاملا دور بوده اند. هر کس که سعی می کند وارد این جزیره بشود؛ توسط انسان های اولیه با تیرکمان و آتش هدف قرار می گیرد. دولت هند اینجا را جزو یکی از مکان های ممنوعه در جهان اعلام کرده است.

جزیره هرد و مک دونالد در استرالیا

جزیره هرد و مک دونالد در استرالیا

یکی از دورافتاده‌ترین مناطق جهان، جزیره هرد، با وجود اینکه بین ماداگاسکار و قطب جنوب قرار دارد، جزوی از قلمرو استرالیا در نظر گرفته می‌شود. این مکان خانه طیف گسترده ای از حیوانات مانند فوک ها، پنگوئن ها و پرندگان دریایی و همچنین بیش از 40 یخچال طبیعی است.

چند دلیل برای بستن جزیره به روی عموم وجود دارد. ابتدا، در سال 2000، محققان متوجه جریان عظیم گدازه ای شدند که از آتشفشان عظیم جزیره به نام قله ماوسون می آید. دوم، جزیره هرد به دلیل شرایط آب و هوایی بدش شناخته شده است. و سوم اینکه حداقل دو هفته ای تا نزدیکترین خشکی بزرگ فاصله دارد.

جزیره نیهاو هاوایی، ایالات متحده آمریکا

جزیره نیهاو هاوایی، ایالات متحده آمریکا

Niihau همچنین به عنوان جزیره ممنوعه شناخته می شود، توسط الیزابت سینکلر در سال 1864 خریداری شد و از آن زمان به بعد در مالکیت خصوصی فرزندان او قرار دارد.

در سال 1952، جزایر هاوایی با اپیدمی فلج اطفال مواجه شدند و به عنوان تلاشی برای جلوگیری از گسترش بیماری، ممنوعیت خروج یا ورود به جزیره صادر شد. خوشبختانه، هیچ کس در نیهاو بیمار نشد و اکنون جمعیتی در حدود 170 نفر را در خود جای داده است. برای ورود به آن، باید مجوز خاصی دریافت کرد، که نه تنها برای ما، بلکه برای افراد ثروتمند و محبوب نیز بسیار دشوار است.

  • هدف از این که جزیره نیهاو جزو مکان های ممنوعه در جهان است: آن ها میخواهند فرهنگ و طبیعت این جزیره را حفط کنند.

جزیره سورتسی، ایسلند

جزیره سورتسی، ایسلند

سورتسی، یکی از جوان ترین جزایر جهان، به دلیل فوران آتشفشانی که از سال 1963 تا 1967 ادامه داشت، ظاهر شد. بازدید از این جزیره به جز گروه‌های تحقیقاتی ممنوع است، زیرا دانشمندان می‌خواهند بفهمند که چگونه اکوسیستم‌ها بدون تأثیر انسانی شکل می‌گیرند.

یکی از قوانین اصلی دانشمندان این بود که از آوردن هر گونه بذر به جزیره خودداری کنند. اما برخی از آنها بی اعتنایی کردند و بذر گوجه فرنگی را در روده بزرگ خود آوردند (به عبارت دیگر، یک نفر آنجا مدفوع کرد و یک گیاه گوجه فرنگی جوانه زد). دانشمندان به محض اینکه متوجه منشا این گیاه شدند، آن را از بین بردند تا به تحقیقات خود ادامه دهند.

جزیره خصوصی رابینز!  

جزیره خصوصی رابینز!  

این جزیره به طور خصوصی متعلق به لوئیس بیکن، سرمایه گذار وال استریت است. از آنجایی که مالکیت این جزیره خصوصی است، بنابراین برای عموم آزاد نیست. لوئیس بیکن، این جزیره را به صورت تجاری توسعه نداده است. در واقع او با کاشت درختان بلوط و کمک به حفظ گونه های پرندگان محلی، به حفظ جزیره کمک کرده است.

در آخر

شاید از بین تمام مکان های ممنوعه در جهان، نام چند مکان معروف مانند منطقه 51 را می شناختید، اما  در اینجا سعی کردیم تا لیست کاملی را از مکان های ممنوعه در جهان برایتان بیاوریم. اگر شما هم ممنوعه های بیشتری را می شناسید؛ حتما برای ما بنویسید.

نظرات کاربران