راهنمای سفر به فلورانس در سال 2024

فلورانس یکی از معروف‌ترین شهرهای ایتالیا در زمینه گردشگری است. این شهر به معماری چشمگیرش شهرت دارد که با ساختمان‌های سفید زیبا با سقف آجری رنگ یادآور سبک معماری رنسانس است. همچنین این شهر برای علاقه‌مندان به هنر نیز بسیار دوست‌داشتنی خواهد بود چرا که گالری‌های هنری زیادی در این شهر وجود دارد. در این مقاله از مجله گردشگری سه کلیک با ما همراه باشید تا جزئیات راهنمای سفر به فلورانس و مهم‌ترین جاهای دیدنی آن را بررسی کنیم. 

Tour europe

برای رزرو بهترین تور اروپا، سه کلیک همراه شماست!

گالری اوفیزی؛ جاهای دیدنی فلورانس

سفر به فلورانس

یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی‌ فلورانس گالری اوفیزی است که مجموعه‌ای از آثار هنری دوره رنسانس از جمله تابلو تولد زهره و لا پریماورا اثر بوتیچلی، باکوس اثر کاراواجو و دونی توندو اثر میکل آنژ و چندین اثر ملی کشور هلند است. هزینه بلیط ورودی این گالری 20 یورو است. یادتان باشد حتما کمی زودتر به محل موزه بروید تا با صف طولانی مراجعه‌کنندگان مواجه نشوید. 

کلیسای جامع دومو (Duomo)

این کلیسا به سبک گوتیک ساخته شده است و یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی‌ فلورانس است که در فهرست آثار جهانی یونسکو نیز قرار دارد. این کلیسا یک گنبد زیبا دارد که معمار آن فیلیپو برونلسکی، پدر معماری رنسانس بود. بازدید از کلیسای جامع رایگان است اما برای بازدید از گنبد، برج ناقوس و موزه باید بلیط ورودی تهیه کنید که بین 15 تا 30 یورو قیمت دارد. 

یک سفر فوق العاده علاوه بر همسفر خوب، نیاز به رزرو تور و بلیط هواپیما مناسب دارد.

رزرو تور اروپا

پیاده‌روی کنار پل پونته وکیو؛ جاهای دیدنی فلورانس

این پل هم یکی از آثار قرون وسطایی در شهر فلورانس است که باید بازدید از آن را در برنامه سفر به فلورانس قرار دهید. پل پونته وکیو اولین پل شهر بود که در سال 1345 بر روی رودخانه آرنو ساخته شد. شاید جالب باشد که بدانید تمام پل‌های تاریخی فلورانس طی جنگ‌های جهانی از بین رفتند و پل پونته وکیو تنها پل باقی مانده از آن دوره است. در اطراف این پل مغازه‌های طلا و نقره‌فروشی زیادی وجود دارد که می‌توانید به دیدن آن‌ها بروید. 

باغ‌ خانواده مدیسی‌ 

این باغ‌های زیبا به خانواده مدیسی‌ها تعلق داشت که برای ساخت آن‌ها از سبک معماری رنسانس الهام گرفته شد. باغ‌ خانواده مدیسی بسیار باشکوه است و منظره‌ای بی‌نظیر دارد که به همین علت بعد از ساخت منبع الهام کاخ‌ها و باغ‌های سلطنتی شد. هزینه بازدید از این باغ‌ 10 یورو و بلیط بازدید از باغ و کاخ پیتی جمعا 22 یورو است. کاخ پیتی در سال 1457 ساخته شد و به خانواده پیتی تعلق داشت. سپس این کاخ به خانواده مدیسی فروخته شد اما نام خانواده پیتی همچنان همراه این کاخ ماند تا به امروز. حالا این کاخ زیبا به موزه تبدیل شده و محل نگهداری نقاشی‌های قرن شانزدهم و هفدهم، از جمله آثار فیلیپو لیپی و بوتیچلی است. بلیط ورودی کاخ پیتی به تنهایی 16 یورو است اما اگر بلیط ترکیبی کاخ پیتی و باغ بوبول را تهیه کنید تنها 22 یورو خواهید پرداخت. 

تور پیاده‌روی

تور پیاده‌روی فلورانس

تور پیاده‌روی فلورانس شامل دو نوع تور رایگان و تور پولی است. در تورهای رایگان یک راهنما به زبان انگلیسی شما را همراهی می‌کند تا مهم‌ترین جاذبه‌های شهر را طی پیاده‌روی تماشا کنید. اما اگر می‌خواهید در تور پیاده‌روی به جاهای دیدنی بیشتری سر بزنید و تمام آثار تاریخی و هنری فلورانس را تماشا کنید بلیط تور پیاده‌روی را تهیه کنید. معمولا شرکت والکز او ایتالی (Walks of Italy) بهترین تورهای پیاده‌روی را برگزار می‌کند. قیمت تورهای پیاده‌روی از 69 یورو برای یک تور سه ساعته همراه با راهنمای تخصصی شروع می‌شود. 

کافه کتاب لیبریا

کافه کتاب لیبریا یکی از بهترین کافه‌های فلورانس است که به علت وجود مجموعه کتاب‌ها و میزبانی رویدادهای فرهنگی شهرت بسیار یافته است. می‌توانید در این کافه کتاب قهوه بنوشید، کتاب بخوانید، در برنامه کتابخوانی شرکت کنید و با مردم بومی هم‌صحبت شوید. 

پاسپورت دومینیکا

میدان میکل آنژ؛ جاهای دیدنی فلورانس

یکی دیگر از جاهای دیدنی که باید در سفر به فلورانس ببینید میدان میکل آنژ است که در ضلع جنوبی رودخانه آرنو واقع شده است. برای رسیدن به این میدان باید کمی پیاده‌روی کنید اما ارزشش را دارد چرا که وقتی به میدان برسید و در کنار مجسمه بایستید می‌توانید کل شهر را تماشا کنید. در محل این میدان تعدادی از آثار میکل آنژ نگهداری می‌شود. این میدان و این مجسمه یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی در سفر به فلورانس است که باید در برنامه گردشتان بگنجانید. 

برنامه سفرتان را برای رزرو هتل میتوانید به سه کلیک بسپارید.

موزه ملی بارجلو

قدمت این موزه به قرن سیزدهم میلادی برمی‌گردد. آثار گران‌بهایی همچون آثار باندینلی، دوناتلو، آنتونیو روسلینو و دیگر هنرمندان دوره رنسانس و مجموعه‌ای از مجسمه‌های مربوط به دوره رنسانس و گوتیک در موزه ملی بارجلو نگهداری می‌شود. قیمت بلیط ورودی این موزه تنها 11 یورو است. 

موزه استیبرت

سفر به فلورانس

موزه استیبرت یکی از جالب‌ترین موزه‌های فلورانس است که مجموعه فردریک استیبرت در آن نگهداری می‌شود. این موزه در حومه شهر قرار دارد و به همین دلیل کمتر مورد استقبال قرار می‌گیرد اما آثار خاص و جذابی را در خود جای داده است. در این موزه از 36 هزار اثر تاریخی از جمله زره‌های تاریخی مربوط به خاورمیانه، ماکت ارتش بازسازی‌شده از شوالیه‌های قرون وسطایی که روی اسب‌های خود نشسته‌اند و شنل ناپلئون بناپارت در جشن تاجگذاری نگهداری می‌شود. قیمت بلیط ورودی این موزه 8 یورو است. 

محله قدیمی سنت آمبروز

سنت آمبروز یکی از قدیمی‌ترین محله‌های شهر فلورانس است که به عنوان قدیمی‌ترین بازار فلورانس نیز شناخته می‌شود و فضایی آرام و دوست‌داشتنی دارد. قدمت این محله به سال 1873 باز می‌گردد. این بازارچه و محله تنها 10 دقیقه پیاده‌روی از کلیسای جامع دوومو فاصله دارد ولی به اندازه بازار مرکزی فلورانس شناخته شده نیست. 

همچنین در این بازارچه چندین غرفه خوراکی و غذا نیز وجود دارد که می‌توانید غذاهای محبوب فلورانس مثل لامپردوتو که از معده گاو یا همان سیرابی تهیه می‌شود، فینوکیونا، پنیر گوسفندی پکورینو و نوشیدنی‌های محلی را امتحان کنید. همچنین می‌توانید به رستوران تراتوریا دا روکو بروید و غذای دلخواهتان را سفارش دهید. این رستوران روزهای دوشنبه تا شنبه از ساعت 7 صبح تا 2 بعدازظهر باز است. 

میدان سانتو اسپیریتو

فلورانس پیتزافروشی‌های زیادی دارد اما میدان سانتو اسپیریتو یکی از بهترین‌ها است که باید حتما در سفر به فلورانس به آن سر بزنید. صبح‌ها در محل میدان سانتو اسپیریتو دکه‌های متعدد پیتزافروشی دیده می‌شود که برای عاشقان پیتزا بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. البته یادتان باشد که عصرها این دکه‌ها شلوغ می‌شود پس اگر می‌خواهید بدون دردسر یک پیتزای ایتالیایی خوشمزه نوش جان کنید صبح به سانتو اسپیریتو برود. 

رودخانه آرنو؛ جاهای دیدنی فلورانس

رودخانه آرنو؛ جاهای دیدنی فلورانس

آرنو یکی از رودخانه‌های شهر فلورانس است که برای دسترسی به آن باید با قایق پارویی و به کمک تور همراه شوید. تورهای رودخانه آرنو معمولا از 60 یورو برای دو ساعت شروع می‌شود. این رودخانه طبیعتی بکر و دیدنی دارد. 

 کتابخانه اوبلیت 

کتابخانه اوبلیت یکی از محبوب‌ترین کتابخانه‌های شهر است که بازدید از آن را می‌توانید در برنامه سفر به فلورانس قرار دهید. ساختمان این کتابخانه در گذشته صومعه بوده است و حالا طبقه اول کتابخانه به تاریخ محلی فلورانس اختصاص یافته است. بعد از بازدید کتابخانه پیشنهاد می‌کنیم به پشت‌بام بروید و از کافه یک قهوه سفارش دهید و نوش‌جان کنید. 

کلیسای صلیب مقدس

کلیسای صلیب مقدس بزرگترین کلیسای فرانسیسکن در ایتالیا و فلورانس است که مقبره میکل آنژ، دانته و لئوناردو داوینچی نیز در آن قرار دارد. پیشنهاد ما این است که بعد از بازدید سایر جاهای دیدنی فلورانس به این کلیسا سر بزنید اما اگر به آثار مییکل آنژ، دانته و داوینچی علاقه زیادی دارید کلیسای صلیب مقدس را در برنامه سفر به فلورانس قرار دهید. همچنین ورودی این کلیسا 8 یورو است. 

تاکستان‌گردی در فلورانس

 شهر فلورانس تاکستان‌های زیادی دارد که برای بازدید آن‌ها می‌توانید با تورهای تاکستان‌گردی همراه شوید. این تورها روزانه برگزار می‌شود و هزینه یک تور نییم‌روزه برای یک نفر از 50 یورو شروع می‌شود. در این تورها معمولا چند باغ انگور زیبا خواهید دید که برای علاقه‌مندان به طبیعت فلورانس بسیار جالب است.  

تورهای غذایی؛ جذاب‌ترین بخش راهنمای سفر به فلورانس

سفر به فلورانس

شاید عجیب به نظر برسد اما می‌توانید شرکت در یک تور غذایی را در برنامه سفر به فلورانس قرار دهید. طی این تورها با رمزورازهای آشپزی در فلورانس، تاریخچه غذاهای بومی شهر و دستور پخت آن‌ها آشنا می‌شوید. اگر اهل غذا وا متحان کردن مزه‌های جدید هستید این تورهای غذایی برای شما بسیار مناسب است. قیمت بلیط ورودی این تورها برای هر نفر 89 یورو است. 

راهنمای سفر به فلورانس؛ هزینه‌های سفر

فلورانس یکی از گران‌ترین شهرهای ایتالیاست. همچنین یکی از مهم‌ترین مراحل برنامه‌ریزی قبل از سفر تخمین هزینه‌ها است. سفر به فلورانس نیز با هزینه‌هایی همراه است مانند هزینه هتل، حمل‌ونقل، غذا و هزینه گردش و تفریح. در ادامه جزئیات هزینه‌های سفر به فلورانس را بررسی می‌کنیم تا بتوانید بهتر و دقیق‌تر برنامه‌ریزی کنید. 

قیمت خوابگاه گروهی و خصوصی؛ راهنمای سفر به فلورانس

قیمت خوابگاه در فلورانس بستگی به زمان سفر متفاوت خواهد بود. اگر در ماه‌های شلوغ مثل ژوئن و سپتامبر به فلورانس بروید قیمت اقامتگاه‌ها بیشتر از حالت عادی خواهد بود. در این ماه‌ها هزینه یک تخت‌خواب در خوابگاه 4 تا 6 نفره حدود 30 تا 50 یورو است. اما هزینه یک تخت در خوابگاه 8 تا 10 نفره 27 تا 40 یورو متغیر است. همچنین هزینه اتاق‌های خصوص در خوابگاه‌ها بین 85 تا 150 یورو است. 

در سایر ماه‌ها که از تعداد مسافران کاسته می‌شود هزینه یک تخت در اقامتگاه‌های 4 تا 6 نفره 27 تا 33 یورو و در خوابگاه‌های 8 تا 10 نفره 25 تا 30 یورو است. همچنین هزینه اتاق‌های خصوصی در این ماه‌ها کاهش می‌یابد و حدود 70 تا 100 یورو است. 

 قیمت هتل در سفر به فلورانس

فلورانس هتل‌های لوکس و گران‌قیمت کم ندارد اما اگر بخواهید یک سفر مقرون‌به‌صرفه داشته باشید بهتر است از هتل‌های دو ستاره استفاده کنید. در ماه‌های ژوئن و سپتامبر معمولا هزینه اتاق در هتل دو ستاره از 80 تا 90 یورو است. اما همین اتاق در هتل دو ستاره در فصل خلوت حدود 60 یورو است. معمولا هتل‌های دو ستاره وای فای رایگان و صبحانه هم می‌دهند. 

هزینه غذا؛ راهنمای سفر به فلورانس

هزینه غذا؛ راهنمای سفر به فلورانس

غذاهای ایتالیایی میان مردم جهان بسیار محبوب است اما در شهر فلورانس با غذاهای جدیدی آشنا می‌شوید که برای بسیاری از علاقه‌مندان به غذاهای ایتالیایی جدید و هیجان‌انگیز است. معمولا در غذاهای شهر فلورانس از گوجه فرنگی، پاستا، و زیتون و روغن زیتون استفاده می‌شود. از غذاهای محبوب در شهر فلورانس می‌توان به ساندویچ لامپردوتو، تالیاتل قارچی پورسینی، تارتوفو یا همان پاستا با قارچ و ترافل و ژلاتو یا همان استیک فلورانسی اشاره کرد. 

معمولا هزینه یک پیتزا کوچک 10 یورو و هزینه یک وعده غذایی ایتالیایی مثل پیتزا یا پاستا همراه مخلفات در فلورانس حدود 15 یورو خواهد بود. همچنین هزینه قیمت غذاهای دیگر همراه با نوشیدنی و پیش غذا برای هر نفر حدود 35 یورو است.

در ضمن می‌توانید به ساندویچ‌فروشی‌هایی مثل مک دونالد بروید و با 4 تا 8 یورو یک ناهار یا شام خوشمزه نوش جان کنید. قیمت غذاهای چینی مثل نودل و برنج نیز حدود 6 تا 10 یورو متغیر است. اما در رستوران‌های تایلندی قیمت یک وعده غذا حدود 10 تا 15 یورو است. همچنین آب معدنی 1 یورو و قهوه لاته یا کاپوچینو 1.5 یورو است. 

یادتان باشد می‌توانید خودتان هم آشپزی کنید. برای این منظور می‌توانید از بازارها ماکارونی، سبزیجات، برنج و مقداری گوشت را به قیمت 45 تا 55 یورو تهیه کنید. ین میزان مواد اولیه برای یک هفته کافیست. 

هزینه پیشنهادی برای سفر به فلورانس

پیشنهاد ما در نظر گرفتن هزینه 65 یورو برای هر روز است. با این فرض که در خوابگاه اقامت کنید، غذا را خودتان بپزید و از وسایل نقلیه عمومی برای جابه‌جایی در شهر استفاده کنید. 

اگر می‌خواهید یک یا دو بار در طول سفر به فلورانس به رستوران بروید، موزه‌های بیشتری را ببینید و تفریحات پولی را امتحان کنید 135 یورو برای هر روز کنار بگذارید. اما چنانچه قصد دارید در هتل اقامت کنید، اصلا آشپزی نکنید، با تاکسی به جاهای مختلف شهر بروید و تفریحات مختلف را امتحان کنید باید حداقل روزانه 250 یورو هزینه کنید. 

چگونه سفر مقرون‌به‌صرفه‌تری به فلورانس داشته باشیم؟

سفر به فلورانس

سفر به فلورانس می‌تواند بسیار پرهزینه باشد به‌خصوص برای خرید غذا و بلیط جاهای دیدنی. اما شاید برایتان سوال پیش آمده که چطور سفر مقرون‌به‌صرفه‌تری داشته باشید؟ در ادامه چند نکته مهم برای داشتن یک سفر اقتصادی را بررسی می‌کنیم. 

  1. به اغذیه‌فروشی‌های ارزان بروید: معمولا رستوران‌ها و غذاخور‌های نزدیک مراکز توریستی شهر بسیار گران‌تر از جاهای دیگر است. پس اگر می‌خواهید یک وعده غذای اقتصادی بخورید به نزدیکی میدان دلا سینیوریا بروید. در این منطقه اغذیه‌فروشی‌های ارزان‌قیمت زیادی وجود دارد. 
  2. پیاده‌روی به جای استفاده از وسایل نقلیه عمومی: معمولا اگر در خوابگاه‌های فلورانس اقامت داشته باشید برای رفتن به جاهای دیدنی شهر نیازی به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نخواهید داشت چرا که بیشتر دیدنی‌ها در چند قدمی اقامتگاه‌ها قرار دارد. پس می‌توانید به جای استفاده از وسایل نقلیه عمومی پای پیاده در شهر بگردید. 
  3. فلورانس کارت بگیرید: اگر قصد دارید جاهای دیدنی فلورانس را ببینید و در ضمن هزینه‌ها را مدیریت کنید بهتر است یک فلورانس کارت بگیرید. قیمت این کارت فقط 85 یورو است و برای یک سه روز گردش در فلورانس بسیار مناسب است. 
  4. در رستوران حواستان به نان اضافه باشد: بیشتر رستوران‌ها در فلورانس همراه هر سفارش یک بسته نان اضافه هم روی میز می‌آورند که در صورت‌حساب نهایی لحاظ می‌شود. اگر نان اضافه نمی‌خورید هنگام سفارش به گارسون اعلام کنید. 
  5. برای گردش در شهر به تورهای پیاده‌روی رایگان ملحق شوید: تورهای رایگان برای آشنایی با تاریخ، فرهنگ و هنر و دیدن جاذبه‌های اصلی و خاص فلورانس عالیست به‌خصوص اگر قصد صرفه‌جویی داشته باشید. 
  6. بطری آب داشته باشید: آب لوله‌کشی فلورانس تمیز و قابل استفاده است. هزینه هر بطری آب معدنی هم 1 یورو است. پس برای جلوگیری از هزینه اضافی یک بطری همراه خودتان داشته باشید و هر بار در اقامتگاه آن را پر کنید. 

راهنمای سفر به فلورانس؛ حمل‌ونقل عمومی

حمل‌ونقل عمومی در سفر به فلورانس

معمولا جاهای دیدنی فلورانس آن‌قدر به هم نزدیک هستند که بعد از 5 تا 10 دقیقه پیاده‌وی به جای دیدنی بعدی خواهید رسید اما اگر می‌خواهید با وسایل نقلیه عمومی جابه‌جا شوید بهترین گزینه اتوبوس است. بلیط اتوبوس فلورانس 90 دقیقه اعتبار دارد. بلیط را در دکه‌های روزنامه فروشی با قیمت 1.5 ورو و در اتوبوس با قیمت 2.5 یورو می‌توانید تهیه کنید. در ضمن اگر ده بلیط 90 دقیقه‌ای را یک‌جا تهیه کنید به جای 15 یورو 14 یورو خواهید پرداخت. 

اگر اهل دوچرخه‌سواری باشید اجاره دوچرخه در سفر به فلورانس گزینه بهتری برای شما خواهد بود. برای اجاره روزانه دوچرخه باید حدود 10 تا 15 یورو بپردازید. همچنین قیمت اجاره روزانه دوچرخه‌های الکترونیکی 30 تا 45 یورو است. 

تاکسی فلورانس یکی از گران‌ترین وسایل نقلیه عمومی است که معمولا پیشنهاد نمی‌شود. کرایه پایه تاکسی در سفر به فلورانس 4 یورو است و به ازای هر کیلومتر 1 یورو باید پرداخت کنید. همچنین اگر قصد دارید به حومه شهر بروید بهتر است ماشین اجاره کنید. هزینه اجاره ماشین در سفر به فلورانس از 30 یورو در روز شروع می‌شود و بستگی به مدل ماشین انتخابی شما متغیر است. 

راهنمای سفر به فلورانس؛ بهترین زمان سفر

شهر فلورانس در ماه‌های گرم سال مثل جولای و آگوست خلوت‌تر از ژوئن و سپتامبر است. دسامبر و ژانویه نیز سردترین ماه‌ها برای سفر به فلورانس است و میانگین دما به 11 درجه می‌رسد. ماه مارس، می، اکتبر و نوامبر میانگین دما حدود 7 تا 13 درجه است و معمولا باران می‌بارد پس سعی کنید حتما لباس گرم و بارانی همراه خودتان داشته باشید. در نهایت بهترین زمان سفر به فلورانس فصل پاییز و بهار است که هوا معتدل و دلپذیر است. پس اگر قصد سفر به فلورانس را دارید یکی از ماه‌های مارس، آوریل، می، سپتامبر، اکتبر یا نوامبر را انتخاب کنید. 

امنیت در سفر به فلورانس

سفر به فلورانس

فلورانس شهر امنی است و حتی اگر به تنهایی سفر کنید گردش روزانه در این شهر مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند. اما حواستان باشد در مکان‌های شلوغ و نزدیک جاهای دیدنی که معمولا بسیار شلوغ است ممکن است جیب‌بری و دزدی اتفاق بیفتد. همچنین یادتان باشد در خیابان از هیچ کس بلیط نخرید زیرا معمولا کلاهبرداری است و بلیط‌هایی که به شما می‌فروشند جعلی است. چنانچه طی سفر به فلورانس شرایطی اضطراری برای شما پیش آمد برای کمک با شماره 113 تماس بگیرید. 

سخن پایانی سه کلیک درباره راهنمای سفر به فلورانس

فلورانس شهری دیدنی است که هر سال میزبان گردشگران زیادی است. اگر شما هم قصد سفر به شهر فلورانس را دارید این مقاله برای شما مناسب است. در این مقاله جزئیات سفر به فلورانس را بررسی کردیم. اگر می‌خواهید برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید و نیاز به مشاوره دارید با مشاوران سه کلیک در تماس باشید. 

نظرات کاربران