قوانین عجیب کشور هلند

10 تا از قوانین عجیب کشور هلند که خوب است قبل از سفرتان بدانید

با شنیدن بعضی از قوانین عجیب کشور هلند، غافل‌گیر خواهید شد. قبل از سفر به هلند تماشایی با آن همه جاذبه زیبا و امکانات بی‌نظیر، لازم است از این قوانین اطلاع داشته باشید. پس اگر آماده شنیدن دانستنی‌هایی شوکه‌کننده، عجیب و در مواردی حتی خنده‌دار هستید، این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم 10 تا از قوانین عجیب کشور هلند را برای‌تان شرح دهیم. 

رزرو بلیط هواپیما آمستردام با سه کلیک خوبه!

بررسی ماهانه آژیرها؛ از قوانین عجیب کشور هلند

قوانین عجیب کشور هلند

اگر ساعت 12 ظهر اولین دوشنبه ماه در اتاق هتل مشغول استراحت و مطالعه بودید و یا در یک رستوران لوکس در حال صرف یک ناهار بی‌نظیر هلندی بودید و ناگهان صدای آژیرها را شنیدید، نگران نشوید؛ هیچ خطری شما را تهدید نمی‌کند. این یکی از قوانین عجیب کشور هلند است که در ساعت 12 ظهر اولین دوشنبه هر ماه، آژیرها آزمایش و تست می‌شود تا از سلامت فنی آن‌ها، اطمینان حاصل شود.

حبس کردن سارق ممنوع؛ یک قانون هلندی جالب

اگر پس از یک گشت‌وگذار عالی و به‌یادماندنی در تفریحگاه‌های محل اقامت‌تان، به اقامتگاه خود برگشتید و سارقی را در حال دزدیدن وسایل‌تان دیدید، بهتر است خود را کنترل کنید و عکس‌العمل مجرمانه‌ای از خود نشان ندهید زیرا حبس کردن دزد در حمام یا سایر اتاق‌ها در هلند ممنوع است. خونسرد باشید و با پلیس تماس بگیرید!

داشتن چراغ و زنگ دوچرخه؛ از قوانین عجیب کشور هلند

به دوچرخه‌سواری بروید اما مراقب باشید قوانین عجیب کشور هلند خرج روی دست‌تان نگذارد؛ اگر دوچرخه‌تان چراغ و زنگ نداشته باشد، 40 یورو جریمه می‌شوید. جالب است بدانید که داشتن کلاه ایمنی یا نداشتن آن، انتخاب خودتان است و اجباری در آن وجود ندارد؛ اما چراغ و زنگ مهم است تا در مواقع ضروری، بتوانید با استفاده از آن‌ها، عابران را به موقع از تردد خود مطلع و از خطر تصادف، جلوگیری کنید. البته هلند مسیرهایی مخصوص برای دوچرخه‌سواری دارد و از این نظر برای علاقه‌مندان به این ورزش، کاملا امن است.

حکومت دوچرخه‌ها بر خودروها و عابران پیاده

قوانین عجیب کشور هلند

اگر در مسیرهای مخصوص دوچرخه‌سواری، راه بروید یا با ماشین تردد کنید و با دوچرخه‌ای تصادف کنید، از نظر قوانین هلند، هیچ حقی ندارید. پس چه سواره هستید و چه پیاده، شش دانگ مراقب دوچرخه‌ها باشید. این یک قانون هلندی سفت و سخت است. 

برداشتن بلوط و قارچ جنگلی، ممنوع

واقعیت این است که طبق یکی از قوانین عجیب در کشور هلند، تمام محصولات جنگل‌ها متعلق به شهرداری است و هرگز نباید بلوط، قارچ و هرچیز دیگری را از جنگل‌های سرسبز هلند برای یادگاری یا سوغاتی بردارید. در جنگل‌ها قدم بزنید، از تنفس هوای مطلوب لذت ببرید و تنها چند عکس یادگاری ثبت کنید.

ازدواج قانونی طبق قانون هلندی 

برای برگزاری جشن عروسی‌تان در آمستردام، تنها به یک شرط می‌توانید برنامه‌ریزی کنید؛ یا یکی از شما اهل هلند باشد و یا به طور قانونی در این کشور ساکن باشد. این یک قانون هلندی مهم است که حتما قبل از سفرتان باید در نظر داشته باشید. 

قانون کافه‌گردی در هلند 

قوانین عجیب کشور هلند

اگر زیر 18 سال سن دارید، نمی‌توانید به کافی‌شاپ‌های هلند بروید؛ این قانون به دلیل عرضه نوشیدنی‌های غیرمجاز در کافه‌های هلند وضع شده است.

 اهمیت چمن در هلند بنا بر یک قانون هلندی

در اولدنز ال و بسیاری از شهرهای دیگر هلند، راه رفتن، نشستن و حتی پیک‌نیک روی چمن‌ها ممنوع است و برای این منظور در پارک‌ها، باغ‌های عمومی و مناطق سبز مسیرهای مشخصی تعیین شده است و اگر می‌خواهید خارج از این مسیرهای مشخص‌شده روی چمن‌ها راه بروید، باید از شهرداری مجوز دریافت کنید!

هم‌خانه‌های مجرد

طبق قوانین عجیب کشور هلند، تنها دو جوان مجرد می‌توانند با هم در یک خانه ساکن باشند. برای سه نفر یا بیشتر، مجوزهای قانونی مورد نیاز است؛ پس اگر با گروهی از دوستان‌تان برای تعطیلات به هلند می‌روید، لازم است این قانون هلندی را به یاد داشته باشید و با توجه به آن، برای اقامت‌تان برنامه‌ریزی کنید. 

قوانین هلند درباره طلاق

قوانین عجیب کشور هلند

جالب است بدانید که در هلند اگر از همسرتان جدا شوید، پدر و مادر او هنوز هم جزو خانواده شما محسوب می‌شوند! پس اگر در جمعی بودید و کسی از مادرشوهر مزاحمش صحبت کرد تعجب نکنید.

سخن پایانی سه کلیک راجع‌به قوانین عجیب کشور هلند

در این مقاله به قوانین عجیب کشور هلند پرداختیم. دانستن بعضی از این قوانین مثل دوچرخه‌سواری با زنگ و چراغ و عدم تردد روی چمن‌ها، برای گردشگران قبل از سفر لازم است. امیدواریم برای‌تان مفید بوده باشد. کدام قانون برای شما جالب‌تر بود؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.  

نظرات کاربران