Smith and Daughters
23 اردیبهشت 1402
استرالیا

بهترین رستوران‌ های گیاهی در ملبورن؛ به صرف یک بشقاب غذای سالم

در حالی که بسیاری از رستوران‌ ها، غذاهای گوشتی را ارائه می‌دهند، در ملبورن مکان‌هایی وجود دارد که بهترین غذاهای گیاهی را به‌گونه‌ای سرو می‌کنند که حتی گوشتخواران فراموش می‌کنند پای هیچ گوشتی در میان نیست. این رستوران‌ ها، انواع پیتزاها، همبرگرها و حتی نوشیدنی‌ها و دسرها را به‌صورت گیاهی سرو می‌کنند. در این‌جا، به معرفی بهترین رستوران‌ های گیاهی در ملبورن پرداخته‌ایم.

برای تجربه متفاوت؛ بلیط هواپیما ملبورن را رزرو کنید!

Patsy’s

Patsy's

یکی از بهترین رستوران‌ های گیاهی در ملبورن Patsy’s است. این رستوران، غذاها و نوشیدنی‌های گیاهی را با تکنیک‌های مدیترانه‌ای و با استفاده از مواد اولیه محلی تهیه می‌کند. بیش‌تر مواد اولیه Patsy’s، در مزرعه owner، در ارتفاعات مرکزی شهر کشت می‌شود. این رستوران، بشقاب‌های گیاهی خوش‌مزه‌ای مانند قارچ سرخ‌شده با شراب سفید و عدس، پنکیک آرد نخودچی با کنگرفرنگی اورشلیم و رابارب به‌همراه کاستارد امپاناداس را در ملبورن سرو می‌کند.

آدرس:

213 Franklin St, Melbourne VIC 3004

ساعت فعالیت:

12 ظهر تا 10 شب

شماره تلفن:

7667 9328 3 61+

وب‌سایت:

https://www.patsys.com.au/

Smith and Daughters

یکی دیگر از بهترین رستوران ‌های گیاهی در ملبورن Smith and Daughters است. این رستوران وگان، همه غذاهای گیاهی و چیزهای خوش‌مزه را ارائه می‌دهد. رستوران Smith and Daughters خاص است؛ از غذاهای آن گرفته تا یکی از دیوارهای آن که با قاب‌عکس‌های کوچک و بزرگ و شکل‌های مختلف پر شده است. بنابراین حتی اگر گیاه‌خوار نیستید، اما برای دورشدن از سیر عادی زندگی به کمی هیجان نیاز دارید، به Smith and Daughters در ملبورن بروید.

آدرس:

107 Cambridge St, Collingwood VIC 3066

ساعت فعالیت:

یک‌شنبه‌ها و دوشنبه‌ها: تعطیل

سه‌شنبه‌ها و چهارشنبه‌ها: 5:30 بعدازظهر تا 10 شب

سایر روزهای هفته: 5:30 بعدازظهر تا 11 شب

شماره تلفن:

1712 9123 3 61+

وب‌سایت:

https://www.smithanddaughters.com/restaurant

Fable

Fable

یکی دیگر از بهترین رستوران ‌های گیاهی در ملبورن Fable است. این رستوران وگان که به‌عنوان یکی از بلندترین بارهای روی پشت‌بام ملبورن به حساب می‌آید، چشم‌اندازی زیبا را به‌هنگام صرف نوشیدنی به نمایش می‌گذارد. Fable، انتخاب‌های گسترده‌ای از غذاهای گیاهی را ارائه می‌دهد؛ از جمله آن‌ها می‌توان از دیپ لوبیا سفید با فوکاچیای کرکی و بدون گلوتن، ماست یونانی سرد که با گوجه‌فرنگی تند و فوکوچیا سرو می‌شود، هالومی با بابا گانوش، pinenuts، زعتر، غذاهای خانگی و نوشیدنی‌های طبیعی نام برد.

آدرس:

13/168 Lonsdale St, Melbourne VIC 3000

ساعت فعالیت:

دوشنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها: تعطیل

چهارشنبه‌ها و پنج‌شنبه‌ها: 12 ظهر تا 1 شب

جمعه‌ها: 12 ظهر تا 3 بامداد

شنبه‌ها: 3 بعدازظهر تا 3 بامداد

یک‌شنبه‌ها: 3 بعدازظهر تا 1 شب

شماره تلفن:

2629 9662 3 61+

وب‌سایت:

http://www.fablemelbourne.com.au/

The Green Man’s Arms

یکی دیگر از بهترین رستوران ‌های گیاهی در ملبورن The Green Man’s Arms است. این رستوران، انواع غذاهای وگان را متناسب با مواد اولیه فصلی ارائه می‌دهد؛ بنابراین منوی آن چرخشی بوده و در هر فصل، شاهد ظهور غذاهایی جدید خواهید بود. اگر به این غذاخوری رفتید، با یک سینی پر از مواد گیاهی و burrata salad شروع کنید؛ سپس به‌سراغ schnitzel گیاهی یا توفو بادمجان بروید و برای دسر، ژلاتو یا vanilla brûlée بخورید. 

آدرس:

418 Lygon St, Carlton VIC 3053

ساعت فعالیت:

دوشنبه تا پنج‌شنبه: 4 بعدازظهر تا 11:30 شب

جمعه‌ها: 3 بعدازظهر تا 1 شب

شنبه‌ها: 12 ظهر تا 1 بامداد

یک‌شنبه‌ها: 12 ظهر تا 11 شب

شماره تلفن:

7419 9347 3 61+

وب‌سایت:

https://greenmansarms.com.au/

Trippy Taco

Trippy Taco

یکی دیگر از بهترین رستوران‌ های گیاهی در ملبورن Trippy Taco است. این رستوران نیز، مانند تمامی غذاخوری‌های موجود در این فهرست، انواع غذاهای گیاهی را سرو می‌کند؛ با این تفاوت که گزینه‌های گیاهی نیز برای خوردن میان‌وعده دارد؛ هم‌چنین، غذاهای بدون گلوتن نیز در فهرست آن وجود دارد. شما در رستوران Trippy Taco می‌توانید غذاهای خوش‌مزه‌ای مانند tofu asada burrito، لوبیای سیاه به‌همراه ادویه چیلی، تکه‌های ضخیم آووکادو و پنیر موزارلا را بخورید. پیشنهاد می‌کنیم برای خوردن میان‌وعده نیز سیب‌زمینی سرخ‌شده با پاپریکا سفارش دهید.

آدرس:

 234 Gertrude St, Fitzroy VIC 3065

ساعت فعالیت:

دوشنبه تا جمعه: 12 ظهر تا 3 بعدازظهر و 5 بعدازظهر تا 9 شب

شنبه‌ها و یک‌شنبه‌ها: 12 ظهر تا 9 شب

شماره تلفن:

7711 9415 3 61+

وب‌سایت:

http://www.trippytaco.com.au/

Just Falafs

یکی دیگر از بهترین رستوران‌ های گیاهی در ملبورن Just Falafs است. اسم گوش‌آشنای این رستوران، شما را یاد فلافل می اندازد. درست است؛ Just Falafs، متخصص پخت فلافل است. آن‌ها همیشه فلافل‌ها را تازه‌به‌تازه سرخ می‌کنند و هیچ‌وقت از قبل آن‌ها را آماده نمی‌کنند. این توپک‌های سرخ‌شده خوش‌مزه، به شکل‌های مختلفی در این رستوران سرو می‌شود؛ از جمله، ممکن است در یک بشقاب به‌همراه ترشی و سالاد گذاشته شود، در یک نان ساندویچی به‌همراه بادمجان سرخ‌شده، تخم‌مرغ آب پز و یا دیگر اشکال مختلف آماده شود. چه گوشت‌خوار باشید، چه گیاه‌خوار فرقی نمی‌کند؛ فلافل غذایی همگانی و محبوب در بین مردم به شمار می‌رود؛ چه‌بسا اگر یک ساندویچ فلافل در Just Falafs میل کنید.

آدرس:

207 St Georges Rd, Fitzroy North VIC 3068

ساعت فعالیت:

یک‌شنبه تا پنج‌شنبه: 11:30 صبح تا 8:30 شب

جمعه و شنبه: 11:30 ظهر تا 9 شب

شماره تلفن:

9000 9041 3 61+

وب‌سایت:

http://justfalafs.com.au/

Neko Neko

رستوران‌ های گیاهی در ملبورن

یکی دیگر از بهترین رستوران ‌های گیاهی در ملبورن Neko Neko است. این رستوران وگان، یکی از بهترین رستوران‌های خیابان اسمیت به شمار می‌رود. رستوران Neko Neko، انواع رامن‌های گیاهی رنگی‌رنگی، کراکت سیب‌زمینی و لوبیا، egan gyoza، توفو و سالاد خوش‌رنگ تمپه را سرو می‌کند.

آدرس:

83A Smith St, Fitzroy VIC 3065

ساعت فعالیت:

یک‌شنبه‌ها: تعطیل

دوشنبه تا پنج‌شنبه: 12 ظهر تا 9 شب

جمعه و شنبه: 12 ظهر تا 10 شب

شماره تلفن:

6026 9415 3 61+

وب‌سایت:

http://www.nekoneko.au/

Rare Hare

Rare Hare یکی از بهترین رستوران ‌های ملبورن است که تنها غذاهای گیاهی را سرو نمی‌کند، اما به‌دلیل ارائه غذاهای متنوع گیاهی، به‌عنوان یکی از بهترین رستوران‌ های وگان در ملبورن شناخته می‌شود. منوی این رستوران دائما در حال تغییر است اما غذاهای خوش‌مزه و همیشه ثابتی مانند کراکت ذرت، manchego، کراکت جالاپنو، بادمجان با میسو، furikake به‌همراه فلفل، ancient grains با pomegranate، date labneh با dukkah و هم‌چنین کوکی و شیرینی‌های شکلاتی در منوی آن وجود دارد.

آدرس:

166 Balnarring Rd, Merricks North VIC 3926

ساعت فعالیت:

همه‌روزه از 12 ظهر تا 5 بعدازظهر

شماره تلفن:

2500 5931 3 61+

وب‌سایت:

http://rarehare.com.au/

Mankoushe

Mankoushe

یکی دیگر از بهترین رستوران‌ های گیاهی در ملبورن Mankoushe است. این رستوران، تمامی غذاهای بین‌المللی در سطح خاورمیانه را به‌صورت گیاهی سرو می‌کند. این رستوران وگان، ابتدا به‌عنوان یک نانوایی در ملبورن شروع به کار کرد و نان‌های گندمی را می‌پت ولی در حال حاضر، به‌عنوان یک رستوران فعالیت می‌کند و انواع غذاهای رنگ‌رنگی گیاهی، از جمله پیتزاها، charcoaled bullhorn peppers، cauliflower dip و کلم بروکلی با پنیر، سماق و لیمو را ارائه می‌دهد.

آدرس:

323 Lygon St, Brunswick East VIC 3057

ساعت فعالیت:

دوشنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها: تعطیل

سایر روزهای هفته: 5 بعدازظهر تا 10 شب

شماره تلفن:

9223 9078 3 61+

وب‌سایت:

http://mankoushe.com.au/

Vegie Bar

یکی دیگر از بهترین رستوران‌ های گیاهی در ملبورن Vegie Bar است. این غذاخوری، فضای داخلی گرم و صمیمی داشته و با عناصر تزئینی بسیاری پر شده است. از غذاهای وگان رستوران Vegie Bar در ملبورن می‌توان به mee goring به‌همراه بوریتو، تاکو با jackfruit سرخ‌شده، trend poke bowls رنگارنگ و برگر گیاهی اشاره کرد.

آدرس:

380 Brunswick St, Fitzroy VIC 3065

ساعت فعالیت:

یک‌شنبه‌ها: 11 ظهر تا 9 شب

سایر روزهای هفته: 11:30 ظهر تا 9 شب

شماره تلفن:

6935 9417 3 61+

وب‌سایت:

http://vegiebar.com.au/

Shakahari

رستوران‌ های گیاهی در ملبورن

آخرین غذاخوری که آن را در شمار بهترین رستوران‌ های گیاهی در ملبورن آورده‌ایم، Shakahari است. این غذاخوری که از سال 1972 افتتاح شده، به‌عنوان یکی از خلاقانه‌ترین رستوران‌ های وگان در ملبورن به شمار می‌آید. رستوران Shakahari، غذاهای ژاپنی و هندی، از لقمه‌های سرخ‌شده آووکادو گرفته تا سوپ laksa و krub phom dumpling پرشده با ذرت، قارچ، کدوتنبل و گردو را ارائه می‌دهد.

آدرس:

201-203 Faraday St, Carlton VIC 3053

ساعت فعالیت:

یک‌شنبه‌ها: 5:30 بعدازظهر تا 9 شب

سایر روزهای هفته: 11:30 ظهر تا 2:30 بعدازظهر و 5:30 بعدازظهر تا 9 شب

شماره تلفن:

3848 9347 3 61+

وب‌سایت:

https://www.shakaharivegetarian.com.au/

در آخر

بهترین رستوران ‌های گیاهخواری در ملبورن، غذاهای گیاهی را به‌گونه‌ای سرو می‌کنند که حتی اگر گوشتخوار باشید، به مذاقتان خوش می‌آید. ما در طول این مطلب به معرفی این غذاخوری‌ها پرداختیم. پیشنهاد می‌کنیم پس از سفر به ملبورن، حتما به یکی از آن‌ها بروید و یک وعده غذای متفاوت و سالم نوش جان کنید.

نظرات کاربران