بهترین غذاخوری‌های شهر اردبیل
19 اردیبهشت 1403
ایرانگردی

بهترین رستوران های اردبیل؛ از باغ رستوران تا سفره خانه!

بهترین رستوران‌های اردبیل به‌قول‌معروف از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در منوی خود دارد. از انواع کباب‌های لذیذ و آش‌های خوشمزه بگیرید تا پلوها، خورش‌ها، دسرها و… که می‌توانید متناسب با ذائقه خود، آن‌ها را سفارش دهید. در این مقاله بهترین رستوران های اردبیل را به شما معرفی می‌کنیم تا هنگام سفر به این شهر زیبا، به این رستوران‌ها بروید و طعم بی‌نظیر انواع غذاهای سنتی این شهر را بچشید. اگر قصد دارید به شهر اردبیل سفر کنید، با سه‌کلیک همراه شوید تا شما را به بهترین رستوران های سنتی اردبیل، سرزمین غذاهای خوش‌رنگ و طعم ببریم تا دغدغه‌ای نداشته باشید.

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

رستوران خانه تاریخی صادقی اردبیل

رستوران خانه تاریخی صادقی اردبیل

این رستوران یکی از بهترین رستوران های اردبیل است که فضایی زیبا و تاریخی دارد. این رستوران در محله اوچتون قرار دارد. می‌توانید با اقامت در هتل خانه تاریخی صادقی که قدمت آن به دوره قاجار برمی‌گردد، از غذاهای بی‌نظیر و خوشمزه رستوران استفاده کنید، یا اگر برای سرو ناهار و شام به‌دنبال یک فضای آرام می‌گردید، به این رستوران بروید. یکی از غذاهای محبوب و پرطرفدار منوی این رستوران، قیمه پیچاق است که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را امتحان کنید.

منوی غذایی رستوران خانه تاریخی صادقی:

باستیرمای مرغ- باستیرمای ماهیچه- چلو ماهیچه- زرشک پلو با مرغ- کباب برگ با فیله گوساله- چلو شیشلیک گوسفندی- جوجه کباب و مخلفاتی مانند ماست کوزه‌ای، ماست، خیار ماست، ماست موسیر و انواع ترشیجات.

آدرس: اردبیل، خیابان سی متری، کوچه سرتیپ آباد، جنب مسجد اوچدکان.

تلفن: 04533246131

ساعت بازدید: از ساعت 10 صبح تا 12 شب.

رستوران ضیافت اردبیل

یکی از بهترین رستوران های اردبیل که منوی غذایی متنوع و بی‌نظیری دارد، رستوران ضیافت اردبیل است. این رستوران فضای ساده‌ای دارد و متشکل از دو طبقه است. هنگام سفر به شهر اردبیل، حتما به این رستوران زیبا بروید و طعم بی‌نظیر غذاهای محبوب منوی آن را امتحان کنید.

منوی غذایی رستوران ضیافت:

پیچاق قیمه با خلال بادام و تخم‌مرغ- باسترما پلو با ماهیچه- شیشلیک- چلو کباب- مخلفاتی مانند دوغ و…

آدرس: اردبیل، خیابان امام خمینی، جنب سینما انقلاب.

تلفن: 0452245164

ساعت بازدید: از ساعت 10 صبح تا 12 شب.

بهترین رستوران های اردبیل؛ رستوران شیخ صفی‌الدین

بهترین رستوران های اردبیل؛ رستوران شیخ صفی‌الدین

رستوران شیخ صفی‌الدین یکی از بهترین رستوران های سنتی اردبیل محسوب می‌شود که غذاهای باکیفیتی می‌پزد و در عین حال قیمت‌های مناسبی دارد. بین گردشگرانی که به اردبیل سفر کرده‌اند،  رستوران شیخ صفی امتیاز بالایی دارد. این خودش حکم تاییدی است تا رستوران شیخ صفی‌الدین را برای سرو غذا انتخاب کنید. یکی از ویژگی‌های مثبت این غذاخوری، داشتن پارکینگ است که می‌توانید با خیال راحت ماشین خود را در آن پارک کرده تا از نبود جای پارک و شلوغی اذیت نشوید. چلو ماهیچه و دیزی، غذاهای پرطرفدار این رستوران است که در ادامه منوی غذایی آن را نام می‌بریم. با سه‌کلیک همراه باشید.

منوی غذایی رستوران شیخ صفی‌الدین:

دیزی سنتی سنگی با دوغ محلی- چلو کباب برگ با دوغ محلی- چلو کوبیده نگین‌دار- خورش پیچاق قیمه- بادمجان شکم‌پر با فیله مرغ و ته‌چین مرغ- زرشک پلو با مرغ و سس مخصوص- چلو جوجه کباب زعفرانی- خورش عربی- کوفته محلی- میرزا قاسمی- خورش قورمه سبزی و… .

آدرس: اردبیل، بازار به طرف عالی قاپو.

تلفن: 04533366966

ساعت بازدید: از ساعت 12 صبح تا 12 شب.

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

کبابی حاج مالک اردبیل

یکی از رستوران‌ها که در لیست بهترین رستوران های اردبیل قرار دارد، کبابی حاج مالک است. این غذاخوری در بین اهالی اردبیل و حتی مسافران، بسیار محبوب و پرطرفدار است؛ زیرا کباب را به‌صورت وزنی، سفارش می‌گیرد نه به‌صورت سیخی. کباب‌های این رستوران محبوب بسیار لذیذ و خوشمزه است. پیشنهاد سه‌کلیک به شما رفتن به این کبابی است. مطمئن باشید که نمک‌گیر آن می‌شوید. 

منوی غذایی کبابی حاج مالک:

راسته و فیله گوسفندی 1 کیلویی- دل، جگر، قلوه و روده 1 کیلویی- بال مرغ با سیخ- کوبیده و جوجه 1 کیلویی- مخلفاتی مانند ماست، دوغ محلی، نان، انواع نوشیدنی‌ها و… .

آدرس: اردبیل، خیابان ساحلی، اول خیابان پیرمادر، روبه‌روی پل سید آباد.

تلفن: 04533620007

ساعت بازدید: از ساعت 12 صبح تا 12 شب.

رستوران گل سرخ اردبیل

بهترین رستوران های اردبیل؛ گل سرخ

یکی دیگر از بهترین رستوران های محبوب اردبیل که در خیابان باکری قرار دارد، رستوران گل سرخ است. این رستوران به‌دلیل نزدیک بودن به مراکز مهم شهر، پرتردد و شلوغ است و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. فضای این رستوران، امروزی و ساده است اما غذاهای موجود در منوی آن، بسیار باکیفیت و خوشمزه است. از غذاهای معروف این رستوران می‌توان به سوپ شیر و کباب دنده اشاره کرد.

منوی رستوران گل سرخ، یکی از بهترین رستوران های اردبیل: 

سوپ شیر- کباب دنده- انواع ماهی- میگو- انواع غذاهای ایرانی و… .

آدرس: اردبیل، فاز دو شهرک سبلان.

تلفن: 04533635005

ساعت بازدید: از ساعت 11 صبح تا 11 شب.

بهترین رستوران های اردبیل؛ باغ رستوران ساوالان اردبیل

اگر دوست دارید برای غذا خوردن به رستورانی بروید که در دل طبیعت باشد، باغ رستوران ساوالان بهترین انتخاب برای شما است. این رستوران یکی از بهترین رستوران های محبوب اردبیل است که علاوه‌بر فضای زیبا، غذاهای بی‌نظیری دارد. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که با وجود آب‌وهوای سرد اردبیل و وجود بارندگی‌ها، چگونه یک باغ رستوران در لیست بهترین‌ها قرار می‌گیرد؟ باید بگوییم که باغ رستوران ساوالان، دارای آلاچیق‌های شیشه‌ای مجهز به سیستم گرمایشی است. بنابراین می‌توانید با خیال راحت در این مکان زیبا غذا بخورید و از فضای زیبای آن لذت ببرید. 

منوی غذایی باغ رستوران ساوالان، یکی از بهترین رستوران های اردبیل: 

دیزی سنگی- کوبیده کاسه اردبیلی- کباب میکس کاسه‌ای- چلو میکس- چلو چنجه کباب- چلو کوبیده- جوجه کباب با استخوان و بدون استخوان- زرشک پلو با مرغ- پیچاق قیمه- کوفته محلی- املت مخصوص آلوارس- قورمه سبزی و… .

آدرس: اردبیل، روستای آلوارس، ابتدای جاده پیست اسکی بعد از عوارضی.

باغ رستوران فانوس اردبیل

باغ رستوران فانوس اردبیل

باغ رستوران فانوس یکی از بهترین رستوران های محبوب اردبیل است. در این رستوران کلبه‌های چوبی زیبا و میز و صندلی فراوانی وجود دارد. فضای این باغ رستوران، زیبا و رویایی است و غذاهای باکیفیتی دارد.

منوی باغ رستوران فانوس: 

خورش پیچاق قیمه- چیغیرتمای جوجه طبیعی- مرغ شکم‌پر لونگی- کته فسنجون- باسترما مرغ- کوفته محلی- چلو ماهی قزل‌آلا- شیشلیک گوسفندی- چلو برگ محلی- چلو ماهیچه.

آدرس: اردبیل، کیلومتر 7 جاده سرعین- بعد از روستای شام اسبی. 

بهترین رستوران های اردبیل؛ کافه رستوران‌ کوچه باغ

کافه رستوران کوچه باغ یکی از بهترین رستوران های اردبیل محسوب می‌شود و بین گردشگران محبوب است. این کافه رستوران فضای سرسبزی دارد و یکی از غذاهای پرطرفدار و محبوب آن، چیغیرتمای مرغ است که واقعا طعم فوق‌العاده‌ای دارد.

منوی کافه رستوران کوچه باغ:

چیغیرتمای- باستیرمای گوشت و مرغ- کته برگ محلی همراه با کته کوبیده- دو سیخ مخصوص کوچه باغ- بختیاری مخصوص- کاسه کباب کوبیده- کوبیده نگین‌دار- کته با شیشلیک بختیاری- کته جوجه مخصوص- کته وزیری مخصوص- کته با ماهی قزل‌آلا همراه با پیاز، خیار، گوجه‌فرنگی، کلم قرمز و ماهی مخصوص سرآشپز، کته با کوبیده نگین‌دار- کته با ران مرغ- غذای گیاهی مانند کته سیب‌زمینی، تخم‌مرغ آب‌پز، خیار و گوجه‌فرنگی، هویج خردشده، پرتقال نصف‌شده و… .

آدرس: اردبیل، کیلومتر 7 جاده سرعین، جنب رستوران بشقاب داغ.

کافه رستوران توریست

بهترین رستوران های اردبیل؛ کافه رستوران توریست

کافه رستوران توریست یکی از بهترین رستوران های اردبیل است که علاوه‌بر غذاهای خوشمزه، اجرای زنده موسیقی هم دارد. اگر در روزهای سه‌شنبه تا جمعه به این کافه رستوران بروید، می‌توانید در کنار غذاخوردن از اجرای موسیقی نیز لذت ببرید. 

منوی کافه رستوران توریست:

چلو کباب مخصوص- اکبر جوجه لذیذ با کته- چلو گردن- کباب بال- شینسل مرغ- ماهی پلو و… .

آدرس: جاده اردبیل به طرف سرعین، 500 متر مانده به پلیس راه جدید سرعین، داخل محوطه مجتمع خدمات رفاهی اشرقی.

بهترین کافه‌های اردبیل

به‌غیر از رستوران‌های سنتی و کافه رستوران‌ها، به‌معرفی تعدادی از کافه‌های مدرن و بی‌نظیر اردبیل نیز می‌پردازیم تا برای همه سلیقه‌ها، حرفی برای گفتن داشته باشیم. با سه‌کلیک همراه شوید تا تعدادی از کافه‌های اردبیل را معرفی کنیم؛ کافه‌هایی که می‌توان آن‌ها را در لیست بهترین رستوران های اردبیل نیز قرار داد.

کافه رترو

این کافه که در لیست بهترین رستوران های اردبیل جا می‌گیرد، به‌دلیل طراحی خاص و منوی متنوع و بی‌نظیری که دارد، یکی از محبوب‌ترین کافه‌های اردبیل به شمار می‌رود. دکور آن شبیه فولکس واگن است، نورپردازی خاصی دارد و یک کافه لاکچری و امروزی است. منوی کافه رترو شامل انواع فینگرفود، انواع کیک، انواع دسر و نوشیدنی‌های سرد و گرم است.

آدرس: اردبیل، خیابان والی، کافه رترو.

کافه روکو

بهترین رستوران های اردبیل؛ کافه روکو

در لیست بهترین رستوران های اردبیل، کافه روکو نیز جای خود را دارد. این کافه، غذاهایی با سبک ایتالیایی می‌پزد که همین دلیلی برای پرطرفدار بودن این کافه است. در منوی این کافه که بدون‌شک یکی از بهترین و محبوب‌ترین کافه‌های اردبیل محسوب می‌شود، انواع غذاهای فست‌فودی قابل سفارش است.

آدرس: اردبیل، رضازاده، خیابان آذربایجان، کافه روکو.

کافه کارن

یکی از کافه‌های زیبا و خاص اردبیل، کافه کارن است که در لیست بهترین رستوران های اردبیل نیز قرار می‌گیرد. این کافه، غذاها و دسرهای بی‌نظیری دارد و همچنین امکان سفارش سرویس قلیان نیز در آن وجود دارد. بنابراین اگر با فضای پردود مشکلی ندارید، می‌توانید به کافه کارن بروید.

آدرس: اردبیل، خیابان حافظ، خیابان حمزه زاده، کافه کارن.

بهترین رستوران های اردبیل کدام است؟

بهترین رستوران های اردبیل همواره از نظر گردشگران و مسافرانی که به این شهر آمده‌اند، مشخص می‌شود. اول از همه کیفیت و قیمت غذا، سپس برخورد کارکنان، فضای رستوران، تزیین غذا و… ازنظر افرادی که به رستوران می‌آیند، بسیار مهم است. بنابراین می‌توان گفت بهترین رستوران های محبوب اردبیل که بیشترین امتیاز را دارند، رستوران‌های زیر است:

  • رستوران شیخ صفی‌الدین
  • باغ رستوران ساوالان
  • باغ رستوران فانوس
  • و کافه رستوران کوچه باغ.

جمع‌بندی

در این مقاله با درنظر گرفتن همه سلیقه‌ها به‌معرفی بهترین رستوران های اردبیل پرداختیم تا بتوانید هنگام سفر به این شهر جذاب و زیبا، از طعم غذاهای متنوع آن نیز لذت ببرید. از رستوران‌های سنتی و باغ رستوران‌ها گفتیم تا به کافه رستوران‌ها و حتی کافه‌های مدرن و امروزی رسیدیم؛ برای مثال رستوران گل سرخ و هتل تاریخی خانه صادقی، جزو رستوران‌های لاکچری و قیمت بالا محسوب می‌شوند. رستوران‌های سنتی اردبیل شامل رستوران شیخ صفی، رستوران خانه تاریخی صادقی، رستوران گل سرخ، رستوران ضیافت و کبابی حاج مالک است.

از هرچه می‌گذرید، از کباب‌های کیلویی و محبوب کبابی حاج مالک نگذرید. چند مورد دیگر از بهترین رستوران های محبوب اردبیل شامل کافه‌های رترو، کارن و روکو است که اگر عاشق سرو غذاهای امروزی در فضایی مدرن هستید، می‌توانید به این کافه‌ها بروید. در ضمن بهترین چیغیرتمای مرغ نیز، در کافه رستوران کوچه باغ سرو می‌شود. اگر تجربه رفتن به هر کدام از این رستوران‌ها را دارید، نظرتان را با سه‌کلیک به‌اشتراک بگذارید.

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

نظرات کاربران