پاریس

تفریحات شبانه پاریس؛ از Rue Montorgueil تا Musée du Louvre

همه چیز درباره تفریحات شبانه پاریس

وقتی اسم کشور فرانسه را می‌شنویم؛ ناخودآگاه پاریس در ذهنمان تداعی می‌شود. البته، بی دلیل هم نیست؛ وقتی در کوچه پس کوچه‌های این شهر بر روی سنگفرش‌ها قدم می‌زنید، چشمتان از دیدن معماری عجیب و زیبای ساختمان‌ها سیر نمی‌شود؛ ناگهان خودتان را در کافه‌ای کوچک اما دنج و باحال خواهید یافت که خوشمزه‌ترین قهوه و کروسان را در جلویتان قرار می‌دهد. از کلیساها، مراکز خرید و دیگر جاذبه‌های این شهر دیدن می‌کنید و تا به خودتان می‌آید؛ هوا تاریک می‌شود. اما، فکر نکنید که در شهر همیشه زنده خبری از زندگی شبانه نیست! اینجا شروع تفریحات شبانه پاریس است!

پاریس در شب به یک شهر کاملا متفاوت اما پر از سرگرمی تبدیل می‌شود؛ جمعیت زیادی بیرون هستند و همه به سمت تفریحات شبانه پاریس و خوشگذرانی با دوستانشان می‌روند. پس اگر بلیط هواپیما پاریس را رزرو کرده‌اید؛ از روز و شب آن استفاده کنید. نمی‌دانید چطور؟

شب‌های پاریس را چه کنیم؟

خوب، تفریحات شبانه پاریس از گشت و گذار روزانه بیشتر خوش می‌گذرد. این شهر عشق، نور، فرهنگ، مد، هنر و بیش از هر چیزی زندگی را برای شما به بهترین شکل معنی می‌کند.

1)   با غروب آفتاب شروع کنید.

تفریحات شبانه پاریس ، ایفل گردی

یکی از تفریحات رمانتیک و زیبا در شهر پاریس تماشای غروب‌های ماورایی خورشید است. برای تماشای این صحنه چشم نواز به پشت برج ایفل بروید یا اگر در برج مونپارناس و طاق پیروزی هستید؛  تماشای غروب خورشید را از دست ندهید. این لحظه از خاطره‌های فراموش نشدنی سفرتان خواهد بود.

2)   ایفل گردی در شب!

اگر در برج ایفل به تماشای غروب خورشید نشستید؛ همان جا بمانید تا نورپردازی‌های فوق‌العاده این برج را از نزدیک ببینید. یکی از حقایق جالب درباره پاریس ممنوعیت فیلم برداری از این نورپردازی‌ها است؛ چون مسئولین معتقدند هر کدام یک اثر هنری است و مشمول قانون کپی رایت می‌شود. چه ایستادن در پایه برج یا تماشای آن از دور، ویترینی که هر ساعت یک بار تا ساعت 1 بامداد هر شب برگزار می‌شود، تماشایی است. راستی، در حالی که نورپردازی چشمان شما را خیره می‌کند، از مردم محلی چند راز مهم درباره برج ایفل بپرسید.

سوار بر قایق؛ به آن سو

هر چند که شهر پاریس در روز دیدنی‌های زیادی دارد ولی یکی از تفریحات شبانه پاریس، سفرهای دریایی در رودخانه سن است. در شب سفر دریایی رودخانه سن جادویی و باحال است و شما می‌توانید مناظر و صداهای پاریس را که بعد از تاریکی هوا زنده می‌شوند؛ ببینید. در عین تماشای این مناظر پانورما از شهر خودتان را به یک شام فرانسوی در قایق دعوت کنید.

4)   تماشای موزه لوور را به شب بسپارید.

لوور در شب

فکر می‌کنیم همه نام موزه معروف لوور را شنیده باشید. از جاهای دیدنی پاریس که همه از آن دیدن می‌کنند. اما، نظرتان در مورد رفتن به این موزه آن هم در شب چیست؟ هرم شیشه‌ای آن با نورپردازی زیبا در شب از بیرون فوق‌العاده به نظر می‌رسد. این موزه که در محوطه تاریخی کاخ سلطنتی قرار گرفته هر شب تا حدود ساعت 10 مشغول به فعالیت است. پس یکی از تفریحات شبانه پاریس را به شیرجه زدن در دنیای هنر این موزه اختصاص دهید.

5)   تابحال اجرای باله اپرا را از نزدیک دیده‌اید.

کاخ گارنیه و اپرای باستیل دو خانه اپرای اصلی شهر هستند که بهترین نمایش های اپرا و باله را دارند. هر چند که رفتن به خود کاخ گارنیه با معماری باشکوهش هم نوعی تفریح و سرگرمی هنری، تاریخی است. اما، اگر می‌خواهید اجرای باله را ببینید، حتما از قبل رزرو کنید؛ صندلی‌ها در اینجا به سرعت پر می‌شوند.

6)   به سمت طاق پیروزی پیاده‌روی کنید.

تفریحات شبانه پاریس برای عاشقان

طاق پیروزی هم به اندزه برج ایفل در شب جذاب و دیدنی است. از مشهورترین بناهای شهر پاریس که شکوه و عظم آن در شب جلوه‌گر و زیبا است. رفتن به سمت طاق پیروزی و پیاده‌روی در این منطقه نیز از تفریحات شبانه پاریس به خصوص برای خود مردم محلی است.

7)   وارد دخمه‌های پاریس شوید.

اگر اهل ترس نیستید؛ به گشت و گذار در دخمه‌های زیر زمینی پاریس برود، جایی که شش میلیون استخوان و اسکلت پاریس‌ها در آنجا جمع شده است.

8)  یکی از تفریحات شبانه پاریس؛ بر فراز بام ها!

پاریسی ها علاقه زیادی به نوشیدنی های مختلف دارند و از تفریحات شبانه پاریس، رفتن به کافه‌های باحال روی پشت بام‌ها و خوردن نوشیدنی و پایکوبی است. بیشتر این کافه‌ها و بارها بر فراز برخی از بهترین هتل‌های پاریس قرار دارند و فراتر از نوشیدنی‌های لذیذ، می‌توانید مناظری بی‌نظیر از شهر را تماشا کنید.

9)   غذاخوردن در رستوران‌های ستاره دار پاریس

رستوران های 5ستاره، برای یک شام بی نظیر

فرانسه برخی از سرشناس‌ترین و جایزه‌دارترین سرآشپزهای جهان را دارد و پر از رستوران‌های شیک و لوکس است. مطمئن باشید که از تفریحات شبانه پاریس که حسابی می‌چسبد و فراموش نمی‌شود؛ نشستن در یکی از این رستوران‌ها و خوردن غذاهای فرانسوی است.

البته شیرینی های فرانسوی را از دست ندهید!

10)  به دیدن فیلم در تئاترهای این شهر بروید.

تئاترها و سینماهای زیادی در پاریس وجود دارد که می‌تواند گذراندن شب را برای شما متفاوت کند. جالبه که بدانید قدمت بعضی از این تئاترها به اوایل قرن بیستم بازمی‌گردد و بنابراین دارای معماری زیبایی هستند.

11)  حتما به محله Rue Montorgueil سر بزنید.

تفریحات شبانه پاریس ؛ خیابان گردی!

اگر می‌خواهید به جایی بروید که رستوران، بار، کافه و مغازه‌گردی را در شب کنار هم تجربه کنید؛ محله Rue Montorgueil دقیقا همین جاست. این محله یکی از شلوغ‌ترین مناطق است که بخش وسیعی از تفریحات شبانه پاریس را شامل می‌شود.

12)  در تور شبانه پاریس شرکت کنید.

در حالی که کشف پاریس در شب، انفرادی و تنها بودن خیلی باحال‌تر است. ولی برای برخی که با این شهر آشنا نیستند؛ تور شبانه می‌تواند گزینه خوبی باشد. در این تورها بیشتر و کامل‌تر با پاریس آشنا می‌شوید و با اتوبوس‌های شهری گشتی شبانه در پاریس را تجربه خواهید کرد.

رزرو تور پاریس همین حالا!

در آخر

بگذارید یک راز را به شما بگوییم؛ هیچ شهری در شب، جادویی‌تر از پاریس نیست. تفریحات شبانه پاریس به حدی باحال و سرگرم کننده هستند که جمعیت زیادی را هر شب به خیابان‌ها می‌کشانند. شاید به همین دلیل باشد که آن را شهر نور می‌نامند. اگر بلیط هواپیما تهران پاریس را رزرو کرده‌اید؛ حداقل یک شب را در شلوغی محله‌های آن بگذرانید این زندگی شبانه را تجربه کنید.

نظرات کاربران