باغ پرندگان بالی

باغ پرندگان بالی ، تعامل با گونه های خاص و رو به انقراض

جزیره بالی خانه بعضی از عجیب‌ترین و زیباترین پرندگان روی زمین است. بسیاری از این پرندگان را هیچ جای دیگری از دنیا نمی‌توان پیدا کرد. از گونه‌های کمیاب جنگل‌های بارانی گرفته تا پرندگان شکاری در این جزیره زندگی می‌کنند. عکاسان و دوستداران حیات وحش تنها برای تماشای این پرندگان زیبا به جزیره بالی سفر می‌کنند. اگر به انواع پرندگان رنگارنگ مناطق استوایی علاقه دارید و می‌خواهید آنها را از نزدیک ببینید بالی بهشت شما خواهد بود. اما بهترین مکانی که بتوانید این گونه‌های دیدنی را یکجا ببینید و اطلاعات مفیدی در مورد آنها کسب کنید باغ پرندگان بالی است. این پارک یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم جزیره بالی به شمار می‌رود و گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. این پارک وسیع در سال 1994 تاسیس شده و از آن زمان تا کنون خانه گونه‌های بسیاری از پرندگان بوده است. امروزه حدود 250 گونه مختلف در این پارک زندگی می‌کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا کمی در باغ پرندگان بالی بگردیم و این گونه‌های زیبا را از نزدیک ببینیم.

رزرو تور اروپا

خرید بلیط هواپیما بالی با سه کلیک خوبه!

معرفی باغ پرندگان بالی

باغ پرندگان بالی

پارک پرندگان بالی در جیانیار در منطقه باتوبولان در نزدیکی اوبود قرار دارد. این پارک در واقع یک منطقه حفاظت‌شده 5 هکتاری است که به 7 منطقه مجزا از هم تقسیم می‌شود. زیستگاه طبیعی مخصوص هر گونه در این پارک شبیه‌سازی شده و این پرندگان می‌توانند در محیطی کاملا امن تولید مثل کنند. با ورود به این پارک هجمه‌ای از آواهای طبیعی این گونه‌ها به گوش شما می‌رسد. صداهایی که قبلا هرگز نشنیده‌اید و بعضی از آنها شاید به نظر عجیب برسند. در این زیستگاه‌های شبیه‌سازی شده می‌توانید پوشش گیاهی مناطق مختلف را نیز ببینید. با سفر به باغ پرندگان همزمان سفری جادویی به مجمع‌الجزایر اندونزی، آمریکای لاتین، آفریقا و استرالیا خواهید داشت؛ جاذبۀ منحصربه‌فرد و هیجان‌انگیزی که شاید هیچ جای دیگری از دنیا نبینید.

در پارک پرندگان جزیره بالی گونه‌ها به خوبی حفظ می‌شوند. در این پارک حتی طوطی پِسکوت را که در معرض انقراض قرار داشت از نزدیک می‌بینید. این گونه کمیاب از طوطی سانان در این پارک تولید مثل کرده و تعداد آنها رو به افزایش است. هدف اصلی باغ پرندگان بالی فراهم آوردن مرکزی مناسب برای پرورش گونه‌های در معرض انقراض است. از این گونه‌ها می‌توان به پرنده بهشت و سارهای بالی اشاره کرد. متاسفانه بسیاری از گونه‌های خاص اندونزیایی منقرض شده‌اند و امروزه تنها 40 گونه از پرندگان این منطقه در باغ پرندگان جزیره بالی نگهداری می‌شوند. همانطور که پیش‌تر اشاره شد در این پارک می‌توانید گونه‌های گیاهان مناطق خاص را نیز ببینید. بیش از 52 گونه نخل، میوه‌های جنگلی کمیاب، سیکاد، بامبو و کاکتوس در این مرکز وجود دارد. در باغ پرندگان بالی 4 دریاچه وجود دارد که زیستگاه گونه‌های مختلف پرندگان آبزی است و بسیاری از این گونه‌ها در خطر انقراض قرار دارند.

چه گونه‌های خاصی را در باغ پرندگان بالی می‌بینیم؟

باغ پرندگان بالی

باغ پرندگان بالی به هفت بخش اصلی تقسیم می‌شود و پرندگان بومی سرتاسر جهان را به نمایش می‌گذارد. در بخش آمریکای جنوبی ماکائو آبی و طلایی، ایبیس سرخ و توکان سوینسان را می‌توانید ببینید. در بخش آفریقای جنوبی طوطی خاکستری، فلامینگوی صورتی، استارلینگ بنفش و کرین تاجدار آفریقایی نگهداری می‌شوند. در بخش سوماترا در باغ پرندگان بالی جغد عقابی، هورنبیل کله کرکی و شاهین هندی سیاه را می‌بینید. در بخش بورنئو خفاش میوه، قرقاول بولور و عقاب کاکلدار نگهداری می‌شوند. در بخش پاپوا از پارک پرندگان بالی می‌توانید شترمرغ گردن طلایی، کبوتر دارچینی و کفتر تاجدار غربی را ببینید. در قسمت جاوا شاهین جاوایی، پری آبی آسیایی و زاغ ماگپای زندگی می‌کنند. و در آخر در منطقه بالی می‌توانید گونه‌هایی مثل سار بالی، قرقاول طاووس دم برنزی، حواصیل شب و کتل اگرت را ببینید.

پاسپورت دومینیکا

فعالیت‌های هیجان‌انگیز در باغ پرندگان بالی

کارکنان باغ پرندگان جزیره بالی معتقدند که این مرکز باید به مکانی برای تعامل بازدیدکنندگان با پرندگان و زیستگاه طبیعی آنها تبدیل شود. در این پارک نه تنها اطلاعات خوبی در مورد انواع پرندگان در سراسر جهان به دست می‌آورید بلکه می‌توانید خاطراتی به یادماندنی برای خود و خانواده بسازید. در ادامه نگاهی به برخی برنامه‌ها و فعالیت‌های باغ پرندگان بالی می‌اندازیم.

نمایش پرندگان در جنگل‌های بارانی

دوست دارید پرواز پرندگان بومی را در آسمان ببینید؟ نمایش پرندگان جنگل‌های بارانی این امکان را به شما می‌دهد. نمایش پرندگان در جنگل‌های بارانی از محبوب‌ترین فعالیت‌های پارک پرندگان بالی است. در این برنامه رایگان پرندگان رنگارنگ زیبایی مثل ماکائو، لک‌لک، کاکادو و بعضی دیگر از پرندگان عجیب و غریب را می‌بینید که در آسمان بالای سر شما پرواز می‌کنند. این نمایش یک فرصت شگفت‌انگیز برای تماشای این پرندگان نادر است. نمایش جنگل‌های بارانی هر روز از ساعت 10:30 صبح تا 16:30 برگزار می‌شود.

نمایش شکار و غریزه اولیه در باغ پرندگان بالی

باغ پرندگان بالی

در این نمایش رایگان و هیجان‌انگیز می‌توانید پرواز پرندگان شکاری از قبیل جغد‌ها، شاهین‌ها و عقاب‌ها را ببینید که در گوشه و کنار پارک به دنبال طعمه می‌گردند. این نمایش هر روز از ساعت 11:30 صبح تا 3 بعدازظهر در پارک پرندگان بالی برگزار می‌شود.

غذا دادن به پلیکان‌ها

این نمایش تعاملی یکی از جذاب‌ترین فعالیت‌ها در باغ پرندگان جزیره بالی است. پلیکان‌های بامزه و بازیگوش را تصور کنید که منقارهای بزرگشان را برای دریافت غذا باز کرده‌اند. در این نمایش می‌توانید به این موجودات دوست‌داشتنی غذا بدهید و از تعامل با آنها لذت ببرید. این نمایش روزانه ساعت 10 صبح و 1 بعدازظهر برگزار می‌شود.

غذا دادن به لوری‌های رنگارنگ

در این فعالیت تماشایی با یک کاسه شهد به استقبال لوری‌های خوش آب و رنگ می‌روید و می‌بینید که چطور از دستان شما غذا می‌خورند. می‌توانید هنگام قدم زدن در جنگل‌های بارانی لوری‌های زیبا را از نزدیک ببینید. اگر شانس داشته باشید یکی از این پرندگان بدون ترس بر روی شانه شما خواهد نشست. زمان این فعالیت هر روز در ساعت 9:45 صبح و 12:45 ظهر است. 

گوشه گویو گویو در باغ پرندگان بالی

گوشه گویو گویو در باغ پرندگان بالی

بهترین فرصت برای عکاسی از طوطی‌های رنگارنگ و کاکادوها گوشه گویو گویو است. پس دوربین خود را آماده کنید و تصاویر فوق‌العاده‌ای از این پرندگان زیبا ثبت کنید. در این بخش طوطی‌ها بدون ترس بر روی دست‌های شما می‌نشینند و به گرمی از شما استقبال می‌کنند. این نمایش همه روزه در ساعت 9 صبح و 17:30 عصر برگزار می‌شود.

سینما چهار بعدی

در باغ پرندگان بالی یک سینمای مجهز چهاربعدی وجود دارد که تصاویر فوق‌العاده‌ای از پرندگان وحشی را برای شما به نمایش می‌گذارد. در این سینما هم پرندگان موجود در پارک را می‌بینید هم پرندگانی که در این پارک نگهداری نمی‌شوند و یا منقرض شده‌اند. 

ملاقات با کومودوها در پارک پرندگان بالی

در باغ پرندگان بالی علاوه بر گونه‌های مختلف پرندگان بعضی از خزندگان را نیز می‌توانید ببینید. مهمترین خزنده‌ای که در از پارک می‌بینید اژدهای کومودو است. این خزندگان که آخرین بازماندگان اجداد خود هستند در محوطه مخصوصی از پارک پرندگان جزیره بالی نگهداری می‌شوند. سه‌شنبه‌‌ها ساعت 11 صبح و جمعه‌ها ساعت 14:30 بعدازظهر می‌توانید غذا دادن نگهبانان به آنها را ببینید.

امکانات پارک پرندگان بالی

باغ پرندگان بالی

پارک پرندگان جزیره بالی بهترین مکان برای وقت‌گذرانی خانواده‌ها به همراه کودکان است. این مجموعه به شکلی ساخته شده که به راحتی چند ساعت شما را سرگرم می‌کند. همه چیز رنگارنگ است و چیزهای زیادی برای یادگرفتن در مورد پرندگان وجود دارد. اگر تصمیم دارید در بالی بگردید و در عین حال کمی هم از سواحل دور باشید باغ پرندگان بالی مقصد مناسبی برای شما است. گشت‌وگذار و تفریح در باغ پرندگان یک روز کامل وقت شما را خواهد گرفت.

قطعا مجموعه‌ای که بازدید از آن انقدر طولانی می‌شود باید امکانات مناسبی داشته باشد تا گردشگران تجربه خوبی داشته باشند. حرف از امکانات که به میان می‌آید غذا و رفع گرسنگی اولین چیزهایی هستند که ذهن را درگیر می‌کنند. در پارک پرندگان بالی به خوبی به این موضوع رسیدگی شده است. رستوران بالی استارلینگ با انواع غذاهای محلی و بین‌المللی از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. صرف یک وعده غذای خوشمزه در حالی که صدای پرندگان به گوش می‌رسد قطعا به یادماندن خواهد بود. برای یک فنجان قهوه یا یک نوشیدنی استوایی نیز کافه جنگل‌های بارانی انتخاب خوبی به شمار می‌رود. از دیگر امکانات این پارک می‌توان به محوطه بازی کودکان، 6 سرویس بهداشتی مجهز، پارکینگ اختصاصی و فروشگاه سوغاتی اشاره کرد.

ساعات بازدید و نکاتی که قبل از رفتن باید بدانید

باغ پرندگان جزیره بالی در طول سال هر روز از 9:30 صبح تا 5:30 عصر آماده پذیرش گردشگران است. هزینه ورود برای بزرگسالان 385000 IDR و برای کودکان 192500 IDR و برای کودکان تا دو سال رایگان است. پیشنهاد می‌کنیم بلیط پارک پرندگان بالی را به صورت آنلاین رزور کنید تا از تخفیف 20 درصدی بهره‌مند شوید. حتما برای اطلاع از زمان دقیق رویدادها و نمایش‌ها وب‌سایت مجموعه را بررسی کنید. از آنجایی که باید چندین ساعت پیاده‌روی کنید حتما کفش راحت به پا داشته باشید و یک بطری آب نیز با خود ببرید.

بهترین زمان برای بازدید از باغ پرندگان بالی

بهترین زمان برای بازدید از باغ پرندگان بالی

از آنجا که بالی در منطقه‌ای استوایی قرار دارد باید زمانی را برای سفر انتخاب کنید که از باران‌های سیل‌آسای استوایی درامان باشید. بهترین زمان برای بازدید از پارک پرندگان بالی از ماه آوریل تا اکتبر است. در این ماه‌ها خبری از بارش‌های سنگین نیست و می‌توانید با خیال راحت از فعالیت‌های فضای باز لذت ببرید. برای فرار از شلوغی و ازدحام جمعیت در روزهای کاری هفته در ماه‌های آوریل، می، سپتامبر و اکتبر از باغ پرندگان بازدید کنید، در این زمان میزان گردشگران به نسبت روزهای تعطیل و ماه‌های تابستان بسیار کمتر است. ماه‌های ژوئن، جولای و آگوست نیز ماه‌های شلوغی هستند و در این ماه‌ها با صف‌های طولانی و ازدحام جمعیت روبرو می‌شوید.

چطور به باغ پرندگان بالی برویم؟

پارک پرندگان جزیره بالی در جاده اصلی اوبود قرار گرفته است و چهل دقیقه از سانور و 20 دقیقه از کوتا فاصله دارد. اگر مبدا شما اوبود است می‌توانید سوار اتوبوس خط DS Kura-Kura 5 شوید و پس از 35 دقیقه به پارک می‌رسید. در صورتی که تمایلی به استفاده از اتوبوس ندارید تاکسی‌ها و شاتل‌های خصوصی نیز به راحتی شما را به باغ پرندگان بالی می‌رسانند.

کلام پایانی

سفر به جزیره بالی در مجمع‌الجزایر بالی می‌تواند یکی از خاطره‌انگیزترین سفرها برای شما باشد. این جزیره استوایی زیبا جاذبه‌های طبیعی دیدنی بسیاری دارد و همین موضوع آن را به مقصدی محبوب برای گردشگری تبدیل کرده است. از جمله جاذبه‌های این منطقه گونه‌های خاص و زیبای پرندگان است. بهترین مکان برای تماشای این گونه‌های دیدنی باغ پرندگان بالی است. در این مطلب کوتاه سعی کردیم به طور مختصر این پارک دیدنی را که از جاذبه‌های گردشگری بالی به شمار می‌رود به شما معرفی کنیم. امیدواریم به کمک این راهنما خاطره خوبی از گردش در باغ پرندگان داشته باشید.

نظرات کاربران