بهترین سوغات آرژانتین

بهترین سوغات آرژانتین؛ از صنایع‌دستی تا خوراکی‌های لذیذ

فهرست مطالب

کشور آرژانتین با تاریخ غنی و مناظر فوق‌العاده، سوغاتی‌های بسیار خاطره‌انگیزی دارد. ما در این مقاله به کاوش در قلب تپنده آرژانتین می‌رویم و بهترین سوغات آرژانتین را معرفی می‌کنیم. 

تور اروپا

خود را در حال گشت‌وگذار در بازارهای رنگارنگ تصورکنید؛ جایی که ملودی‌های ریتمیک تانگو فضا را پر می‌کند و خرید سوغاتی بیش از هر چیزی برایتان لذت‌بخش خواهد شد. همچنین می‌توانید در دنیای صنعت‌گران غوطه‌ور شوید؛ جایی که هر کالای چرمی، داستان گائوچوها و سوارکاران نمادین پامپاها را بازتاب می‌دهد. 

این سوغاتی‌ها، دروازه‌ای به سوی روح بوینس آیرس است و شما را دعوت می‌کند تا لایه‌های روایت فرهنگی آن را باز کنید. برای آشنایی با سوغات معروف آرژانتین با ما همراه باشید.

رزرو بلیط هوایپما اینترنتی به راحتی !

یربا ماته؛ از سوغات  خوشمزه‌ آرژانتین است

بهترین سوغات آرژانتین که عصاره فرهنگ و زندگی در آن است را می‌توان در ظرفی به شکل کدو تنبل، به همراه یک بسته از گیاه یربا ماته نام برد. این گیاه را می‌توان درانواع نوشیدنی ریخت و میل کرد. 

کافئین این گیاه، انرژی فراوانی به شما می‌دهد و از خوردنش لذت خواهیدبرد. زمانی که به بوینس آیرس یا سایر بخش‌های آرژانتین می‌روید، حتما یربا ماته را امتحان کنید. همان‌طور که گفتیم، یربا ماته فقط یک نوشیدنی نیست؛ بلکه جنبه‌های اجتماعی و فرهنگی مرتبط با این نوشیدنی را می‌توانید با خوردن آن کشف کنید. 

مجموعه یربا میت

سوغات آرژانتین

یربا میت یک گیاه کافئین‌دار است و از سوغات معروف آرژانتین شناخته می‌شود. زمانی این نوشیدنی برای عبادت و مراسم مذهبی استفاده می‌شد و امروزه از آن برای نشاط و شفای بیماران استفاده می‌کنند.  

یربا میت برای تهیه نوشیدنی ملی آرژانتین، پاراگوئه و جنوب برزیل استفاده می‌شود و مانند چای آن را دم‌ می‌کنند. قدیمی‌های آمریکای جنوبی، این گیاه دم کرده را داخل فنجان نمی‌ریختند و آن را درون کدوحلوایی درست می‌کردند. همچنین این نوشیدنی داغ را با یک نی فلزی جرعه جرعه می‌نوشیدند. امروزه اما یربا میت را می‌توان مانند چای سنتی در فنجان یا قهوه‌ساز دم کرد.  

اجناس چرمی؛ از بهترین سوغات آرژانتین

بوینس آیرس به دلیل اجناس چرمی با کیفیت خود مشهور است. این کشور به دلیل داشتن پرورش گاو، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان چرم به شمار می‌رود. می‌توانید در بسیاری از بازارها محصولات چرمی مانند کت، کیف پول و کمربند چرمی بخرید. 

همچنین در سن تلمو که یک منطقه عالی برای خرید چرم است، می‌توانید با قیمتی مناسب، محصولات چرمی با کیفیت را تهیه کنید و به‌عنوان سوغات آرژانتین به عزیزانتان هدیه بدهید.  

دولسه د لچه

دولسه د لچه یک شیرینی شبیه کارامل است که از شیر غلیظ‌شده تهیه می‌شود. برای این شیرینی، شیر را تا جایی می‌جوشانند که تبدیل به کاراملی ضخیم و قهوه‌ای رنگ ‌شود. این شیرینی از اصلی‌ترین غذاهای این کشور محسوب می‌شود و از سوغات محبوب آرژانتین است. شما می‌توانید شیشه‌های این غذای خوشمزه را که در بسته‌بندی‌های زیبا دیزاین شده‌اند، به‎‌عنوان سوغاتی خریداری کنید.

آلفا جورس؛ سوغات محبوب آرژانتین

آلفا جورس

آلفا جورس یک شیرینی سنتی آرژانتینی است که از دو کوکی تشکیل شده‌. این شیرینی از بهترین سوغات خوشمزه آرژانتین محسوب می‌شود و مانند شیرینی مشهدی خودمان است. آرژانتینی‌ها در بین این شیرینی، دولسه د لچه  می‌ریزند و با شکلات یا پودر قند تزیین می‌کنند.  این شیرینی‌ها در طعم‌های مختلف عرضه می‌شوند و به‌عنوان سوغاتی‌های خوشمزه و قابل حمل مناسب است.

تورهای اروپایی ارزان به راحتی!

زیبایی‌های بوینس آیرس

بوینس آیرس شهری زیبا در آرژانتین است که زندگی در آن جریان دارد. می‌توانید زیبایی بوینس آیرس را با چاپ مناظر شهری به تصویر بکشید و به‌عنوان سوغات آرژانتین با خودتان ببرید. با خرید پوسترهایی که نقاط دیدنی نمادینی مانند پلازا د مایو( میدان اصلی بوینس آیرس) و خیابان‌های رنگارنگ لا بوکا ( محله‌ای رنگارنگ در آرژانتین) را به تصویر می‌کشد، برای همیشه خاطره سفر به این کشور را بری خودتان زنده نگه دارید. این پوسترها می‌تواند بهترین سوغات آرژانتین برای کسی که به این کشور زیبا علاقه‌مند است، باشد.

کارت پستال؛ بهترین سوغات آرژانتین

کارت پستال می‌تواند یک هدیه و بهترین سوغات آرژانتین باشد؛ زیرا ماهیت یک مقصد را به روشی ساده و در عین حال معنادار حفظ می‌کند. این هدیه به افراد این امکان را می‌دهد که به صورت بصری با مکان ارتباط برقرار کنند. یکی دیگر از مزایای گرفتن کارت پستال به‌عنوان سوغاتی این است که راحت حمل می‌شود و جای زیادی در چمدان شما نمی‌گیرد. علاوه برهمه این‌ها، کارت پستال هزینه زیادی ندارد و نمادی از صمیمیت و دوستی است.

یادگاری فوتبال می‌تواند بهترین گزینه برای سوغات آرژانتین باشد

سوغات آرژانتین

در آرژانتین، فوتبال صرفا یک ورزش نیست. این ورزش، یک سنگ بنای فرهنگی است که عمیقا در هویت ملت جا افتاده است. اشتیاق به فوتبال از پیشینه‌های گوناگون فراتر می‌رود و مردم را در شور و حرارت جمعی متحد می‌کند. 

نوارهای آبی و سفید پیراهن تیم ملی فوتبال آرژانتین، نمادی بیش از مهارت ورزشی است. این لباس نشان‌دهنده احساس عمیق غرور ملی بوده و می‌تواند سوغات محبوب آرژانتین باشد. 

در روزهای بازی، خیابان‌ها با دریایی از پیراهن‌ها پوشیده می‎‌شود و هواداران در کافه‌ها، خانه‌ها و استادیوم‌ها گرد هم می‌آیند تا مشتاقانه از تیم محبوب خود حمایت کنند. فوتبالیست‌هایی مانند دیگو مارادونا و لیونل مسی از نقش خود به‌عنوان یک ورزشکار فراتر می‌روند. آن‌ها به نام قهرمانان ملی ارتقا یافتند. در این کشور، دوستان و خانواده کنار هم جمع می‌شوند و در کنار نوشیدنی ملی از بازی لذت می‌برند. 

به طور کلی فوتبال در آرژانتین بیش از یک سرگرمی است. فوتبال یک پدیده فرهنگی است که روایت ملت را شکل می‌دهد و حس عمیق وحدت را از طریق عشق مشترک به بازی زیبا پرورش می‌دهد.

لوازم چوگان

آرژانتین یک نیروگاه چوگان است و می‌توانید اقلام مرتبط با چوگان مانند پیراهن، چکش و لوازم جانبی را پیدا کنید. سن آنتونیو دو آرکو، شهری در نزدیکی بوینس آیرس، به خاطر فرهنگ چوگانش معروف است.

منسوجات دست‌بافت؛ سوغات معروف آرژانتین

منسوجات دست‌بافت

فرش دست‌بافت و تابلو فرش از کالاهای مهم و سوغات محبوب آرژانتین است. می‌توانید برای خرید به بازارهای بزرگ فرش و منسوجات خانگی بروید.  بازار صنعت‌گران بومی، اغلب منسوجات دست‌بافت را با رنگ‌های زنده و نقش‌های پیچیده نشان می‌دهد. این محصولات می‌تواند شامل پانچو، پتو و فرش‌های ساخته شده توسط صنعتگران محلی باشد.

هنر عجیب و غریب fileteado

Fileteado ، یک هنر سنتی آرژانتینی است که با طرح‌های رنگارنگ و زینتی مشخص می‌شود. این طرح‌ها معمولا با عبارات شاعرانه، احساسی، فلسفی یا کلمات قصار شکل می‌گیرد. Fileteado  از آغاز قرن بیستم، بخشی از فرهنگ آرژانتین بوده‌است.

 این هنر توسط مهاجران اروپایی خلق شد و امروزه بسیار شناخته شده‌است. از این طرح‌ها و حروف هنری روی پوستر، تابلوها، تاکسی‌ها یا حتی روی لیوان‌ها، با سبکی متمایز استفاده می‌کنند. این نقاشی‌ها به‌عنوان سوغات آرژانتین می‌تواند ایده‌ای عالی باشد.

موارد مرتبط با تانگو

تانگو در اواخر قرن نوزدهم، در محله‌های بوینس آیرس سرچشمه گرفت. این هنر از تأثیرات فرهنگی که مهاجران به ارمغان آورده‌اند، تکامل یافت. تانگو که در جوامع طبقه کارگر متولد شد، عناصری از سبک‌های رقص آفریقایی و اروپایی را با هم ترکیب کرد. 

ابتدا این رقص در بین مردم بحث‌برانگیز شد، اما در مدت کوتاهی، مقبولیت و محبوبیت پیدا کرد و در اوایل قرن بیستم، در سطح بین‌المللی گسترش یافت. این رقص با فرهنگ شهری بوینس آیرس شکل گرفت و تبدیل به یک رقص نمادین شد. 

لیوان؛ نمادی از احساسات برای مردم آرژانتین است

سوغات آرژانتین

در این کشور، لیوان و یا فنجان به همدیگر هدیه می‌دهند. مردم این کشور عقیده دارند که لیوان، ترکیبی از عملکرد و احساسات است. این کالا یک گزینه کاربردی است که روزانه از آن استفاده می‌شود و در حین لذت بردن از نوشیدنی‌های موردعلاقه، به هدیه‌گیرنده سفرهای خود را یادآوری می‌کند. طراحی لیوان اغلب نشانه‌های نمادین تاریخ، فرهنگ یا آثار هنری را به نمایش می‌گذارد و ارتباط بصری با مکان ایجاد می‌کند. اگر شما هم قصد خرید سوغاتی برای دوستانتان دارید، فنجان را که سوغات معروف آرژانتین است، تهیه کنید.

کالاهای قدیمی از بازار سن تلمو؛ از بهترین سوغات آرژانتین است

بازار سن تلمو، گنجینه‌ای از کشفیات قدیمی است. عتیقه‌جات منحصربه‌فرد، کارت پستال‌های نوستالژیک، جواهرات  قدیمی و پوستر فیلم‌های تاریخ سینما و خیلی اقلام دیگر در این بازار پیدا می‌شود. شما هر کدام از این‌ها را می‌توانید به‌عنوان سوغاتی‌های متمایز در نظر بگیرید. یکی از کالاهای بسیار معروف این بازار، چرم است که از سوغات محبوب آرژانتین شناخته می‌شود. سن تلمو فقط یک بازار نیست؛ بلکه فرصتی است تا با مردمان محلی آشنا شوید و اشیایی را ببینید که هر کدام سابقه تاریخی دارند.

کالای پرچم آرژانتین؛ از سوغات معروف آرژانتین

اقلامی که دارای پرچم آرژانتین باشند، گزینه‌ای مناسب برای سوغاتی است. پرچم آرژانتین به طراحی ساده و زیبای خود می‌بالد. در طراحی این پرچم، نمادها و مفاهیم بسیاری نهفته است. این رنگ‌ها به معنای آسمان آبی و پدیدار شدن ابرها است؛ اتفاقی که گفته شده در جریان تظاهرات آزادی‌خواهانه در سال 1810 به وقوع پیوست. این پرچم از بهترین سوغات آرژانتین برای علاقه‌مندان این کشور است. لباس، کیف، لوازم جانبی و کتانی که طرح پرچم آرژانتین را روی خود دارد، از سوغاتی‌های محبوب و میهن پرستانه است.

آثار هنری از گالری‌های محلی می‌تواند هدیه‌ای عالی و بهترین سوغات آرژنتین باشد

 گالری‌های محلی

بوینس آیرس در سراسر شهر، گالری‌های نقاشی زیادی دارد که هر کدام قطعات منحصربه‌فردی از هنرمندان محلی را در خود جای داده‌است. همچنین می‌توانید  نقاشی‌ها، مجسمه‌ها یا آثار چاپی را به‌عنوان یادگاری ماندگار از بازدید خود در نظر بگیرید. طرفداران فرهنگ، هنر و تاریخ کشور آرژانتین، از گشت‌و‌گذار در این گالری‌ها غرق خوشی شده و علاوه بر خرید سوغات آرژانتین، از تماشای نقاشی‌ها لذت خواهند برد.

پوشاک سنتی

آرژانتین به واسطه قابلیت‌های صنعتی‌ای که دارد، جزو یکی از برجسته‌ترین مناطق جهان به حساب می‌آید. پوشاک سنتی هنوز هم در آرژانتین طرفدار دارد. این پوشاک اغلب میراث فرهنگی کشور را منعکس می‌کنند. اگر به دنبال لباس‌های سنتی مانند پانچو، برت یا آلپاگارتا باشید، می‌توانید از بازار بوینس آیرس آن‌ها را خریداری کنید. این لباس‌ها از سوغات معروف آرژانتین در چند سال اخیر است.

دنده گاوچو

فرهنگ گائوچو در آرژانتین،  توسط سوارکاران ماهر و گله‌داران اجرا شده‌است. این گله‌داران، با زندگی عشایری و لباس‌های نمادین زندگی می‌کنند. تأثیر آن‌ها در سنت باربیکیو آرژانتین، موسیقی محلی و رقص زومبا و ارتباط  قوی با اسب‌ها دیده می‌شود. 

فستیوال‌های گاوچو و جشن‌های با شکوه، این میراث غنی را جشن می‌گیرند و حتی زمانی که سبک زندگی سنتی گاوچو با دوران مدرن تطبیق می‌یابد، یکپارچه باقی می‌مانند. می‌توانید به‌عنون سوغاتی، اقلامی مانند کلاه چرمی، کمربند و چاقو تهیه کنید که فرهنگ گاوچران‌های آرژانتین را نشان می‌دهد و ادای احترام به میراث روستایی کشور است.

آهن‌رباهای یخچال

سوغات آرژانتین

امروزه افراد زیادی به جمع‌آوری آهن‌رباهای یخچال مشغول‌اند. چه یک کلکسیونر باشید و چه به دنبال خرید یک هدیه، طیف گسترده‌ای از آهن‌رباها در بازار وجود دارد. این مگنت‌ها با دستگاه‌های استاندارد و با بهترین سطح کیفیت تولید شده‌است که می‌توانید به‌عنوان سوغات آرژانتین به دوستانتان هدیه دهید.

صنایع‌دستی؛ سوغات محبوب آرژانتین

اگر به صنایع دستی علاقه‌مندید، بازار محلی ماتادروس را پیدا کنید. بازار ماتادروس، شما را با آداب‌و رسوم آرژانتین آشنا می‌کند و یک روز ایده‌آل را می‌توانید برای خود بسازید. در غرفه‌های این بازار، انواع صنایع‌دستی محلی مانند سفال، منسوجات و اشیا چرمی و نقره وجود دارد که می‌توانید به عزیزانتان سوغاتی بدهید. شما حتی می‌توانید به صورت رایگان به کارگاه‌های سنتی مانند گیتار، رقص محلی و ماشین بافندگی بپیوندید. صنایع‌دستی می‌تواند بهترین سوغات آرژانتین و وسیله‌ای برای خاطره‌سازی باشد. 

کتاب‌های عتیقه؛ از بهترین سوغات آرژانتین است

اگر اهل کتاب باشید، حتی در سفر هم به دنبال کتاب می‌گردید. می‌توانید  کتاب‌فروشی‌های عتیقه را برای پیدا کردن نسخه‌های کمیاب یا قدیمی ادبیات آرژانتین، در این کشور جست‌و‌جو کنید. کتاب‌فروشی ال آتنیو که از سینما به فروشگاه تبدیل شده است، ارتباط بین هنرهای نمایشی و کتاب را به خوبی نشان می‌دهد و بهترین کتاب‌های قدیمی را در خود جای داده‌است. کتاب می‌تواند بهترین سوغات آرژانتین برای کتاب‌دوستان باشد.

صنایع‌دستی چوبی

صنایع‌دستی چوبی

صنایع‌دستی چوبی از بهترین سوغات آرژانتین محسوب می‌شود. بیشترین صنایع‌دستی آرژانتین به صورت سنتی از چرم، پشم و چوب بوده‌است و زن‌های مناطق مرکزی و روستاها هنوز هم این هنر را دنبال می‌کنند. این صنایع‌دستی شامل اقلام چوبی حکاکی شده با دست مانند مجسمه‌ها یا ظروف هنر صنعت‌گران محلی است. این قطعات منحصربه‌فرد را می‌توان در بازارهای صنایع‌دستی و مغازه‌های قدیمی یافت. 

کاشی‌های نقاشی شده با دست؛ سوغات آرژانتین

کاشی‌های تزئینی با طرح‌های پیچیده نقاشی شده با دست، سوغاتی محبوبی هستند. این کاشی‌ها اغلب صحنه‌هایی از زندگی آرژانتینی را به تصویر می‌کشند یا رنگ‌های زنده این کشور را به نمایش می‌گذارند. نقاشی‌های زیبای روی این کاشی‌ها، هر کدام معنا و مفهوم زیبایی دارد و می‌تواند بهترین سوغات آرژانتین باشد.

قهوه

قهوه یک نوشیدنی محبوب است و می‌تواند جزو لیست سوغات خوشمزه آرژانتین باشد. قهوه لاگریما، اسپرسو و کافه چیکو از بهترین قهوه‌های این کشور محسوب می‌شوند. با خرید این محصول می‌توانید طعم بی‌نظیر قهوه آرژانتینی را به خانه بیاورید. این قهوه با کیفیت بالا، اغلب در فروشگاه‌های تخصصی یا کافی‌شاپ‌ها موجود است. 

رمان‌های گرافیکی و کمیک؛ از بهترین سوغات آرژانتین 

سوغات آرژانتین

آرژانتین سنت قوی در رمان‌های گرافیکی و کمیک دارد. بهترین سوغات آرژانتین کتاب‌های کمیک مافلدا (Mafalda Comic)  است. این مجموعه که در سال‌های حکومت دیکتاتوی شرایط مردم را با کمیک استریپ روایت می‌کرد، بسیار پرطرفدار است. برای تهیه این مجموعه، کتاب‌فروشی مافالدا را به شدت توصیه می‌کنیم. مافالدا یک شخصیت کمیک استریپ آرژانتینی است که توسط کاریکاتوریست (سالوادور لاوادو) خلق شده‌است. مافالدا اولین‌بار در سال 1964 ظاهر شد و به دلیل تفسیر طنزآمیز و روشنگر خود در مورد جامعه و سیاست، محبوبیت زیادی پیدا کرد. این کمیک استریپ، زندگی یک دختر شش ساله به نام مافالدا و تعاملات او با خانواده و دوستانش را دنبال می‌کند. شخصیت مافالدا عمیقا در فرهنگ آرژانتین ریشه دارد و کمیک استریپ بخشی نمادینی از تاریخ ادبی و فرهنگی آرژانتین است.

جمع‌بندی

در این مقاله با سوغات آرژانتین آشنا شدیم و فرهنگ زیبای این کشور را شناختیم. ما سعی کردیم در این مقاله، اجناسی را معرفی کنیم که ارزش خاطره‌سازی را داشته باشد و بتوانید خیلی راحت با خودتان حمل کنید. چنانچه به این کشور زیبا سفرکردید و یا پیشنهادی برای خرید سوغاتی دارید، خوشحال می‌شویم آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

رزرو ارزانترین هتل خارجی به راحتی!

نظرات کاربران