جاهای دیدنی آمالفی

11 تا از بهترین جاهای دیدنی آمالفی ؛ از سواحل زیبا تا باغ‌های سرسبز در ارتفاع

اگر می‌خواهید به یک شهر ساحلی منحصر‌به‌فرد سفر کنید؛ آمالفی مقصدی عالی برای شما خواهد بود. آمالفی یک شهر ساحلی در استان سالرنو در منطقه کامپانیا در جنوب ایتالیا قرار دارد. این شهر به دلیل مناظر خیره‌کننده و چشم‌انداز طبیعی‌اش در بین گردشگران محبوب و مشهور است. آمالفی جاهای دیدنی زیادی از جمله شهرها، دهکده‌های کوچک در اطراف، کلیساها و مناظری زیبا و فوق‌العاده از باغ‌ها و اقیانوس دارد. در این مقاله 11 تا از بهترین جاهای دیدنی آمالفی را به شما معرفی خواهیم کرد تا در سفر به این شهر نهایت لذت را ببرید؛ پس همراه ما تا انتهای این مقاله باشید.

رزرو بلیط هوایپما به راحتی !

چگونه به آمالفی برویم؟

جاده آمالفی، یکی از زیباترین و معروف‌ترین جاده‌های جهان، به‌عنوان یک شاهکار طبیعی در خط ساحلی ایتالیا شناخته می‌شود. این جاده که در صخره‌های بلند و دره‌های عمیق تراشیده شده، مناظری خیره‌کننده از دریا و کوه‌های عمودی اطراف را به نمایش می‌گذارد. با وجود پیچ‌های تند و مسیرهای باریک، رانندگی در این جاده توصیه نمی‌شود، اما گزینه‌های دیگری مانند اتوبوس و کشتی وجود دارد که به شما امکان می‌دهند از این مناظر بی‌نظیر لذت ببرید. کشتی‌ها به‌ویژه به دلیل عدم تأثیرپذیری از ترافیک و ارائه چشم‌اندازهای متفاوت از دریا، گزینه‌ای محبوب هستند. برای تجربه‌ای به‌یادماندنی، سفر خود را از سورنتو آغاز کرده و در شهرهای مختلف توقف کنید تا از زیبایی‌های این مسیر دیدنی بهره‌مند شوید.

فهرستی از جاهای دیدنی آمالفی

جاهای دیدنی آمالفی

آمالفی یکی از مقصدهای جذاب برای گذراندن تعطیلات است. اگر می‌خواهید از زمان خود در آمالفی بهترین بهره را ببرید، در ادامه فهرست 11 جای دیدنی آمالفی را از دست ندهید. 

پوزیتانو

پوزیتانو یکی از جاهای دیدنی در نزدیکی آمالفی است که مکانی عالی برای ثبت خاطرات بی‌نظیر خواهد بود. پوزیتانو در غربی‌ترین نقطه و در امتداد ساحل آمالفی واقع شده است. تماشای قایق‌های بادبانی، خانه‌هایی ساخته شده در دامنه تپه که رو به دریای آبی هستند و خیابان‌های شیب‌دار از جمله زیبایی‌های چشم‌نواز این شهر است. در این شهر علاوه بر مسیر‌های باریک پیا‌ده‌روی زیبا در نزدیکی بندر، می‌توانید از کلیسای قرن سیزدهمی Santa Maria Assunta آن که گنبدش از کاشی‌های ماژولیکا (طرح سنتی) و الهام گرفته از بیزانس است، بازدید کنید. 

این شهر ساحلی، تفریحات ساحلی بی‌شماری دارد. می‌توانید قایق‌سواری کرده و به مقصدی نزدیک به پوزیتانو، کاپری بروید. همچنین می‌توانید در Marina Grande انواع قایق‌ها بادبانی، موتوری و پارویی را امتحان کنید. توجه داشته باشید که استراحت در ساحل ارزان نخواهد بود، باید هزینه ورود پرداخت کرده، صندلی راحتی و چتر اجاره کنید تا بتوانید در ساحل زیبای پوزیتانو نهایت لذت را ببرید.

علاوه بر خود پوزیتانو درست در شرق آن، در دهکده کوچک به نام Praiano، کلیسایی با گنبد کاشی‌کاری شده، قرار دارد و کمی دورتر، Vallone di Furore را خواهید دید که یکی از محبوب‌ترین جاهای آمالفی برای عکاسی است.

بهترین زمان سفر به آمالفی پیشنهاد 3 کلیک
بهترین زمان سفر به آمالفی ؛ تجربه‌ای عالی برای تعطیلات 

Grotta dello Smeraldo؛ غار زمرد یکی از جاهای دیدنی آمالفی

Grotta dello Smeraldo

نزدیک به روستای Conca dei Marini در آمالفی، پله‌ها شما را به یک غار دریایی زیبا می‌برند. سؤال مهم اینجاست که این غار در سطح دریا نیست، پس چگونه یک غار دریایی است؟ این غار بالاتر از سطح آب شکل گرفت، اما فعالیت‌های آتشفشانی منطقه سطح دریا و سطح زمین را تغییر داد و غار را جایی قرارداد که دریا بتواند در آن منظره‌های بی‌نظیری خلق کند. هنگامی که نور خورشید به آب دریا بتابد، غار روشن شده و فضای آن زمردی رنگ می‌شود. آب دریا در غار آن‌قدر شفاف است که می‌توان تا ته آن را دید.

برای تماشای این جای دیدنی خیره‌کننده قایق‌هایی در ورودی غار منتظر می‌مانند تا شما را به داخل غار ببرند. علاوه بر این می‌توانید با قایق از ساحل در آمالفی به غار بروید، حدود ۱۵ دقیقه قایق‌سواری دارد.

آمالفی

از خود آمالفی غافل نشوید، چرا که خود یکی از دیدنی‌ترین‌هاست. خیابان‌های پیچ‌درپیچ آمالفی، چشمه‌ها و آبشار، گل‌ها و مناظری از دریای آبی، آمالفی را به یکی از خاص‌ترین مکان‌های ایتالیا تبدیل کرده است. Marina Grande آمالفی یک منطقه ساحلی آزاد است که می‌توانید روی شن‌های زیبای آن استراحت کنید. 

همچنین کلیسای جامع آمالفی، Duomo di Sant’Andrea، باشکوه در بالای یک پلکان طولانی، با نمای طرح‌دار هندسی، ستون‌های راه‌راه و گنبدی درخشان با کاشی‌کاری‌های منحصربه‌فرد یکی از جاهای دیدنی زیبای آمالفی است. تماشای دخمه پر آذین با نقاشی‌های دیواری و صومعه دوست‌داشتنی Chiostro del Paradiso با باغی آرام را در سفر به آمالفی نیز از دست ندهید.

در آمالفی، به بالارفتن از تپه ادامه دهید تا موزه جذاب Carta را ببینید، جایی که می‌توانید در مورد صنعت کاغذسازی با قدمت چندصدساله آمالفی اطلاعات کسب کرده و کاغذی را با استفاده از روش‌های قرون‌وسطایی بسازید. این یکی از کارهای جذاب برای انجام در آمالفی است.

جاهای دیدنی آمالفی ؛ Ravello

جاهای دیدنی آمالفی

از Atrani، درست در شرق آمالفی، جاده‌ای پرپیچ‌وخم از میان باغ‌های پرتقال به Ravello، شهری قدیمی و فوق‌العاده مشرف به دریا می‌رسد. باغ‌های سرسبزی که زمانی ویلاهایی آن‌ها را احاطه کرده بودند، اکنون به پارک تبدیل شده که هر کدام نمایی زیبا از دریا و تپه‌های سرسبز را به شما نشان می‌دهند. 

ممکن است از تعداد کلیساها در چنین شهر کوچکی تعجب کنید، اما آمالفی، زمانی  شهری بسیار بزرگ بود. در دوران شکوفایی خود در قرن سیزدهم، جمعیت آن 36000 نفر بود که کلیساها، صومعه‌ها، ویلاها و کاخ‌های بسیاری داشت. در کلیسای قرن دوازدهمی San Giovanni del Toro که به سبک باروک بازسازی شده است، یک منبر موزاییک تزئین شده با کاشی‌کاری‌های سنتی ایرانی قرار دارد، که تماشای آن پیشنهادی عالی برای شما است.

در مرکز شهر، کلیسای جامع رومی San Pantaleone قرار دارد که در سال 1086 ساخته شد و همچنین به سبک باروک بازسازی شده و مانند کلیساهای آمالفی و Atrani، درهای برنزی آن در قسطنطنیه ساخته شد. در داخل دو منبر مرمری برجسته وجود دارد که هر دو با منبت کاری‌های خاص تزیین شده‌اند. 

می‌توانید از «Sentiero Atrani» به «آمالفی» برگردید، مجموعه‌ای از پله‌های شیب‌دار طولانی که از میان باغ‌های لیمو رد شده و مناظر خیره‌کننده‌ای را به شما نمایش خواهد داد. 

رزرو تور ارزان خارجی به راحتی !

ویلا Rufolo

یکی از جاهای دیدنی آمالفی ویلای Rufolo نام دارد. برج سنگی خاکستری روبه‌روی کلیسای جامع دروازه ویلایی است که باغ‌ها و مناظر تراس آن الهام‌بخش باغ جادویی Wagner در Klingsor  در Parsifal است. ویلا Rufolo در قرن سیزدهم توسط یک خانواده ثروتمند ساخته شد. 

قدیمی‌ترین قسمت باقی‌مانده برج نگهبانی، سنگی 30 متری است. در قرن هجدهم، یک صومعه Neo-Moorish به آن اضافه شد و در قرن نوزدهم، زمین‌ها به باغ‌های رمانتیک تبدیل شدند. بیشتر ساختمان‌ها در حال حاضر ویران شده‌اند که به عنوان ویژگی‌های باغ می‌توان از آنها نام برد. بخش‌های بازسازی‌شده برای نمایشگاه‌های هنری استفاده می‌شود و محوطه‌ها صحنه کنسرت‌ها و جشنواره موسیقی تابستانی با اجراکنندگان و ارکسترهای مشهور جهان است.

باغ ویلا Cimbrone

باغ ویلا Cimbrone

یکی از جاهای دیدنی آمالفی باغ ویلای Cimbrone پر از کلیسا و صومعه در آمالفی است. با گذر از کلیسای San Francesco، کلیسای Santa Chiara و ویلای Cimbrone را می‌بینید. همچنین با گذر از خیابانی زیبا، از پارک تا Belvedere Cimbrone، چشم‌اندازهای بی‌نظیری از ساحل آمالفی را خواهید دید.

گشت‌وگذار در این منطقه عالی است؛ چرا که می‌توانید در باغ‌ها قدم زده از مجسمه‌ها، فواره‌ها، ستون‌ها، معابد، چاه‌ها و سازه‌های خاص معماری دیدن کنید. این باغ ویلا توسط یک لرد انگلیسی که ویلا را در سال 1904 خرید، بازسازی و تزیین شد. 

ساحل‌های آمالفی

بهترین جای دیدنی آمالفی ساحل‌های منحصربه‌فرد آن است. آمالفی با بیش از ده‌ها ساحل محبوب و پنهان‌شدن در خلیج‌هایی که فقط با قایق قابل‌دسترسی هستند، مکان‌های متنوعی برای شنا و آفتاب دارد. با یافتن ساحلی که مناسب شماست، از سواحل زیبای آن لذت ببرید.

اگر دنبال ساحلی لوکس هستید، Marina Grande در پوزیتانو را انتخاب کنید. دیدن افراد مشهور یکی از سرگرمی‌های محبوب در اینجا است. شما می‌توانید در آب‌های این ساحل شنا کرده یا روی شن‌های نرم آن نشسته و استراحت کنید.

به دلیل وجود صخره‌ها و بی‌نظمی خط ساحلی، بیشتر سواحل فقط آفتاب صبحگاهی دارند. برای آفتاب‌گرفتن در بعدازظهر، به سمت ساحل Arienzo در پوزیتانو یا سواحل Cetara، Maiori یا Vietri sul Mare بروید. خانواده‌هایی که به دنبال شن و آب کم‌عمق برای بازی بچه‌ها هستند، باید ساحل طولانی و عریض Maiori را انتخاب کنند، یکی از معدود ساحل‌هایی که به‌جای سنگ‌ریزه، شن و ماسه دارد.

برای لذت‌بردن از مناظر زیبا در حین آفتاب‌گرفتن، به ساحل Erchie، زیر یک دهکده ماهیگیری زیبا با یک برج قرون‌وسطایی بروید. همچنین برای تماشای غروب آفتاب می‌توانید به  Marina di Cetara و ساحل Gavitella بروید که نمایی منحصربه‌فرد از پوزیتانو را به شما نشان خواهد داد.  

قایق‌سواری برای کشف جاهای دیدنی در آمالفی

جاهای دیدنی آمالفی

 وقتی که آمالفی، این ساحل سنگی را از آب مشاهده کنید، خانه‌ها و روستاها به نظر می‌رسد که در هوا معلق هستند، گویی به صخره‌های سنگی چسبیده‌اند. سواحل کوچک با شن‌های طلایی بین سرزمین‌های سنگی که با غارهای دریایی تراشیده شده‌، پنهان شده‌اند.

اگر به پیشنهاد ما عمل کنید و بین شهرها با کشتی‌های Travelmar یا NLG سفر کنید، می‌توانید بخش زیادی از ساحل را ببینید، اما راه‌های بیشتری برای کاوش سواحل کوچک و غارهای دریایی از نزدیک وجود دارد. گشت‌های دیدنی که از شهرهای بزرگ شروع می‌شوند شامل تورهای قایق بادبانی و موتوری هستند که برخی از آنها در سواحل گوناگون و دیدنی توقف می‌کند و شرایط را برای غواصی شما فراهم می‌کنند.  

در Marina Grande پوزیتانو نیز می‌توانید کایاک‌سواری کرده و تا غارها و سواحل بروید و از نزدیک و به‌تنهایی آنها را کاوش کنید. 

Vallone delle Ferriere

یکی از کارهای منحصربه‌فرد در سواحل آمالفی پیاده‌روی در دره عمیقی است که از دوران قرون‌وسطا به این نام شهرت پیدا کرده است. این مسیر در Pontone، از جاده Ravello شروع می‌شود و شش کیلومتر بعد در آمالفی به پایان می‌رسد. همان‌طور که به شهر نزدیک می‌شوید، از کنار آسیاب‌های آبی می‌گذرید که زمانی صنعت کاغذسازی آمالفی را تأمین می‌کردند.

مسیر بسیار آسانی است و از میان جنگل‌های شاه‌بلوط و توده‌های سرخس‌های کمیاب گذشته و به رودخانه‌ای که در چندین آبشار می‌ریزد، منتهی می‌شود. تپه‌های کوچک و شیب‌دار در هر طرف آن دره را از بدترین بادهای زمستانی و گرمای شدید تابستان محافظت می‌کند. اقلیم معتدل و مرطوب این دره شرایطی را برای رویش گیاهان کمیاب فراهم می‌کند. این دره یکی از بهترین جاهای دیدنی آمالفی است.

Salerno؛ جاهای دیدنی آمالفی

Salerno

در انتهای بخش شرقی شبه‌جزیره آمالفی، جایی که تپه‌ها به خلیج Salerno پیوند می‌خورند، محل باستانی Salerno، دارد. Salerno یکی از جاهای دیدنی آمالفی در طول جنگ جهانی دوم به مقر حکومت فاشیست‌ها تبدیل شد. از بمباران و تهاجم متفقین در سال 1943 تنها قسمتی ویران شده از Castello di Arechi در تپه شمال غربی شهر باقی‌مانده است. چند طاق قنات رومی و کلیسای جامع، تنها منظره‌ای است که برای گردشگران در این منطقه جذابیت دارد.

کلیسای جامع San Matteo که در حدود سال 1080 ساخته شد و در سال 1768 و دوباره پس از سال 1945 بازسازی شد، بقایای Evangelist Matthew را در خود جای داده که از Paestum به اینجا آورده شده و یکی از مهم ترین آثار مقدس ایتالیا است. درهای برنزی باشکوه این کلیسا نیز در سال 1099 در قسطنطنیه ساخته شد.

چند پله به حیاطی منتهی می‌شود که دارای 28 ستون از Paestum و 14 تابوت‌خانه است که همچنین از محوطه باستانی جدا شده است. در شبستان، حتماً به دو منبر قرن دوازدهمی با تزئینات موزاییک دقیق و در نزدیکی آن، یک شمعدان عید پاک به سبک مشابه توجه کنید.

در انتهای راهرو شمالی، مقبره پر آذین مارگارت از آنژو (1412) و در کلیسای کوچک سمت راست محراب مرتفع، مقبره پاپ گریگوری هفتم که در سال 1085 در Salerno درگذشت، قرار دارد. پس از بازدید از کلیسای جامع، موزه باستان‌شناسی دارای آثار باستانی محلی است که اگر قصد سفر به Paestum را ندارید، ارزش دیدن دارد.

پیاده‌روی Sentiero degli Dei

یکی دیگر از راه‌های دیدن ساحل آمالفی پیاده‌روی است. این بهترین راه برای کسانی که شرایط جسمانی خوبی دارند. مسیرهای پیاده‌روی، پلکان‌های سنگی و مسیرهای قدیمی در امتداد ساحل می‌پیچند و از میان جنگل‌ها، باغ‌های لیموترش، گل‌های وحشی و دهکده‌های کوچک با چشم‌انداز تقریباً ثابت از دریا می‌گذرند. در هر نقطه از مسیر می‌توانید برای عکس‌گرفتن توقف کرده و از تماشای مناظره را جذاب لذت ببرید. زیباترین بخش مسیر، Sentiero degli Dei، مسیر پیاده‌روی خدایان که در انتهای مسیر غربی از پوزیتانو واقع شده است. 

مقررات رانندگی در ساحل آمالفی

جاهای دیدنی آمالفی

از سال 2022، برای از بین بردن ترافیک در مسیر باریک و در امتداد ساحل آمالفی، محدویت‌هایی به خصوص در فصلهای شلوغ  اعمال می‌شود. این قانون به این شرح است؛ خودروهایی که پلاک آن‌ها به عدد فرد ختم می‌شود، فقط می‌توانند در روزهای زوج در ساحل آمالفی رانندگی کنند و بالعکس. این مقررات در هفته عید پاک، 24 آوریل تا 2 مه، کل ماه آگوست و آخر هفته ها از 15 ژوئن تا 30 سپتامبر اعمال می شود. 

کلام آخر سه کلیک درباره جاهای دیدنی آمالفی

آمالفی یکی از منحصر‌به‌فردترین شهرهای ساحلی در ایتالیا است. صخره‌هایی در خط ساحلی و باغ‌های منحصربه‌فردش که روزی سکونتگاه خانواده‌های ثروتمند بوده‌اند، زیبایی این شهر را دوچندان می‌کند. در این مقاله 11 تا از جاهای دیدنی آمالفی را به شما معرفی کرده‌ایم، علاوه‌برآن از راه‌های رسیدن به این شهر و مقررات رانندگی آمالفی گفته‌ایم تا سفر شما به این شهر زیبا به‌یادماندنی باشد. شما برای دیدن کدام یک از جاهای دیدنی این شهر هیجان‌زده هستید؟

رزرو هتل خارجی به راحتی !

نظرات کاربران