Amsterdam

راهنمای سفر به آمستردام؛ آنچه در بهشت گل‌ها خواهید دید!

بیایید تا پا در زیباترین کشور دنیا یعنی هلند بگذاریم. مطمئنا شما هم با شنیدن نام این کشور به یاد گل‌های رنگارنگ و متنوع آن می‌افتید. فقط این نیست و این کشور جاذبه‌های دیدنی بسیاری دارد و ما قصد داریم تا سفر خود را با پایتخت آن شروع کنیم و همه نکات جزئی و کلی را در راهنمای سفر به آمستردام به شما بگوییم. آماده سفر هستید؟  

چرا باید به آمستردام سفر کنید؟

راهنمای سفر به آمستردام

پایتخت فرهنگی هلند، آمستردام در استان هلند شمالی واقع شده است. این شهر توریستی به حدی جذاب و محبوب است که هر سال 4 میلیون گردشگر را به خود جذب می‌کند. همین کافی است تا بار و بندیل‌تان را جمع کنید و یک مقصد جدید اما بی‌نظیر را امتحان کنید. با این حال دلایل سفر به آمستردام می‌تواند موارد زیر باشد:

معماری خیره کننده

شهر آمستردام بیشتر به دلیل طرح کانال‌های آبی با شکوه و نماهای شیروانی هلندی جذابش شناخته شده‌است.اما معماری در این شهر حرف زیادی برای گفتن دارد و شما را مسحور خود می‌کند. خیابان‌ها دارای نقش و نگارهای دست نخورده‌ای هستند که بیشترشان متعلق به قرن نوزدهم‌اند. راه رفتن در خیابان بی‌شک شما را به آن دوران می‌برد. فقط این نیست و آمستردام دارای آسیاب‌های بادی زیبا، پل‌های بزرگ سنگی و برخی از زیباترین ساختمان‌های مدرن و سبک جدید است. این از معماری! 

غذاهای هلندی ارگانیک و خوشمزه!

این کشور و شهر آمستردام خاکی بهشتی دارد، حاصل‌خیزو پر نعمت. قرارگیری در دلتای رودخانه دریای شمال در دشت اروپا، بهترین موقعیت کشاورزی را برای این کشور فراهم کرده و همه محصولات با کیفیتی عالی و به شکل ارگانیک عرضه می‌شوند. در کل ماهیگیری، کشاورزی و تجارت بر روی دریا و از همه جالب‌تر تجارت ادویه در این کشور باعث شده تا غذاها کیفیت و طعمی لذیذ و دلپذیر داشته باشند. غذا بخش اصلی سفر به آمستردام است و هرکسی به این کشور سفر کرده باشد، با این موضوع موافق است!

آب و هوای پاک، نفس بکشید

بهترین زمان سفر به آمستردام

آمستردام یکی از پنج شهر برتر اروپا با پاک‌ترین هوا است. بی‌دلیل نیست، چون تدابیر زیادی برای سیستم حمل و نقل ایجاد شده‌است اولا سیستم حمل و نقل عمومی به شکل برقی است و کارخانه‌جات نیز مطابق با اصول محیط زیست فعالیت می‌کنند.

زندگی شهری پر جنب و جوش که هیچ وقت خسته کننده نمی‌شود

آمستردام یکی از بهترین تفریحات شبانه را دارد و مملو از کافه‌ها و بارهای ایرلندی است. چه در طول روز و چه در شب همیشه یک کار برای انجام دادن و تفریح کردن وجود دارد. پس در سفر به آمستردام خودتان را برای خوشگذرانی‌های خفن آماده کنید. 

اطلاعات ضروری در راهنمای سفر به آمستردام

  • زبان: هلندی و انگلیسی
  • کد کشور: 31+
  • واحد پول: یورو

راهنمای سفر به آمستردام و آب و هوای این شهر

آب و هوا در آمستردام

آمستردام هر فصل زیبایی‌های خاص خود را دارد. توصیه می‌کنیم قبل از رزرو بلیط هواپیما آمستردام درباره آب و هوا این شهر و انتظارات خود بیشتر تحقیق کنید. البته ما در ادامه مفصل آب و هوای این شهر را بررسی می‌کنیم.

فصل بهار آمستردام رویایی است

بهار بهترین فصل سفر به آمستردام است که شکوفه‌ها و گل‌ها شروع به باز شدن می‌کنند. فصل گل لاله از اواسط مارس تا اوایل ماه می (اردیبهشت تا اوایل خرداد)آغاز می‌شود و هزاران نفر از سراسر جهان برای دیدن جوانه‌های معروف هلندی به اینجا سفر می‌کنند. تور هلند را به بهار اختصاص دهید و تاکید می‌کنیم حتما از باغ‌های کوکنهوف دیدن کنید. از دیدن شکوفه‌های لاله شگفت‌زده می‌شوید.

آمستردام در بهار چگونه است؟

تابستان گرم و دوست داشتنی

تابستان آمستردام هوا گرم و دلپذیر است. هر چند که در برخی از روزها بارندگی‌های بی‌موقع وجود دارد اما می‌توانید به کنار ساحل بروید یا از گشت و گذار با قایق در کانال‌های آبی این شهر لذت ببرید. جشنواره‌های تابستانی حسابی سفر به آمستردام را به یادماندنی می‌کنند.

شما دوست دارید چه زمانی بلیط هواپیما تهران آمستردام را رزرو کنید؟

پاییز آرام

پاییز آمستردام

آمستردام با روزهای کوتاه‌تر، هوای خنک‌تر، درختان با برگ‌های قرمز و نارنجی که جاده‌ها را پوشانده‌اند، جذابیت جادویی خودش را در پاییز به نمایش می‌گذارد. پس از تابستان‌های شلوغ، آرامشی آرام در خیابان‌ها، پارک‌ها و جاهای دیدنی شهر وجود دارد. همه جا آرام است و سفری لذت‌بخش در انتظار شما خواهد بود. 

آمستردام در زمستان ناجوانمردانه سرد است

اگر عاشق زمستان هستید، جایی بهتر از آمستردام برای تجربه سرما وجود ندارد. این شهر افسانه‌ای با بارش برف شبیه به عکس‌های کارت پستال می‌شود. طبیعت رنگ و بویی دیگر به خودش می‌گیرد و جشنواره‌ها نیز هنوز پا برجاست. 

راهنمای سفر به آمستردام و بهترین زمان سفر به این شهر

بهترین زمان برای گشت و گذار: ماه‌های آوریل و می و سپتامبر تا نوامبر، درست قبل و بعد از تابستان بهترین زمان برای گشتن در آمستردام خلوت است.

بهترین زمان برای سفرهای تک نفره یا همان کوله‌گردی: ماه‌های سرد زمستانی دسامبر و ژانویه با گردشگران کم و ارزانی هتل‌ها همراه است که برای بودجه‌های محدود مناسب خواهد بود.

بهترین زمان برای ماه عسل: نوامبر تا آوریل(آبان تا اردیبهشت) برای ماه عسل عالی است، اگرچه هوا سرد بوده، اما فصل عاشقانه آمستردام است. 

بهترین زمان برای تجربه جشنواره‌های محلی در آمستردام: جشن ها در تقویم آمستردام جایگاه خوبی را دارند. اما ماه آوریل با جشنواره لاله‌ها، جشنواره فیلم و بسیاری دیگر می‌تواند زیباتر و دوست داشتنی‌تر باشد. 

جاهای دیدنی آمستردام

راهنمای سفر به آمستردام

پیشینه تاریخی آمستردام و از طرفی با توجه به مرکز اقتصاد جهان در گذشته بودن، باعث شده تا جاذبه‌های متنوعی در این شهر در انتظار شما باشند. ما توضیح مختصری درباره هر جاذبه این شهر می‌دهیم. اما اگر می‌خواهید به صورت جزئی‌تر با این جاذبه‌ها آشنا شوید به سراغ مقاله جاذبه‌ های دیدنی آمستردام بروید. 

موزه رایکس(یا موزه ملی): معماری گوتیک و مجموعه‌ای ارزشمند از شاهکارهای با ارزش هلندی، موزه رایکس را به یک مکان دیدنی تبدیل کرده است. 

خیابان های نه(نُه): این خیابان سنگ فرش شده با کافه‌ها و مغازه‌های کوچک بهترین مکان برای پرسه زدن و به اصطلاح خودمان گم شدن است. 

موزه ون گوگ: همانطور که از نامش پیداست، آثار ون گوگ در این موزه نگهداری می‌شود که دیدن آن خالی از لطف نیست. 

جزیره فانوس دریایی: با قایق به این جزیره سفر کنید و از قلعه متروکه عجیب آن دیدن کنید. فراموش نکنید که در این جزیره لذت غذا خوردن در طبیعت را تجربه کنید. 

قایق‌سواری در آمستردام: این شهر به خاطر داشتن کانال‌ها و پل‌های بسیار به ونیز مشهور است. از بهترین تفریحات قایق‌سواری و دیدن شهر از زاویه‌ای دیگر است. 

پارک وندل:ر این پارک باربیکیو و سیگار کشیدن آزاد است و همین باعث شده تا مردم زیادی برای استراحت و گردش به این پارک بروند. بد نیست برای آشنایی بیشتر با مردم محلی و عوض کردن حال و هوایتان به وندل بروید.

Begijnhof یا بگینهوف: باغی بزرگ با قلعه‌های قرون وسطایی که از دیدنش به وجد می‌آیید. 

توصیه‌های مسافرتی در راهنمای سفر به آمستردام

در آمستردام چکار کنیم؟

آمستردام دارای زیرساخت‌های قابل توجهی بوده و فوق‌العاده توریست‌پسند است. خیلی‌ها به خاطر لاله‌ها و جاذبه‌های این شهر راهی هلند می‌شوند. ما فهرستی از برخی نکات را فراهم کرده‌ایم که توسط افرادی که به این شهر سفر کرده‌اند، تایید شده است. این نکات سفر به آمستردام را بخوانید تا ارزان‌تر سفر کنید، راحت‌تر بگردید و از زمان خود در این شهر بهترین استفاده را کنید. 

به پوشاک خود توجه کنید

همیشه یک چتر و ژاکت سبک در دست داشته باشید. چون عصرها در آمستردام احتمال بارش باران و نسیم خنک بعد از آن زیاد است. فراموش نکنید از کفش‌های راحت و مخصوص پیاده‌روی استفاده کنید تا گشتن در این شهر برایتان خسته‌کننده نشود. 

پول نقد همیشه همراهتان باشد

همیشه پول نقد در جیبتان داشته باشید؛ به خصوص وقتی در بازارهای خیابانی مشغول خرید هستید. دستگاه‌های خودپرداز در اکثر خیابان‌ها موجود هستند. اما همه فروشندگان به کارت خوان دسترسی ندارند.  

همراه داشتن کیسه پارچه‌ای بد نیست 

در راهنمای سفر به آمستردام باید به شما بگوییم که مردم این شهر به محیط زیست اهمیت زیادی می‌دهند و معمولا پلاستیک استفاده نمی‌کنند. در هنگام خرید به شما یه کیف حمل یا یک کیسه پارچه‌ای می‌دهند که باید هزینه آن را بپردازید. پس یک کیسه همراه داشته باشید تا در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

برای اجاره دوچرخه بدانید که…

راهنمای سفر به آمستردام

با توجه به اینکه آمستردام چقدر دوچرخه‌پسند است، یک مسیر اختصاصی برای دوچرخه در شهر وجود دارد. هنگام سواری حتما در مسیر حرکت کنید و به هیچ وجه هنگام سواری توقف نکنید، چون دوچرخ‌سواران زیاد پشت سر شما هستند. 

از قبل بلیط رزرو کنید

از قبل برای جاذبه‌های اصلی بلیط رزرو کنید تا در صف منتظر نمانید. انتخاب تورها همراه با راهنما می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

پول نقد در سیستم حمل و نقل ممنوع!

سیستم حمل و نقل عمومی آمستردام تقریباً به طور کامل غیر نقدی است. شما قادر به پرداخت نقدی بلیط اتوبوس، مترو یا تراموا نخواهید بود. پس حواستان به خرید کارت قبل از سوار شدن باشد. 

چگونه در سفر به آمستردام در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنیم؟

در راهنمای سفر به آمستردام برخی نکات را به شما می‌گوییم تا در هزینه‌های سفرتان کمی صرفه‌جویی کنید.

هاستل‌ها را انتخاب کنید

هاستل های آمستردام

آمستردام به خاطر هاستل‌های خاص و منحصر به فردش معروف است. این هاستل‌ها نسبت به هتل ارزان‌تر هستند و فضای خوبی هم دارند. پیشنهاد ما استفاده از سامانه AirBnbs است که به صورت جهانی برای رزرو هتل در نظر گرفته می‌شود. اگر نمی‌توانید اعتماد کنید، سیستم رزرو هتل سه کلیک می‌تواند بهترین انتخاب‌ها را به شما معرفی کند. 

یک پاس (کارت گردشگری) شهری بگیرید

I Amsterdam Card، Holland pass و this is Holland Access بلیط‌هایی هستند که باید هنگام گشت و گذار در شهر داشته باشید. استفاده از کشتی‌های دریایی در کانال، حمل‌ونقل عمومی رایگان و دسترسی رایگان به موزه‌هایی مانند Rijksmuseum، موزه ون گوگ و رامبراند، از این طریق آسان شده و حتی صرفه‌جویی زیادی هم در هزینه‌ها می‌کنید.

بلیط جاذبه‌های گردشگری را از قبل به صورت آنلاین خریداری کنید

رزرو آنلاین بلیط از چند جهت به صرفه است. این کار به شما کمک می‌کند تا سفر خود را از قبل برنامه‌ریزی کنید و همچنین در زمان و هزینه خود نیز صرفه جویی کنید.

به سراغ جاذبه‌های رایگان بروید

دیدنی های آمستردام

ورود به موزه‌های آمستردام به هیچ وجه رایگان نیست، اما برخی از جاذبه‌های خاص در آمستردام وجود دارند که کاملا رایگان هستند. برای مثال، می‌توانید به صورت رایگان سوار کشتی GVB Amsterdam Ferry شوید، از گالری سیویک گارد در موزه آمستردام دیدن کنید و بدون پرداخت هزینه‌ای وارد حیاط بگین هوف شوید. برای کنسرت در فضای باز به Vondelpark بروید یا در باغ Rijksmuseum قدم بزنید، همه به صورت رایگان!

راهنمای سفر به آمستردام و رفت و آمد در این شهر

آمستردام بزرگترین شهر هلند است که در هر گوشه از آن سیستم حمل و نقل به چشم می‌خورد. در راهنمای سفر به آمستردام، مروری بر روش‌های مختلف رفت و آمد در شهر با وسایل حمل‌ونقل عمومی به همراه نکات مهم آن‌ها آورده شده‌است. 

تراموا

برای استفاده از خطوط تراموا، به یک کارت حمل و نقل عمومی مسافرتی معتبر نیاز دارید. خدمات تراموا از ساعت 6:00 صبح تا 12:30 بامداد در دسترس شما خواهد بود. همچنین می‌توانید برای خدمات تراموا، اتوبوس و مترو بلیطی یک ساعته، 24 ساعته یا 48 ساعته خریداری کنید که هزینه بهتری دارد. 

مترو

حمل و نقل در آمستردام

سیستم مترو چهار مسیر را پوشش می‌دهدکه از ایستگاه مرکزی آمستردام شروع می‌شود و در مناطق مختلف اطراف مانند Biljmer، Amstelveen، Diemen و Amsterdam Noord گسترش پیدا می‌کند. مترو از 6 صبح تا 12 شب مشغول به کار خواهد بود. 

اتوبوس

شبکه اتوبوس آمستردام به طور گسترده در سراسر شهر پخش شده‌است.. اتوبوس‌های روزانه بین 6:00 صبح تا 12:30 بامداد حرکت می‌کنند. در حالی که اتوبوس‌های شبانه ویژه بین 12:30 بامداد تا 7:00 صبح مشغول به کار می‌شوند.

کشتی

کشتی‌ها از ایستگاه مرکزی آمستردام حرکت می‌کنند و برای رسیدن به جاذبه‌های شمال آمستردام راحت هستند. خدمات کشتی در شهر رایگان است و در طول شب انجام می‌شود.

دوچرخه

در آمستردام حدود 400 کیلومتر مسیر مخصوص دوچرخه‌سواری وجود دارد که در داخل و اطراف شهر قرار دارند. مغازه‌های کرایه دوچرخه‌ زیادی در سراسر شهر به صورت پراکنده وجود دارند. 

اجاره ماشین

اگر قصد دارید از شهر خارج شوید، قطعاً باید به دنبال اجاره اتومبیل باشید. اما اگر برای حمل و نقل در داخل شهر ماشین کرایه می‌کنید، باید بدانید که این کار فقط خرج بیشتری برای شما خواهد داشت!

اقامت در آمستردام

اقامت در آمستردام

هزینه اقامت در هتل در آمستردام در مقایسه با سایر شهرها با میانگین 474 دلار در هر شب بسیار بالا است. اگر به دنبال گزینه‌های ارزان هستید، هاستل‌ها خوب هستند. اما اگر به دنبال اقامتی مجلل با امکانات رفاهی کامل هستید، هتل‌ها کاملا ارزش هزینه کردن را خواهند داشت. ما در راهنمای سفر به آمستردام یک دسته‌بندی به همراه قیمت در سال 2023 قرار داده‌ایم تا بهتر تصمیم بگیرید.

هتل‌های آمستردام با هزینه 100 تا 150 یورو برای هر شب

  • هایلندر
  • هتل آمستردام دی رود لیو
  • هتل دی پورت ون کلیو
  • هتل رادیسون بلو، مرکز شهر آمستردام
  • دلفی یا خانه شهری آمستردام
  • هتل هنرستان
  • دبلیو آمستردام
  • والدورف آستوریا آمستردام

راهنمای سفر به آمستردام و شکم گردی

شکم گردی و راهنمای سفر به آمستردام

سفر به آمستردام یک ماجراجویی خوشمزه در غذاها است. اگر نمی‌دانید چه چیزی بخورید ما چند پیشنهاد برای شما داریم:

شاه ماهی

شاه ماهی شاید معروف‌ترین و سنتی‌ترین غذای خیابانی هلند است. یک میان وعده شور مزه که به صورت خام در غرفه‌های ماهی در سطح شهر به فروش می‌رسد. می‌توانید آن را ساده یا با نان میل کنید یا به روش محلی بخورید؛ یک شاه ماهی کامل را از دم بگیرید، سر خود را به عقب برگردانید و یک باره آن را در دهانتان بگذارید.

25 تا از بهترین رستوران های آمستردام که باید بروید!

استروپ وافل

استروپ وافل که مورد علاقه مردم محلی و گردشگران است، از دو لایه شیرینی نازک تشکیل شده‌است. که درون آن را با کارامل پر کرده‌اند. یک شیرینی خوشمزه با یک فنجان چای، انرژی شما را برمی‌گرداند. 

بیتربالن

وقتی در آمستردام هستید، بیتربالن را امتحان کنید؛ اسنک‌های کوچک، گرد و سرخ‌شده که شکلی داغ و گوشتی دارند و با خردل سرو می‌شوند. 

پاننکوئکن

غذاهای معروف آمستردام

هلندی‌ها عاشق پنکیک یا pannenkoeken هستند. پنکیک هلندی، بسیار بزرگ‌ترو نازک‌تر از بقیه است. تاپینگ‌هایی مانند بیکن، پنیر، سیب یا کشمش روی آن ریخته می‌شود. در هر صورت چه به سراغ پاننکوئکن شور، چه شیرین یا ساده باشید ، همیشه استروپ هلندی (شربت) را روی میز خواهید یافت. 

بهترین کافه های آمستردام؛ از کافه قهوه و نارگیل تا کافه سیتو مینیمال را بشناسید!

تمبر

این غذای سنتی که از ترکیب پوره سیب زمینی و سبزیجات دیگر مانند کلم ترش، کلم پیچ، هویج یا پیاز تهیه می‌شود از غذاهای زمستانی آمستردام است. باید بدانید که این غذای مقوی معمولاً با سس و یک سوسیس دودی سرو می‌شود و بعد از یک روز طولانی گشت و گذار عالی است.

این غذاها و شیرینی‌جات خوشمزه را می‌توانید در رستوران‌های زیر نوش جان کنید: 

  • Jansz
  • پیتزا سوتو
  • لک لک
  • مدرس‌ها
  • رستوران د کاس
  • وایلد زوینن
  • گارتین

جشنواره های آمستردام

فستیوال های آمستردام

این شهر پویا به خاطر جشنواره‌های موسیقی، هنر و رقص نیز مشهور است. هنگام برنامه‌ریزی با راهنمای سفر به آمستردام، حتماً جشنواره‌هایی را که همزمان برگزار می‌شود را پیدا کنید.

در طول بهار و تابستان، جشنواره‌های موسیقی در فضای باز تقریباً هر هفته برگزار می‌شود. در حالی که در پاییز و زمستان، جشنواره‌ها در داخل مکان‌های سر بسته منتقل می‌شوند، اما هنوز هم جذاب هستند.

در اینجا برترین جشنواره‌ها آورده شده است:

  • جشنواره نور در مرکز شهر آمستردام: دسامبر – ژانویه
  • بازارهای کریسمس در سراسر آمستردام: اواخر نوامبر تا اوایل ژانویه
  • روز لاله در باغ چیدن میدان دام: 21 ژانویه
  • سال نو چینی در زیدیک: 1 فوریه
  • Amsterdam Gay Prideدر سرتاسر آمستردام: اواخر جولای تا اوایل آگوست
  • روز پادشاه در سراسر آمستردام: 27 آوریل
  • تئاتر روباز Vondelpark : از اوایل ماه مه تا اواخر سپتامبر
  • گردش در باغ‌ها در سراسر آمستردام: آخر هفته سوم ژوئن
  • روز میراث (Open Monumentendag): آخر هفته دوم سپتامبر

زندگی شبانه در آمستردام

آمستردام به خاطر زندگی شبانه فوق‌العاده وخاصش شناخته شده است. کافه‌ها و بار‌های مرکز شهر معمولاً تا ساعت 01:00 بامداد در روزهای هفته و 03:00 بامداد در تعطیلات آخر هفته باز می‌مانند. در حالی که کلوپ‌ها معمولاً تا ساعت 04:00 صبح در تعطیلات آخر هفته باز هستند. برای ورود به این مکان‌ها باید حداقل 18 سال سن داشته باشید و کارت شناسایی همراهتان باشد. 

کلام آخر

ما در راهنمای سفر به آمستردام سعی کردیم با توجه به تجربیات دیگر مسافران یک سری نکات اساسی و مهم را گردآوری کنیم تا قبل از سفر همه اطلاعات لازم را بدست آورید. هر چند که شما با مشاوره از تیم پشتیبانی ما در سه کلیک هر آنچه را که نیاز است بدانید، یعنی از رزرو بلیط هواپیما آمستردام گرفته تا رزرو هتل و …. را به خوبی خواهید دانست. امیدواریم سفر به بهشت گل‌ها به شما خوش بگذرد.

اگر تنها سفر می کنید؛ با راهنمای سفر انفرادی به آمستردام، حرفه ای سفر کنید!

نظرات کاربران