24. رستوران Rijks at the Rijksmuseum

25 تا از بهترین رستوران های آمستردام که باید بروید!

صنعت آشپزی و رستوران داری در آمستردام طی دهه گذشته تغییرات چشمگیری داشته است. نسل جدیدی از سرآشپزهای حرفه ای رستوران های جدیدی را در آمستردام افتتاح نموده اند و ترکیبی از خلاقیت و غذاهای کلاسیک هلندی را با هنر خود در منوی غذاها به نمایش گذاشته اند. Choux، Bak، De Kas و Euro Pizza رستوران های نوآورانه و جدیدی هستند که بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته اند. در میان لیست پرطرفدار بهترین رستوران های آمستردام، گزینه های متنوعی از رستوران های مقرون به صرفه، منوی غذاهای مدرن هلندی، غذاخوری های کلاسیک و محلی و کافه های دنج را خواهید دید که باعث می شود در سفر برای صرف غذا و تجربه طعم غذاهای هلندی با توجه به سلیقه و بودجه در انتخاب محدود نشوید.

راهنمای سفر به آمستردام را در موبایلتان داشته باشید!

1. رستوران Cornerstore

Cornerstore

یکی از بهترین رستوران های آمستردام که توسط چند دامپزشک مدیریت می شود. در ترکیب غذاهای Cornerstore، سبزیجات یکی از ترکیبات اصلی خواهند بود ولی ماهی و گوشت نیز در منو برای علاقمندان وجود دارند. می توانید چندین نوع غذای سبک را برای اشتراک گذاری با یکدیگر سفارش دهید و یا از منوی اصلی 10 غذای مخصوص سرآشپز یک انتخاب داشته باشید. فراموش نکنید که در Cornerstore موسیقی حرف اول را می زند. بنابراین باید آماده این باشید که در میان ضیافت شام به پیست رقص دعوت شوید.

آدرس: Papaverweg 11, 1032 KD Amsterdam, Netherlands

شماره تماس: 020 239 0062

سایت: https://csnoord.com/

2. رستوران Bak

یکی از بهترین مکان‌ها برای تجربه غذاهای مدرن هلندی و در عین حال لذت بردن از مناظر فوق‌العاده رودخانه IJ رستوران باک خواهد بود. خلاقیت در عین سادگی، باک را تبدیل به یکی از بهترین رستوران های آمستردام نموده است. سرآشپز بنی بلیستو با دقت ترکیبات متمرکز بر سبزیجات را با ماهی و گوشت شکار کنار هم قرار می دهد تا شما با طعمی روبرو شوید که تا سال ها زیر زبانتان بماند.

آدرس:  Van Diemenstraat 408, 1013 CR Amsterdam, Netherlands

شماره تماس: 020 737 2553

سایت: https://bakrestaurant.nl/

3.  کافه رستوران Amsterdam

Cafe Restaurant Amsterdam

کافه رستوران آمستردام رستورانی دلپذیر است که در ایستگاه پمپاژ آب قرن نوزدهمی قرار دارد. این رستوران از زمان افتتاح در سال 1996 همچنان در بین مردم محلی محبوب باقی مانده است. رستوران آمستردام منوی متنوعی از ساندویچ و کیک در زمان ناهار و غذاهای دریایی، گوشت و پاستا در هنگام شام ارائه می دهد. یکی از بهترین رستوران های آمستردام به عنوان مکانی خانوادگی است که همه از آن لذت خواهند برد.

آدرس:  Watertorenplein 6, 1051 PA Amsterdam, Netherlands

شماره تماس: 020 682 2666

سایت: https://cradam.nl/

4. رستوران Euro Pizza

یورو پیتزا، فراتر از یک پیتزا فروشی ساده است. این مکان یکی از بهترین رستوران های آمستردام است که پیتزاهای خمیر ترش را در اجاق چوبی با چاشنی های خوشمزه مانند میسو، گوجه فرنگی دودی، ترخون و موزارلا طبخ می کند. گرچه در کنار پیتزا، غذاهای دیگری نیز در منوی یورو پیتزا دیده می شود، اما آنچه سبب شهرت آن شده است پیتزاهای تنوری در کنار طعم لیموناد خانگی است.

آدرس:  Gedempt Hamerkanaal 79, 1021 KP Amsterdam, Netherlands

شماره تماس: 020 895 0843

سایت: https://www.europizza.rest/

5. رستوران Caffè Toscanini

Caffè Toscanini

یکی از بهترین رستوران های آمستردام با سه دهه سابقه که همچنان مورد علاقه مردم محلی و گردشگران است. شهرت این کافه به دلیل طبخ غذاهای ایتالیایی با کیفیت بالا است. در کافه توسکانینی به سراغ Deli بروید تا طعم اسپرسو و ساندویچ های خوشمزه فوکاچیا شما را به دنیای طعم ها ببرد. از کافه توسکانینی می توانید محصولات ایتالیایی همچون پاستاهای دست ساز و سس های تازه را خریداری کنید.

آدرس: Lindengracht 75, 1015 KD Amsterdam, Netherlands

شماره تماس: 020 623 2813

سایت: https://restauranttoscanini.nl/

6.  Café De Klepel

یکی از بهترین رستوران های آمستردام که سال ها است به خاطر غذاهای خوش طعم فرانسوی آن شهرت دارد، De Klepel است. صاحبان رستوران علاقه زیادی دارند تا شما را برای انتخاب از میان انواع غذاها و نوشیدنی ها راهنمایی کنند. اگر زمان کافی برای شام را ندارید، حتما یک میان وعده سبک را مهمان این کافه باشید.

آدرس: Prinsenstraat 22, 1015 DD Amsterdam, Netherlands

شماره تماس: 020 623 8244

سایت: https://cafedeklepel.nl/

7. رستوران Choux

Choux

Choux بخشی لیست بهترین رستوران های آمستردام است که موج جدید از غذاهای مدرن هلندی و غذاهای گیاهی را در شهر ایجاد کرده است. منوی سرآشپز مریین ون برلو بر اساس محصولات فصلی از جمله سبزیجات، گیاهان و گل های باغ پشت رستوران است. در کنار ماهی و گوشت که در Choux سرو می‌شوند، منوهای گیاه‌خواری و وگان این رستوران نیز بسیار خلاقانه و جدید است. جای تعجب نیست که آنها در سال 2022 جایزه ای را برای پخت و پز با سبزیجات از Gault Millau دریافت کردند.

آدرس: De Ruijterkade 128, 1011 AC Amsterdam, Netherlands

شماره تماس: 020 210 3090

سایت: https://choux.nl/

8. رستوران Viên

Viên on Tweede Hugo de Grootstraat توسط یک زوج هلندی با ریشه ویتنامی اداره می شود که انواع بان مای، از گوشت خوک کلاسیک گرفته تا گوشت گاو، مرغ، ماهی سرخ شده یا توفو را سرو می کنند. thịt heo nướng یک غذای واقعی است: نان سفید کرکی که با گوشت خوک کبابی تند، سس مایونز، هویج ترشی و دایکون، فلفل قرمز چیلی و گشنیز پر شده است. در Viên که از بهترین رستوران های آمستردام است، هر غذایی را با یک فنجان قهوه سرد ویتنامی یا چای حباب دار انبه می توانید سفارش دهید.

آدرس: Tweede Hugo de Grootstraat 12H, 1052 LC Amsterdam, Netherlands

شماره تماس: 06 19129579

سایت: https://vien.nl/

9. رستوران Wil Graanstra Friteshuis

Wil Graanstra Friteshuis

هیچ سفری به آمستردام بدون سیب زمینی سرخ شده کامل نمی شود و غرفه سیب زمینی سرخ کرده افسانه ای Wil Graanstra یکی از بهترین رستوران های آمستردام برای چشیدن طعم سیب زمینی سرخ کرده است. این مکان به صورت خانوادگی اداره می شود و از سال 1956 در میدان کنار Westerkerk بوده است. Graanstra سیب زمینی های تازه بریده شده را به صورت سفارشی سرخ می کند تا با سس مایونز یا سس کچاپ سرو شوند. سعی کنید زود به Graanstra برسید چرا که در اواسط بعدازظهر دیگر سیب زمینی باقی نمانده است.

آدرس: Westermarkt 11, 1016 DH Amsterdam, Netherlands

شماره تماس: +31612345678

10. رستوران Haring & Zo

برخلاف تصور رایج، شاه ماهی هلندی خام نیست، بلکه با نمک پخته می‌شود و Haring & Zo یکی از بهترین رستوران های آمستردام است که در آن می توانید شاه ماهی سنتی را سفارش دهید. غذای طبیعی دریایی که همراه با دورچین های کلاسیک، پیاز و خیارشور خرد شده سرو می شود.

آدرس: Nieuwezijds Voorburgwal 200, 1012 RR Amsterdam, Netherlands

شماره تماس: 06 5195 2882

سایت: https://haringenzo.nl/

11. رستوران Gebr. Hartering

Gebr. Hartering

در گبر هارترینگ یکی از بهترین رستوران های آمستردام، برادران پل و نیک هارترینگ بر روی استفاده از مواد اولیه محلی در طبخ غذاها تمرکز دارند. در این رستوران می توانید سفارش خود را با مقداری صدف تازه شروع کنید، سپس دنده کبابی شده با زغال یا ماهی همراه با سبزیجات را برای غذای اصلی سفارش دهید.

آدرس: Peperstraat 10, 1011 TL Amsterdam, Netherlands

شماره تماس: 020 421 0699

سایت: https://www.gebr-hartering.nl/

12. Chun Café

یکی دیگر از بهترین رستوران های آمستردام در محله Nine Streets ، که با چای های حباب دار خود به ویژه چای شیر شکر قهوه ای با مروارید تاپیوکا و چای یاس انبه با ژله لیچی معروف شده است. ساندویچ های رستوران چون ارزش یکبار امتحان را در سفر به آمستردام دارند. برش‌های ضخیم بریوش برشته‌ قهوه‌ای و یا نان تست سالاد تخم مرغ خامه ای در عین سادگی، طعمی بی نظیر دارند. اما هرگز نان تست bulgogi را فراموش نخواهید کرد. نوارهای لطیف از دنده در یک ماریناد کره ای که روی آن تخم مرغ آب پز، سس گوچوجانگ تند و سس مایونز یوزو ریخته شده است.

آدرس: Berenstraat 8, 1016 GH Amsterdam, Netherlands

سایت: https://www.chun-amsterdam.com/

13. رستوران Fou Fow Ramen

Fou Fow Ramen

Fou Fow Ramen در سال 2011 توسط فیلمساز چینی-هلندی فو پینگ هو به عنوان یک فروشگاه رامن در طبقه دوم بازار معروف Toko Dun Yong در Zeedijk تاسیس شد. آن مکان بسته شده است، اما به دنبال آن سه رستوران افتتاح شد: مکان‌های Fou Fow Ramen در Elandsgracht و Van Woustraat، و همچنین Fou Fow Udon در Prinsengracht. در فوفو رامن یکی دیگر از بهترین رستوران های آمستردام، حتما رامن با آب مرغ نمکی و سابابوشی (ماهی خال مخالی خشک و دودی)، یا رامن تونکوتسو را امتحان کنید.

آدرس: Elandsgracht 2A, 1016 TV Amsterdam, Netherlands

شماره تماس: 020 845 0544

سایت: https://www.foufow.nl/

14. رستوران Rotisserie Amsterdam

برگرهای روتیسری مسلماً بهترین ها در شهر هستند و دلیل آن بی شک استفاده از مواد اولیه باکیفیت و تازه است. این طعم بی نظیر فقط در رویال برگر با پنیر(یک همبرگر دوتایی با چدار، کاهو، گوجه فرنگی، ترشی و سس برگر روی یک نان نرم بالشی) حس نمی شود، بلکه انواع مرغ سرخ شده، لغزنده گوشت خوک کشیده، بال های داغ بوفالو، و مرغ نیز در منوی روتیسری از بهترین ها در آمستردام هستند. پیشنهاد مسافران به شما برای یک انتخاب خوب در یکی از بهترین رستوران های آمستردام، سفارش یک ظرف سیب زمینی سرخ شده پنیر توربو است که روی آن چدار، پیازچه، تکه های چیلی ترد و بادام زمینی ریخته می شود.

آدرس: De Clercqstraat 81H, 1053 AG Amsterdam, Netherlands

شماره تماس: 020 221 7918

سایت: https://www.rotisserieamsterdam.nl/

15. رستوران nNea Pizza

nNea Pizza

پیتزا فروشی های آمستردام به سرعت در حال رشد هستند و nNea در سبک مدرن ناپلی پیشتاز است. جای تعجب نیست که این رستوران اولین مکان هلندی در لیست 50 پیتزا فروشی برتر اروپا (فهرست بهترین پیتزا فروشی های اروپایی خارج از ایتالیا) است. این رستوران قاطعانه با مفهوم پیتزا به عنوان فست فود مخالف بوده و به یک فرآیند زمان‌بر (که می‌تواند تا پنج روز طول بکشد) برای تخمیر، استراحت و صاف کردن خمیر پیتزا اعتقاد دارد. سرآشپز Vincenzo Onnembo خمیر سبک و جویدنی را در اجاق پیتزای Pasquale Fazzone زرد روشن می پزد. در بین بهترین رستوران های آمستردام، nNea فقط شام سرو می کند و رزرو آن ضروری است.

آدرس: Bilderdijkstraat 92, 1053 KX Amsterdam, Netherlands

شماره تماس: 020 362 0834

سایت: https://www.nneapizza.com/

16. رستوران De Hapjeshoek

برادران سینگ بیش از 27 سال است که غذاهای شگفت انگیز سورینامی را در یکی از بهترین رستوران های آمستردام، De Hapjeshoek  و در ایستگاه مترو Waterlooplein سرو می کنند. در حالی که می‌توانید از غذاهای خوش‌طعم مانند پوم، روتی و بارا در رستوران لذت ببرید، پیشنهاد می کنیم که غذای آماده را بگیرید و به سمت نیمکت های بیرون بروید و رو به سمت رودخانه آمستل غذایتان را صرف کنید. موکسی متی را امتحان کنید، غذایی 7.50 یوروی از برنج سرخ شده، رشته فرنگی، یا برنج سفید که روی آن مرغ سوخاری در ککاپ مانیس (سس سویا شیرین)، لوبیا بلند و سایر سبزیجات قرار داده شده است.

آدرس: Metrostation, Waterlooplein 6, 1011 MS Amsterdam, Netherlands

شماره تماس: 020 423 0130

سایت: https://dehapjeshoek.nl/

17. رستوران Dignita Hoftuin

Dignita Hoftuin

یکی از بهترین رستوران های آمستردام برای صرف صبحانه به دور از شلوغی شهر، که در تابستان می توانید از گرمای آفتاب در تراس آن غرق در لذت شوید. برای سفارش می توانید Benny Boy تخم‌مرغ‌های آب‌پز، بیکن و سیب‌زمینی ترد سفارش دهید یا به سراغ سوخاری‌های نخودی با ریکوتا، طعم لیموی نگه‌داشته‌شده، تخم‌مرغ آب‌پز، آووکادوی تازه و آویشن لیموی خانگی زعتر بروید. Dignita همچنین دو شعبه دیگر در نزدیکی Vondelpark و Westerpark از بهترین پارک‌های شهر، دارد.

جاذبه های دیدنی آمستردام از موزه ون گوگ تا جزیره فانوس دریایی را بشناسید!

آدرس: Nieuwe Herengracht 18a, 1018 DP Amsterdam, Netherlands

شماره تماس: 020 370 2723

سایت: https://eatwelldogood.nl/

18. رستوران Pastis

این رستوران کلاسیک فرانسوی در محله پر جنب و جوش Helmersbuurt در بخش غربی شهر واقع شده است، یکی از بهترین رستوران های آمستردام که با غذاهایش مهمانان را به فرانسه می برد. منو شامل استیک تارتار، کانفیت د کانارد و اسکارگو با کره گیاهی است. حتماً برای دسر کرم‌بروله باورنکردنی را سفارش دهید. رزرو رستوران قطعا توصیه می‌شود، به‌ویژه اگر می‌خواهید قبل از بازدید از یکی از تئاترهای آمستردام، مانند DeLaMar و Stadsschouwburg که در فاصله کمی از آن قرار دارند، شام را صرف کنید.

آدرس: Eerste Constantijn Huygensstraat 15, 1054 BP Amsterdam, Netherlands

شماره تماس: 020 616 6166

سایت: https://www.pastisamsterdam.nl/

19. رستوران Spectrum

Spectrum

اسپکتروم که قبلاً با نام Librije’s Zusje شناخته می شد، یکی دیگر از بهترین رستوران های آمستردام است. سرآشپز سیدنی شوته غذاهایی استثنایی با ترکیبات طعمی غیرمعمول مانند خرچنگ هلندی با زبان اردک و جگر اردک، شیرین بیان، سیب سبز و پیستو طبخ می کند. توجه به جزئیات هم در تزئینات بشقاب غذا و هم در اتاق غذاخوری عالی است. یک وعده غذایی در اینجا کاملاً ارزش دارد.

آدرس: Herengracht 542-556, 1017 CG Amsterdam, Netherlands

شماره تماس: 020 718 4643

سایت: https://www.restaurantspectrum.com/

20. رستوران Tigris en Eufraat

این رستوران جذاب سوری در خیابان شلوغ جاواسترات شرق آمستردام، بهترین غذاهای خانگی را سرو می کند. برای شروع پیش غذاهای تیگریس از بهترین رستوران های آمستردام مانند بابا غنوش، حمص یا متبال (بادمجان دودی، تاهینی، سیر و ماست) را سفارش دهید یا از خودتان با یک نان سوری همراه با شاورما بره یا حلومی پذیرایی کنید. تیگریس همچنین بهترین فلافل آمستردام را با خیارشور ترد، گوجه فرنگی، برگ نعناع، کاهو و سرمه ترشی روی نان مخصوص سرو می کند.

آدرس: Javastraat 20H, 1094 HH Amsterdam, Netherlands

شماره تماس: 06 11003601

21. رستوران Taste of Culture

Taste of Culture

در Taste of Culture یکی دیگر از بهترین رستوران های آمستردام، مجموعه ای از انتخاب های عالی در منو شما را گیج خواهد کرد، از دیم سام گرفته تا ماپو توفوی تند. اما همه به خاطر یک چیز می آیند: بهترین اردک پکنی در شهر، با گوشت لطیف و پوستی فوق العاده ترد. یکی از بهترین مکان‌های چینی آمستردام، که اردک را نصف یا کامل همراه با برنج و سس‌های مختلف سرو می‌کند.

آدرس: Korte Leidsedwarsstraat 139-141, 1017 PZ Amsterdam, Netherlands

شماره تماس: 020 427 1136

سایت: https://www.tasteofculture-amsterdam.nl/

22. رستوران Bambino

تیم Bak در سال 2020 رستوران Bambino را افتتاح کرد. در حالی که رستوران اصلی نیاز به رزرو دارد، این مکان رستورانی معمولی تر ولی از بهترین رستوران های آمستردام است. منو مختصر و با تمرکز بر سبزیجات و غذاهای دریایی، و گهگاهی گوشت است. فراموش نکنید منوی میان وعده را نیز بررسی کنید، که شامل اقلام منحصر به فردی مانند pimientos de padrón با کرم صدف و نان تست خمیر ترش با کره سیر وحشی است.

آدرس: Vijzelgracht 5h, 1017 HM Amsterdam, Netherlands

شماره تماس: 020 626 4939

سایت: https://bambinobar.nl/

23. رستوران Bouchon du Centre

 رستوران Bouchon du Centre

در مرکز آمستردام، Bouchon du Centre یکی دیگر از بهترین رستوران های آمستردام را خواهید یافت، که یک اغذیه فروشی سنتی با سفره‌های قرمز و سفید کلاسیک است. Hanneke Schouten مالکیت این رستوران را به مدت 23 سال به عهده دارد و غذاهای اصلی بوشون مانند boudin noir aux pommes (سوسیس خونی با سیب)، qunelles de brochet (کوفته‌های پایک) و oeufs en meurette (تخم مرغ آب‌پز در سس شراب قرمز) را سرو می‌کند. در این رستوران رزرو توصیه می شود، و مراقب ساعات کار باشید. این مکان در حال حاضر فقط برای ناهار از چهارشنبه تا شنبه باز است.

آدرس: Falckstraat 3, 1017 VV Amsterdam, Netherlands

شماره تماس: 020 330 1128

سایت: https://www.bouchonducentre.nl/

24. رستوران Rijks at the Rijksmuseum

Rijks از بهترین رستوران های آمستردام است که رویکرد جدیدی از طبخ غذا را با تاکید بر تاریخ آشپزی هلندی ارائه می دهد. در منو، که توسط سرآشپز Joris Bijdendijk و تیمش طراحی شده است، بشقاب های کوچک مبتکرانه ای خواهید یافت که اغلب با استفاده خلاقانه، از ترکیبات غذاهای اصیل هلندی تهیه شده اند. غذای مرغوب را که شامل انواع Chaams hoen، نوعی مرغ هلندی است که توسط مرغ‌دار صنعتگر Geert van der Kaa نگهداری می‌شود، را از دست ندهید.

آدرس: Museumstraat 1, 1071 XX Amsterdam, Netherlands

شماره تماس: 020 674 7555

سایت: https://www.rijksrestaurant.nl/

25. رستوران Clos Amsterdam

Clos Amsterdam

کلوس یک رستوران کوچک مدیترانه ای جذاب است. منوی لذیذ رستوران قیمت مناسب و کیفیتی باورنکردنی دارد. برای سفارش در کلوس یکی دیگر از بهترین رستوران های آمستردام پیشنهاد ما کروکت پنیر خانگی یا صدف است.

آدرس: Beukenplein 50, 1091 ML Amsterdam, Netherlands

شماره تماس: 020 773 3043

سایت: https://closamsterdam.nl/

همین حالا قیمت بلیط هواپیما تهران آمستردام را چک کنید!

نظرات کاربران