Amsterdam

معرفی شهر آمستردام؛ شهر گل‌های رنگارنگ

در معرفی شهر آمستردام می‌خواهیم شما را با بزرگ‌ترین شهر هلند، شهری که خصوصیات زیادی دارد، آشنا کنیم. با وجود سالانه بیش از 20 میلیون گردشگر تا حدی می‌توانید حدس بزنید که در این شهر چه خبر است. با این حال، اگر هنوز اطلاعات درست و حسابی درباره آن ندارید، با ما همراه باشید تا آمستردام را به شما معرفی کنیم. 

رزرو بلیط هواپیما آمستردام با سه کلیک خوبه!

آمستردام کجاست؟

Amsterdam

آمستردام، پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر هلند است که در غرب این کشور قرار گرفته و به عنوان یکی از پربازدیدترین شهرها در اروپا شناخته می‌شود. با وجود جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده زیبا، طبیعی است که آمستردام از شهرهای مهم هلند به شمار آید. اما فقط آن نیست و در این کشور شهرهای دیگری هم وجود دارند که چه به لحاظ گردشگری و چه اقتصادی نقش مهمی را در پیشرفت و توسعه هلند ایفا می‌کنند. شهرهایی مانند: 

روتردام (Rotterdam): این شهر بندری در سواحل رودخانه Nieuwe Maas، حداقل از نظر جمعیت، کلان شهر شماره دو کشور است. همچنین، روتردام به دلیل تاریخ، فرهنگ، صنعت و البته فوتبال، با آمستردام رقابت می‌کند. 

لاهه (The Hague): لاهه نه تنها آثاری از تاریخ قرن سیزدهم را در خود دارد، بلکه شهری است که به دلیل موقعیتش به عنوان مرکزی برای سیاست هلند و حقوق بین‌الملل، شناخته می‌شود. با وجود برخی از بهترین جاذبه‌ها و رستوران‌های متنوع‌تر در کشور، لاهه نیز همانند آمستردام به لحاظ گردشگری رونق بسیاری دارد.  

اوترخت (Utrecht): اوترخت مانند یک شهر دانشگاهی کوچک به نظر می‌رسد، اما در واقعیت چهارمین شهر پرجمعیت این کشور است. شهر اوترخت که در بخش شرقی رندستاد واقع شده، مرکز استان اوترخت است و جاذبه‌های تاریخی و قرون وسطایی زیادی را در خود جای داده. در واقع، اترخت نیز یکی از مقاصد گردشگری هلند به شمار می‌آید که مکان‌های تاریخی و تفریحی بسیاری دارد. 

آیندهوون (Eindhoven): آیندهوون به عنوان یک شهر صنعتی مملو از معماری بی‌نظیر مدرن شهرت دارد. در واقعیت، این شهر مملو از خلاقیت و نوآوری است که بیشتر شهرهای هلندی به پای آن نمی‌رسند. نمونه بارز آن پارک تجاری سابق فیلیپس، Strijp-S است که رقابت زیادی با دیگر مراکز فرهنگی کشور از جمله آمستردام دارد. 

معرفی شهر آمستردام

Amsterdam

نام آمستردام از کلمه Amstelredamme گرفته شده‌است، به معنای سدی در رودخانه آمستل. این شهر سابقه طولانی دارد. ابتدا به عنوان شهر بندری توسعه یافت و در حال حاضر به یک تجارت بین المللی رونق دارد. 

تجارت الماس یکی از مشاغل مهم این شهر است. شاید به همین دلیل بود که رشد و توسعه آمستردام به اوج خود رسید و آن را به شهر امروز تبدیل کرد. علاوه بر این، آمستردام به عنوان پایتخت مالی و فرهنگی هلند شناخته می‌شود. 

اما باید بدانید که این‌ها همه چیز درباره آمستردام نیست و این شهر خصوصیات خاص زیادی دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • بورس آمستردام قدیمی‌ترین بورس اوراق بهادار جهان است.
  • آمستردام یکی از مراکز مهم گردشگری در اروپا است. 
  • زندگی شبانه آمستردام در سطح جهانی شناخته شده‌است. 
  • برخی از جاذبه‌های توریستی مهم در آمستردام شامل: کانال‌های تاریخی، موزه ون گوگ، موزه Stedelijk، خانه آن فرانک، منطقه چراغ قرمز آن، هرمیتاژ آمستردام، رستوران‌ها و کافه‌های متنوع هستند.
  • آمستردام شهری است که 365 روز سال را می‌توان به آن سفر کرد، علت آن هم همزیستی آهنگین از فرهنگ، معماری تاریخی و مدرنیته است که بهترین تفریحات را برای گردشگران به همراه دارند.  
  • آمستردام همچنین به دلیل کانال‌های رمانتیک و معماری باشکوه قرن هفدهم در سطح جهانی محبوب است. بد نیست بدانید که این دوره‌ها را بیشتر به عنوان “قرن طلایی” شناخته می‌شود.

اطلاعات کلی شهر آمستردام

نام شهر: Amsterdam

زبان: هلندی

مذهب: مسیحیت

جمعیت: حدود 1 میلیون و 166 هزار نفر

واحد پول: گیلدر هلند با کد اختصاری NLG

اختلاف ساعت ایران با شهر آمستردام: حدود یک ساعت عقب‌تر از ایران است. 

طول پروازهای تهران آمستردام: 5 ساعت و 45 دقیقه

آب و هوای شهر آمستردام

Amsterdam

آمستردام آب و هوای اقیانوسی دارد، مشابه بریتانیا. تابستان‌ها گرم و زمستان‌ها هم سرد است. خیلی‌ها بهترین زمان سفر به آمستردام را زمان شکوفه‌دادن درختان و باز شدن گل‌ها یعنی اردیبهشت می‌دانند. باید بدانید که در بهار، آمستردام به بهشتی وصف‌نشدنی تبدیل می‌شود. البته پاییز هم کم از این زیبایی ندارد و شهر سراسر از رنگ‌های قرمز و نارجی پوشانده می‌شود. 

وضعیت تحصیل و دانشگاه‌ های آمستردام

در معرفی شهر آمستردام به وضعیت تحصیل در این شهر و دانشگاه‌های آن می‌رسیم. در واقع، آمستردام توانسته در رتبه‌بندی‌های مختلف دانشگاه‌های جهان امتیاز بالایی کسب کند. دانشگاه UVA (UNIVERSITEIT VAN AMSTERDAM) یکی از دانشگاه‌های معتبر آن، چه در سطح کشور و چه در سطح جهانی است که تقریبا شش نفر از فارغ‌التحصیلان آن برنده جایزه نوبل شدند. 

این دانشگاه، 20 رشته لیسانس را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد و یکی از بزرگ‌ترین انتخاب‌های رشته‌های‌ تحصیلی کارشناسی ارشد را در بین دانشگاه‌های اروپا دارد. در واقع دانشگاه UVA با داشتن بیش از 7000 دانشجو، رشته‌های متنوع، حمایت از دانشجویان (مانند افتتاح حساب بانکی، درخواست ویزا و یافتن محل اقامت) و سطح آموزشی بالا به خوبی توانسته به یکی از دانشگاه‌های محبوب و معروف کشور تبدیل شود. 

رفت‌وآمد و گردش در شهر آمستردام

زندگی در شهر آمستردام با یک سیستم حمل و نقل راحت و گسترده، بسیار آسان است. این شهر دارای یک شبکه رفت‌وآمد عمومی چشمگیر از جمله مترو، اتوبوس، تراموا، کشتی و قطار است که به شما کمک می‌کند تا به هر جای پایتخت که بخواهید، سفر کنید. فقط کافی است یک کارت شهر بخرید تا بتوانید از سیستم حمل و نقل عمومی GVB برای 24، 48 یا 72 ساعت استفاده کنید. 

هزینه های زندگی در شهر آمستردام

Amsterdam

در معرفی شهر آمستردام به قسمت مهم یعنی هزینه‌های زندگی در آن می‌رسیم. در واقع، آمستردام یکی از شهرهای محبوب هلند است که به دلیل فرهنگ، وضعیت اقتصادی ثابت، سنت‌ها و فرصت‌های شغلی از مهاجران و دانشجویان زیادی استقبال می‌کند. با این حال متوسط هزینه زندگی در آمستردام برای خانواده 3910 دلار، برای دانشجویان 2400 دلار و برای یک فرد مجرد (لیسانس) 2600 دلار است.

هزینه‌های اجاره برای خانواده 3 نفره و زوج 2800 دلار ماهانه و برای دانشجویان بین‌المللی 2400 دلار و برای یک نفر 1800 دلار است. این را هم اضافه کنیم که هزینه زندگی در شهر آمستردام تا حد زیادی به محل زندگی شما بستگی دارد، اجاره متوسط برای یک آپارتمان یا خانه در منطقه معمولی 1500 دلار در ماه خواهد بود. 

خلاصه هزینه‌های زندگی در آمستردام:

  • میانگین هزینه ماهانه: 1500 دلار
  • برای یک نفر: 2600 دلار
  • برای یک دانشجوی بین المللی: 2400 دلار
  • برای یک زوج: 2800 دلار
  • برای یک خانواده 3 نفره: 3910 دلار

شرایط دریافت ویزا شهر آمستردام

تجربه زندگی در شهر آمستردام خواسته خیلی از افراد است. رفتن به شهر گل‌ها با امکانات رفاهی سطح بالا، موقعیت‌های شغلی و تحصیلی و از همه مهمتر اقتصادی پویا، موجب می‌شود تا زندگی جدید و تازه‌ای را شروع کنید. اما برای زندگی در این شهر بایستی از قبل آن را خوب بشناسید، برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید و از همه مهمتر بتوانید ویزای آمستردام را دریافت کنید. با توجه به هدفتان از سفر و شرایطی که دارید، می‌توانید یکی از انواع ویزاهای تحصیلی، کاری، تجاری، الحاق به همسر را انتخاب کرده و اخذ کنید.  

چگونه ویزای توریستی آمستردام را بگیریم؟

Amsterdam

خیلی‌ها در معرفی شهر آمستردام به دنبال جاذبه‌ها و تفریحات آن هستند تا بتوانند یک تعطیلات شگفت‌انگیز در این شهر داشته باشند. وجود کانال‌های آبی در دل شهر با نمای شیروانی خانه‌ها، غذاهای لذیذ و خوشمزه، هوایی پاک، شهری پر از گل، طبیعتی بکر و زندگی شبانه عالی می‌توانند برخی از دلایل گردشگران برای سفر به این شهر رویایی باشند، البته به شرطی که ویزای توریستی آن را داشته باشند. 

انواع ویزای توریستی آمستردام

با توجه به هدفتان از سفر به آمستردام انواع مختلفی از ویزای توریستی در دسترس شما خواهد بود:

  • ویزای گردشگری یا تفریحی
  • ویزای بازدید از خانواده
  • ویزای شرکت در سمینار یا همایش
  • ویزای جلسات و قرارهای کاری

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی 

  • دو عدد عکس
  • پاسپورت معتبر
  • ارائه محل اقامت و هتل
  • گواهی تمکن مالی
  • بلیط رفت و برگشت آمستردام
  • بیمه مسافرتی
  • فرم درخواست ویزا
  • پرداخت هزینه‌های صدور ویزا

فرودگاه‌ های شهر آمستردام

Airports of Amsterdam

فرودگاه اسخیپول یا به زبان هلندی لوختاون اسخیپول بزرگ‌ترین و مهمترین فرودگاه آمستردام و کشور هلند است. برای رفتن به مرکز شهر می‌توانید از قطار استفاده کنید تا در حدود 15 دقیقه شما را به مقصد برساند. 

قوانین و فرهنگ شهر آمستردام

در معرفی شهر آمستردام، بهتر است تا با برخی از آداب و رسوم‌ها و فرهنگ مردم این شهر آشنا شوید: 

  • هلندی‌ها به بردبار بودنشان معروف هستند. بخش بزرگی از تاریخ آن‌ها شامل استقبال از خارجی‌ها در کشور و اجازه دادن به آن‌ها برای ادامه زندگی آن‌گونه که خودشان می‌خواهند است.
  • مردم هلند بسیار دوستانه هستند و هر کسی که از آن‌ها کمک بخواهد با بردباری و حوصله راهنمایی می‌کنند. 
  • در مقایسه با بسیاری از فرهنگ‌های دیگر، زنان کمتر به طور تمام وقت بیرون از خانه کار می‌کنند.
  • ظاهر برای هلندی‌ها مهم است.
  • مردم آمستردام خود را صرفه جو، سخت کوش، عملی و منظم می‌دانند. 
  • دست دادن شکل رایج احوالپرسی است.
  • اگر به یک خانه هلندی دعوت می‌شوید، یک جعبه شکلات، یک گلدان گل یا یک کتاب برای میزبان ببرید. فراموش نکنید که گل‌ها را باید به تعداد فرد داد، اما نه 13، که از نظر هلندی‌ها بدشانسی می‌آورد.
  • تا زمانی که برای نشستن دعوت نشده‌اید، ایستاده بمانید. مردان معمولاً تا زمانی که همه زنان روی صندلی خود ننشینند، ایستاده می‌مانند.

سخن آخر

آمستردام از شهرهای زیبای هلند است که سفر به آن می‌تواند رویایی‌ترین خاطرات شما را رقم بزند. از زیبایی‌ها و جاهای دیدنی آن که بگذریم، در این شهر دانشگاه‌های معتبر، فرصت‌های شغلی و درآمد متناسبی وجود دارد که آن را به یک مقصد عالی برای اقامت و زندگی تبدیل کرده‌است. در هر صورت ما در معرفی شهر آمستردام سعی کردیم تا جزئیات مختصر درباره این شهر را در اختیارتان قرار دهیم تا تصمیم‌گیری را برایتان راحت‌تر کنیم.

نظرات کاربران