amsterdam

هزینه سفر به آمستردام چقدر می‌شود؟

آمستردام از مقاصدی است که به گفته گردشگران باید در صدر لیست سفرهای هر فردی قرار بگیرد. پایتخت هلند نه تنها تاریخی غنی دارد، بلکه سرشار از فعالیت‌های هیجان‌انگیز است. شهری با هتل‌های شیک، کانال‌های آبی پر‌پیچ‌و‌خم، کافه‌های دنج، موزه و گالری‌های جذاب و پررمزوراز و زندگی شبانه پرچنب‌وجوش. این‌ها تنها بخشی از شگفتی‌هایی است که آمستردام را به شهری باورنکردنی تبدیل کرده که هرکس حداقل یک‌بار باید آن را تجربه کند. در عین‌حال که مقصد سفر می‌بایست جذاب و وسوسه‌انگیز باشد، هزینه‌های سفر عامل مهمی برای انتخاب مقصد هستند. پایتخت رویایی هلند به عنوان شهری گران برای مسافرت شناخته می‌شود. اما این عامل نباید شما را از رویای سفر به آمستردام دور کند. تنها با کمی برنامه‌ریزی و انتخاب درست عواملی مانند اقامت، پرواز، خوراک و … می‌توانید هزینه سفر به آمستردام را متناسب با بودجه خودتان تنظیم کنید و عازم سرزمین لاله‌های رنگی شوید. 

سفر به آمستردام چقدر هزینه دارد؟

هزینه سفر به آمستردام

برای تعیین بودجه سفر به هلند، باید در نظر داشته باشید که عواملی مانند پرواز، اقامت، حمل‌و‌نقل، خورد و خوراک و ورودیه گشت‌ها تاثیرگذار خواهند بود. نکته مهم‌تر این است که در چه فصلی از سال قصد سفر دارید، زیرا در فصول مختلف قیمت‌های عوامل ذکر شده نوسان دارند. میانگین هزینه اقامت و فعالیت‌ها در فصول گردشگری (بین ماه می و آگوست) بالاتر است، در حالی که معمولاً در اوایل بهار، پاییز و زمستان قیمت‌ها پایین‌تر است. در این مقاله به تفصیل از هزینه سفر به آمستردام خواهیم گفت، لازم است بدانید قیمت‌های درج شده همه به صورت میانگین هستند و نوسانات نرخ ارز نیز سبب تغییر قیمت‌ها می‌گردد. واحد پولی رایج در تمام هلند یورو بوده که برابر با حدود 1.15 دلار آمریکا است. از آنجایی که دلار آمریکا ارزی است که اکثر کشورها آن را درک می‌کنند، هزینه‌های مورد بحث در زیر بر اساس دلار برآورد شده است.

هزینه های سفر به آمستردام برای هر نفر چقدر است؟

بسته به اینکه قصد داشته باشید چه نوع سفری به آمستردام داشته باشید، یک سفر کوله‌گردی ساده یا تعطیلات لاکچری بودجه سفر به آمستردام شما متفاوت خواهد بود. در کل لازم است بدانید که پایتخت هلند، مقصدی گران‌قیمت است. البته این به آن معنا نیست که با بودجه کم نمی‌شود به این شهر سفر کرد، شما با استفاده از نکات زیر می‌توانید متناسب با بودجه‌ای که دارید، تعطیلات خاطره‌انگیزی را در آمستردام بگذرانید.

پرواز به آمستردام

Flight to Amsterdam

هزینه بلیط هواپیما آمستردام بسته به اینکه چه زمانی از سال به این شهر سفر کنید متغیر خواهد بود. با این حال، به صورت میانگین 650 دلار هزینه پرواز شما به فرودگاه شیپول می‌شود. اگر خارج از فصل گردشگری (اوایل بهار، پاییز و زمستان) به پایتخت هلند سفر کنید، امکان دارد نرخ پایین‌تری برای بلیط هواپیما پیدا کنید. اما در زمان اوج فصل توریستی، قیمت پرواز یکی از عوامل بالابرنده هزینه سفر به آمستردام شما خواهد بود. با این حال برای رزرو بلیط هواپیما سعی کنید ایرلاین‌های موجود را بررسی و بهترین گزینه را انتخاب نمایید. سایت سه کلیک امکان مقایسه قیمت ایرلاین‌های مختلف و رزرو آنلاین پرواز با تخفیف‌های خوب را در اختیار شما می‌گذارد. 

قیمت اقامت در هزینه سفر به آمستردام

در سفر به آمستردام مجموعه‌ای از اقامتگاه‌ها شامل هاستل، هتل‌های ارزان‌قیمت و هتل‌های مجلل موجود است و هزینه یک شب اقامت حدود 160 دلار برای هر نفر خواهد شد. البته همانند هزینه بلیط هواپیما، هزینه اقامت نیز به زمانی از سال که در آن سفر می‌کنید بستگی دارد. اقامتگاه‌ها در روزهای هفته ارزان‌تر از آخر هفته‌ها و تعطیلات هستند که یک مزیت برای صرفه‌جویی در هزینه سفر به آمستردام محسوب می‌گردد. برخی از انواع مختلف اقامتگاه‌هایی که آمستردام ارائه می‌دهد عبارتند از:

هاستل

هاستل‌ها بین کوله‌گردها و گردشگرانی که با بودجه کم سفر می‌کنند، محبوبیت دارند. آنها در واقع خوابگاه‌هایی هستند که چند نفر در یک اتاق یک نفره می‌خوابند و سرویس‌های بهداشتی معمولاً مشترک هستند، اگرچه برخی هاستل‌ها اتاق‌ و حمام‌ خصوصی نیز ارائه می‌دهند. هر اتاق بین 4 تا 12 تخت دارد که هرچه اتاق بزرگ‌تر باشد، هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد. توجه داشته باشید که اتاق‌های خصوصی گران‌تر اما مقرون‌به‌صرفه‌تر از هتل‌های سنتی برای صرفه‌جویی در هزینه سفر به آمستردام خواهند بود.

هتل میان‌رده

هزینه سفر به آمستردام

هتل‌های میان‌رده به علت قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه و اتاق‌های زیبا و تمیز، محبوبیت دارند و اکثر مردم ترجیح می‌دهند در آن‌ها اقامت کنند. ایستگاه مرکزی، موزه پلین و میدان دام از نقاط مرکز شهر هستند که هتل‌های میان‌رده در آنها زیاد است. اگر برایتان دور بودن از مرکز شهر چندان اهمیت ندارد، ممکن است در حومه آمستردام قیمت‌های کمتری در هتل‌های میان‌رده پیدا کنید که در بودجه سفر به آمستردام موثر خواهد بود.

هتل های لوکس

برای علاقمندان به هتل‌های لوکس، در مرکز شهر آمستردام و حتی حومه شهر هتل‌های لوکس زیادی وجود دارد. اگر قصد اقامت در یک هتل لوکس را دارید باید انتظار داشته باشید که در هزینه سفر به آمستردام حدود ۲۰۰ دلار برای هر شب مبلغ اضافه پرداخت کنید.

آپارتمان

برای اجاره آپارتمان در تور آمستردام از طریق Booking.com و VRBO می‌توانید مکان‌های زیبا، تمیز، امن و مجهز را برای اقامت با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه پیدا کنید. درست مانند هتل‌ها و هاستل‌ها، نرخ اجاره آپارتمان در مرکز آمستردام بیشتر از حومه شهر خواهد بود.

حمل‌ونقل در آمستردام

Transport in Amsterdam

شما می‌توانید کل مرکز شهر آمستردام را با پای پیاده یا با دوچرخه بگردید. اما اگر آب‌و‌هوا بارانی باشد یا بخواهید سریع‌تر به مقصد برسید باید از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید. نرخ تاکسی‌ها برای کسانی که بودجه سفر به آمستردام آنها محدود است، گران می‌شود. برای یک جابجایی مقرون‌به‌صرفه هزینه یک ساعت سفر با قطار حدود 3.5 دلار می‌شود. اگر قصد سفرهای متعدد از طریق قطار را دارید، می‌توانید OV Chipkaart را با قیمت حدود 8 دلار خریداری کنید، که شما را به مرکز شهر آمستردام و همچنین مکان‌های دیگر در سراسر هلند می‌برد. بهترین نقطه برای خرید یکی از این کارت‌ها فرودگاه یا ایستگاه مرکزی است. اگر قصد دارید به جز آمستردام سایر مقاصد هلند مانند روتردام و مارکن را در سفرهای یک روزه بازدید کنید، در محاسبه هزینه سفر به آمستردام می‌بایست حدود 60 دلار هزینه اضافی را برای هر سفر در نظر بگیرید.

خورد و خوراک در هزینه سفر به آمستردام

آمستردام یکی از بهترین شهرهای اروپا برای تجربه طعم‌های جدید است. این شهر غذاهای خوشمزه و رستوران‌های جذابی برای امتحان کردن طعم غذاهای هلندی دارد. برخی از غذاهای محبوب مسافران در تور آمستردام عبارتند از بیتربالن، کروکت، وافل و Rijsttafel. به صورت میانگین بودجه غذا و نوشیدنی شما در سفر به شرح زیر است:

صبحانه – 5 دلار

ناهار – 10 دلار

شام – 30 دلار

بر اساس این تفکیک، کل هزینه غذا و نوشیدنی در روز حدود 45 دلار برای هر نفر است. با این حال، این مقدار ممکن است بسته به اینکه در کدام نقطه از شهر و در چه رستوران یا غذاخوری باشید، کمتر یا بیشتر شود.

بودجه فعالیت‌ها و گشت‌ها در هزینه سفر به آمستردام

در آمستردام جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری برای دیدن و گشت‌و‌گذار وجود دارد. برای صرفه‌جویی در هزینه سفر به آمستردام پیشنهاد می‌کنیم یک کارت I Amsterdam برای چهار روز یا 96 ساعت با قیمت حدود 120 دلار تهیه کنید. این کارت شامل بازدید از محبوب‌ترین مکان‌ها، جاذبه‌ها و فعالیت‌ها در آمستردام و اطراف آن است، از جمله موزه ون گوگ، موزه خانه رامبراند، موزه Rijksmuseum، موزه علوم و حتی یک سفر دریایی در کانال. این کارت همچنین هزینه حمل‌و‌نقل عمومی در محدوده شهر آمستردام (اما نه در فرودگاه Schiphol) را پوشش می‌دهد. به علاوه، نرخ‌های تخفیفی خوبی بر روی رستوران‌ها، کافه‌ها و مغازه‌های مختلف دارد. اما اگر قصد ندارید به همه جاهای دیدنی شهر بروید می‌توانید هزینه کمتری را برای بازدیدها پرداخت کنید. پیشنهاد می‌کنیم در تور آمستردام بودجه بازدیدها را 85 دلار برای هر نفر کنار بگذارید. 

برترین سایت‌های دیدنی در آمستردام عبارتند از:

  • موزه ون‌گوگ
  • خانه آن فرانک
  • موزه رایکس
  • قایق‌سواری در کانال آمستردام
  • گشت روستای آسیاب‌بادی ولندام، ادام و زانسه شانس

هزینه‌های اضافی

هزینه سفر به آمستردام

در هر سفری قطعاً یک سری هزینه‌های اضافی که مازاد بر نیازهای اصلی سفر هستند، خواهید داشت. مانند خرید سوغاتی، یادگاری برای خودتان و … . بی شک در هزینه سفر به هلند نیز با این هزینه‌های اضافی مواجه خواهید شد. معمولاً پیشنهاد می‌شود 10 درصد هزینه سفر را به این گونه مخارج اختصاص دهید. آمستردام بهشت علاقمندان به خرید پوشاک است. بهترین فروشگاه‌های شهر برای خرید کفش، لباس، کیف و حتی وسایل خانه در De Negen Straatjes، منطقه قدیمی جنوبی، و De Jordaan قرار دارند. 

جمع‌بندی هزینه سفر به آمستردام

همان‌طور که مشاهده کردید برای تعیین بودجه سفر به آمستردام فاکتورهای مختلفی موثر خواهند بود. همچنین نوسانات نرخ ارز و فصلی از سال که در آن سفر می‌کنید، هزینه نهایی سفر شما را تغییر خواهند داد. اگرچه پایتخت هلند از کشورهای اروپایی گران‌قیمت است اما شما با هر بودجه و هر مدل سفری که مدنظر داشته باشید می‌توانید به این شهر زیبا و دیدنی سفر کنید. اگر به دنبال سفری ارزان هستید به سراغ هتل‌های میان‌رده و پروازهای ارزان در فصول خلوت سال بروید و یا اگر بودجه نامحدود دارید، از فرودگاه با تاکسی خصوصی به سمت هتل مجللی که رزرو کرده‌اید بروید و شام را در لوکس‌ترین رستوران شهر صرف کنید. این شما هستید که با توجه به قیمت‌ها هزینه سفر به آمستردام را تعیین خواهید نمود.

نظرات کاربران