Boat ride in Amsterdam

کاوش در کانال های 400 ساله آبی با قایق سواری در آمستردام

برخی سفرها حس راحتی به شما می دهند، انگار که هنوز در خانه خودتان هستید. این همان حسی است که از سفر به آمستردام از شهر و مهمان‌نوازی مردمش می‌گیرید، حسی که مردم محلی آن را Gezellig می‌نامند. طبیعت زیبا و مهمان‌نوازی در پایتخت هلند، سالانه بیش از 5 میلیون گردشگر را به خود جذب می‌کند. زیبایی این شهر باستانی که با نام “ونیز شمال” شناخته می‌شود، از تاریخ غنی و فرهنگ و هنر آن نشات می‌گیرد. داستان‌هایی از تاریخ هلند که هنوز در امتداد شبکه پیچیده کانال‌ها و پل‌های شهر جریان دارد. سفر به پایتخت هلند بدون تجربه قایق سواری در آمستردام و بازدید از طبیعت سبز و خانه‌های قدیمی همجوار کانال‌ها از درون قایق کامل نخواهد شد. در این مقاله از تجربه قایق‌سواری بر روی کانال‌ها در آمستردام بیشتر خواهید خواند.

بلیط هواپیما آمستردام را رزرو کرده‌اید؟

تاریخچه کانال‌های آبی آمستردام

Amsterdam water canals

منشا آمستردام امروزی به قرن دوازدهم میلادی باز می‌گردد، در آن زمان به نام Aemstelredamme سدی در رودخانه Amstel که ماهیگیران در امتداد سواحل آن زندگی می‌کردند، شناخته می‌شد. در دهه 1300 بود که نام شهر، از آمستلند به آمستردام تغییر کرد. در آغاز قرن هفدهم موفقیت‌های دریایی آمستردام از طریق کانال‌های آبی سبب رونق تجارت و گسترش شهر شد که آمستردام را وارد عصر طلایی خود کرد. در همین قرن حلقه نیم دایره‌ای از کانال‌های آبی شامل Prinsengracht، Keizersgracht، Herengracht و Jordaan ساخته شد. شبکه کانال‌های آبی 400 ساله آمستردام از 165 کانال با طول بیش از 100 کیلومتر تشکیل شده که توسط 1700 پل، هر قسمت از آمستردام را به هم متصل نموده است. حلقه کانال آمستردام در سال 2010 به عنوان میراث جهانی یونسکو اعلام شد. یکی از بهترین راه‌ها برای تجربه شگفتی‌های شهر و گشت‌و‌گذار، قایق سواری در آمستردام بر روی آبراه‌ها است. 

راهنمای انتخاب بهترین تور قایق سواری در آمستردام

اگر قصد رزرو تور به مقصد آمستردام را دارید، یکی از جاذبه‌های دیدنی و تفریحی شهر، برنامه یک سفر دریایی از طریق قایق سواری در کانال‌های آمستردام خواهد بود. به یاد داشته باشید که تور را باید از قبل رزرو کنید و برای انتخاب بهترین برنامه تور برخی نکات را باید در نظر داشته باشید. 

مکان و مسیر تور قایق‌سواری در آمستردام

بیشتر تورهای قایق‌سواری در کانال‌های آمستردام از Stadhouderskade 501 شروع می‌شود. اگر قصد دارید چندین سفر دریایی در مسیرهای مختلف کانال‌ها را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم هتل محل اقامت‌تان را در نزدیکی اسکله رزرو کنید. آنچه سبب تفاوت در تورهای قایق سواری در آمستردام می‌گردد، مسیری است که قصد پیمایش آن را دارید. در کل کانال‌ها معماری فوق‌العاده‌ای دارند و ساختمان‌ها با شیب رو به جلو منظره‌ای منحصر به فرد را ساخته‌اند.

بهترین زمان قایق سواری در آمستردام

Boat ride in Amsterdam

اپراتورهای ارائه‌دهنده برنامه‌های قایق سواری در آمستردام، تورهای سفارشی دریایی را از صبح تا شب ارائه می‌دهند. اگر قایق‌سواری در روز را انتخاب کنید می‌توانید معماری شاهکار آمستردام را با جزئیات زیاد ببینید. اما اگر می‌خواهید بین نور لامپ‌های قایق‌ها و ساختمان های کنار کانال‌ها حرکت کرده و سفر دریایی رومانتیکی را تجربه کنید، قایق‌سواری در شب را انتخاب کنید.

برنامه‌های داخل قایق سواری در آمستردام

تورهای قایق سواری در آمستردام برای هر خلق‌و‌خویی برنامه‌ای خاص دارند، از عصرانه‌های سبک با پیتزا و همبرگر گرفته تا شام‌های رومانتیک همراه با گل و شمع. حتی توراپراتورها برای خانواده‌هایی که کودک همراهشان است، برنامه‌های خاص کودکان در طول تور تدارک دیده‌اند. در مجموع قایق‌سواری در کانال‌های آمستردام تنها تجربه دیدن مناظر طبیعی زیبا نیست، بلکه ترکیبی از برنامه‌های سرگرم‌کننده تفریحی و دیدنی‌ها است. حتی برخی از تورها ترکیبی از قایق‌سواری و بازدید از جاذبه‌های تاریخی مانند موزه‌ها و گالری‌ها هستند. 

جشنواره کانال 

اگر علاقه دارید تجربه قایق سواری در آمستردام را در کنار مردم محلی داشته باشید، تقویم جشنواره‌های شهر را بررسی کنید و برنامه سفرتان را هم‌زمان با جشنواره کانال برنامه‌ریزی کنید. این جشنواره، یک رویداد موسیقی کلاسیک ده روزه در ماه آگوست است که تماشاچیان بسیاری را در کانال‌ها جمع می‌کند.

بهترین تورهای قایق سواری در کانال‌های آمستردام

قایق‌سواری در آمستردام به هنگام عصر

Boat ride in Amsterdam

زیبایی‌های آمستردام با شروع غروب خورشید و روشن شدن چراغ خیابان‌ها و قایق‌های داخل کانال چندین برابر می‌شود. با رزرو یک تور قایق‌سواری در عصر، 60 دقیقه سفر دریایی بر روی کانال خواهید داشت که از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی آمستردام عبور خواهید کرد. در این تور قایق سواری در آمستردام، راهنمای صوتی چندزبانه برای شما از شهر، معماری و ساختارهای آن می‌گوید، همچنین پذیرایی سبکی در این قایق از شما خواهد شد. 

قایق‌سواری در کانال شهر آمستردام

پایتخت هلند با ساختمان‌هایش که معماری پرزرق‌و‌برق باروک را دارند، شناخته شده است. با رزرو برنامه قایق سواری در کانال شهر آمستردام سفری 75 دقیقه‌ای به دل تاریخ شهر با عبور از 1550 ساختمان تاریخی خواهید داشت. راهنمای صوتی تور برای شما از تاریخچه شهر و مکان‌های دیدنی مانند خم طلایی، Overhoeks و ساختمان موسیقی خواهد گفت. در این سفر دریایی شاهد پیشرفت آمستردام از قرن هفدهم به بیست و یکم خواهید بود. وجه تمایز این سفر دریایی نسبت به تورهای دیگر، برنامه مختص کودکان است که می‌توانند به داستان‌ها با زبانی کودکانه در مجموعه‌های صوتی خود گوش دهند. هزینه قایق سواری در آمستردام با این تور در مقایسه با برنامه‌های دیگر، اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه‌تر است. 

قایق‌سواری در کانال Hop-On-Hop-Off

برنامه قایق‌سواری در کانال Hop-on-Hop-off یک تور منعطف است که می‌توانید بلیطی با اعتبار 24 یا 48 ساعته بخرید. این بلیط به شما امکان این را می‌دهد که نامحدود در زمان اعتبارتان از قایق‌های دیدنی شهر استفاده کنید و از 10 ایستگاه مختلف قایق سواری در آمستردام سوار بر این قایق‌ها شوید. در این نوع تور می‌توانید به دلخواهتان سفر دریایی را متوقف کرده و از جاذبه‌های سطح شهر بازدید کنید. این قایق‌ها مجهز به GPS و WiFi هستند.

قایق‌سواری در جشنواره نورهای آمستردام

جشنواره چراغ‌های آمستردام، رویدادی است که آثار هنری با نور روشن می‌شوند و در سراسر شهر به نمایش درمی‌آیند. در طول این جشنواره با یک سفر دریایی می‌توانید از نزدیک و با لذت آثار هنری سراسر جهان را نظاره کنید. قایق سواری در آمستردام بین نورها با صندلی‌های راحت و راهنمای صوتی دو زبانه انگلیسی و هلندی، فرصتی ویژه در طول سفرتان خواهد بود.

قایق‌سواری در آمستردام به هنگام عصر همراه با شام و نوشیدنی

Boat ride in Amsterdam

سفر شما با یک قایق لوکس از طریق شبکه کانال‌های شهر آغاز می‌شود و در گرگ‌و‌میش غروب خورشید آهسته به میان ساختمان‌های قدیمی و پرنور خواهید رفت. در این تور از میان پل‌های قرون وسطایی جذاب، خانه‌های قرن هفدهمی و عمارت‌های عتیقه باشکوه خواهید گذشت. پذیرایی ویژه سفر دریایی، صرف شام با منویی از 4 غذای فراموش نشدنی که توسط سرآشپزی بین‌المللی طبخ شده، همراه با نوشیدنی خواهد بود. در خلال این تور 2 ساعته و همزمان با صرف شام، کاپیتان از زیبایی‌های شهر و تاریخ آن برایتان می‌گوید. 

قایق سواری در آمستردام با طعم پیتزا

یک شب خوشمزه در قایق بر روی کانال آمستردام، این برنامه تور قایق سواری با منوی پیتزا است. شما سوار بر قایقی شیک در شب‌های درخشان آمستردام از کنار خانه‌های قرن هفدهمی می‌گذرید در حالی که پیتزا سفارش داده‌اید، از نوشیدنی‌های نامحدود قایق می‌توانید استفاده کنید و طعم شکلاتی براونی مخصوص تور را می‌چشید. در این قایق راهنمایان تخصصی به زبان‌های اسپانیایی، آلمانی و انگلیسی برای مسافران از تاریخ و هنر آمستردام می‌گویند. 

قایق‌سواری همراه با همبرگر در کانال آمستردام

یک سفر دریایی دو ساعته از طریق کانال‌های معروف به “ونیز شمال” برای تجربه روح آمستردام با بازدید از معماری ظریف و بی‌نظیر شهر. راهنمایان انگلیسی یا اسپانیایی حاضر در این قایق برای شما از حقایق شگفت‌انگیز ساختمان‌های تاریخی که در دو طرف کانال قرار دارند، خواهند گفت. پس از شروع تور قایق سواری در آمستردام، همان‌طور که محو نظاره مناظر اطراف هستید، برگرهای ذغالی برایتان سرو خواهند شد که می‌توانید آن را همراه با نوشیدنی غیرالکلی و یا مقداری براونی برای دسر صرف کنید. 

تور ترکیبی قایق‌سواری آمستردام و بازدید از موزه ریکس

Ricks Museum

فرصتی استثنایی برای تجربه دو جاذبه معروف و مهیج آمستردام در غالب یک سفر دریایی. در این تور ترکیبی علاوه بر اینکه بر روی کانال‌های معروف پایتخت هلند که ثبت جهانی یونسکو نیز هستند، قایق‌سواری خواهید کرد و از مناظر اطراف با ساختمان‌های تاریخی شهر لذت خواهید برد، از موزه ملی آمستردام که یکی از پربازدیدترین موزه‌های هلند است، بازدید می‌نمایید. قیمت تور قایق سواری در آمستردام به صورت ترکیبی برای دو بازدید، مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی است.

نکاتی که قبل از قایق سواری در آمستردام باید بدانید

  • اگر قصد سفر دریایی در کانال های آمستردام را دارید، تورتان ار از قبل رزرو نمایید.
  • آمستردام از شهرهای محبوب گردشگران بوده و قایق‌سواری در کانال‌های آن از جاذبه‌های پرطرفدار شهر است. بنابراین ممکن است همزمان با شما مسافران دیگری نیز قصد قایق سواری در آمستردام را داشته باشند. پس تور موردنظرتان را از قبل انتخاب کرده و حتی‌الامکان بلیط‌هایتان را تهیه کنید.
  • اگر به دنبال یک سفر دریایی منعطف و بدون محدودیت هستید، تور قایق‌سواری Hop-On-Hop-Off را انتخاب کنید.
  • برای آنکه از سفر دریایی‌تان نهایت لذت و استفاده را ببرید از راهنمای صوتی استفاده کنید.
  • موزه‌های آمستردام از مکان‌های پربازدید این شهر هستند که همیشه صف خرید بلیط بازدید آنها شلوغ خواهد بود، برای اینکه بتوانید همزمان با سفر دریایی موزه‌ها را نیز بازدید کنید، پیشنهاد ما به شما تورهای ترکیبی است.

کلام آخر

شما به شهری سفر کرده‌اید که کانال‌های آبی آن نه تنها قدمتی چندین ساله دارند بلکه دریچه‌ای برای کشف تاریخ شهر نیز هستند. بنابراین برای اینکه سرگرمی و آشنایی با تاریخ و فرهنگ آمستردام را همزمان تجربه کنید، می‌توانید به سراغ تور قایق سواری در آمستردام بروید. تورهای متنوعی که همراه با پذیرایی برای شما از قدمت ساختمان‌های قرن هفدهمی که در امتداد کانال قدبرافراشته‌اند می‌گویند و شما را محو عظمت معماری و تاریخ هلند خواهند کرد. در میان فعالیت‌هایتان در سفر به آمستردام، فرصت سفر دریایی در کانال‌های شهر را از دست ندهید تا سفرتان معنایی متفاوت بیابد.

نظرات کاربران