Raikes Museum

جاذبه های دیدنی آمستردام از موزه ون گوگ تا جزیره فانوس دریایی

آمستردام است و قرن دوازدهم ! خانه انواع ساختمان های قرون وسطی و رنسانس که بیشتر آنها به عصر طلایی هلند باز می گردد، زمانی که آمستردام مرکز اقتصاد جهانی بود. امروزه، آمستردام شهری است پر از تاریخ بیش از آنچه که می‌دانید، موزه‌های هنری فراوان، کافه‌های خنک، فعالیت‌های زیاد در فضای باز، و زندگی شبانه. کارهای بی پایانی در آمستردام برای انجام دادن در هر آب و هوایی وجود دارد و بسیاری از لذت بخش ترین تجربه ها فراتر از مسیرهای توریستی مرکز شهر است. کافی است آماده بازدید از جاذبه های دیدنی آمستردام شوید، رزرو بلیط هواپیما تهران آمستردام را انجام دهید تا این مقاله راهنمای شما در بازدیدهایتان شود.

راهنمای سفر به آمستردام را در موبایلتان داشته باشید!

1. موزه رایکس

Raikes Museum

آمستردام فاقد موزه‌ها و گالری‌های کلاسیک و بزرگ نیست، اما Rijksmuseum پدر همه آنهاست. این بنای باشکوه گوتیک و رنسانس خانه مجموعه‌ای خارق‌العاده از شاهکارهای هلندی مربوط به عصر طلایی است. تورهای راهنما – که از طریق برنامه موزه قابل دسترسی هستند برای بازدید این بخش از جاذبه های دیدنی آمستردام بی نظیر بوده و همچنین یک کتابخانه و رستوران و کافه ستاره دار در موزه برای استراحت  وجود دارد.

2. موزه آن فرانک

موزه آن فرانک یکی از جذاب ترین جاذبه های دیدنی آمستردام است. این موزه، خانه ای ست از قرن هفدهم که آن فرانک، خانواده‌اش و چهار نفر به مدت دو سال از دست نازی‌ها پنهان شده بودند. نمایشگاه دائمی درباره زندگی آن فرانک و اتفاقات دوران زندگی او در این موزه برپاست. شما می توانید از مکان کوچکی که خانه او نامیده می شده است دیده کنید. این موزه یکی از شناخته‌شده‌ترین و مهم‌ترین مکان‌های تاریخی در جهان و یادآور وحشت و غم جنگ جهانی دوم است، اما همچنین شاهدی تکان‌دهنده از خوش‌بینی خستگی‌ناپذیر بشر است.

3. خیابان های نه (The Nine Streets)

Cape Albert Market

محله ای کوچک و خیابان‌های عجیب و غریب که مملو از کافه‌های دنج، بوتیک‌های مستقل، فروشگاه‌های قدیمی، و فروشگاه‌های مواد غذایی دست‌ساز است. این خیابان نمادی از آمستردام قدیمی است که تبدیل به پاتوقی برای عکس های اینستاگرامی شده است.

برای استراحت کردن و تماشای زیبایی های این خیابان؛ Ree7

برای یک وعده غذای لذیذ؛ Libertine Café

بهترین گزینه برای علاقمندان به خرید؛ Zipper and Catwalk Junkie

برای نوشیدن یک فنجان قهوه ؛ Screaming Beans

4. موزه ون گوگ

این ساختمان با طراحی Gerrit Rietveld که به آثار ونسان ون گوگ و معاصرانش تقدیم شده است، بزرگترین مجموعه آثار این هنرمند در جهان را در خود جای داده است. دقیقاً در گوشه‌ای از Rijksmuseum قرار دارد. برای بازدید از آثار نقاش پست امپرسیونیست که یکی از تأثیرگذارترین چهره‌های تاریخ هنر غرب است باید به این موزه رفت و هنر استفاده از رنگ‌های جسورانه را در آثار او دید. موزه ون گوگ یکی از بهترین جاذبه های دیدنی آمستردام برای درک هنر قرن نوزدهم است.

5. Ons’ Lieve Heer Op Solder

«موزه پروردگار ما در اتاق زیر شیروانی» زمانی یکی از رازآلودترین جاذبه های دیدنی آمستردام بود. این کلیسای سابق که در سه طبقه بالای یک خانه قرن هفدهمی قرار داشت، جایی بود که کاتولیک ها پس از ممنوعیت نمایش عمومی عبادت توسط تغییر سال 1578 برای دعا می آمدند. این کلیسا به زیبایی حفظ شده است و بینش درخشانی از زندگی قرن هفدهم و آزار و اذیت مذهبی در طول اعصار ارائه می دهد. چندین اثر هنری برجسته وجود دارد، و هنوز هم برای خدمات گاه به گاه (و حتی عروسی) استفاده می شود.

6. فودهالن

انبار قدیمی ترموا که اکنون مقصد آشپزی عجیب و غریب Oud-West با بیش از 30 غرفه غذا و بار است. تبدیل به یکی از پر رونق ترین خیابان های شهر در زمینه غذاهای خیابانی شده است. در این خیابان انواع تاکوهای درجه یک، دونات های لذیذ و کباب دودی بی نظیر را می توانید امتحان کنید. همچنین فود هالن از جاذبه های دیدنی آمستردام فقط برای صرف یک وعده غذایی جذاب نیست بلکه در اینجا می توانید خانه خودتان را برطبق استانداردهای زیبایی شناسی آمستردامی دیزاین کنید و هرآنچه لازم است از بوتیک های پر زرق و برق فودهالن تهیه نمایید.

7. جزیره فانوس دریایی

اگر به دنبال تجربه یک شام فراموش نشدنی در زندگی هستید، هیچ چیز به اندازه جزیره فانوس دریایی، رویایی نخواهد بود. یک قایق ویژه شما را به این جزیره کوچک و ناهموار در IJmeer می برد که فقط یک فانوس دریایی، یک قلعه متروکه قدیمی و یک اتاق غذاخوری بزرگ گلخانه ای دارد. قانون این جزیره “غذا خوردن در طبیعت” است. شما یک منوی 5 غذایی از تازه ترین محصولات منطقه، که با عشق آماده شده و کاملاً روی شعله های آتش پخته می شود، برای انتخاب خواهید داشت. برای این تجربه جالب در رومانتیک ترین جاذبه های دیدنی آمستردام حتما رزرو از قبل انجام دهید.

8. بازار آلبرت کیپ

Cape Albert Market

هلندی ها با سابقه ای غنی به عنوان یک کشور تجاری، به شدت اهل چانه زنی برای خرید هستند. بازار Albert Cuyp، در قلب De Pijp، مکانی است که می‌توان برای تماشای مردم محلی در حال چانه زنی برای خرید اجناس، رفت. بازار آلبرت کیپ دارای طیف باورنکردنی از غذا، پوشاک، خوراکی‌های مهم ، سوغاتی و از همه مهمتر ارتباط گرفتن با محلی ها که یکی از جاذبه های دیدنی آمستردام است.

9. سواری در آمستردام

یکی از فعالیت های آمستردام که بهترین راه برای کاوش در شهر است، رزرو تورهای همراه با قایق برای بازدید از شهر در میان کانال های آبی است. اکثر اپراتورهای این تورها اطراف Centraal حرکت می کنند. برای بازدید از جاذبه های دیدنی آمستردام در یک نگاه، این تورها ارزش خریداری و یک سفر طولانی را دارند که حتی می توانید یک سفر دریایی همراه با شام و نوشیدنی و موسیقی زنده جاز بر روی کشتی را نیز انتخاب کنید.

10. اسکله NDSM

یک کارخانه کشتی‌سازی سابق در کرانه‌های شمالی IJ، اخیراً به یک کانون فرهنگی با ترکیبی غنی از رویدادهای هنری، بارها و رستوران‌ها و یکی از جاذبه های دیدنی آمستردام تبدیل شده است. شما با یک کشتی رایگان از پشت Centraal می توانید به آن برسید و از غذاها و نوشیدنی‌های کنار ساحل، بزرگ‌ترین بازار آزاد اروپا (یک بار در ماه، آخر هفته‌ها) و برنامه‌ای مملو از جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و سایر رویدادها لذت ببرید.

11. پارک فلوو

پارک فلوور مکانی است که می‌توانید برای پیاده‌روی آرام، دوچرخه‌سواری یا هوای تازه بروید. مناطق علفزار بزرگی برای استراحت و چندین مسیر برای دویدن انواع وجود دارد. تنها استخر روباز شهر، اینجاست. اما می‌توانید در نیو دیپ نیز به شنایی بی‌نظیر بروید. در پارک یک باشگاه تنیس نیز وجود دارد. وقتی ورزش را تمام کردید، به Microbrewery Distillery ‘t Nieuwe Diep بروید، و در تراس بنشینید و یک نوشیدنی سفارش دهید تا تفریح را در جاذبه های دیدنی آمستردام تکمیل کرده باشید.

12. Electric Ladyland

Electric Ladyland

جاذبه های دیدنی آمستردام در طول سفر شما را مدام شگفت زده خواهند کرد. موزه Electric Ladyland اولین و تنها موزه مختص فلورسنت (مهتابی) در جهان است. در این موزه نمایشی علمی و آموزشی از مواد معدنی، سنگ ها و هنری است که زیر نور فرابنفش می درخشد، خواهید دید. توجه داشته باشید بازدید از این موزه تنها با رزرو از قبل امکان پذیر است.

13. آدام تورن

برج 22 طبقه بر فراز ساحل رودخانه آی‌جی از سنترال که قبلاً مقر شل بوده، اکنون مجموعه‌ای از شرکت‌های موسیقی، تبلیغات و رویدادهای نو، به‌علاوه تعداد انگشت شماری کافه و رستوران (و حتی یک هتل) را در خود جای داده است. برای لذت بردن از جاذبه های دیدنی آمستردام به سمت طبقات آخر برج و رستوران گردان آن بروید و اگر واقعا شجاع هستید، به پشت بام برج و به سمت Over The Edge، مرتفع ترین تاب اروپا، بروید. در حالی که 100 متر بالا می‌روید، از مناظر لذت ببرید.

14. باشگاه Ton Ton

هیجان و انرژی در جاذبه های دیدنی آمستردام را در این گودال توپ و سالن بازی سنتی یا با پینت بال و بازی‌های رایانه‌ای به حداکثر برسانید. در این باشگاه برای راضی کردن کودک درونتان بازی Super Mario Kart، Mortal Combat، استخر و گودال توپ وجود دارد تا ساعاتی را به تفریح به همراهانتان بگذرانید.

15. پارک ووندل

آمستردام

پارک ووندل زمانی تنها پارک عمومی در جهان بود که در آن می شد به طور قانونی باربیکیو و سیگار کشیدن را انجام داد. با وجود غیرقانونی شدن این کارها در ووندل، اما هنوز فضایی آرام و مسیرهای پر درخت در این پارک وجود دارد. مردم محلی برای دویدن، دوچرخه‌سواری، ورزش یا استراحت به اینجا می‌آیند و فعالیت‌های زیادی برای کسانی وجود دارد که می‌خواهند روزی را در آن بگذرانند. باغ زیبای گل رز یا تئاتر معروف در فضای باز را از دست ندهید، جایی که، اگر خوش شانس باشید، ممکن است یک نمایش بداهه را در سبزترین جاذبه های دیدنی آمستردام تماشا کنید.

16. Begijnhof

باغی مشرف به خانه های قرون وسطایی که برای Beguines، گروهی از زنان مذهبی مجرد که در جامعه‌ای بسته تحت عهد عفت زندگی می‌کردند، ساخته شده‌اند، یک تجربه سورئال در بین جاذبه های دیدنی آمستردام است تا جنبه‌ای کمتر شناخته شده از میراث مذهبی آمستردام را درک کنید. همچنین اینجا می توانید از دیدن قدیمی ترین خانه چوبی شهر که از سال 1425 بدون تغییر باقی مانده است شگفت زده شوید.

17. باغ وحش هنرمند

باغ‌وحش آمستردام یکی از قدیمی‌ترین باغ‌وحش‌های اروپا، مجموعه استانداردی از حیوانات وحشی (گربه‌های بزرگ، فیل‌ها، زرافه‌ها، میمون‌ها)، یک آکواریوم چشمگیر، یک سیاره‌نما و Micropia، تنها موزه میکروب در جهان را در خود جای داده است. این باغ وحش یک مکان عالی برای یک روز خانوادگی است، و در تابستان، باغ وحش در شنبه شب ها برای موسیقی، تورهای ویژه و اجراهای یکبار باز می شود. در سفر به این شهر و بازدید از جاذبه های دیدنی آمستردام باغ وحش آرتیست را از قلم نیاندازید.

18. موسسه فیلم EYE

آمستردام

یکی از نمادهای مدرن آمستردام، این ساختمان خیره‌کننده در کنار Adam Toren (برج چشمگیر روی آب از ایستگاه مرکزی) است. این موسسه همچنین دارای یک موزه فیلم، یک رستوران و کافه درخشان، نمایشگاه‌های موقت و فعالیت‌های آموزشی مختلف برای کودکان است. این فروشگاه طیف عالی از هدایای عجیب و غریب و یادگاری‌ها را برای علاقه‌مندان به فیلم ارائه می‌کند، و برنامه‌ریزی آنها درجه یک است. در این بخش از جاذبه های دیدنی آمستردام، منتظر آثار کلاسیک فرقه‌ای، مستندهای مبهم و بهترین نسخه‌های مستقل جدید باشید.

Blijburg .19در کنار دریا

آمستردام گزینه های مناسبی برای شنا ندارد اما دارای یک ساحل مصنوعی درون شهری است. Blijburg ann Zee، بهترین مکان برای شنا و آفتاب گرفتن است. آب تمیز است، و جو سرگرم کننده و آرامش بخش است (و بسیار دوستانه برای خانواده). تعداد انگشت شماری از رستوران‌ها و کافه‌های مناسب، گذراندن یک روز را در جاذبه های دیدنی آمستردام برای شما کامل می کنند.

نتیجه گیری

آمستردام چیزی بیش از زندگی شبانه و آزادی های مختلف است. این یک شهر مدرن و مفرح با هزاران موزه و فضای سبز، و همچنین بخشی از تاریخ و غذاهای خوشمزه فراوان مناظر طبیعی فوق العاده است. این همه آن چیزی است که در یک پایتخت اروپایی می خواهید! چه به دنبال سفر کوتاه باشید و چه قصد سفر به دور اروپا را دارید، حتما چند روز را در آمستردام سپری کنید. جاذبه های دیدنی آمستردام، ناامیدتان نمی کنند.

همین حالا قیمت بلیط هواپیما آمستردام را چک کنید!

نظرات کاربران