رقص نور و موسیقی در جشنواره های آمستردام

پایتخت هلند با مردمانی خون‌گرم، معماری قرون وسطایی زیبا و کانال‌های آبی جذاب بسیار معروف است. آمستردام شهری است که می‌توانید در آن قدم بزنید، از موزه‌ها بازدید کنید، در پارک‌های سرسبز راه بروید و یک شام رویایی در رستوران‌های عالی آن صرف کنید. در میان این همه جذابیت، نقطه عطف پایتخت هلند که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند، جشنواره‌های آمستردام است. تقویم فستیوال‌های آمستردام خبر از این دارد که سالانه بیش از 300 جشنواره در ژانرهای مختلف در این شهر برگزار می‌گردد که برخی از آنها جشنواره‌های معروف جهان هستند که در آمستردام جشن گرفته می‌شوند. اگر قصد رزرو تور و سفر به پایتخت هلند را دارید، تقویم جشنواره های آمستردام را بررسی کنید تا در سفر حداقل در یکی از این جشنواره‌ها شرکت کنید. 

جشنواره نور آمستردام

یکی از معروف ترین جشنواره های آمستردام، جشنواره سالانه نور است. در طول این فستیوال هنرمندان از نقاط مختلف دنیا فرصت می یابند تا هنر خود را با نمایش نورها در امتداد کانال‌های آبی شهر به نمایش بگذارند. در جشنواره نور، آمستردام به معنای واقعی روشن می‌شود و صنایع‌دستی در کنار مسیر کانال‌ها گذاشته می‌شوند. در این فستیوال هر مسیر موضوع و مجموعه‌ای از آثار هنری خاص را دارد. شب‌های آمستردام در طول جشنواره نور بی‌نظیر است و می‌توانید در مسیر کانال‌ها پیاده‌روی کنید و از دیدن مجسمه‌های هنری و نورپردازی شده لذت ببرید. 

جشنواره لاله ها

آمستردام سرزمین لاله‌های رنگی نام دارد، پس قطعاً نمی‌شود از جشنواره لاله‌هایش گذشت. یکی دیگر از معروف ترین جشنواره های آمستردام که سالانه بازدیدکنندگان زیادی را به پایتخت هلند می‌کشاند، فستیوال لاله‌ها است. هرساله در سومین شنبه ماه ژانویه باغداران هلندی، باغ عظیمی با بیش از 200000 گل لاله در میدان دام برپا می‌کنند، دریایی از رنگ‌ها در باغی بزرگ که هزاران نفر برای چیدن یک دسته گل رایگان به آنجا می‌آیند. این شروع رسمی فصل گل لاله در آمستردام است. در کنار آن، پرورش‌دهندگان لاله نیز سورپرایزها و تبلیغات بی‌شماری برای بازدیدکنندگان ترتیب می‌دهند.

سال نو چینی

از بزرگ‌ترین جشنواره های سالانه آمستردام، سال نوی چینی است که معمولاً در میدان دام و در اطراف محله Nieuwmarkt برگزار می‌شود. این فستیوال نمایشی کامل از فشفشه‌ها، نورپردازی‌ها، رقص اژدها و غذاهای چینی برای تماشا و سرگرمی است. سال نو چینی که مهم‌ترین رویداد در تقویم چینی است، برای چینی‌ها رویدادی استثنایی خواهد بود که با جشن‌های خانوادگی، آیین‌های خاص غذایی و خیریه در معابد همراه است. براساس داستان‌های قدیمی، سالاد ماهی خام در شب سال نو خوش‌شانسی و رفاه می‌آورد. این خرافه قدیمی در جشنواره سال نوی چینی گردشگران را وسوسه می‌کند تا طعم این سالاد را بچشند.

جشنواره قهوه آمستردام

جشنواره‌ای برای عاشقان قهوه در پایتخت هلند که بیش از 200 صنعت‌گر در حوزه قهوه و سازندگان تجهیزات و فروشندگان قهوه در آن حضور دارند. جشنواره قهوه رویدادی است که به قهوه، چای و شکلات اختصاص دارد. یکی از معروف ترین جشنواره های آمستردام که طیف وسیعی از برندهای قهوه توسط باریستاهای حرفه ای به عاشقان عطر و طعم تلخ قهوه ارائه می‌گردد. هر ساله این جشنواره حدود 12500 بازدیدکننده را جذب می‌کند.

روز پادشاه یکی از شلوغ‌ترین جشنواره های آمستردام

اصلی‌ترین و معروف‌ترین جشنواره آمستردام روز پادشاه است که بسیاری از مردم در طول سال منتظر برگزاری آن هستند. جشنی که سالانه بیش از یک میلیون نفر را با لباس‌های پرتغالی رنگ به کانال‌های آمستردام می‌کشاند و این فستیوال را به یک مهمانی خیابانی تبدیل می‌کند. روز پادشاه یک جشن ملی برای تولد پادشاه ویلم الکساندر است که در سراسر آمستردام و سایر شهرهای هلند برگزار می‌گردد. مطمئناً روز پادشاه یکی از فستیوال های آمستردام خواهد بود که از موسیقی زنده، فروشندگان خیابانی و جمعیت مردمی که در حال خوش‌گذرانی هستند، لذت خواهید برد.

تئاتر روباز پارک وندل

در اواسط سال یعنی ماه می، تئاتر روباز پارک وندل میزبان جشنواره‌های مختلف و سرگرم‌کننده‌ای است. یکی از این رویدادها، جشنواره آزادی برای کودکان است. از ژوئن به بعد، جشنواره‌ های آمستردام در پارک وندل در عصر آخر هفته‌ها و بعدازظهر یکشنبه برگزار می‌گردد. سعی کنید برای شرکت در فستیوال‌های پارک وندل طوری برنامه‌ریزی کنید که دیر نرسید چرا که اجراهای تئاتر شناخته شده پرجمعیت هستند و ممکن است جای مناسب نصیب‌تان نشود. اجراهایی مانند رقص، تنائر، استندآپ کمدی و موسیقی کلاسیک و پاپ از نمونه اجراهای این جشنواره هستند.

روز میراث – روز بناهای باز از جشنواره های آمستردام

آمستردام با ساختمان‌های قرن هفدهمی و معماری بی نظیر کلیساها و قلعه‌هایش همیشه محبوب گردشگران بوده است. در طول جشنواره روز میراث، ساختمان‌های تاریخی شهر برای عموم باز می‌شوند تا همه بتوانند آنها را از نزدیک ببینند و با فرهنگ و معماری هلندی بیشتر آشنا شوند. این تنها فرصتی است که می‌توانید به داخل خانه‌های مجلل کنار کانال‌ها، قلعه‌ها، کاخ‌ها، مزرعه‌های قدیمی و حتی کارخانه‌های قدیمی نگاهی بیندازید. بیش از 4000 ساختمان و مکان قدیمی در طول این رویداد در سراسر کشور در دسترس هستند.

روز قایق های بادبانی 

روح شهر آمستردام با آب در آمیخته است. رودخانه‌های IJ و Amstel، همراه با کانال‌های قابل توجه آن، نقش عمده‌ای در رشد شهری منحصربه‌فرد آن در طول قرن‌ها ایفا کردند و این شهر در طول قرن‌ها نقش بزرگی در دریانوردی بین‌المللی ایفا کرده است. جشنواره قایق‌های بادبانی هر پنج سال یک‌بار، به مدت شش روز در آمستردام برگزار می‌گردد. در طی این فستیوال، آمستردام تبدیل به نمایشگاهی از کشتی‌های قدیمی و بایگانی شده می‌شود. در این جشنواره حدود 20 تا 30 کشتی غول پیکر از طریق بندر آمستردام به همراه بسیاری از قایق‌های بادبانی کوچکتر و قایق‌های موتوری عبور خواهند کرد. این رویداد به بزرگ‌ترین رویداد دریایی اروپا با ورود آزاد و یکی از معروف ترین جشنواره های آمستردام تبدیل شده است.

جشنواره سرزمین عشق

یکی دیگر از جشنواره ‌های سالانه آمستردام، سرزمین عشق خواهد بود که ترکیبی از موسیقی، رقص و آمستردام است. این فستیوال تابستانی که در Sloterpark برگزار می‌شود سراسر رقص، جشنواره‌های موسیقی و مهمانی است که در آن بیش از 100 ستاره بین‌المللی و استعدادهای محلی در زمینه‌های موسیقی و رقص شرکت می‌کنند.

جشنواره هلند از معروف ترین جشنواره های آمستردام

و اما یکی از طولانی‌ترین جشنواره‌های سالانه آمستردام که به عنوان بزرگ‌ترین جشنواره هنری فعال در کشور هلند محسوب می‌شود و در سالن‌های سراسر شهر سازماندهی می‌گردد، جشنواره هلند است. این جشنواره یک ماهه شامل همه‌چیز از تئاتر رقص، و اپرا گرفته تا فیلم‌های دیجیتال و موسیقی است. هر ساله در ماه ژوئن جدیدترین، بهترین و مشهورترین آثار هنرمندان در سراسر جهان در این جشنواره به نمایش درمی‌آیند.

در پایان

از معروف ترین جشنواره های آمستردام برایتان گفتیم، اما این شهر در طول سال میزبان فستیوال‌های بسیاری است. تقریبا می‌توان گفت در هر فصلی از سال که به آمستردام سفر کنید، شاهد یک جشنواره خواهید بود. اما از میان همه این رویدادها، جشنواره‌های گل لاله و روز پادشاه شلوغ‌ترین فستیوال‌های شهر هستند که هزاران گردشگر و بازدیدکننده برای شرکت در آنها راهی آمستردام می‎شوند. خالی از لطف نخواهد بود در کنار دیگر دیدنی‌ها و گشتنی‌های پایتخت هلند، به جشن و پایکوبی در این رویدادها نیز بپردازید.

همین حالا بلیط هواپیما آمستردام را رزرو کنید!

نظرات کاربران