آمستردام

بهترین زمان سفر به آمستردام؛ از ژوئن تا دسامبر!

آمستردام شهری است که همیشه برای بارش باران و هوای ابری باید آماده باشید. اما در مقابل کلی جاذبه‌های دیدنی و طبیعی برای گشت‌و‌گذار دارد که هرچه شهر را بگردید تمام نخواهند شد. جشنواره‌ها و رویدادهای معروف، موزه‌ها و ساختمان‌های قرن هفدهمی که تاریخ هلند را روایت می‌کنند و کانال‌های آبی معروف شهر که قایق‌ها بر روی آن در حرکت هستند. برای دیدن این زیبایی‌ها باید بدانید که چه زمانی به آمستردام سفر کنید تا سفری جذاب داشته باشید. اینکه بخواهید در طول سفر در شهر پیاده‌روی کنید و زیر نور آفتاب در پارک وندل از هوا لذت ببرید یا در هوای ابری و گرفته بین راهروهای موزه‌ها به کاوش در تاریخ آمستردام بپردازید در انتخاب زمان سفر به آمستردام تاثیرگذار است. در این مقاله با ما همراه باشید تا از بهترین زمان سفر به آمستردام برایتان بگوییم.

بلیط هواپیما آمستردام را رزرو کرده اید؟

چرا باید به آمستردام سفر کرد؟

آمستردام

اگر به دنبال بازدید از زیباترین شهرهای اروپا هستید، باید حتما برای سفر به آمستردام برنامه‌ریزی کنید. این شهر که ونیز شمال نامیده می‌شود، بیشتر به دلیل وجود کانال‌های آبی، دوچرخه‌سواری شهروندان در شهر و کافی‌شاپ‌هایش شناخته می‌شود. اگرچه آب‌و‌هوای آمستردام به گونه‌ای است که همیشه با باران و ابر همراه است، اما دمای معتدل تابستانی آن برای دوچرخه‌سواری یا پیک‌نیک در پارک ایده‌آل است. همچنین آفتاب تابستانی شهر برای سفر دریایی در کانال‌ها و بازدید از ساختمان‌های قدیمی کنار آنها لذت‌بخش است.

در کنار جاذبه‌های طبیعی و مناظر سرسبز، این شهر خانه بیش از 50 موزه و ساختمان‌های تاریخی با قدمتی از قرن 16بوده که جمعیتی از 150 ملیت مختلف را در خود جای داده است. سفر به پایتخت هلند به شما کمک می‌کند با مردمی از سراسر جهان ارتباط برقرار کنید. در نهایت بازدید از شهر با استراحت در کافه‌های متعدد و یا جنب‌و‌جوش در کلوپ‌های تفریحی شبانه تکمیل می‌گردد. همان‌طور که می‌بینید، دلایل زیادی برای رزرو تور آمستردام وجود دارد. اما بهترین زمان سفر به آمستردام، چه موقعی است؟

بهترین زمان سفر به آمستردام

اگر به دنبال این هستید که از زمان سفرتان به آمستردام نهایت استفاده را داشته باشید، در ماه آوریل تا سپتامبر به این شهر سفر کنید. آوریل زمانی است که آب‌و‌هوا نسبتاً بدون باران است و میانگین دما به 54 درجه سانتی‌گراد می‌رسد که برخلاف ماه‌های فصل زمستان، دما برای دوچرخه‌سواری یا قدم‌زدن در محله‌های شهر به اندازه کافی گرم است.

همچنین این ماه زمان برگزاری جشنواره لاله‌ها و هفته رستوران ملی در آمستردام است. گردشگران معمولاً از ماه می و جولای به آمستردام سفر می‌کنند، بنابراین آوریل بهترین زمان سفر به آمستردام به دور از ازدحام مسافران و انتظار در صف‌های طولانی بازدیدها است. اما اگر تصمیم دارید در ماه سپتامبر به این شهر سفر کنید دما کمی از آوریل سردتر است و باید یک ژات سبک همراه داشته باشید. سپتامبر نسبت به ماه آوریل بارانی‌تر است. بنابراین اگر دلتان دوچرخه‌سواری روزانه و سفر به پارک‌های اطراف می‌خواهد، بهتر است به جای آن برای تعطیلات بهاری برنامه‌ریزی کنید.

ارزان‌ترین زمان سفر به آمستردام

آمستردام

اگر بودجه محدودی برای سفر در نظر گرفته‌اید، ارزان‌ترین زمان سفر به آمستردام در ماه‌های نوامبر، ژانویه و فوریه است. در این ماه‌ها به دلیل سرمای هوا، بارش باران و برف، تعطیلات کمتر و تعطیلی جشنواره‌ها گردشگران کمتری به هلند سفر می‌کنند. از آنجایی که مسافران کمتری در این مدت به آمستردام می‌روند، هتل‌ها تخفیف‌های فوق‌العاده‌ای برای مسافران در نظر می‌گیرند و قیمت بلیط هواپیما نیز به پایین‌ترین حد می‌رسد.

همچنین در زمستان برخی جاذبه‌ها نیز رایگان یا با هزینه پایین گردشگران را پذیرش می‌کنند. برای مثال بسیاری از کانال‌ها در ژانویه یخ می‌زنند و ساکنان تمایل دارند از اسکیت‌سواری در این کانال‌های یخ زده لذت ببرند بنابراین شما می‌توانید یک جفت اسکیت یخ با هزینه پایین کرایه کرده و برروی یخ‌ها سر بخورید. قیمت بلیط موزه‌ها در ماه‌های سردتر کمتر است و همچنین مکانی فوق‌العاده برای گرم کردن پس از پیاده‌روی سرد در امتداد خیابان‌های سنگ‌فرش شهر هستند. بنابراین زمستان بهترین زمان سفر برای لذت بردن از آمستردام با کمترین هزینه است. 

خلوت‌ترین زمان برای بازدید از آمستردام

خلوت‌ترین زمان برای گذراندن تعطیلات در آمستردام ماه‌های سپتامبر تا نوامبر است. این ماه‌ها از پرباران‌ترین ماه‌ها هستند و دمای هوا کاهش یافته است. فصل پاییز در آمستردام دارای تعداد نسبتاً کم رویدادها و تعطیلات است. اگرچه جشنواره فرنج آمستردام در نیمه اول سپتامبر برگزار می‌شود و جشنواره نور آمستردام نیز در نوامبر آغاز می‌گردد، هیچ رویداد مهمی در ماه اکتبر وجود ندارد. در فصل پاییز هتل‌ها به دلیل کاهش سفر گردشگران، نرخ اقامت را کاهش می‌دهند. بنابراین اگر به دنبال سفر به دور از ازدحام و با قیمت‌های پایین اقامت در هتل هستید، پاییز بهترین فصل سفر به آمستردام است. 

چه زمانی بهتر است به آمستردام سفر نکنید؟

در ماه‌های ژوئن و جولای (اواسط تابستان) و ماه‌های دسامبر تا فوریه (زمستان) بهتر است به سراغ تعطیلات در آمستردام نروید. چرا که در فصل تابستان هجوم مسافران به این شهر سبب می‌شود قیمت هتل‌ها به اوج برسد. در مقابل فصل زمستان سرمای هوا و بارش‌ها برای مسافران چالش‌برانگیز خواهد بود. سفر به آمستردام در زمستان تجربه‌ای سرد همراه با بارش باران و برف و میانگین دمای 0.5 درجه سانتی‌گراد است. بنابراین اگر حاضرید از دوچرخه‌سواری در شهر، پیک‌نیک در پارک وندل و قایق‌سواری در کانال‌ها بگذرید و بیشتر زمان خود را در موزه‌ها و کافه‌ها بگذرانید، شاید فصل زمستان ایده بدی برای سفر به آمستردام نباشد. 

نکاتی که مسافران زمان سفر به آمستردام باید بدانند

آمستردام
  • آب‌و‌هوای آمستردام به غیر‌قابل پیش‌بینی بودن شهرت دارد، بنابراین برای هر آب‌و‌هوایی آماده باشید. در چمدان هم کت ضدآب داشته باشید هم تی‌شرت خنک برای روزهای آفتابی. اگر در زمستان به آمستردام سفر می‌کنید هم انواع لباس‌های گرم را همراهتان ببرید. 
  • بهترین راه برای کاوش در شهر، دوچرخه‌سواری است. بنابراین یک دوچرخه کرایه کنید و همانند شهروندان آمستردام، در میان کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر رکاب بزنید. هزینه اجاره دوچرخه حدود 10 یورو است.
  • به اندازه کافی پول نقد در سفر همراه داشته باشید. چرا که بازارهای سنتی آمستردام شما را برای خرید سوغاتی حسابی وسوسه خواهند کرد.
  • پاور بانک برای شارژ وسایل الکترونیکی و باطری و حافظه اضافه دوربین عکاسی را فراموش نکنید. شما مسافر بهشت لاله‌های رنگی هستید، قطعاً نمی‌خواهید در زمان ثبت بهترین خاطرات سفر شارژتان تمام شود. 
  • تعطیلات و رویدادهای ملی را در زمان سفر به آمستردام فراموش نکنید. اگرچه هلند فقط دو تعطیلات ملی دارد، اما اغلب میزبان جشنواره ها و رویدادهای ویژه است. بنابراین قبل از سفر مطمئن شوید که در طول سفرتان حداقل یک جشنوراه را در این شهر بازدید کنید.
  • یک سیم کارت هلندی برای تماس با خانواده و دوستان و استفاده از اینترنت برای رزرو بلیط‌ها و نقشه آنلاین راه‌ها تهیه کنید.

سوالات متداول زمان سفر به آمستردام

برای سفر به آمستردام چه بودجه ای نیاز است؟

در سفر به آمستردام هر نفر در روز هزینه ای حدود 400 دلار خواهد داشت. این هزینه شامل 80 دلار برای یک شب اقامت، 18 دلار برای یک وعده غذای مقرون به صرفه و 300 دلار برای بلیط بازدید از جاذبه ها و فعالیت ها خواهد بود.

چند روز برای گشتن در آمستردام کافی است؟

اینکه سفر شما چند روزه باشد بسته به برنامه‌ها و میزان تعطیلات شما خواهد بود. اما تجربه مسافران قبلی نشان می‌دهد در طول 4 روز تنها بخش کوچکی از دیدنی‌های این شهر را می‌توان بازدید کرد. بنابراین بهتر است قبل از سفر لیست جاذبه‌هایی که قصد بازدید از آنها را دارید نوشته و سپس تصمیم بگیرید چند روز برای بازدید از آنها و گشت‌و‌گذار در این شهر نیاز است.

در سفر به آمستردام صحبت به زبان انگلیسی برای ارتباط امکان‌پذیر است؟

زبان اصلی هلندی‌ها در آمستردام، هلندی است. با این حال از آنجایی که آمستردام یک مقصد بین‌المللی است، ساکنان آن تمایل دارند به چند زبان صحبت کنند و تقریبا 90 درصد مردم به زبان انگلیسی تسلط دارند. بنابراین جایی برای نگرانی نیست و در سفر به آمستردام به راحتی می‌توانید از طریق زبان انگیلسی با هلندی‌ها ارتباط بگیرید. 

غذاهای معروف آمستردام چیست؟

غذاهای آمستردام ترکیبی از غذاهای شمال اروپا، آمریکای جنوبی، اندونزیایی، فرانسوی و چینی است. همچنین یک لمس کوچک از نفوذ آمریکا، به ویژه در سراسر منطقه Centrum وجود دارد. چندین غذای اصلی وجود دارد که مردم محلی و بازدیدکنندگان به طور انبوه زمان سفر به آمستردام از آنها لذت می‌برند

کلام آخر

ساختمان‌های تاریخی و مجلل آمستردام و کانال‌های سطح شهر برای جذب هر مسافری کافی است. اما بهترین زمان برای بازدید از پایتخت هلند، ماه آوریل است که میزان بارندگی کم بوده و زمان تعطیلات ملی و جشنواره‌های سالانه است. اما در مقابل ماه سپتامبر جمعیت مسافران کمتر و اقامت در هتل‌ها ارزان تر است. این انتخاب شماست که زمان سفر به آمستردام چه فصلی انتخاب کنید. اگر به دنبال پیاده‌روی در شهر و پیک‌نیک هستید برنامه‌ریزی سفرتان را برای بهار و اوایل تابستان انجام دهید و اگر سفری ارزان‌قیمت را مدنظر دارید فصل پاییز و زمستان را انتخاب کنید.

نظرات کاربران