Amsterdam in spring

آمستردام در بهار؛ سفر به دشت لاله‌های رنگی

آمستردام در بهار بهترین زمان برای تجربه یک سفر رویایی در آب‌و‌هوایی مطبوع و هم‌زمان با شکوفایی دشت‌های غرق در لاله است. فصل بهار آمستردام مصادف با برگزاری جشن‌های سالانه این شهر نیز است. زمانی که تعطیلات شما با شکوفایی طبیعت، موسیقی و جشن و پایکوبی جشنواره‌ها همراه می‌گردد تا تجربه‌ای وصف‌نشدنی را داشته باشید. این مقاله یک راهنمای سفر به آمستردام در فصل بهار است تا سفر پربارتری داشته باشید.

بلیط هواپیما آمستردام در بهار را رزرو کرده‌اید؟

بهترین زمان سفر به آمستردام

بهار در آمستردام

بهترین فصل برای سفر به آمستردام، بهار است. در فصل بهار این شهر، هوای آفتابی با دمای معتدل و مطبوعی دارد. مردم محلی در جنب‌و‌جوش هستند، بهترین جشنواره‌ها در این فصل برگزار می‌گردد و هر نقطه از شهر را نگاه کنید، پر از گل‌های رنگارنگ است. اما در فصل تابستان هوا گرم می‌شود و بین ماه‌های ژوئن تا سپتامبر گردشگران زیادی وارد شهر می‌گردند بنابراین باید انتظار صف‌های طولانی برای بازدیدها و رستوران‌ها داشت. در زمستان هم سرمای هوا و ساعات بسیار کم آفتابی، شرایط مطلوبی برای گشت‌و‌گذار و تفریح ایجاد نخواهند کرد. بنابراین بهترین زمان برای برنامه‌ریزی تور آمستردام فصل بهار است تا تجربه قدم‌زدن بین شکوفه‌های بهاری را از دست ندهید.  

آب و هوای آمستردام در بهار

در ماه مارس (فروردین) که بهار تازه از راه رسیده، دمای هوا شب‌ها تا 1 درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد و روزها نیز گرم‌ترین دما 10 درجه خواهد بود. این ماه از سال آمستردام کاملا بارانی است و در طول سفرتان آفتاب را زیاد نخواهید دید. تابش آفتاب در ماه مارس نسبت به زمستان بیشتر است اما با این حال تنها نزدیک به 5 ساعت آفتابی در روز خواهید داشت. با این حال ماه مارس ارزان‌ترین ماه برای سفر به آمستردام در بهار است. با رسیدن ماه آوریل، هوا کم‌کم گرم می‌شود و با گرم شدن هوا روزهای بارانی کاهش می‌یابد. در این ماه ساعات تابش آفتاب نزدیک به 7 ساعت می‌رسد و زمان بیشتری برای گشت‌و‌گذار در شهر با هوای خوب خواهید داشت.

ماه آوریل (اردیبهشت ) همچنان قیمت‌ها برای رزرو تور آمستردام و گذراندن تعطیلات مناسب است. در ماه می افزایش دما، هوای مطبوعی را برای کاوش در شهر ایجاد می‌کند، اما مجدد بارندگی‌ها شروع می‌شوند. آمستردام شهری مرطوب و بارانی در تمام طول سال است و این یکی از جاذبه‌های دیدنی آن محسوب می‌گردد، بنابراین همیشه در گشت‌ها یک چتر همراه داشته باشید. افزایش بیشتر دما روزهای آفتابی طولانی را با خود به همراه می‌آورد و 8 ساعت آفتاب در روز، فرصت کافی برای بازدید از باغ لاله‌ها را به شما خواهد داد. به خاطر داشته باشید دو هفته اول ماه می (خرداد) اوج زمان جان گرفتن باغ‌های لاله است، بنابراین برای برنامه ریزی سفر بهترین زمان را انتخاب کنید. 

شما دوست دارید چه زمانی بلیط هواپیما تهران آمستردام را رزرو کنید؟

7 دلیل برای سفر به آمستردام در فصل بهار

شهر پوشیده از گل ها است

Amsterdam in spring

آمستردام معروف به سرزمین لاله‌ها است و گل لاله یکی از معروف‌ترین محصولات صادراتی آن است. فصل بهار زمان شکوفایی گل‌ها و خصوصا مزرعه‌های لاله در آمستردام است. هرکجای شهر که بروید محو دیدن گل‌های رنگارنگ خواهید شد. برای داشتن بهترین تجربه از بازدید باغ گل در آمستردام، به باغ گل معروف bollenstreek بروید یا اگر می‌خواهید بین شکوفه‌ها راه بروید و بهترین تصاویر را ثبت کنید، به آمستردام در بهار سفر کنید و بین ماه‌های مارس تا می به بازدید از باغ‌های کوکنهوف بروید یا خودتان را برای جشنواره سالانه لاله‌ها در آوریل به این شهر برسانید. 

در ماه آوریل چترها کمتر باز می شوند

آب و هوای آمستردام در بهار به گونه‌ای است که ماه آوریل تقریبا خشک‌ترین ماه فصل است و برای بازدیدها و فعالیت‌ها کمتر نیاز به چتر و بارانی خواهید داشت. اگرچه ممکن است بعضی روزها با کمی بارش روبرو شوید، اما در کل بازدید از این شهر زیبا و رنگارنگ در بهار به قدری ارزشمند است که نباید اجازه دهید باران این لذت را از بین ببرد، خصوصا روزهایی که برنامه دارید با دوچرخه شهر را بگردید. 

می توانید تمام روز را در پارک بنشینید

پارک‌های آمستردام در بهار جلوه دیگری دارند. شاید به این خاطر باشد که در این فصل پس از زمستان سرد و ابری، بیرون زدن آفتاب مردم را به پارک‌ها کشانده و جنب و جوش و خوشحالی آنها انرژی‌بخش است. همچنین سرسبزی و شکوفه‌زدن درختان پارک حال و هوای خوبی دارد که باعث می‌شود، بخواهید ساعت‌ها در پارک بنشینید و غرق در لذت شوید. یا ممکن است این محبوبیت به دلیل تئاتر روباز Vondelpark یا یکشنبه بازارهای درون پارک‌ها باشد که می‌توانید بین فروشنده‌ها قدم بزنید و سوغاتی‌های ریز و جذاب بخرید.  

آمستردام در بهار، بهترین زمان برای بازدید از زایش حیوانات در باغ‌وحش

فصل بهار هم‌زمان با شکوفه‌زدن درختان، زمان زایش حیوانات نیز است. باغ‌وحش‌ها در آمستردام یکی از جاذبه هایی است که مسافران را برای تور آمستردام ترغیب می‌کند. برای بازدید از این حیوانات کوچک نیاز به ترک شهر ندارید و می‌توانید در باغ‌وحش‌ها به بخش حیوانات خانگی بروید یا در مزارع حیوانات خانگی، کوچولوهای پشمالوی تازه متولد شده مانند بره، بز، خرگوش و خوک را ببینید. 

جشنواره‌های آمستردام در بهار شروع می‌شوند

جشن های آمستردام

سفر به آمستردام در بهار که جشنواره‌های سالانه مختلف شهر آغاز می‌گردند، بهترین زمان برای گذراندن تعطیلات در هلند است. در فصل بهار بیش از 300 جشنواره در زمینه‌های موسیقی، فیلم و آشپزی در شهر و اطراف آن برگزار می‌شود. در تور آمستردام بهاری تقریبا هر آخر هفته در سراسر آوریل و می شاهد یک جشنواره جذاب و متفاوت خواهید بود.

تنها فصلی که می‌توان شهر را از بالا دید

آمستردام برج‌های تاریخی مرتفعی دارد که با بالارفتن از آنها می‌توان شهر را از ارتفاعات نظاره کرد. اما هوای ابری و بارانی در طول سال سبب می‌شود دیدن این چشم انداز وسیع و سبز میسر نشود. اما فصل بهار و خصوصا ماه مارس بهترین آب و هوای آمستردام در بهار است تا از برج‌های قدیمی بالا رفته و شهر را زیر پایتان ببینید.

جشن روز آزادی آمستردام در بهار است

تاریخ پنجم ماه می در هر سال، زمانی است که مردم آمستردام و هلند به یادبود آزادسازی کشورشان در سال 1945، روز آزادی را با مجموعه‌ای از رویدادها، جشنواره‌ها و کنسرت‌ها جشن می‌گیرند. یکی از جذابیت‌های سفر به آمستردام در بهار، حضور در جشن آزادی خواهد بود. در ادامه این راهنمای سفر به آمستردام، از جشن روز آزادی بیشتر خواهید خواند.

جشنواره ها و رویدادهای آمستردام در بهار

روز پادشاه

آمستردام در بهار

یکی از معروف‌ترین و هیجان‌انگیزترین جشن‌ها در آمستردام، جشن پادشاه است که در گذشته آن را با نام روز ملکه می‌شناختند. در طول این جشن که هر سال در ماه آوریل برگزار می‌گردد، مردم محلی در جشن پادشاه ویلم_الکساندر شرکت نموده و همه لباس‌های نارنجی می‌پوشند. سفر به آمستردام در بهار را از دست ندهید تا به شرکت در این جشن برسید و از موسیقی زنده و کارناوال‌های خیابانی لذت ببرید. همچنین در زمان این جشن یکی از بزرگ‌ترین بازارهای دستفروشی برگزار می‌شود که به همه اجازه می‌دهند وسایل شخصی‌شان را در خیابان بفروشند. در زمان برگزاری این بازار انواع عتیقه‌جات و غرفه‌های غذای خیابانی را خواهید دید.

عید پاک

جشن عید پاک در فضای باز، مزارع گل‌های لاله، باغ‌وحش‌های حیوانات خانگی و با کنسرت‌های کلاسیک در سراسر آمستردام برگزار می‌گردد. تور آمستردام در زمان عید پاک، شما را به یک تعطیلات بهاری همراه با جشن عید پاک و جشنواره تماشایی DGTL در اسکله NDSMمهمان می‌کند. یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های موسیقی در طول سال که با نورپردازی ویژه و موسیقی الکترونیکی بلند در طول شب خواهید رقصید.

باغ لاله کوکنهوف آمستردام در بهار

جشنواره گل‌های لاله در باغ‌های کوکنهوف که هرساله از اواخر ماه مارس تا اواسط ماه می برگزار می‌گردد. شما را به نمایش خیره‌کننده باغ‌های زیبای بیش از 800 نوع گل لاله می‌برد.

روز برج باز

یک بار در سال و معمولا در روز شنبه، قدیمی‌ترین و جذاب‌ترین برج‌های آمستردام به روی بازدیدکنندگان باز می‌شوند. در برخی از سال‌ها تا 21 برج که برخی از آن‌ها در طول سال باز نیستند، برای بازدیدکنندگان فعال می‌گردند. روز برج باز یکی از منحصربه‌فرد‌ترین رویدادها برای کاوش آمستردام در بهار است تا چشم‌انداز ویژه‌ای از شهر را از فراز این برج‌ها ببینید.

روز ملی آسیاب بادی

بهار بهترین زمان سفر

دومین شنبه ماه می زمان برگزاری روز ملی آسیاب بادی است. در این رویداد می‌توانید آسیاب‌های تاریخی باقی‌مانده آمستردام را با معماری باشکوه‌شان ببینید. این روز شما را به بازدید از آسیاب‌های بادی اسلوتن، ویر، دی بلوم، ریکرمولن دعوت می‌کند. برای دیدن یک نمایش چشمگیر از آسیاب‌های بادی پیشنهاد می‌کنیم به دهکده Zaanse Schans بروید. این دهکده دارای 6 آسیاب بادی و خانه‌های سنتی هلندی و چند رستوران عجیب است. این سفر یک‌روزه برای بازدید از آمستردام در بهار با قایق‌سواری بر روی رودخانه Zaan کامل خواهد شد.

چه کارهایی در سفر به آمستردام در بهار انجام دهید؟

بازدید از دشت لاله‌ها

یکی از دلایل رزرو تور آمستردام برای مسافران، معمولا بازدید از دشت لاله‌ها است. بهترین زمان برای بازدید از باغ لاله‌ها بین ماه آوریل و می است. چرا که در آغاز ماه مارس فقط جوانه گل‌ها تشکیل شده‌اند و شاید چندان جذب‌تان نکند. اما در ماه آوریل و می لاله‌ها شکوفه می‌کنند و تا اواسط آوریل دیگر کامل شکوفه‌ها باز شده و می‌توانید ساعت‌ها در میان مزارع لاله قدم بزنید. برای راهنمای سفر به آمستردام، پیشنهاد می‌کنیم برای بازدید از لاله‌ها در فصل بهار، پیش از سفر بیلط‌تان را رزرو نمایید تا در صف‌های طولانی انتظار خسته‌تان نکند.

دوچرخه‌سواری در سفر به آمستردام در بهار

طراحی زیبای شهری، ناهمواری خیابان‌ها و هزینه زیاد اجاره خودرو، سبب گشته تا یکی از سرگرم‌کننده‌ترین راه‌های رفت‌و‌آمد در آمستردام دوچرخه باشد. همچنین آب‌و‌هوای آمستردام در بهار موقعیت ویژه‌ای برای کاوش در شهر با دوچرخه است. دو مجموعه از شرکت‌های معروف کرایه دوچرخه در آمستردام Yellow Bike Amsterdam و Bike City Amsterdam هستند که هزینه کرایه دوچرخه آنها حدود 14 یورو برای 24 ساعت است.

گشت و گذار در بازارهای محلی

لاله های رنگی و آمستردام
  • بلومن مارکت: تنها بازار شناور جهان که در کانال سینگل واقع شده، بلومن مارکت است که در آن بیش از ده‌ها فروشگاه برای خرید گیاهان، دانه‌های گیاهی و حتی پیازهای تازه گیاهان قرار دارد. این بازار هر روز 9 صبح در سینگل باز می‌گردد.
  • آلبرت کیپ: یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین بازارهای آمستردام در بهار، بازار آلبرت کیپ است. جایی که می‌توانید انواع غذاهای اصیل هلندی را مزه کنید. این بازار پر‌جنب‌و‌جوش در محله De Pijp سراسر غرفه‌های فروش انواع پنیرهای محلی، استروپ‌وافل‌های کلاسیک، ادویه‌های معطر، غذاهای دریایی و حتی لباس‌های معمولی است.
  • Nieuw مارکت: این بازار در خیابان Nieuwmarkt  واقع شده و یکی از بازارهای قدیمی آمستردام از قرن هفدهم است. این بازار که برای فروش محصولات کشاورزان بوده است در طول هفته با عطر و بوی شیرینی، نان و غذاهای اصیل هلندی بازدیدکنندگان را مدهوش می‌کند. شنبه‌ها در این بازار کشاورزان محلی محصولات تازه مانند گیاهان و یا آب میوه‌های تازه درختان میوه‌شان را برای فروش می‌آورند.

سفر به آمستردام در بهار برای بازدید محله‌های قدیمی 

آب و هوای آمستردام در بهار مناسب پیاده‌روی و کاوش در محله‌های شهر است. می توانید یک روز را برای بازدید از محله De Pijp که محله‌ای پر جنب و جوش پر از کافه و رستوران است، بگذارید و یک میان وعده در بازار آلبرت کیپ صرف کنید و یا در پارک سرفاتی قدم بزنید. در محله Oud West که با خیابان‌های عریض و پارک Vondelpark شناخته می‌شود، می‌توانید به سراغ ایستگاه قدیمی تراموا که امروز سراسر رستوران وکافه است رفته و یک فنجان قهوه همراه با وافل سفارش دهید. اما فراموش نکنید یک روز را برای بازدید از محله Oud-Zuid  بگذارید. این محله به سبب وجود موزه‌های معروف شهر مانند موزه ملی، دیامن و موکو بخش فرهنگی شهر آمستردام به حساب می‌آید که در آن می‌توانید محو بازدید از آثار نقاشی ون‌گوگ و مصنوعات قرون وسطایی شوید.

تور قایق سواری

یکی از جاذبه‌های دیدنی و تفریحی تور آمستردام در بهار، قایق‌سواری در کانال بروژ است. در این تور قایق‌سواری چشم‌انداز ویژه‌ای از شهر را خواهید دید. از روی قایق با دقت بیشتری معماری ساختمان‌ها، بوتیک‌ها و مغازه‌ها، رستوران و کافه‌ها را خواهید دید. تور قایق‌سواری یک پیشنهاد ویژه برای دوری از شلوغی شهر و آرامش یافتن و فرصتی برای دیدن مناظر سرسبز آمستردام از زاویه‌ای متفاوت است.

بازدید از باغ های هورتوس بوتانیکوس

آمستردام در بهار

آب‌ و هوای آمستردام در بهار فرصت ویژه‌ای برای بازدید از قدیمی‌ترین باغ گیاه‌شناسی جهان در منطقه پلنتیج آمستردام است. شش گلخانه با نام جواهرات تاج که هرکدام مربوط به گونه‌های خاصی از گیاهان هستند، در این باغ برای بازدید وجود دارند. گونه‌های گیاهی موجود در این باغ گیاه‌شناسی منحصر به فرد و خاص بوده، طوری که برخی این باغ را جادویی می‌نامند.

در پایان

اگرچه آمستردام شهری است که تمام طول سال بارش باران را به همراه دارد اما فصل بهار موقعیت ویژه‌ای برای سفر به این شهر به وجود می‌آورد که می‌توانید تعطیلاتی بی نظیر را تجربه کنید. سفر به آمستردام در بهار با بازدید از مزارع لاله و قدم زدن در میان شکوفه‌های رنگی گل‌ها همراه است. فصلی که شهر جان گرفته است و جنب و جوش مردم با برگزاری جشن‌ها و رویدادهای شاد و مفرح همراه می‌گردد. بازدید از آمستردام و دیدن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آن را در فصل بهار را نباید از دست بدهید.

نظرات کاربران