Maldives trowel
7 اردیبهشت 1402
مالدیو

مالدیو به چی معروفه؟ از سواحل نورانی تا صخره های مرجانی!

“مالدیو به چی معروفه؟” مالدیو کشوری جزیره‌ای با 1200 جزیره و 26 جزیره مرجانی، به خاطر جزایر عجیب و غریب، دریاهای آبی، سواحل شنی براق، صخره‌های بزرگ و انواع ورزش‌های آبی جذابیت زیادی برای گردشگران در سراسر جهان دارد. این کشور، جزیره‌ای است که ورزش‌های آبی بر آن غالب است، گردشگری در اینجا کاملاً به شرایط آب‌وهوای خشک بستگی دارد و از این رو بین دسامبر تا آوریل بهترین زمان برای بازدید از مالدیو است. این بهشت اقیانوس هند هر سال پذیرای بیش از یک میلیون گردشگر است و هر یک از آن‌ها با خاطراتی که یک عمر باقی می‌مانند، بازمی‌گردند. به هر حال، مالدیو ترکیبی عالی از همه چیزهایی که برای داشتن یک تعطیلات عالی نیاز دارید، از آب‌وهوای عالی گرفته تا فعالیت‌های فراوانی را در اختیار دارد.

اگر فکر می‌کردید تعطیلات در مالدیو به معنای تنبلی در تمام طول روز در ساحل است باید بگوییم که اشتباه می کرده اید و جذابیت های مالدیو در سفر در هر نقطه از جزیره دیده می‌شوند که برخی از آن‌ها را در این مقاله خواهید خواند. 

بررسی قیمت تور مالدیو با سه کلیک!

مالدیو به چی معروفه؟ استراحت در سواحل

Resting on the beaches of the Maldives

بدون‌شک یکی از جذابیت های مالدیو در سفر، ‌استراحت در سواحل بکر با شن‌های نرم و درخشان است. در سفر به جزیره، ساحل از همان ابتدای طلوع خورشید محلی برای اجتماع گردشگران است. کسانی که صبح زود از هتل بیرون می‌زنند تا در گرگ‌ومیش سحر طلوع را ببینند یا عاشقان شنا و آفتاب گرفتن که روزها در دمایی بین ۲۵ تا ۳۰ درجه سانتیگراد تنی به آب می‌زنند، همگی به دنبال آرامش و تفریح در سواحل جزیره هستند. 

شنا با کوسه‌ها در تور مالدیو

یکی از تفریحات جزیره مالدیو برای کسانی که در سفر به دنبال هیجان و آدرنالین هستند، شنا با کوسه‌ها در اعماق آب‌های اقیانوس است. کوسه‌های نهنگ و کوسه‌های سرچکشی کوچک‌تر را در جزایر مرجانی Baa و Ari و Maaya Thila زمانی که برای تغذیه روزانه‌شان به نزدیکی ساحل آمده‌اند، می‌توانید تماشا کنید و یا با تهیه بلیت تور شنا با کوسه در آب، همراه با مربی به اعماق آب‌ها بروید و از نزدیک کنارشان شنا کنید. 

غواصی در صخره‌های مرجانی

تور مالدیو را با یک جلسه غواصی در آب‌های عمیق تکمیل کنید و از نزدیک زندگی دریایی از جمله عروس‌های دریایی، لاک‌پشت‌های دریایی و ماهی‌های باراکودا را ببینید. غواصی در سواحل مرجانی ایده خوبی برای عکاسی از ماهی‌هایی است که رقصان دورتان شنا می‌کنند. 

مالدیو به چی معروفه؟ ورزش های آبی!

Water sports

در میان جذابیت های مالدیو در سفر، بهترین گزینه ورزش‌های آبی مانند کایاک‌سواری، پدل‌بورد، قایق‌سواری در دریا، جت اسکی و غواصی است. در استراحتگاه‌های ساحلی می‌توانید با بهترین مربی‌ها به سراغ این ورزش‌ها بروید. اما در میان همه تفریحات، موج‌سواری یکی از ورزش‌های پرطرفدار میان مسافران مالدیو است. موج‌سواری زیر آفتاب داغ جزیره و میان بادهای موسمی و امواج جزایر مرجانی همان چیزی است که در سفر به مالدیو نباید آن را از دست بدهید. 

آشنایی با فرهنگ غنی مالدیو

مالدیو جدا از جاذبه‎‌های طبیعی و تاریخی، به خاطر فرهنگی غنی که دارد، از شهرت بالایی برخوردار است. Bodu Beru، رقص محلی محبوب و از جاذبه های دیدنی مالدیو است که معمولاً در طول شب در ساحل برگزار می‌گردد. سوار شدن بر قایق مالدیوی Dhoni می‌تواند به اندازه شناخت مردم محلی و آشنایی با فرهنگ آن‌ها جذاب باشد.

لذت چشیدن غذاهای محلی در تور مالدیو

یکی دیگر از جذابیت های مالدیو در سفر، چشیدن غذاهای محلی مانند کاری مالدیو با ماهی تن در کنار تالاب آبی آرام و لذت بردن از نسیم مست‌کننده دریا است. از غذاهای دریایی تازه صید شده و آماده مانند Garudhiya که یک سوپ ماهی همراه با لیموترش، فلفل قرمز، برنج، برگ کاری، پیاز و نارگیل است، نگذرید. ماهی تن ماشومی روشی و چپاتی و همچنین ماهی تن هدیکا، تخم مرغ، سیب‌زمینی و نارگیل نیز در کنار غذای خیابانی ماهی خشک ماس کاشی با انبه و نارگیل ارزش امتحان کردن را دارند.

مالدیو به چی معروفه؟ مدیتیشن و مراکز اسپا

Maldives spa centers

وقتی می‌پرسید مالدیو به چه چیزی معروف است، مطمئناً درمان‌های آب‌گرم در ابتدای لیست جذابیت های مالدیو در سفر قرار می‌گیرند. مالدیو به خاطر جوان‌سازی ذهن، بدن و روح از طریق درمان‌های اختصاصی اسپا مشهور است. اگر به دنبال ماساژ در داخل کابانای ساحلی هستید، حتماً از Huvafen Fushi زیرآب بازدید کنید، تا همزمان با ماساژ از منظره پانورامای زندگی زیرآب همراه با نوشیدن چای زنجبیل لذت ببرید. 

دیدن ساحل نورانی Raa در شب

از دیگر تفریحات جزیره مالدیو در سفر، بازدید از جزیره Vaadhoo در جزیره مرجانی Raa است. این ساحل را قطعاً در شبکه‌های اجتماعی بسیار دیده‌اید. ساحلی که در شب با نور آبی روشن می‌شود. این روشنایی زیبا به این دلیل است که داینوفلاژل‌های فیتوپلانکتون، سموم درخشانی را با حرکت امواج ساطع می‌کنند که در واقع مکانیسم دفاعی آن‌ها برای دور نگه‌داشتن ماهی‌ها و سایر موجودات است. اگرچه از نظر علمی چندان دوستانه نیست، اما واضح است که می‌توانید از آنها عبور کنید و درخشندگی بیشتری ایجاد کنید، خاطره‌ای که برای یک عمر فراموش نخواهید کرد. 

میراث معماری از جاذبه های دیدنی مالدیو

میراث معماری مالدیو به دلیل کنده‌کاری روی سنگ‌های مرجانی شهرت دارند و بازدید از آنها ارزشمند و جذاب است. مسجد جمعه بزرگ در ماله با گنبد طلایی درخشان، خط عربی و کنده‌کاری‌های چوبی روی دیوارها قطعاً برای‌تان خیره‌کننده خواهد بود. این مسجد را ساعت 2 تا 3 بعدازظهر بدون شلوغی جمعیت می‌توانید بازدید کنید. دیگر مسجدهای جزیره مانند مسجد جمعه میهو، مسجد جمعه ایهاوندو، مسجد عید نر، مسجد قدیم ایذهو و مسجد جمعه فن فوشی از دیگر نمونه‌های دیدنی کنده‌کاری بر روی سنگ مرجانی هستند. همچنین نباید بازدید از Hukuru Miskiiy را فراموش کنید که به خاطر کارهای سنگ مرجانی حکاکی شده، کنده‌کاری‌های روی چوب و کارهای لاکی معروف است. مجموعه‌ای از مکان‌های جذاب برای بازدید در تور مالدیو وجود دارد که میراث معماری این کشور مطمئناً در صدر فهرست قرار دارند.

مالدیو به چی معروفه؟ بازار شلوغ ماله!

Maldives trowel

یکی از بهترین جاذبه های دیدنی مالدیو در سفر، رفتن به پایتخت مالدیو، ماله و بازدید از زندان و حمام سلطنتی در Villingili است. همچنین می‌توانید به Hulhumale بروید تا با ماهی‌ها در میان جزایر مرجانی شنا کنید یا اینکه اسکوتر کرایه کنید تا در گوشه‌های کمتر کاوش‌شده ماله سوار شوید. بازار شلوغ میوه و ماهی در ماله می‌تواند به شما فرصتی دهد تا ماهی و میوه‌های تازه مانند پاپایا، انبه، نارگیل و هندوانه خرید کنید. اگر صبح به آنجا بروید، ماهیگیرانی که با صید خود می‌آیند را می‌بینید. 

کلام آخر

جذابیت های مالدیو در سفر تمام نشدنی هستند. در این مقاله مهم‌ترین آن‌ها را ذکر کردیم، بی‌شک همین لیست هم وسوسه‌کننده است تا برنامه‌ریزی رزرو تور جزیره مالدیو را برای تعطیلات‌تان شروع کنید. اگرچه اکثر مسافران، این جزیره را با هتل‌های لوکس و موج‌سواری در دریا می‌شناسند، اما جاذبه‌های مالدیو برای خوش‌گذرانی مسافران بسیارند. از همان هواپیمای دریایی که با آن وارد جزیره می‌شوید تا اسپا و غواصی و گشت در جزیره نورانی Raa همگی گوشه‌ای از زیبایی‌های این جزیره بهشتی هستند. 

نظرات کاربران