مالزی به چی معروفه؟ از برج های دوقلوی پتروناس تا دسر آیس کاکانگ

مالزی به عنوان یکی از بهترین کشورهای جنوب شرقی آسیا دلایل بسیاری برای معروفیت دارد. این کشور سالانه میلیون‌ها گردشگر را از سرتاسر دنیا میزبانی می‌کند. مالزی علاوه بر جاذبه‌های طبیعی و دیدنی به خاطر جامعه چند فرهنگی، آشپزی فوق‌العاده و غذاهای خوشمزه‌اش شهرت دارد. بخش غربی و شرقی این کشور توسط بخش جنوبی دریای چین از هم جدا شده‌اند. مالزی در کل 878 جزیره مختلف دارد. شاید سوال مالزی به چی معروفه سوال شما هم باشد. برای اینکه یک جواب درست به این سوال بدهید باید تا حدی با این کشور، دیدنی‌ها و فرهنگ آن آشنا باشید. نگران نباشید ما اینجا هستیم تا جواب سوال مالزی به چی معروفه را تا حدی برای شما شفاف‌سازی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا با این کشور گرمسیری آشنا شویم و زیبایی‌های آن را از نزدیک ببینیم.

رزرو تور اروپا

بلیط هواپیما خود را در سه کلیک مثل آب خوردن رزرو کنید

مالزی به چی معروفه؟

مالزی به چی معروفه؟

همانطور که گفتیم برای پیدا کردن جواب سوال مالزی به چی معروفه باید این کشور را بیشتر بشناسیم. استراحتگاه‌های استوایی در شهرهای ساحلی مثل مالاکا و جورج‌تاون یکی از دلایل شهرت مالزی هستند. پارک ملی گونونگ مولو و پارک کینابالو که به عنوان میراث طبیعی این کشور شناخته می‌شوند نیز از جمله معروف ترین جاهای دیدنی مالزی هستند. در نهایت باید بگوییم سبک آشپزی و غذاهای خوشمزه نیز می‌توانند جواب سوال مالزی به چی معروفه باشند. در کل مالزی را می‌توان پایتخت غذا در جهان به حساب آورد. به خصوص شهر پنانگ که در هر گوشه‌ و خیابانش می‌توانید غذاهای خیابانی وسوسه‌انگیز فوق‌العاده را امتحان کنید.

مالزی به چی معروفه؟ تاریخ، فرهنگ و سنت

می‌پرسید مالزی به چی معروفه؟ جواب این سوال را به جز مناظر طبیعی در تاریخ، فرهنگ و سنت این کشور نیز می‌توان پیدا کرد. هر ساله جشنواره‌ها و فستیوال‌های زیادی در این کشور دیدنی برگزار می‌شود که بعضی از آنها جنبه فرهنگی دارند و بعضی دیگر صرفا برای تفریح هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا با بعضی از این فستیوال‌ها که از دلایل شهرت مالزی هستند آشنا شویم.

جشنواره آب از دلایل شهرت مالزی

مالزی به چی معروفه؟ جشن اب

جشنواره آب مالزی یک جشن سه روزه است که هر سال در روز 13 آوریل برگزار می‌شود. اگر از بعضی گردشگران بپرسید مالزی به چی معروفه احتمالا بعضی از آنها به این جشنواره اشاره می‌کنند. این جشنواره در حقیقت مربوط به سال نو تایلندی است و یکی از تعطیلات محبوب و البته از دلایل شهرت مالزی به شمار می‌رود. این جشنواره را با نام سانگکران نیز می‌شناسند. در جشنواره آب خانواده و دوستان دور هم جمع می‌شوند و روی هم آب می‌پاشند. مردم اعتقاد دارند که آب می‌تواند بدشانسی را بشوید و با خود ببرد. در بعضی مناطق این جشنواره به یک نبرد آبی مفرح و شاد تبدیل می‌شود و بسیار مورد استقبال گردشگران و جوانان قرار می‌گیرد. در این زمان مسابقات قایق‌رانی و بعضی دیگر از ورزش‌های آبی هم برگزار می‌شود. 

پاسپورت دومینیکا

جشنواره روشنایی دیوالی

دیوالی یک جشن معروف و از جمله دلایل شهرت مالزی است. این مناسبت توسط هندوها، سیک‌ها و بودایی‌ها جشن گرفته می‌شود. دیوالی در اصل در هند باستان ریشه دارد، با این حال در سایر کشورهای آسیایی هم گسترش پیدا کرده و در حال حاضر یکی از دیدنی های معروف مالزی است. در جشنواره دیوالی در حقیقت پیروزی خیر بر شر را جشن می‌گیرند. در این روز آتش‌بازی‌های زیادی برپا می‌شود و لامپ‌های رنگارنگ همه جا دیده می‌شوند و مردم لباس‌های رنگی به تن می‌کنند. جشنواره دیوالی 5 روز طول می‌کشد و در این مدت صدای آواز و موسیقی از هر طرف به گوش می‌رسد، گروه‌های بسیاری نمایش رقص اجرا می‌کنند و غذاهای سنتی پخته و فروخته می‌شوند. بسیاری از مردم در جواب سوال مالزی به چی معروفه به جشنواره دیوالی اشاره می‌کنند.

مالزی به چی معروفه؟ جشن اول محرم

مالزی به چی معروفه؟ جشن اول محرم

دین رسمی کشور مالزی اسلام است و بیش از 60 درصد مردم این کشور مسلمان‌اند و به انجام آیین و رسومات این دین پایبند هستند. در نتیجه جشن‌هایی مثل سال نوی اسلامی در این کشور بسیار شناخته‌شده است. اول محرم نیز اولین روز تقویم اسلامی است که معمولا با روزی در ماه جولای مصادف می‌شود. این ماه مقدس است و در آن جنگ حرام و صلح اولویت مردم می‌شود. در این روز که از جمله دلایل شهرت مالزی است مردم اغلب از مسجد محله خود بازدید می‌کنند. پس از آن یک جشن بزرگ با غذاهای سنتی مالزیایی مثل آسیورا که نوعی فرنی است برگزار می‌شود. برخی از مردم این روز را روزه می‌گیرند.

فستیوال تایپوسام

فستیوال تایپوسام را نیز یکی دیگر از دلایل شهرت مالزی می‌دانند. این کارناوال شاد و پرجنب‌وجوش در ماه کامل از دهمین ماه تقویم هندو برگزار می‌شود. این مراسم سالگرد روزی است که لرد موروگان بر سوراپادام که روحی گناهکار بود پیروز شد. لرد موروگان این کار را با استفاده از نیزه الهی انجام داد و مردم در این روز به صورت نمادین با نیزه‌های خود به سمت بالای تپه‌ای در محله خود حمله می‌کنند. برخلاف بسیاری از اعیاد مذهبی که مردم در آنها عزاداری یا قربانی می‌کنند در این روز لباس‌های پرزرق و برق و زیبا می‌پوشند و ضمن جمع شدن در خیابان‌ها شادی می‌کنند.

مالزی به چی معروفه؟ چند فرهنگی بودن

اگر از ما بپرسید مالزی به چی معروفه قطعا به چند فرهنگی بودن این کشور اشاره می‌کنیم. مردم این کشور سبک زندگی چند فرهنگی را انتخاب کرده‌اند. مالزی با اندونزی، تایلند و برونئی مرز مشترک دارد و این موضوع باعث شده چیزهای زیادی در مالزی با این کشورها مشترک باشد. برای مثال سبک غذایی مالزی شباهت زیادی با این کشورها دارد. آنها در غذاهای خود از ادویه‌هایی مثل دارچین، میخک و زنجبیل استفاده می‌کنند که در بسیاری از کشورهای جنوب شرقی آسیا رواج دارد. علاوه‌براین مالزی به شدت تحت تاثیر کشور هند قرار دارد. مالزی در گذشته بخشی از پادشاهی هندی بود. چیزهایی مثل هندوئیسم، تکنیک‌های آشپزی و اسطوره شناسی در این کشور با هند مشترک است. در نهایت از سال 1511 پرتغالی‌ها این کشور را تا یک قرن تحت استعمار خود گرفتند و پس از آنها هلندی‌ها و بریتانیایی‌ها نیز بر مالزی حکومت کردند. رد پای فرهنگ این کشورها نیز در نقاط مختلف مالزی دیده می‌شود.

جنگل‌ها و پارک‌های ملی

مالزی به چی معروفه؟جنگل‌ها و پارک‌های ملی

مالزی مناطق طبیعی و زمین‌های سرسبز و جنگل‌های وسیعی دارد. این طبیعت و جغرافیای زیبا می‌تواند بخشی از جواب سوال مالزی به چی معروفه باشد. این کشور بیش از 60 پارک ملی دارد و همه از بهترین پارک‌های حفاظت‌شده در جهان هستند. به عنوان مثال جنگل بارانی تامان نگارا در مالزی یکی از قدیمی‌ترین جنگل‌های بارانی در سراسر دنیا است. این جنگل زیبا یکی از معروف ترین جاهای دیدنی مالزی نیز به شمار می‌رود. این جنگل خانه حیوانات کمیابی مثل ببر مالایی، فیل آسیایی و ماکک‌های دم‌دراز است. مناظر طبیعی نه تنها از معروف ترین دیدنی های مالزی هستند بلکه کمک بسیاری به اقتصاد این کشور می‌کنند. در بعضی از زمین‌های کشاورزی مالزی کاکائو و روغن پالم برداشت می‌شود و در مواد خوراکی مثل انواع شکلات و لوازم آرایشی به کار می‌رود. 

مناطق شهری از دلایل شهرت مالزی

کوالالامپور از معروف ترین دیدنی های مالزی

کوالالامپور پایتخت و بزرگترین شهر مالزی است. این کلان‌شهر دیدنی‌های مدرن بسیاری دارد و این مدرنیزه بودن و بافت شهری کوالالامپور از دلایل شهرت مالزی است. از معروف ترین دیدنی های مالزی می‌توان به برج‌های دوقلوی پتروناس اشاره کرد. این برج‌های عظیم یک سکوی تماشای پانوراما و بزرگ دارند که نمای فوق‌العاده زیبا و نفسگیری از کوالالامپور را به مهمانان نشان می‌دهد. رستوران‌های معتبر و معروف زیادی نیز در این برج شعبه دارند. برج کوالالامپور نیز یکی دیگر از معروف ترین جاهای دیدنی مالزی است که یک سکوی تماشا و یک رستوران گردان نیز دارد. از دیگر معروف ترین دیدنی های مالزی در شهر کوالالامپور میدان استقلال است. این مکان از نظر تاریخی اهمیت بسیاری دارد، میدان استقلال اولین جایی بود که پرچم مالزی را در آن برافراشتند. یک جواب دیگر برای سوال مالزی به چی معروفه پرچم این کشور است. بله درست شنیدید مالزی یکی از زیباترین پرچم‌ها را در سرتاسر دنیا دارد. پرچم این کشور در مسابقه طراحی پرچم در سال 1947 برنده شد. 

مالاکا

مالزی به چی معروفه؟مالاکا

مالاکا در منطقه جنوب غربی شبه جزیره مالایا قرار دارد. چیزی که باعث شده این شهر را به عنوان یکی از دلایل شهرت مالزی معرفی کنیم وجود طولانی‌ترین تنگه جهان است. این تنگه طولانی که تنگه مالاکا نام دارد بین دریای آندامان و دریایی چین جنوبی قرار گرفته است. وجود این تنگه یکی از دلایلی بود که نیروهای استعمار پا به این کشور گذاشتند. مالاکا را پایتخت تاریخی مالزی نیز می‌دانند. رد پای دوران استعمار مالزی به خوبی در معماری این شهر دیده می‌شود. کلیسای سنت پل، میدان داچ و خیابان یونکر همگی به رنگ قرمز آجری هستند که نمادی از امپراتوری هلند است.

مالزی به چی معروفه؟ جزیره زیبای پنانگ

جزیره پنانگ یکی از بزرگترین جزایر و از دلایل شهرت مالزی است. این جزیره زیبا در درجه اول به عنوان پایتخت غذا در مالزی شهرت دارد و بسیاری از غذاهای معروف مالزی در این جزیره ریشه دارند. همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم غذا می‌تواند به تنهایی جواب سوال مالزی به چی معروفه باشد و جزیره پنانگ در این کشور بهشت عاشقان غذا است. از جمله غذاهای معروف این جزیره می‌توان به ناسی لماک، آسام لاکسا و چار کوای تیو اشاره کرد که از جمله غذاهای خیابانی مالزی هستند. این غذاها معمولا با گیاهان معطر تازه و با دستور‌العمل‌های اصیل و معتبر طبخ می‌شوند. معروف‌ترین شهر جزیره پنانگ جورج‌تاون است که بناهای فرهنگی و مذهبی معروفی را در خود جای می‌دهد. معبد کِک لوکی سی، موزه جنگ پنانگ و باغ گیاه‌شناسی از جمله معروف ترین دیدنی های مالزی در جزیره پنانگ هستند.

جوهور

مالزی به چی معروفه؟جوهور

جوهور با مالاکا و پنانگ مرز مشترک دارد. این شهر به خاطر غذاهای خیابانی فوق‌العاده‌ و تاریخ و فرهنگی غنی‌اش به عنوان یکی از دلایل شهرت مالزی شناخته می‌شود. خیلی‌ها در جواب سوال مالزی به چی معروفه به جزایر زیبا و دیدنی اشاره می‌کنند و جوهور نیز از این قاعده مستثنی نیست. ساحل دِسارو در قسمت جنوبی این شهر یکی از زیباترین سواحل مالزی است. این ساحل شنی یکی از معروف ترین جاهای دیدنی مالزی به حساب می‌آید و به خاطر بکر بودن و امواج آرام و فضای آرامش‌ بخشش شهرت دارد. بندر پوتِری نیز یکی دیگر از معروف ترین دیدنی های مالزی در جوهور است. این بندر پرجنب‌وجوش و زیبا رستوران‌های محلی و استراحتگاه‌های ساحلی خوبی دارد و برای گردش به همراه خانواده کاملا مناسب است.

ایپوه

دلیل اصلی که ایپوه را به عنوان یکی از دلایل شهرت مالزی معرفی می‌کنیم وضعیت خاص زمین‌شناسی این شهر است. برای مثال بزرگترین غار مالزی در این شهر قرار دارد. قدمت این غار که گوا تِمپورونگ نامیده می‌شود به بیش از 400 میلیون سال می‌رسد و پنج گنبد آهکی بسیار بزرگ دارد. معبد بودایی سام پوتونگ نیز یکی دیگر از معروف ترین دیدنی های مالزی است که در شهر ایپوه قرار دارد. این معبد یک سازه آهکی است که در پایه کوه گونونگ راپات قرار گرفته است. یکی دیگر از دلایلی که در جواب سوال مالزی به چی معروفه به شهر ایپوه اشاره می‌کنیم چشمه‌های آب گرم این شهر است. چشمه‌های آب گرم ایپوه خاصیت درمانی دارند و برای درمان دردهای مفصلی و عضلانی مفید هستند. برای استفاده از این چشمه‌ها می‌توانید در استراحتگاه‌هایی مثل بانجاران که به استخرهای آب گرم مخصوص و اسپاهای لوکس مجهز است اقامت کنید.

مالزی به چی معروفه؟ چشم‌اندازها و معماری فوق‌‌العاده

آوازه معماری خاص و منحصربه‌فرد مالزی و چشم‌اندازهای فوق‌العاده این کشور در تمام دنیا زبانزد خاص و عام است. اگر می‌خواهید بدانید مالزی به چی معروفه باید سری هم به سازه‌های معروف این کشور بزنید.

برج‌های پتروناس از دلایل شهرت مالزی

مالزی به چی معروفه؟برج‌های پتروناس

برج‌های دوقلو و معروف کوالالامپور را با نام برج‌های پتروناس می‌شناسند. این برج‌ها در حقیقت دو آسمان‌خراش ۸۸ طبقه متصل به هم هستند. ارتفاع این برج‌ها که بلندترین برج‌های دوقلوی دنیا هستند به 452 متر می‌رسد. برج‌های پتروناس از معروف ترین جاهای دیدنی مالزی هستند و نمایی کاملا شیک و مدرن دارند و در سال 1992 ساخته شده‌اند. از دلایلی که این برج‌ها را به عنوان یکی از دلایل شهرت مالزی معرفی می‌کنیم سکوی تماشای فوق‌العاده آنها است که منظره شگفت‌انگیزی از شهر کوالالامپور را به نمایش می‌گذارد. یک مرکز خرید مجهز، چند رستوران و یک سوغاتی‌فروشی از دیگر ویژگی‌های این برج‌ها هستند.

غارهای باتو از معروف ترین جاهای دیدنی مالزی

اگر از ما بپرسید مالزی به چی معروفه قطعا می‌گوییم: غارهای باتو. این غارها سازه‌های آهکی طبیعی هستند که در نزدیکی رودخانه باتو قرار دارند. اگرچه این غارها در سال 1891 هنگام جستجوی معبد لرد موروگان کشف شدند، اما حدود 400 میلیون سال قدمت دارند. وقتی این غارها را کشف کردند یک مجسمه طلایی از لرد موروگان به عنوان یادبود در پایین پله‌های منتهی با آنها نصب شد. غارهای باتو یک مکان مذهبی مهم برای هندوهای تامیل هستند و از جمله معروف ترین جاهای دیدنی مالزی نیز به شمار می‌روند.

پل آسمان لنگکاوی

مالزی به چی معروفه؟پل آسمان لنگکاوی

پل آسمان لنگکاوی یک سازه منحنی 125 متری است که در جزیره کداه قرار دارد و قطعا یکی از دلایل شهر مالزی است. این پل کابلی عظیم 660 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. این پل یکی از زیباترین و معروف ترین جاهای دیدنی مالزی است و موقعیت فوق‌العاده آن به شما این امکان را می‌دهد که کوه گونونگ، دریای آندامان و جنگل‌های بارانی را همزمان ببینید. مطمئن باشید مناظری که از روی پل آسمان لنگکاوی می‌بینید هیچ مشابهی در سراسر دنیا ندارند. علاوه‌براین گونه‌های حیوانی و گیاهی فوق‌العاده‌ای در این منطقه زندگی می‌کنند.

برج کوالالامپور از دلایل شهرت مالزی

برج کوالالامپور نمونه عالی دیگری از معماری معاصر کوالالامپور است که از دلایل شهر مالزی نیز به شمار می‌رود. بسیاری از گردشگران در جواب سوال مالزی به چی معروفه خیلی سریع به این برج دیدنی اشاره می‌کنند. برج کوالالامپور بلندترین برج مالزی و هفتمین برج بلند جهان است. این برج 335 متر ارتفاع دارد و سکوی تماشای آن یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های این شهر مدرن به شمار می‌رود. از روی این سکو می‌توانید مناظر دیدنی شهر کوالالامپور را ببینید. در اطراف این برج یک باغ‌وحش کوچک و آکواریوم وجود دارد که برای گردش به همراه کودکان بسیار مناسب هستند.

معبد کک لوک سی

مالزی به چی معروفه؟ جواب ساده است. یکی از بزرگترین معابد بودایی در سراسر دنیا در شهر پنانگ مالزی قرار دارد. قدمت معبد کک لوک سی به سال 1890 برمی‌گردد. معماری این معبد زیبا ترکیبی از معماری چینی، تایلندی و برمه‌ای است. پایه بنا، بخش میانی و سقف به ترتیب تحت تاثیر معماری این کشورها هستند. ستون‌های پیچ‌درپیچ، دیوارهای نقاشی‌شده و فانوس‌های رنگی از دیگر ویژگی‌های این معبد زیبا هستند. این معبد که از معروف ترین جاهای دیدنی مالزی است در تپه‌های ایر ایتام کشف شد و به عنوان مکانی زیارتی شناخته می‌شود.

غذا، از دلایل شهرت مالزی

مالزی به چی معروفه؟

ناسی لماک از معروف ترین غذاهای مالزی

ناسی  لماک یکی از معروف ترین غذاهای مالزی است و به عنوان غذای ملی این کشور نیز شناخته می‌شود. ناسی لماک برنج پخته و معطر است که با چاشنی‌های مختلف سرو می شود. از سوی دیگر، ناسی گورنگ نیز یکی دیگر از غذاهای برنجی مالزی است که اگر با زبان این کشور آشنایی نداشته باشید ممکن است آن را با ناسی لماک اشتباه بگیرید. ناسی در زبان مالایی یعنی برنج و ناسی گورنگ در واقع نوعی برنج سرخ‌شده است. برای درست کردن ناسی لماک برنج را با شیر نارگیل و پاندان دم می‌کنند و برنج بافتی نرم و پفکی پیدا می‌کند. در آخر روی برنج آنچوی ترد و بادام زمینی بوداده و سس سامبال داغ می‌ریزند.

ناسی بریانی

ناسی بریانی یکی دیگر از معروف ترین غذاهای مالزی است و اگر از عاشقان غذا بپرسید مالزی به چی معروفه احتمالا نام ناسی بریانی را از آنها خواهید شنید. ناسی بریانی از برنج باسماتی و ادویه بریانی درست می‌شود و به آن پودر ماسالا، بادیان ستاره‌ای و زعفران اضافه می‌کنند. ناسی لماک را در حقیقت مسلمانان هندی ابداع کردند و میزان ادویه‌هایی که در این غذا می‌ریزند نیز نشان‌دهنده سبک آشپزی هندی است. ناسی لماک را با گوشت‌های مختلف مثل گوشت مرغ و گوسفند سرو می‌کنند و حتی با حذف گوشت می‌توان آن را به عنوان یک غذای گیاهی نیز سرو کرد. 

روتی کانای یکی از معروف ترین غذاهای مالزی

مالزی به چی معروفه؟روتی کانای

روتی کانای یکی از غذاها و میانوعده‌های بسیار محبوب مالزی است. روتی کانای شامل یک قرص نان مسطح و معطر و برشته می‌شود و مردم محلی به آن روتی کانای می‌گویند. روتی کانای را می‌توان یکی از دلایل شهرت مالزی دانست. خمیر این نان را با آرد و شیر آماده می‌کنند و پس از ورز دادن بر روی زغال پخته می‌شود. گرچه این نان در بسیاری از کشورهای مالزی طبخ می‌شود اما به شدت در فرهنگ مالزی ریشه دوانده است. یک تکه از این نان معطر را در کاری دال عدس فرو ببرید و از طعم فوق‌العاده آن شگفت‌زده شوید.

آسام لاکسا 

رشته فرنگی در فرهنگ غذایی مالزی یک ماده همه‌کاره است. مالزی به چی معروفه؟ به استفاده از رشته فرنگی در انواع دستور‌العمل‌ها. آسام لاکسا یک سوپ رشته محبوب و از معروف ترین غذاهای مالزی است که طعمی ترش دارد، دقیقا برعکس کاری لاکسا که شیرین است. آسام لاکسا از رشته فرنگی غرق در آبگوشت به همراه تمبر هندی تشکیل می‌شود. آسام لاکسا را با غذاهای دریایی مثل میگو، ماهی خال مخالی و ماهی ساردین سرو می‌کنند. در بعضی نقاط هم برای تزئین یک حلقه آناناس به آن اضافه می‌کنند.

آیس کاکانگ

آیس کاکانگ بهترین دسر و از دلایل شهرت مالزی است. این غذا را با نام یخ لوبیا نیز می‌شناسند و یکی از غذاهای اصلی کشور برونئی است. در آب‌وهوای گرم و مرطوب تابستانی یک ظرف آیس کاکانگ شیرین و خنک می‌تواند فوق‌العاده باشد. آیس کاکانگ سنتی ترکیبی از خمیر لوبیا قرمز و خرده‌ها یخ است که در زمان جنگ جهانی اول ابداع شد. با گذشت زمان چیزهای دیگری هم به این ترکیب اضافه کردند و کم‌کم به عنوان دسر طعمی شیرین به خود گرفت. در حال حاضر ژله، بادام زمینی و حتی بستنی هم به این ترکیب اضافه می‌کنند.

چهره های معروف مالزی

مالزی به چی معروفه؟میشل یو

میشل یو

میشل یو یکی از مشهورترین مردم مالزی است. میشل یو که از دلایل شهرت مالزی است به خاطر بازی در فیلم‌های مختلف شناخته می‌شود. وی کار خود را با مدلینگ آغاز کرد و در 20 سالگی برنده مسابقه دوشیزه مالزی شد. میشل یو که از چهره های معروف مالزی است برای اولین بار در یک تبلیغ تجاری در کنار جکی چان ظاهر شد. از آن پس در فیلم های پرطرفدار هالیوود مانند آواتار و سریال مارول بازی کرد.

جیمی چو از چهره های معروف مالزی

جیمی چو یکی از مشهورترین طراحان مد در جهان و از چهره های معروف مالزی است. او برند خود با نام جیمی چو پی‌ال‌سی را در سال 1996 در لندن تاسیس کرد. جیمی چو پی‌ال‌سی یک برند لوکس بود و عمدتا کفش و کیف تولید می‌کرد. چو که در جورج تاون از پدری کفاش به دنیا آمده بود تصمیم گرفت کسب و کار خود را در همین زمینه راه اندازی کند. پس از اینکه در هفته مد لندن مورد توجه قرار گرفت، کارش در سطح بین المللی شناخته شد و کم‌کم اوج گرفت. در حال حاضر افراد معروفی مثل ساندرا بولاک و پریانکا چوپرا از محصولات این برند استفاده می‌کنند. اگر از متخصصان طراحی مد بپرسید مالزی به چی معروفه قطعا به جیمی چو اشاره می‌کنند.

هنری گلدینگ

مالزی به چی معروفه؟هنری گلدینگ

هنری گلدینگ بازیگر مالزیایی است که در چندین برنامه تلویزیونی مالزیایی، بریتانیایی و آمریکایی بازی کرده است. گلدینگ که حالا یکی از چهره های معروف مالزی است در بتونگ به دنیا آمد و بعد به همراه خانواده‌اش به لندن رفت. از آنجا به عنوان مجری در یک برنامه مسافرتی به نام ترول شو (the travel show) بازی کرد. کمی بعد به چهره‌ای شناخته‌شده تبدیل شد و در سریال‌هایی مثل استار وارز (Star Wars: Visions) و فیلم‌هایی مثل کریزی ریچ اژینز (Crazy Rich Asians) بازی کرد. جواب عاشقان فیلم و سریال به سوال مالزی به چی معروفه قطعا هنری گلدینگ است.

نیکول دیوید یکی از دلایل شهرت مالزی

نیکول دیوید به عنوان موفق‌ترین بازیکن حرفه‌ای اسکواش در مالزی شناخته می‌شود و از این رو یکی از چهره های معروف مالزی است. او در حال حاضر بازنشسته شده و بازی نمی‌کند اما بازی اسکواش را از پنج سالگی آغاز کرد. وی توانست تا سال 2015 برای 108 ماه متوالی در صدر جدول رده‌بندی باقی بماند که موفقیت چشمگیری به حساب می‌آید. او در مسابقاتی مانند هنگ کنگ، مالزی و آزاد جهانی عنوان قهرمانی را از آن خود کرده است. بسیاری از بازیکنان حرفه‌ای اسکواش و علاقمندان به این ورزش نیکول دیوید را یکی از دلایل شهرت مالزی می‌دانند.

کلام پایانی

مالزی کشوری هزار رنگ است و فرهنگ، غذا و حتی مردم در این کشور بسیار متنوع هستند. از غذای ترش آسام لاکسا گرفته تا دسر شیرین آیس کاکانگ غذاهای خوشمزه زیادی در مالزی وجود دارند که در انتظار شما هستند تا آنها را امتحان کنید. علاوه بر تنوع غذایی، مالزی تاریخ و فرهنگی بسیار غنی دارد و با کاوش در جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی چیزهای بسیاری درباره گذشته این کشور متوجه می‌شوید. چیزهایی که مالزی را منحصر به فرد می کند کم نیستند. در این مقاله سعی کردیم مختصر و مفید به سوال مالزی به چی معروفه جواب دهیم. امیدواریم به کمک این راهنما به کاوش در این جواهر آسیایی بروید و بیشتر در مورد این تماشایی اطلاعات کسب کنید.

نظرات کاربران