ایتالیا به چی معروفه؟

ایتالیا به چی معروفه؟ پنیر، ژلاتو یا غار آبی ؟

ایتالیا به چی معروفه؟ وقتی می‌گوییم ایتالیا، پیتزا، ماکارانی و رم معروف به ذهن ما می‌آید. ایتالیا به‌خاطر فرهنگ‌وهنر، غذا، مکان‌های زیبا و معماری‌اش در سراسر جهان مشهور است. در این مقاله، شما را با موارد جذابی که ایتالیا به‌خاطر آن معروف است از جمله غذاها، شهرها و کوه‌ها آشنا می‌کنیم. شما می‌توانید در سفر بعدی خود به اروپا آن‌ها در برنامه‌ریزی خود در نظر بگیرید.

Tour europe

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

ایتالیا به چی معروفه؟ به غذاها

یکی از دلایل معروفیت ایتالیا پیتزاست که محبوب‌ترین و مشهورترین غذای جهان محسوب می‌شود. پیتزا برای اولین‌بار توسط این کشور تهیه شده است. امروزه پیتزا در هر ‌گوشه‌ای از جهان پیدا می‌شود اما هیچ‌کدام نمی‌تواند با پیتزاهای خوشمزه ایتالیایی رقابت کند. پیتزا در قرن 18 به‌عنوان غذای خیابانی سریع و ارزان برای کارگرانی که برای برگشت به کار عجله داشتند، به‌وجود آمد. پیتزا بعدا به غذای معروف ایتالیایی تبدیل شد. 

هم‌چنین ماکارونی دومین غذایی است که باعث می‌شود جهان عاشق طعم آن شود. داستان‌های زیادی در مورد این‌که چگونه تاجر ونیزی مارکو پولو آن را از سفرش به آسیا آورده است وجود دارد؛ برخی می‌گویند تمدن اتروسک‌های ایتالیا، غذای خوشمزه‌ مشابهی را پخته‌اند که ثابت می‌کند این غذا ایتالیایی است. اگر می‌خواهید بهترین و اصیل‌ترین پاستا را در جهان امتحان کنید، به ایتالیا سفر کنید. امروزه انواع پاستا از جمله راویولی، ریگاتونی، لینگوین، تالیاتله و اسپاگتی را در سراسر جهان می‌بینید. به‌غیر از پیتزا و پاستا، بوتارگا، لازانیا، بروشتا، پولنتا و اسوبوکو برخی از غذاهایی هستند که ایتالیا به‌خاطر آن‌ها مشهور است.

پنیر

یکی دیگر از علت ‌های معروف بودن ایتالیا پنیر است. ایتالیا انواع زیادی پنیر تولید کرده و یکی از قدیمی‌ترین ‌سنت‌های پنیرسازی در جهان را دارد. ریشه‌ آن در این کشور ممکن است به رومیان برگردد که عاشق پنیر بودند و از اولین کسانی بودند که آن را از طریق امپراتوری خود صادر کردند و به فرانسه و بریتانیا تحویل دادند. معمولا همه عاشق غذای پر از پنیر هستند، شاید پنیر موزارلا یا پارمزان از بهترین پنیرهای این کشور باشند. این کشور خانه بیش از 400 فروشگاه است؛ جایی که می‌توانید پنیر ایتالیایی برای خود تهیه کنید و پنیرهای برجسته ایتالیایی از جمله پارمزان، موزارلا، ریکوتا، گورگونزولا و ماسکارپونه را امتحان کنید. پس پنیر یکی از دلایل معروف بودن ایتالیاست.

رزرو تور اروپا

ایتالیا به چی معروفه؟ به ژلاتو

یکی دیگر از دلایل شهرت ایتالیا ژلاتو است. بعد از سرو وعده‌ غذایی مانند پیتزا و ماکارونی، شما نیاز به برخی از دسرها دارید. نگران نباشید، ایتالیا به‌خاطر شیرینی‌های خود در سراسر جهان مشهور است. ژلاتو شبیه بستنی با چربی کمتر است و در دمای بالاتر سرو می‌شود. ژلاتو توسط آشپز ایتالیایی فرانچسکو پروکوپیو دی کولتلی در اواخر قرن 17 ایجاد شد. ژلاتو بیشتر در مغازه‌های کوچک دسر ‌دست‌ساز به‌جای کارخانه‌های بزرگ ساخته می‌شود. بیش از 5 هزار دسر در طعم‌های محبوب مانند وانیل، پسته، شکلات، نعناع و هزل نوت ژلاتو وجود دارد. شما نیز می‌توانید در سفر بعدی به ایتالیا، از خوردن ژلاتو لذت ببرید.

معماری

یکی دیگر از دلایل معروفیت ایتالیا بدون شک، به‌خاطر هنر و معماری است. این کشور به هنر و معماری احترام می‌گذارد و به روم باستان بازمی‌گردد. ایتالیا در تمام جنبه‌های هنر برجسته است. مردم وقتی به هنرهای تجسمی فکر می‌کنند اسامی مانند میکلآنژ، داوینچی و برنینی چه در نقاشی و چه در مجسمه‌سازی، به ذهن‌شان می‌رسد. اپرا در قرن شانزدهم به ‌وجود آمد و برتری این کشور را در هنرهای موسیقی و نمایشی نسبت به سایر کشورها نشان می‌دهد. 

ایتالیا از زمان رومیان تا ظهور سبک‌های گوتیک، رنسانس و باروک در خط مقدم طراحی و معماری بود. چشمه Trevi در رم یکی از چشمه‌های معماری معروف در ایتالیا است. داستانی می‌گوید اگر یک سکه را در چشمه بیندازید به رم برمی‌گردید، اگر دو سکه پرتاب کنید به رم بر‌می‌گردید و عاشق ‌می‌شوید و اگر سه سکه پرتاب کنید، به رم برمی‌گردید، عاشق ‌می‌شوید و ازدواج می‌کنید. این چشمه حدود 1.5 میلیون دلار جمع‌آوری می‌کند که برای تغذیه فقرا استفاده می‌شود.

ایتالیا به چی معروفه؟ به اتوموبیل‌های لوکس و ورزشی

یکی دیگر از علت ‌های معروف بودن ایتالیا، وسایل نقلیه گران‌قیمت است؛ از فراری و مازراتی تا اتومبیل‌های ورزشی لامبورگینی و اسکوترهای وسپا جزو ماشین‌های محبوب و معروف ایتالیا قرار دارد. وسپا یک اسکوتر ایتالیایی است که در فرهنگ ایتالیایی وجود دارد. این شهر قبلا به‌خاطر رانندگی در خیابان‌های شلوغ شهرهای ایتالیا شناخته شده بود. بااین‌حال، برجسته بودن وسپا در فیلم‌ها آن را به‌عنوان بهترین راه برای تور ایتالیا معرفی می‌کند که شما می‌توانید نمونه‌های آن را در فیلم‌های «تعطیلات رومی در سال 1953» و «La Dolce Vita در سال 1960» ببینید. امروزه، پس از 70 سال از وسپا اصلی، بیش از 34 نوع وجود دارد که هرساله میلیون‌ها در سراسر جهان فروخته می‌شود. در سفر بعدی با وسپا در خیابان‌های ایتالیا بگردید تا تجربه‌ای کاملا محلی و متفاوت داشته باشید.

پاسپورت دومینیکا

شهر ونیز

یکی دیگر از دلایل شهرت ایتالیا ونیز است. این شهر عاشقانه، با نام‌های دیگری مانند ملکه دریای آدریاتیک، شهر پل‌ها، شهر لا سرنیسیما، شهر شناور و شهر لا دومینانت نیز شناخته می‌شود. شهر اصلی ونیز از 118 جزیره تشکیل شده است که با 400 پل و 170 کانال به‌هم متصل هستند. ونیز یا کانال بزرگ، مسافران را با آب‌های جذاب خود جذب می‌کند. این شهر به‌خاطر گندول‌ها مشهور است که قایق‌های قایقرانی ونیزی با کف مسطح هستند که مانند تاکسی‌ها هستند اما فقط در کانال‌ها رفت‌وآمد می‌کنند. ونیز اقتصاد محلی خود را در اطراف آبزیان تالاب و تجربیات گردشگری را به‌لطف این ‌آبراه‌ها ایجاد کرده است. میدان سان مارکو یا میدان سنت مارک، کلیسای سنت مارک، کاخ دوج و پل ریالتو از جمله مکان‌های مهم در ونیز محسوب می‌شود که پیشنهاد می‌کنیم بازدید از آن‌ها را از دست ندهید.

ایتالیا به چی معروفه؟ به شهر رم

یکی دیگر از دلایل شهرت ایتالیا رم است. پایتخت ایتالیا به‌خاطر جذابیت ظریف اروپایی‌اش شهرت دارد. تاریخ این شهر عمیقا ریشه در امپراتوری دارد که رم را به‌عنوان مرکز تجارت، فرهنگ، ادبیات، فلسفه، سیاست و قدرت تعریف می‌کند. امروزه رم به‌دلیل جاذبه‌های متعدد خود از جمله چشمه تروی، پانتئون، کولوسئوم و کلیسای سیستین، مسافران را به خود جذب می‌کند. همه ما می‌دانیم که ایتالیا در ادبیات نیز به رم مشهور است. بسیاری از کلمات معروف از این شهر الهام گرفته‌اند؛ ازجمله شکوه یونان، عظمت رم و همه جاده‌ها به رم می‌رسند. روم حتی در طول دوره قرون وسطی یک مرکز بود؛ تمام جاده‌های اصلی منتهی به سایر نقاط کشور از آن‌جا شروع به رشد کردند.

شهر واتیکان

یکی دیگر از دلایل معروفیت ایتالیا شهر واتیکان بوده که ایالتی مستقل در رم با مساحت حدود 100 هکتار است که آن را به کوچک‌ترین کشور جهان تبدیل می‌کند. واتیکان مرکز معنوی کاتولیک به شمار می‌رود که از قرن 14 میلادی خانه پاپ است. واتیکان شامل انواع ساختمان‌های مهم است؛ ازجمله کلیسای سنت پیتر و موزه واتیکان که بسیاری از آثار مقدس را در خود جای داده. واتیکان کاملا مستقل است؛ پرچم و سرود ملی‌ش را دارد. هم‌چنین یورو، تمبر، گذرنامه و پلاک ثبت خودرو را نیز تولید می‌کند. بنابراین شهر واتیکان نیز از علت ‌های معروف بودن ایتالیاست.

ایتالیا به چی معروفه؟ به کوه‌های آلپ گریان

یکی دیگر از دلایل شهرت ایتالیا کوه‌های آلپ است که برای این‌که شما را شگفت‌زده کند، تجربه تماشای هیجان‌انگیز کوه‌های برف‌پوشش را به شما می‌دهد. این رشته‌کوه فعالیت‌هایی دارد که شما را هیجان‌زده می‌کند؛ ازجمله صعود سه‌روزه Gran Paradiso بلندترین قله ایتالیا و دوچرخه‌سواری کوهستانی از طریق تپه‌های سنگی در دره مگلیا و اسکی در دامنه‌های یخ‌زده وربییر است. اگر می‌خواهید در دامن طبیعت استراحت کنید، می‌توانید به فضای سرسبز اطراف پارک ملی مرکانتور بروید و کنار عزیزانتان وقت فوق‌العاده‌ای بگذرانید. بنابراین این کوه نیز از دلایل معروفیت ایتالیاست.

کوه وزوویوس

یکی دیگر از علت‌ های معروف بودن ایتالیا کوه وزوویوس است. کوه وزوویوس یکی از دو آتشفشان فعال در سرزمین اصلی اروپا محسوب می‌شود. این شهر در جنوب ایتالیا، نزدیک شهر ناپال قرار دارد. این آتشفشان حدود 17 هزار سال قدمت دارد و بیش از 50 بار فوران کرده است که مشهورترین آن‌ها شهر روم و پمپئی به شمار می‌آید که حدود 3 میلیون نفر جمعیت را در سال 79 میلادی از بین برد. براساس گزارش‌ها و آثار باستانی، کوه وزوویوس به‌شدت گدازه، خاکستر عظیم و دودهای سمی را به هوا فرستاد و همه‌چیز را در مسیرش از بین برد. درحال‌حاضر کوه وزوویوس پارک ملی بزرگی است که توریست‌هایی را که علاقه‌مند به پیاده‌روی به سمت قله هستند، جذب می‌کند. هم‌چنین مسیر رسیدن به قله 4 کیلومتر است.

ایتالیا به چی معروفه؟ به پمپئی

یکی دیگر از دلایل شهرت ایتالیا پمپئی است که علاقه‌مندان به تاریخ از ورود به پمپئی و دیدن بخش‌های تاریخی گذشته لذت می‌برند. این مکان باستان‌شناسی شامل ‌ویرانه‌های خوب حفظ شده شهر قدیمی رومی است که توسط کوه تخریب شده است. آتش‌فشان فاجعه‌بار وزوویوس در سال 79 میلادی اتفاق افتاد.‌ ویرانه‌های بازسازی‌شده تنها چیزهایی نیستند که در اثر فاجعه به‌جا مانده‌اند بلکه حفاری‌ها شکل‌های کلسیفی شده موجودات زنده واقعی را نشان می‌دهند. انسان‌ها و حیوانات در حالت‌هایی که در زمان آتش‌فشان سال‌ها پیش کشته شدند، منجمدشده مانده‌اند. اگرچه وحشتناک و زشت است، این اجساد منجمد اطلاعاتی درباره تاریخ جامعه یونانی-رومی و فاجعه‌ای که کل شهر را نابود کرد، می‌دهد.

آمالفی

ساحل آمالفی یکی دیگر از دلایل معروفیت ایتالیا است که هر بازدیدکننده‌ای عاشق آن می‌شود. ایتالیا به‌خاطر خط ساحلی که حدود 50 کیلومتر امتداد دارد مشهور است و با استراحتگاه‌های ساحلی جذابی در اطراف سواحل محیط مناسبی برای استراحت فراهم می‌کند. ماهی‌گیری اطراف ساحل که در آن شما می‌توانید از ماهی‌های تازه برای وعده‌های غذایی استفاده کنید. هم‌چنین کوه‌های مشرف به دریا از جاذبه‌هایی است که به عکس‌های‌تان رنگ‌ولعاب قشنگی می‌بخشد. همین‌طور صخره‌های بلند و خط ساحلی سنگی که با سواحل کوچک و جوامع ماهی‌گیری رنگ پاستلی پرشده، مقصدی برای تعطیلات است. بین شهر بندری سالرنو و کلیف تاپ سورنتو، مسیر ساحلی از کنار عمارت‌های بزرگ، باغ‌های انگور و باغ‌های لیمو کلیف ساید عبور می‌کند.

ایتالیا به چی معروفه؟ به شهر میلان

یکی دیگر از علت ‌های معروف بودن ایتالیا میلان است که به‌عنوان پایتخت مد جهان در نظر گرفته می‌شود. ایتالیا به‌لطف مارک‌های داخلی مانند ورساچه، فندی و گوچی، به‌خاطر مارک‌های طراح و مد مشهور است. میلان خانه بسیاری از کسب‌وکارهای مد شناخته‌شده بین‌المللی است؛ از جمله دولچه گابانا، آرمانی و پرادا. Quadrilatero Della Moda منطقه مد پیشرفته میلان است که خانه برچسب‌های لوکس و کسب‌وکارهای مد منحصر‌به‌فرد است. شهر میلان یکی از لوکس‌ترین و گران‌ترین خیابان‌های خرید در جهان است. هفته مد میلان یکی از چهار هفته مد برتر جهان است که شامل رویدادهای چشم‌گیر و جذب‌کننده رهبران صنعت است. هم‌چنین شما می‌توانید از موزه لئوناردو داوینچی دیدن کنید و تابلو شام آخر که در داخل کلیسای سانتا ماریا دل گریزی قرار دارد را ببینید.

کاپری

یکی از علت‌های معروف بودن ایتالیا کاپری است که یکی از جذاب‌ترین مکان‌های ایتالیا محسوب می‌شود. کاپری، جزیره‌ای در خلیج ناپال ایتالیا، به‌خاطر چشم‌انداز ناهموار، هتل‌های لوکس و مرکز خرید معروف است که همه‌چیز از لباس‌های طراحی‌شده گرفته تا لیمونچلو و صندل‌های چرم ‌دست‌ساز را دارد. غار آبی، غار تاریکی که در آن دریا به‌دلیل ورود نور خورشید از طریق غار زیر آب، می‌درخشد، یکی از شناخته‌شده‌ترین مناظر طبیعی آن است. خط ساحلی زیبا و پر از خلیج کاپری در طول تابستان تعداد زیادی قایق دریایی را جذب می‌کند.

ایتالیا به چی معروفه؟ به شهر فلورانس

یکی دیگر از دلایل شهرت ایتالیا فلورانس است که پایتخت منطقه توسکانا ایتالیا و خانه چندین گنجینه هنر و معماری رنسانس محسوب می‌شود. مجسمه دیوید میکل‌آنژ در گالری دل آکادمیا به نمایش گذاشته شده است. تولد زهره بوتچیلی و اعلان داوینچی نیز در گالری اوفتیزی به نمایش گذاشته شده‌اند. هر ساله صدهاهزار بازدیدکننده از فلورانس بازدید می‌کنند تا شاهد آثار معروف هنرمندان تاریخی مانند رافائل، میکل‌آنژ، داوینچی، بوتچیلی، جیوتو و تیتیان باشند. بنابراین فلورانس نیز از دلایل معروفیت ایتالیا است.

چینکو تره

یکی دیگر از دلایل معروفیت ایتالیا چینکو تره است که مستقیما از خط ساحلی واقع در رودخانه ایتالیا خارج شده است. ساختمان‌های رنگارنگ و باغ‌های انگور تا تراس‌های شیب‌دار در هریک از پنج روستا، بندر‌ها پر از قایق‌های ماهی‌گیری هستند و اغذیه‌فروشی تراتوریاها غذاهای دریایی را در کنار سس معروف منطقه، پستو، سرو می‌کنند. مسیر پیاده‌روی صخره‌ای Sentiero Azzurro  این 5 روستای اصلی را به‌هم متصل می‌کند و منظره پانورامیک دریا را فراهم می‌کند. هر روستایی در Cinque Terre جاذبه منحصربه‌فرد خود را دارد که نمی‌توان از دست داد. اگر به‌دنبال بهترین تجربه اقامت در ساحل هستید باید به مونتروسو مراجعه کنید. هم‌چنین چینکو تره تنها روستایی است که سواحل شنی دارد. 

ایتالیا به چی معروفه؟ به غار آبی

یکی دیگر از علت ‌های معروف بودن ایتالیا غار آبی بوده که مدت‌هاست مسافران را به‌سمت خود جذب می‌کند. غار آبی یکی از زیباترین مناظر ایتالیاست؛ غار ساحلی‌ای که در آن آفتاب به‌طور خارق‌العاده آب‌های جذاب را روشن می‌کند. برای رسیدن به غار آبی باید تاکسی آبی بگیرید که این هم بخش هیجان‌انگیز گشت‌وگذار در این غار باشکوه است. بازدیدکنندگان مجاز نیستند که در غار شنا کنند و گیشه بلیت‌فروشی در ساعت 5:30 عصر بسته می‌شود. 

برج شیب‌دار پیزا

یکی دیگر از دلایل شهرت ایتالیا برج شیب‌دار پیزاست که یکی از شگفتی‌های معماری قرون وسطی اروپا محسوب می‌‌شود. برج پیزا یکی از چهار ساختمان است که Campo Dei Miracoli یا  Piazza dei Miracoli را تشکیل می‌دهد که به معنی «میدان معجزات» است. برج شیب‌دار پیزا 60 متر ارتفاع دارد و برای ایستادن مستقیم ساخته شده است. همان‌طور که از نامش پیداست، حدود 5.5 درجه به‌سمت جنوب متمایل است. این مکان پر از توریست‌هایی است که از این بنای نمادین بازدید می‌کنند و از تماشای آن لذت می‌برند. شما نیز می‌توانید این برج را ببینید و عکس‌های زیبایی را در کنار برج ثبت کنید.

ایتالیا به چی معروفه؟ به کولوسئوم

یکی دیگر از دلایل معروفیت ایتالیا کولوسئوم است که یک آمفی‌تئاتر بیضی‌شکل است که در رم درست در شرق انجمن واقع شده است. این بزرگ‌ترین آمفی‌تئاتر باستانی است که تاکنون ایجاد شده و بزرگ‌ترین آمفی‌تئاتر ایستاده در جهان امروز محسوب می‌شود. هم‌چنین، می‌تواند حدود 50 هزار تا 80 هزار تماشاگر را در خود جا دهد. این کولوسئوم برای مسابقات گلادیاتوری و نمایش‌های عمومی ازجمله شکار حیوانات، اعدام، بازنمایی جنگ‌های مشهور، درام‌های مبتنی‌بر اسطوره روم و حتی جنگ دریایی استفاده می‌شد. در اوایل قرون وسطی، این ساختار دیگر برای سرگرمی استفاده نمی‌شد. در نهایت برای خانه‌ها، ‌کارگاه‌ها، آپارتمان‌های مذهبی، قلعه، معدن و معبد مسیحی استفاده شد.  

سخن پایانی سه کلیک درباره ایتالیا به چی معروفه

در این مقاله به سراغ کشور ایتالیا رفتیم و درباره این‌که ایتالیا به چه چیزی معروف است صحبت کردیم. به ویژگی‌های منحصربه‌فردی که این کشور به آن معروف است؛ از میلان و رم گرفته تا جلاتو و کوه‌های معروف پرداختیم. حال با شناخت این دلایل با خیالی آسوده برنامه سفرتان را بچینید و چمدان خود را آماده کنید تا سفری به‌یادماندنی را تجربه کنید. شما نیز تجربه سفرتان را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران