20 مرداد 1400
راهنمای سفر

راهکارهایی برای خرید ارزانترین پروازها

در زندگی های امروزه همه به‌دنبال کوچک‌ترین وقت آزاد برای سفر هستند؛ اما سفرهای زمینی نه تنها خسته کننده هستند بلکه فرصت دیگری برای گشتن و لذت بردن از سفر را برای ما نمی‌گذارند بهترین گزینه برای سفر، مسافرت با هواپیما است. شاید بگویید که درست است که سفر با هواپیما آسان و راحت است اما هزینه‌ ی بلیط هواپیما نسبت به سایر وسایل نقلیه بیشتر است و با مخارج امروز امکان ندارد! بله، اما نگران نباشید؛ راهکار‌هایی برای خرید ارزانترین پروازها با قیمت مناسب هم وجود دارد. با ما همراه باشید تا راهکار‌های خرید ارزانتزین پروازها را به شما بگوییم.

راهکارهای خرید ارزان ترین پروازها

جست‌ وجو برای ارزانترین پروازها اولین قدم ما

  • پروازها به‌طورکلی به دو دسته‌ تقسیم می‌شوند:
  • Scheduled Flights  (پروازهای زمان‌بندی شده که به آن بلیط‌های سیستمی نیز می‌گویند)
  • Chartered Flights   (پرواز‌های چارتر)

نکته‌ای درباره بلیط‌های چارتری وجود دارد این ایت که مسافرانی که بلیط چارتری خریداری می‌کنند به هیچ عنوان نمی‌تواند زمان پرواز و یا تاریخ پرواز خود را عوض کند. همچنین اگر از پرواز خود انصراف دهید امکان استرداد وجه نیز وجود ندارد. در ضمن بلیط‌های چارتری دیگر تفاوتی در قیمت بلیط کودکان و بزرگسالان ندارند و خبری از خرید بلیط هواپیمای نصف قیمت نیست. اگر شما تصمیم بر خرید ارزانترین پرواز را دارید ابتدا به سراغ اینترنت و سایت‌های مختلف بروید یا حتی بعضی از دوستان با آژانس‌های هواپیمایی تماس می‌گیرند یا خود به شخصه و به ‌طور حضوری به آژانس‌های هواپیمایی می‌روند. نکته مهم این است که شما باید قیمت بلیط‌های آژانس‌های مختلف را با هم مقایسه کنید تا به‌صرفه‌ترین خرید را داشته باشید. همچنین بلیط‌های سیستمی تغییر زیادی ندارند و تقریباً قیمت آن‌ها ثابت است؛ اما با این حال تغییراتی دارند و اما بلیط‌های چارتری تغییرات زیادی دارند. به همین دلیل بهتر است در چند روز متوالی بلیط‌ها و قیمت‌های آن‌ها را چک کنید و در خرید بلیط صبور باشید.

بهترین زمان برای خرید ارزانترین پروازها کی است؟

زمان خرید بلیط هواپیما، تاثیر بسیار زیادی روی قیمت آن دارد؛ نکاتی وجود دارد که اگر به آنها دقت کنید شما می‌توانید ارزانترین پروازها را خریداری نمایید. اساساً گران‌ترین بلیط ها مربوط به نزدیکترین زمان به پرواز است. در این زمان شما گزینه‌های کمتری پیش رو دارید و به ناچار باید بلیط را خریداری کنید که شاید گران‌قیمت‌تر از بقیه باشد. در نتیجه برای خرید ارزانترین پروازها از نکات زیر استفاده بفرمایید.

معرفی بهترین زمان خرید ارزان ترین پروازها

خرید ارزانترین پروازها به میزان تقاضا در مدت زمان‌های متفاوت بستگی دارد

قیمت بلیط هواپیما در تعطیلات که تعداد بیشتری از مردم قصد سفر دارند و زمان‌های پرتردد به شمار می‌آیند، افزایش می‌یابد.  ارزانتزین پروازها در خلوت‌ترین زمان‌ها وجود دارد؛ به عنوان مثال در اواسط هفته قیمت بلیط‌ها کمتر از سایر ایام است.همچنین در ساعات ابتدایی صبح مانند ۱۲ شب به بعد که نرخ پرواز‌ها کاهش می‌یابد قیمن بلیط هواپیما نیز ارزان‌تر می‌شود.

زمان خرید بلیط مهم است!

همانطور که در ابتدا اشاره شد زمان خرید بلیط بسیار مهم است. بهتر است بلیط خود را حداقل دو هفته زودتر خریداری کنید؛ اما می‌دانیم که در بعضی شرایط توجه به این موضوع امکان‌پذیر نیست. اما پیشنهاد ما به شما این است که در حد امکان این نکته را رعایت بفرمایید تا بتوانید ارزانتزین پروازها را خریداری کنید. برای سفرهای برون مرزی خود که از قبل برنامه‌ریزی می‌کنید می‌توانید بلیط خود را ۱ یا حتی ۲ ماه زودتر رزرو بفرمایید تا در هزینه‌ی بلیط صرفه‌جویی کرده باشید.

ارزان ترین پروازها را بخریم

(One_way) بلیط های یک‌طرفه

بعضی از مواقع آژانس‌های هواپیمایی یا چارتر کننده‌ها برای بلیط‌های یک‌طرفه نرخ ارزان‌تری در نظر می‌گیرند. بهتر است که به این نکته نیز دقت بفرمایید به‌عنوان مثال ممکن است بلیط هواپیما شیراز ۲۰۰ هزار تومان باشد اما اگر شما بلیط رفت و برگشت را بگیرید قیمت آن به ۶۰۰هزار تومان و یا بیشتر می رسد.

پرواز های غیر‌مستقیم گزینه‌ای مناسب!

پروازهای غیرمستقیم کمتر شناخته شده هستند و طرفداران کمتری دارند به همین دلیل گاهی ارزان‌ قیمت‌تر بوده و گزینه‌ی مناسبی برای ارزانترین پروازها و سفر محسوب می‌شوند.

برای خرید ارزانترین پروازها کافیست از شرکت هواپیمایی معروف بلیط نخرید!

اگر به‌دنبال ارزانترین پروازها هستید فکر خرید از شرکت هواپیمایی معروف و لوکس را از ذهن‌تان بیرون کنید. ایرلاین‌های معروف بلیط‌های خود را قیمت بالاتر و گران‌تر می‌فروشند و فقط به این دلیل معروف هستند.

خرید ارزانترین پروازها با بلیط های لحظه آخری!!

درست است که گفتیم خرید بلیط زودتر از موعد و با فاصله زمانی ارزانتر است؛ اما این هم باید در نظر داشت که بلیط‌های لحظه آخری که بستگی به شانس شما هم داره گزینه خوبی است؛ زیرا بلیط‌های لحظه آخری که چارتری هستند و غالباً به دلیل پر نشدن صندلی‌های هواپیما به مسافر پیشنهاد می‌شوند، از قیمت بسیار پایینی برخوردارند. دوستان عزیز لطفاً به این نکته هم توجه کنید که بلیط لحظه آخری و یا بلیط چارتر اگر از جای معتبری خریداری نشود ممکن است خیلی دردسر ساز شود و حسابی سفر را به کام شما تلخ کند. حیف است که اوقات خو‌ش‌تان خراب شود پس لطفاً بیشتر در خرید این نوع از بلیط‌ها دقت فرمایید.

ماکت هواپیما

تخفیف‌های ناگهانی آژانس‌های هواپیمایی !

برای خرید ارزانترین پروازها به شما پیشنهاد میکنیم که حتما آژانس‌های هواپیمایی و وب‌سایت‌ سه کلیک را دنبال بفرمایید؛ در برخی از مواقع تخفیفات ویژه‌ای در اختیار شما می‌گذارند که با عضویت در کانال‌ها و یا خبرنامه‌های آن‌ها می‌توانید از این تخفیفات مطلع شوید و از آن‌ها بهره ببرید.

به‌طور کلی برای خرید ارزانترین پروازها ابتدا باید قیمت بلیط هواپیما به مقصد مورد نظر خود را از ایرلاین‌های مختلف بررسی کنید. به طور پیوسته چند روز قیمت‌ها‌ را چک کنید و همچنین تا حد امکان از خرید عجله‌ای و خرید بلیط با فاصله زمانی کم از پرواز خودداری بفرمایید.

جمع بندی

در این مطلب راه‌های گوناگونی را برای کاهش هزینه سفر با هواپیما عنوان کردیم. دقت به هر یک از نکات گفته شده می‌تواند به صرفه‌جویی در هزینه نهایی سفر شما اثر بسیار زیادی بگذارد. شما چه پیشنهادهای دیگری دارید؟ چگونه ارزانترین پروازها را پیدا و خریداری کنیم؟ خوشحال می‌شویم نظرات شما را بشنویم پس نظرات و پیشنهادات خود را به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران