28 اردیبهشت 1403
کره جنوبی

رستوران های گیاهی سئول؛ نه به گوشت در پایتخت کره جنوبی!

اگر عاشق غذاهای گیاهی هستید یا به‌طورکلی گیاهخوارید، در سفر خود به پایتخت کره جنوبی از صرف غذا در بهترین رستوران های گیاهی سئول لذت خواهید برد؛ سرآشپزان ماهر این رستوران‌ها روش منحصربه‌فردی را برای تهیه این غذاهای خوش‌طعم دارند. اگر دوست دارید با رستوران های گیاهی سئول بیشتر آشنا شوید، تا پایان این مقاله با سه کلیک همراه باشید.

فرصت رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

پلانت؛ از رستوران های گیاهی سئول

رستوران دنج سرآشپز میپا لی، واقع در کنار جاده اصلی ایتائوون، با ارائه غذاهای متنوعی از جمله کاسه سوبای بادام زمینی تایلندی، ساندویچ نخودچی و فلفل قرمز سه لوبیا و عدس و  نان ذرت وگان و سالاد جانبی با سس خردل آگاو حسابی شما را سر ذوق خواهد آورد. پس از صرف غذای گیاهی خود نیز می‌توانید یک دسر بی‌نظیر را هم امتحان کنید؛ پلانت گزینه‌هایی مثل کیک های کوچک مخملی قرمز، کیک های شکلاتی غلیظ، کلوچه های موزی و کوکی های نارگیلی را پیش‌روی شما می‌گذارد. سرآشپز محبوب این رستوران گیاهی اعتقاد دارد که گیاهخواری تنها یک سبک غذایی نیست، بلکه «تلاش برای داشتن یک زندگی دلسوزانه‌تر» است. 

پی‌پی‌یوآرآی

اگر یک وگان طرفدار پیتزا هستید، پیتزای گیاهی این رستوران خوب کره‌ای را در سئول امتحان کنید. خمیر این نوع پیتزا از گندم کامل یا برنج قهوه‌ای تهیه می‌شود و سس آن ترکیبی از چند سبزیجات فصلی سرخ‌شده، سیب‌زمینی و پنیر سویای طبیعی است. این غذا علاوه‌بر لذیذ بودن، بسیار مقوی است؛ بدون گلوتن، قند و چربی. پس از صرف غذا نیز از منوی کافه، دسرهایی نظیر کیک برنج قهوه‌ای کره‌ای یا کیک ارل گری تهیه شده با دانه‌های قهوه بدون کافئین، جو، کاسنی و چاودار را سفارش دهید. مالکان اصلی این رستوران گیاهی در سئول، زوجی به نام‌های لی یون سئو و کانگ دای وونگ، نه تنها گیاهخوار هستند، بلکه در مورد تغذیه سالم که بخشی از رژیم غذایی ماکروبیوتیک است نیز اطلاعات دارند.

کوک اند بوک؛ یک رستوران گیاهی در سئول

رستوران های گیاهی سئول

این رستوران در هاپجونگ سئول، در ابتدا یک کلاس آشپزی بود اما بعدها به یک کافه گیاهخواری تبدیل شد. وقتی به این رستوران بروید، با تابلویی با این نوشته مواجه خواهید شد: «بدون کره، بدون تخم‌مرغ، بدون شیر». جالب است بدانید که چهارشنبه‌ها کلاس آشپزی نیز در این محل برگزار می‌شود. به کوک اند بوک بروید و همبرگر گیاهی با سس دمی گلیس و دسرهایی مانند کیک هویج وگان و براونی وگان که در ظروف چینی قدیمی سرو می‌شود را از دست ندهید. 

رزرو هتل 5ستاره با سه کلیک خوبه

نان آبی

این نانوایی در محله سینچون، چیزی کم از سایر نانوایی‌ها ندارد؛ پر از نان باگت، کیک و سایر شیرینی‌های خامه‌ای. اما مدیر آن، شین سونگ‌چئول، توضیح می دهد که در هیچ یک از محصولات آن‌ها شیر یا تخم‌مرغ وجود ندارد و حتی به‌جای استفاده از کره برای نان سیر، از روغن برنج مخصوص خود نانوایی استفاده می‌شود و برای تهیه خامه نیز از کرم وگان استفاده می‌شود. در سفر خود به سئول، به این رستوران کره‌ای خاص گیاهی هم سر بزنید و باگت محبوب سیب‌زمینی آن را امتحان کنید و لذت ببرید. این کافه‌نانوایی که در نزدیکی دانشگاه قرار دارد، بین کودکان و بزرگسالان به یک اندازه محبوب است، زیرا محصولات آن علاوه‌بر سالم بودن، بسیار سیرکننده نیز هست. 

رستوران فلافل باقلاجک؛ یک رستوران گیاهی در سئول

به این رستوران گیاهی در سئول بروید و از خود با فلافل های ملایم محبوب، هوموس، سوپ و سالاد ویژه آن پذیرایی کنید. باتوجه به این‌که محصولات و غذاهای این رستوران روزانه از مواد غذایی تازه تهیه می‌شود، زمان آماده‌سازی آن کمی طولانی است، اما مسلما ارزش قدری انتظار را دارد.

کلام آخر سه کلیک درمورد رستوران های گیاهی سئول

در این مقاله پنج تا از رستوران های گیاهی سئول را برای‌تان نام بردیم و مختصات آن‌ها را نیز شرح دادیم. اگر گیاهخوار هستید یا غذاهای گیاهی را به غذاهای گوشتی ترجیح می‌دهید، نیازی نیست نگران باشید؛ در سفرتان به سئول نیز می‌توانید بهترین نوع آن را بخورید و لذت ببرید.

نظر شما چیست؟ دوست دارید غذاهای کدام رستوران گیاهی در سئول را امتحان کنید؟ برای‌مان بنویسید. 

رزرو تور ارزان فقط با سه کلیک خوبه

نظرات کاربران