31 مرداد 1400
راهنمای سفر

انواع هواپیماهای مسافربری در جهان

انوع هواپیمای مسافربری باعث انجام سفرهای مختلف با کیفیت و سرعت بالا شده و هر کدام دارای ویژگی‌های خاصی هستند. به احتمال زیاد شما هم تاکنون از خودتان بپرسیده­اید که کدام هواپیماهای مسافربری بهترین هستند و چگونه می­توانیم هواپیماهای خوب را برای مسافرت تشخیص دهیم؟ یا انوع هواپیمای مسافربری کدام ها هستند؟این قبیل سءوالات قبل از تهیه بلیط هواپیما برای همه ی ما پیش می آید . با ما همراه باشید تا برایتان راجب این موضوع توضیح دهیم

انواع هواپیماهای مسافربری

 با توجه به این که امروز هواپیماهای زیادی برای مسافربری در جهان استفاده می­شود. به همین دلیل اکثر افراد این سوال را از خود می­پرسند که کدام گزینه بهترین و مطمئن­ترین و همچنین ایمن­ترین است؟ چگونه می‌توانیم از انوع هواپیمای مسافربری اطلاع داشته باشیم؟

 هدف کلی ما در این محتوا بررسی انوع هواپیمای مسافربری و روش تشخیص بهترین آن‌ها است برای کسب اطلاعات کامل در رابطه با انوع هواپیمای مسافربری تا انتها مطلب با ما همراه باشید.

چند نوع هواپیمای مسافربری در جهان داریم؟

در حالت کلی چهار دسته اصلی هواپیمای مسافربری در جهان استفاده می­گردد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایرباس
  • بوئینگ
  • هواپیمای فوکر
  • مک دانل داگلاس
ایرباس نوعی هواپیماهای مسافربری

که هر کدام از موارد بیان شده دارای ویژگی­ها و مدل‌های مختلفی هستند که در ادامه مطلب بررسی خواهیم کرد.

چند نوع هواپیما ایرباس داریم؟

ایرباس یکی از انوع هواپیمای مسافر بری است که در اکثر ایرلاین­ها استفاده می­گردد و دارای انواع مختلفی است. در لیست زیر چند نمونه از انواع آن همراه با ویژگی‌های شاخص بیان شده است.

بررسی ایرباس A300

بررسی ایرباس A300از هواپیماهای مسافربری

تولید این هواپیما از سال ۱۹۷۲ تا ۲۰۰۷ به طول انجامیده است که از انواع هواپیمای مسافربری فرانسه است.

 شرکت هواپیماسازی اروپایی حدود ۵۶۱ فروند از این هواپیماها را به تمام ایرلاین­های موجود در جهان تحویل داده است.

در حال حاضر ایرلاین‌های آمریکا و آلمان بیشترین درصد استفاده از این ایرباس را به خود اختصاص داده‌اند. امروزه از مدل B4 این ایرباس استفاده می­گردد.

 ویژگی­های منحصربه‌فرد این هواپیما باعث افزایش کیفیت فوق‌العاده بالای پروازهای طولانی شده است و امکاناتی از قبیل ترابری و تغییر کاربری دارد و دارای مدل‌های F4، B1 ،B2، C4 ،B4 است.

بررسی ایرباسA310

ررسی ایرباسA310 از هواپیماهای مسافربری

این مدل از ایرباس­ها در واقع مدل کوچکA300  میباشد که شباهت زیادی با مدل بوئینگ ۷۶۷ دارد.

 این هواپیما نخستین بار در کشورهای لوفت هانزا آلمان و همچنین کشور سوئیس استفاده شده است. در حال حاضر کشورهای آمریکا، کانادا، ایران و پاکستان جزء پراستفاده‌ترین از این نوع هستند.

 طول این هواپیماها حدود 46.66 متر و همچنین ارتفاع 15.8 متر است که ظرفیت کلی این ایرباس­ها حدود ۲۲۰ نفر است.

بررسی ایرباس A319

ررسی ایرباس A319 از انواع هواپیماهای مسافربری

این  نوع ایرباس­ دارای ظرفیت ۱۶۰ نفر بوده و دارای طول 33.84 متر است و در دسته A320 قرار دارد. لازم به ذکر است که برد پرواز  این مدل ایرباس ۶۲۵۰ کیلومتر محاسبه شده.

انواع هواپیماهای مسافربری بوئینگ در جهان

بوئینگ یکی از انوع هواپیمای مسافر­بری است که در لیست زیر چند نمونه از مدل­های آن همراه با ویژگی‌های بارز بیان شده است:

بررسی بوئینگ ۷۲۷

بررسی بوئینگ ۷۲۷ از هواپیماهای مسافر بری

این مدل هواپیما جز‌ء معروف‌ترین و بهترین نوع بوئینگ­ها است که  برای انجام پروازهای کوتاه  مناسب است. تولید این هواپیما از دهه ۶۰ میلادی تا  ۱۹۸۴ به طول انجامیده است. این هواپیما دارای ظرفیت ۱۸۹ نفر بوده و امکان پیمودن ۵ هزار کیلومتر را بدون هیچ گونه مشکلی ممکن می­کند.

بررسی بوئینگ ۷۳۷

ررسی بوئینگ ۷۳۷ از هواپیماهای مسافربری

این مدل از بوئینگ بهترین گزینه برای انجام مسافرت­هایی با مسافت متوسط است که امروزه به خاطر ویژگی‌های خاص و ایمنی فوق‌العاده بالا طرفداران بسیار زیادی را به دست آورده است. برای اولین بار در سال ۱۹۶۷ پرواز توسط این مدل انجام گرفته است و این هواپیما دارای دو موتور توربوفن است و طول این بوئینگ 36.5 متر بوده و ظرفیتی برابر با ۱۸۹ نفر دارد.

بررسی بوئینگNG 737 یک نوع از هواپیماهای مسافربری

بررسی بوئینگNG 737 یک نوع از هواپیماهای مسافربری

این مدل از بوئینگ­ها جزء نسل جدید بوئینگ ۷۳۷ بوده و دارای مدل‌های ۶۰۰ ،۷۰۰ ۸۰۰ و ۹۰۰ است. ظرفیت این هواپیما برابر با ۱۱۰ تا ۱۲۰ نفر بوده و طولی برابر با ۴۲ متر و همچنین سرعتی برابر با 834 کیلومتر بر ساعت دارد، در واقع جزء بهترین و جدیدترین نوع هواپیماهای مسافربری در جهان است.

انواع هواپیماهای مسافربری فوکردر جهان

فوکرها یکی از متداول‌ترین انوع هواپیمای مسافربری هستند که دارای مدل­های مختلف با ویژگی­های متفاوت است که از بهترین آن می‌توان به فوکر 100 اشاره کرد.

انواع هواپیماهای مسافربری فوکردر جهان

 فوکر 100 دارای ظرفیت ۱۲۰ نفر بوده و طولی برابر با 35.53 متر داشته و همچنین سرعت این هواپیمای مسافربری حدود 845 کیلومتر در ساعت است که به خاطر قیمت بسیار مناسب بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هواپیماهای مسافربری مک دانل داگلاس چند نوع دارند؟

مک دانل داگلاس یکی از انوع هواپیمای مسافربری است که دارای مدل­های مختلفی است و از رایج­ترین آن‌ها می­توان به ام دی ۸۰ اشاره کرد و بهترین گزینه برای انجام مسافرت­های کوتاه است.

هواپیماهای مسافربری مک دانل داگلاس

 این هواپیما نخستین بار در سوئیس استفاده شد و در تولید این هواپیما از دو موتور فوق‌العاده پر قدرت استفاده شده است. ظرفیت این هواپیما برابر ۱۷۰ نفر بوده و همچنین سرعت این هواپیمای مسافربری حدود ۹۲۵ کیلومتر در ساعت است.

 از مدل دیگر هواپیماهای مسافربری مک دانل داگلاس می‌توان به ام دی ۸۲ اشاره کرد که ظرفیتی برابر با ۱۷۲ نفر داشته و  طول این هواپیما برابر با 45.1 متر بوده و سرعتی برابر با ۸۰ کیلومتر در ساعت دارد.

 در حال حاضر این هواپیما جزء بهترین و مناسب­ترین هواپیمای مسافربری مورد استفاده در دنیا است. به خاطر ویژگی­های خاص و امنیت فوق‌العاده بالا بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است.

سخن پایانی

بر حسب بررسی‌های انجام شده هر کدام از موارد بیان شده دارای ویژگی­های خاص بوده و بر حسب قابلیت‌هایی که دارند برای انجام مسافرت­های مختلف مناسب هستند. مسافران در صورت اطلاع از موارد گفته شده می‌توانند هنگام مسافرت بهترین گزینه را برای مسافرت انتخاب نمایند. اگر شما هم جزء افرادی هستید که مسافرت­های کاری زیادی را به صورت هوایی انجام می­دهید در نتیجه باید اطلاع کاملی از ویژگی‌های مختلف انوع هواپیمای مسافربری داشته باشید.

هواپیماهای مسافربری

 که خوشبختانه دسترسی به این هواپیماها به راحتی امکان پذیر بوده و تمام کشورها سعی خود را می­کنند تا از بهترین و باکیفیت‌ترین گزینه­ها برای انجام مسافرت­ها استفاده نمایند. خوشبختانه کشور ایران نیز جزء این موارد بوده و از بهترین و خاص­ترین انواع هواپیمای مسافر بری برای انتقال مسافران به بخش‌های مختلف استفاده می­نماید.

نظرات کاربران