مالدیو در مهر ماه

سفر به مالدیو در مهر ماه؛ چه بپوشیم و کجا برویم؟

اکتبر آخرین ماه باران‌های موسمی است و سفر به مالدیو در این ماه می‌تواند تجربه‌ای متفاوت و جالب باشد؛ به‌خصوص اگر با بودجه مناسبی قصد گشت‌وگذار در این کشور جذاب را دارید و شلوغی اقامت‌گاه‌ها هم برای‌تان چندان مهم نیست. مالدیو در اکتبر سرشار از زیبایی‌ها و امکانات خاص است و برای بازدید از جزایر تماشایی، ماهی‌گیری، غواصی و دیدن جانداران دریایی و کوسه‌ها فرصت مناسبی محسوب می‌شود. 

رزرو تور اروپا

اگر می‌خواهید سفر به مالدیو را برای ماه اکتبر برنامه‌ریزی کنید،  تا پایان این مقاله با ما همراه باشید؛ در این مقاله به هرآن‌چه که نیاز دارید برای سفر به مالدیو در مهر ماه بدانید، پرداخته‌ایم. 

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

آب‌وهوای مالدیو در اکتبر

مالدیو در مهر ماه

مالدیو در ماه اکتبر با وزش باد و هم‌چنین بارندگی ملایمی همراه است که هوا را بسیار مطبوع و دلپذیر می‌کند. دمای هوا در این ماه به 27 تا 30 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و دمای آب دریا هم اغلب 28 درجه سانتی‌گراد است. البته آب‌وهوا می‌تواند غیرقابل پیش‌بینی هم باشد، بنابراین بهتر است هوای مالدیو را نزدیک به تاریخ سفر خود بررسی کنید. 

لباس‌های مناسب سفر به مالدیو در مهر ماه

مالدیو در اواخر اکتبر دارای یک آب و هوای گرمسیری با روزهای گرم و عصرهای مطبوع است؛ بنابراین بهتر است علاوه‌بر مایو، لباس‌های مناسب شنا و لباس‌های رسمی، لباس‌های سبک و خنک‌تان را بردارید. خوب است بدانید دمای مالدیو در اکتبر، شب‌ها کاهش چندانی ندارد. در ضمن مالدیو کشوری مسلمان است؛ پس باید حتما به پوشش خود دقت کافی را داشته باشید و تا جای ممکن برای تردد در اماکن عمومی از لباس‌های پوشیده، دامن‌های بلند و یا شلوار استفاده کنید. برای محافظت از پوست خود در مقابل نور خورشید، کلاه و عینک آفتابی‌تان را بردارید و کرم ضدآفتاب‌تان را هم فراموش نکنید. 

پاسپورت دومینیکا

جمعیت گردشگران مالدیو در مهر ماه

مالدیو در مهر ماه؛ جمعیت گردشگران

جمعیت گردشگران مالدیو در ماه اکتبر نسبت به بازه زمانی نوامبر تا آوریل کم‌تر است بنابراین می‌توانید سفری پرآرامش‌ را تجربه کنید. همچنین در اکتبر می‌توانید به استراحت‌گاه‌های فوق‌العاده سونوا فوشی و سون سیام ایروولی بروید و از خدمات بی‌نظیر آن‌ها استفاده کنید. 

میانگین هزینه سفر به مالدیو در اکتبر 

هزینه سفر به مالدیو بسته به عواملی مختلف از جمله مدت اقامت، تفریحات، خدمات و هتلی که انتخاب می‌کنید، بسیار متفاوت است. البته در اکتبر به‌طور کلی قیمت‌ها به دلیل خلوتی بودن مقرون‌به‌صرفه‌تر از سایر بازه‌های زمانی است. 

ورزش‌های آبی مالدیو در ماه مهر

چه در ورزش‌های آبی متبحر باشید و چه تازه‌کار، در مالدیو فعالیتی آبی برای خوش‌گذرانی خواهید یافت. به عنوان مثال، موج سواری یک سرگرمی محبوب مالدیویی است؛ به ویژه این‌که از ماه می تا اکتبر، شرایط برای این ورزش در جزیره مرجانی شمالی و مرکزی بسیار مناسب است و طوفان‌های استوایی در این ماه کم‌تر می‌شود. 

غواصی هم یکی دیگر از محبوب‌ترین ورزش‌های آبی مالدیو است و با این تجربه، می‌توانید نگاهی به حیات دریایی و آب‌های شفاف تالاب داشته باشید. گفتنی است برای غواصی در اکتبر دید آب نیز بین 20 تا 40 متر می‌رسد. 

تماشای غروب زیبای جزیره

مالدیو در مهر ماه؛ تماشای غروب زیبای جزیره

تعطیلات در مالدیو بدون تماشای غروب‌های طلایی و تماشایی آن کامل نمی‌شود. خوب است بدانید بیشتر سفرهای دریایی برای تماشای غروب آفتاب را می‌توانید از طریق استراحتگاه خود رزرو کنید. این سفرها معمولا بین ساعت 6 تا 6:30 عصر در اطراف تالاب شروع می‌شود. 

بازدید از جزایر محلی مالدیو در اکتبر

پیشنهاد می‌کنیم یک تور برای بازدید از جزایر و جوامع محلی ساکن در آن‌ها، رزرو کنید تا با فرهنگ بومیان مالدیو آشنا شوید. مردم مالدیو بسیار خون‌گرم و خوش‌برخورد هستند و سطح خدمات نیز در رستوران‌ها و مهمان‌خانه‌های محلی، بسیار عالی و باکیفیت است. یکی از این جزایر، جزیره تادو است که یکی از بزرگ‌ترین جزایر مالدیو محسوب می‌شود و مختص کشاورزی است و بهترین هندوانه‌های مالدیو را دارد. جزیره وی تینادو نیز یکی از تمیزترین سواحل مالدیو را دارد و برای غواصی و آفتاب گرفتن بسیار مناسب است. جزیره کی گلهی که تنها نیم ساعت با فرودگاه بین‌المللی ولانا فاصله دارد، برای خرید سوغاتی از بازارچه‌های محلی و سنتی معروف است. دو جزیره مافوشی و آری آتول نیز به‌خاطر حیات دریایی و فرصت‌های غواصی و تماشای کوسه‌ها در اکتبر مالدیو، معروف و محبوب است. خوب است بدانید جزیره مرجانی (با آ) به عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره یونسکو شناخته می‌شود و در محل خلیج هانی فارو قرار دارد. 

ماهی‌گیری در مالدیو

ماهی‌گیری را در سفر خود به مالدیو در اکتبر، در اولویت لیست تفریحات‌تان بنویسید، زیرا مجموعه‌ای از نمایشگاه‌های ماهی‌گیری برای این تجربه در مالدیو وجود دارد که می‌توانید از طریق محل اقامت خود برای بازدید از آن بلیط بگیرید، همراه  راهنمای محلی به اقیانوس هند بروید و ماهی‌های استوایی و ماهی مخصوص تن را صید کنید. 

سفر به ماله؛ پایتخت دیدنی مالدیو در مهر ماه

مالدیو در مهر ماه؛ سفر به ماله

ماله با جمعیتی بیش از 227000 نفر، یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهاست. توصیه می‌کنیم برای بازدید از ماله، دو تا سه روز را برنامه‌ریزی کنید؛  بازار ماهی ماله را بگردید، در بازارچه‌ها جست‌وجو کنید و سوغاتی بخرید، از مسجد جمعه قدیم که قدمت آن به سال 1656 برمی گردد بازدید کنید و با رفتن به موزه ملی مالدیو و آشنایی با تاریخچه آن، از پایتخت‌گردی در مالدیو لذت ببرید.  

غذاهای لذیذ مالدیو

طعم غذاهای مالدیو ترکیبی از طعم غذاهای محبوب کشورهای سریلانکا و هند است؛ بنابراین هرگز نباید آن را از دست بدهید. معروف‌ترین غذای مالدیو ماهی تازه است. جالب است بدانید که نارگیل یکی از مواد اصلی مورد استفاده در بسیاری از دستور العمل‌های غذاهای سنتی مالدیو است.

عموم غذاهای اصیل مالدیو طعمی ملایم و شیرین با بافتی لطیف دارد. به بهترین رستوران‌ها بروید و سوپ ماهی، تن دودی رنده شده، سالاد گل موز، کیک نارگیل کاساوا، پودینگ ساگو و انواع کوفته‌های مالدیو را امتحان کنید. 

سخن پایانی سه کلیک درباره سفر به مالدیو در مهر ماه

در این مقاله به ویژگی‌ها و تفریحات سفر به مالدیو در مهر ماه پرداختیم و امیدواریم برای‌تان مفید بوده باشد. به‌طور کلی سفر به مالدیو در اکتبر انتخاب خوبی است؛ به شرط این‌که در زمان سفر از شرایط آب‌وهوایی آگاه باشید، لباس‌های مناسب و خنک‌تان را بردارید و از امکانات و تفریحات مالدیو در اکتبر اطلاع کافی پیدا کنید تا بتوانید سفری خاطره‌انگیز را برای خود برنامه‌ریزی کنید. 

نظر شما چیست؟ آیا دوست دارید در ماه اکتبر به مالدیو سفر کنید؟ 

نظرات کاربران