سفر به روسیه در تابستان

سفر به روسیه در تابستان؛ با شنا و سایر تفریحات مهیج تابستانی، سفری کامل داشته باشید

گردشگری کشورهای مختلف در فصل‌های خاصی از سال، رونق بیشتری دارد. روسیه هم با تابستان‌هایی که محیط شهرها را شادتر و پرجنب‌وجوش‌تر می‌کند، می‌تواند میزبان خوبی برای شما باشد و تعطیلاتی به‌یادماندنی را برای‌تان رقم بزند. در طی سفر به روسیه در تابستان، با تفریحاتی لذت‌بخش و خاص، لحظاتی خوش خواهید داشت. در این مقاله به‌طور کامل به سفر به کشور روسیه در تابستان پرداخته‌ایم تا بهتر بتوانید برای سفر خود تصمیم بگیرید و برنامه‌ریزی کنید. 

تور اروپا

فرصت خرید اینترنتی بلیط هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

تابستان دوست‌داشتنی در روسیه

تابستان در روسیه از بازه زمانی 1 ژوئن آغاز شده و تا 31 آگوست ادامه دارد. بسیاری از مراکز آموزشی در این فصل تعطیل است و اکثر روس‌ها به خاطر تعطیلی‌ها و هوای گرم‌تر، این فصل را دوست دارند؛ آن‌ها معمولا در تابستان از نور خورشید برای آفتاب گرفتن و تفریح در پارک‌ها استفاده می‌کنند. 

مزایای سفر به روسیه در تابستان

سفر به روسیه در تابستان

برای سفر به کشور روسیه در تابستان به‌ویژه دو ماه جولای و آگوست دلایل متعددی وجود دارد؛ قسمت‌های شمالی روسیه در تابستان با روزهای بلند و آب‌وهوای خوبی که دارد، زمینه مناسبی را برای تفریح، بازدید از موزه‌ها و یا شرکت در رویدادهای مختلف فراهم می‌کند. در کشور روسیه، تابستان‌ها خورشید به‌طور کامل غروب نمی‌کند و تماشای نور آن در نیمه‌های شب، تجربه‌ای جالب است که در هر جای دیگری به‌آسانی به دست نمی‌آید. ضمنا در روسیه فستیوال‌هایی جالب مانند جشنواره شب‌های سفید در شهر سن پترزبورگ، عید پاک ارتدوکس و ماسک طلایی در مسکو در فصل تابستان برگزار می‌شود که بازدید از آن‌ها بسیار سرگرم‌کننده خواهد بود. 

رزرو آنلاین هتل با سه کلیک خوبه

آب‌وهوای روسیه در تابستان

میانگین دمای هوای تابستان در تمام نقاط کشور روسیه حدود 30 ​​درجه سانتی‌گراد است. این افزایش دما برای برخی از گردشگران مطلوب نیست و بنابراین در تابستان به روسیه سفر نمی‌کنند، اما برای گردشگرانی که با دمای 30 درجه مشکلی ندارند، تابستان فرصت خوبی برای سفر است. 

نکات سفر به روسیه در تابستان

وقتی می‌خواهید برای سفر به کشور روسیه در تابستان چمدان‌تان را آماده کنید، لباس‌های خنک و سبک را بردارید، اما خوب است برای صبح‌ها و اواخر عصر چند لباس گرم هم همراه خود ببرید، زیرا در این اوقات از روز، دمای هوا ممکن است نوساناتی داشته باشد و کمی خنک‌تر شود. هم‌چنین خانم‌ها اگر قصد دارند از کلیسای ارتدوکس بازدید کنند، لازم است روسری هم بردارند و آقایان نیز باید برای بازدید از این اماکن مذهبی آیین مسیحیت، شلوار بلند بپوشند. پس با در نظر گرفتن این نکات چمدان خود را ببندید. چتر خود را هم برای روزهایی که ممکن است هوا بارانی شود، بردارید.  

نکته آخر که باید بدانید این است که تئاتر مارینسکی در سن پترزبورگ و تئاتر بولشوی در مسکو، در ماه آگوست بسته است. 

بهترین زمان سفر به روسیه پیشنهاد 3 کلیک
بهترین زمان سفر به روسیه | آب‌وهوا، رویدادها و جدول زمانی

اماکن تفریحی و توریستی روسیه در تابستان

سفر به روسیه در تابستان

اگر دوست دارید در هوای گرم 30 درجه تنی به آب بزنید و در یک دریای کم‌عمق شنا کنید، تاگانروگ را به شما پیشنهاد می‌کنیم. ضمنا می‌توانید از یک سفر جاده‌ای جذاب در آلتای و تماشای چشم‌اندازی از مناظر دره‌های اطراف لذت ببرید. دریاچه بایکال که عمیق‌ترین دریاچه است هم در روسیه منتظر شماست تا با قایق‌سواری و امکان تفریحاتی دیگر مثل ماهی‌گیری، به‌خوبی از شما میزبانی کند. هم‌چنین در سفر به کشور روسیه در تابستان، کامچاتکا را از قلم نیندازید؛ در این منطقه هم می‌توانید ماهی‌گیری کنید و به تماشای کوه آتشفشان بنشینید. 

سخن آخر سه کلیک درباره سفر به روسیه در تابستان

با توجه به این‌که روسیه سرزمینی شگفت‌انگیز و خاطره‌ساز است، در هر فصلی می‌تواند برای گردشگری‌تان کشوری ایده‌آل باشد. سفر به روسیه در تابستان نیز لطف خاص خود را دارد و اگر برای سفرتان به روسیه در این فصل برنامه‌ریزی می‌کنید، با برداشتن تجهیزات لازم، بدون شک به شما خوش خواهد گذشت؛ با شرکت در جشنواره‌های شاد، بازدید از کلیساها و موزه‌ها، ماهی‌گیری، ورزش‌های تابستانی و تفریحاتی مانند شنا، هرگز از انتخاب خود برای سفر به روسیه در این فصل پشیمان نخواهید شد.

نظر شما چیست؟ دوست دارید در تابستان به روسیه سفر کنید؟ 

رزرو تور ارزان روسیه فقط با سه کلیک خوبه

سوالات متداول در مورد سفر به کشور روسیه در تابستان

کدام ماه‌ها در روسیه، جزو فصل تابستان است؟

تابستان روسیه از اول ژوئن آغاز می‌شود و تا پایان آگوست ادامه دارد.

تابستان در روسیه چگونه است؟

تغییر فصل در این کشور بسیار چشم‌گیر است؛ در ولادی وستوک که همان خاور دور روسیه است، پایین‌ترین دمای ثبت‌شده در ماه ژانویه بوده است که دما به حدود منفی سی و یک درجه رسید. بالاترین دمای ثبت‌شده هم در ماه ژوئیه، با دمای حدود سی و سه درجه سانتی‌گراد بوده است. رطوبت بالا نیز روی گرم‌تر شدن هوا در تابستان تاثیر می‌گذارد. 

بهترین ماه برای سفر به روسیه کدام است؟

برای بازدید از سن پترزبورگ روسیه، بهترین زمان برای گردشگران از نظر شرایط آب‌وهوایی، ماه ژوئن است؛ در این ماه دمای هوا طی ساعاتی طولانی، برای پیاده‌روی و تفریح مناسب است. 

به‌طور کلی آب‌وهوای کشور روسیه چگونه است؟

میانگین دمای هوا در فصل زمستان نزدیک 10- درجه است. سن پترزبورگ معمولا دمایی در حدود 20 تا 25 درجه را تجربه می‌کند و در مسکو دما به 37 درجه هم می‌رسد. 

در تابستان در روسیه چه بپوشیم؟

خانم‌ها بدون روسری و آقایان با شلوار کوتاه اجازه ورود به کلیسا را ندارند؛ پس علاوه‌بر لباس‌های خنک و مناسب برای دمای 30 درجه، روسری، دامن، جوراب مناسب و کت و شلوار بلندتان را هم بردارید. 

نظرات کاربران