پاریس

سفر به پاریس در زمستان؛ از رویدادهای زمستانی محبوب تا کارهایی که باید انجام دهید

پاریس

موسیقی ملایم در کافه‌ای پخش می‌شود و پیشخدمت یک فنجان شکلات داغ و ماکارون برای شما می‌آورد، این نمایی از یک عصر کلاسیک زمستانی در پاریس است! از نوامبر تا فوریه، پاریس مسحورکننده و در عین حال جذاب است. دمای هوا به 4 درجه سانتیگراد و یا حتی کمتر کاهش می یابد. که بهترین زمان برای پوشیدن ژاکت های پشمی همراه با شال گردن های رنگی است، در حالی که در خیابان های روشن با تزئینات کریسمس و سال نو قدم می زنید. کاوش در موزه‌ها، کافه‌ها و مغازه‌های قدیمی عجیب و غریب پوشیده از لباس‌های گرم زمستانی و قدم زدن در امتداد خیابان‌های پوشیده از برف، تصویری عالی برای تعطیلات آخر سال در پاریس است. برج پر زرق و برق ایفل که هر شب با 20000 لامپ روشن می شود، تنها دلیل بازدید از “La Ville-Lumière” یا شهر نور نیست. ما برای شما دلایل جالب دیگری خواهیم آورد تا برای سفر به پاریس در زمستان وسوسه شوید.

Tour europe

میانگین دما در زمستان در پاریس

اگر علاقمند به هوای سرد زمستان و برف هستید، پس پاریس مکان مناسبی برای بازدید از این فصل تعطیلات است. ماه های زمستان، نوامبر تا فوریه، در پاریس سرد است و میانگین دما در ژانویه 5 درجه سانتی گراد و در فوریه 3 درجه سانتی گراد است. سفر به پاریس در زمستان مزایایی مانند حجم کمتر گردشگران، اسکیت روی یخ و خرید در کریسمس را دارد.

همین حالا قیمت بلیط هواپیما تهران پاریس را چک کنید!

4 دلیل برای بازدید از پاریس در زمستان

1.  خرده فروشی فرانسوی

پاریس

چه کسی دوست ندارد در تعطیلات خرید کند؟ اگر بین 8 ژانویه تا 11 فوریه، بلیط هواپیما پاریس را رزرو کردید، برای یک خرید فوق العاده با قیمت های 75 درصد کاهش یافته آماده شوید!

2.  اسکیت روی یخ

اسکیت روی یخ در Patinoire Pailleron، مجموعه ورزشی بازسازی شده آرت دکو، تجربه پیست اسکیت روی یخ 800 متری را با تنها 3.50 یورو برای هر نفر ارائه می دهد. بسیاری از این پیست‌های اسکیت روی یخ در سرتاسر پاریس وجود دارد که در سفر به پاریس در زمستان می توانید از آنها بازدید کنید.

رزرو تور اروپا

3. صرفه جویی در هزینه بلیط هواپیما

با سفر به پاریس در زمستان می توانید پروازهای ارزان قیمتی را از اکثر ایرلاین ها تهیه کنید. به صورت کلی تور پاریس در ماه فوریه تا مارس با قیمت های ویژه و بسیار ارزان تر است.

4.  از جمعیت فرار کنید و به جاذبه‌ها سر بزنید

از آنجایی که دمای سرد بسیاری از گردشگران را از سفر منصرف می کند، برای کسانی که سرما را دوست دارند، سفر به پاریس در زمستان یک مزیت است. موزه ها و دیگر جاذبه ها کمتر شلوغ هستند و حمل و نقل محلی در ماه های زمستان راحت تر است.

کارهایی که در زمستان باید در پاریس انجام دهید:

1.  یکی از موزه های متعدد پاریس را بازدید کنید

پاریس بیش از صد موزه را در خود جای داده است، از موزه معروف لوور گرفته تا موزه اورسی و رودن. می توانید از بزرگترین موزه جهان، لوور یا بنیاد لویی ویتون( آرزویی برای شیک پوشان)، یک مورد را برای بازدید در سفر به پاریس در زمستان انتخاب کنید.

2.  بازدید از برج ایفل

پاریس

برج ایفل که به عنوان نماد شهر پاریس شناخته می شود. یکی از شاهکارهای معماری نسبتا جدید و با قدمتی 130 ساله است. دیدن منظره تماشایی پاریس پوشیده شده از برف، بر فراز سکوهای شیشه ای ایفل، فراموش نشدنی است.

پاسپورت دومینیکا

3.  در شانزه لیزه قدم بزنید و از طاق پیروزی دیدن کنید.

هنگام حضور در پاریس باید از خیابان معروف شانزلیزه بازدید کرد. طول آن نزدیک به 2 کیلومتر است و از میدان کنکورد تا طاق پیروزی بزرگ امتداد دارد. این خیابان با داشتن فروشگاه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های عالی، هر خریداری را به وجد می‌آورد. در سفر به پاریس در زمستان و گشت و گذار در شانزلیزه، می‌توانید شب را در Arc de Triomphe، بنای تاریخی معروف در انتهای غربی شانزه لیزه، به پایان برسانید.

4.  تماشای نمایش در اپرای نشنال د پاریس

اپرای پاریس که به عنوان یک مؤسسه آموزش رقص تأسیس شد، به یک سالن رقص باله و در نهایت به یک سالن اپرا تبدیل شد. در سفرتان به پاریس حتما با نمایشی از تاریخ غنی اپرای ملی پاریس غرق در لذت شوید.

5. از زیبایی کلیسای سنت چاپل لذت ببرید

پاریس

این کلیسای جامع قرن سیزدهمی یکی از پربازدیدترین مکان های پاریس است! این بنای تاریخی، یکی از کلیساهایی است که ساختمان آن با سرعت زیادی ساخته شد، که از دلایل آن، برای نگهداری آثار مسیح از جمله تاج خار بوده است. جدای از تاریخ، زمانی که خورشید از میان 6500 فوت مربع شیشه های رنگارنگ، که دیوارهای این کلیسا را تزیین کرده است، به درون می تابد، سایه های قرمز و آبی و بنفش را در سراسر فضای کلیسا پهن می کند.

6.  از مرکز پمپیدو دیدن کنید

مرکز پمپیدو یک شاهکار معماری عصر جدید است که بیش از 100000 قطعه اثر از هنر مدرن را در خود جای داده است. این ساختمان از زمان افتتاح در سال 1977 ، جایگاه خود را در دنیای هنر تثبیت کرد و نام خود را در دنیای هنر به دست آورد. در سفر به پاریس در زمستان صرفاً به دلیل معماری پیشرفته و جذابیت بصری، این موزه را می بایست بازدید کنید.

7. در دخمه های پاریس به زیرزمین بروید

دخمه‌های مخوف پاریس هزارتویی از تونل‌های زیرزمینی هستند که در یک معدن سنگ آهک قدیمی ساخته شده‌اند و بقایای اسکلت بیش از شش میلیون نفر را در خود جای داده اند. موقعیت این دخمه به سمت جنوب از «دروازه جهنم» که دروازه سابق شهر بود می باشد، که به عنوان بخشی از تلاش مسئولین برای از بین بردن گورستان های سرریز شده شهر ایجاد شد. اگر علاقه مند به کاوش در «گذشته تاریک» شهر نور هستید، این دخمه را در سفر به پاریس در زمستان از دست ندهید.

8. با یک کروز رمانتیک بر روی رود سن سفر کنید

پاریس

چه از آن دسته افرادی باشید که ترجیح می‌دهند مناظر عاشقانه شهر را تماشا کنند، یا از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهند شهر را از چشم‌اندازی متفاوت تماشا کنند، بازدید از پاریس بدون سفر دریایی در رودخانه سن ناقص است. توجه کنید در سفر به پاریس در زمستان، سفر دریایی بسیار سرد است، بنابراین خودتان را خوب بپوشانید.

9. با یک کلاس آشپزی سرگرم شوید

هیچ راهی بهتر از این که یاد بگیرید چگونه برخی از غذاهای محلی فرانسوی را درست کنید، برای بردن بخشی از پاریس به خانه وجود ندارد. یاد بگیرید که چگونه یک غذای فرانسوی را با سرآشپزهای معروف و حرفه ای بپزید و از غذاهای خوشمزه لذت ببرید.

10.  گالری لافایت

گالری لافایت، یک فروشگاه بزرگ فرانسوی است که طیف وسیعی از برندها را برای هر بودجه در خود جای داده است. گالری لافایت با مساحتی بیش از 70000 متر مربع، تجسمی از جنبه های هنری و فرهنگی مد خواهد بود. این تجربه خرید بی‌نظیر راهی فوق‌العاده برای تحسین 120 سال مد و ظرافت فرانسوی در سفر به پاریس در زمستان است.

رویدادهای زمستانی محبوب در پاریس

بازارهای کریسمس در پاریس

پاریس

از اواخر نوامبر تا اوایل ژانویه، بازارهای سنتی در هر منطقه از پاریس برپا می‌شوند. با این حال جذاب ترین بازار کریسمس در مجاورت کلیسای جامع نوتردام با درخت کریسمس تزئین شده عظیم آن است. بازارهای کریسمس جذاب ترین بخش سفر یه پاریس در زمستان خواهند بود.

جشنواره شگفت انگیز

Festival du Merveilleux به شما این فرصت را می دهد که موزه هنرهای فورین، موزه خصوصی اشیاء تفریحی واقع در Pavillons de Bercy را در فستیوال بازدید کنید. از سال 2009، این موزه هر سال در دسامبر افتتاح می شود و 10 روز نمایش و شگفتی برای جشن گرفتن فصل زمستان ارائه می دهد.

سال نو چینی

سال نوی چینی در فوریه شاهد رژه آسیایی باشکوه با اژدها، فانوس های کاغذی، شیرهای رقصنده، ترقه ها و فانوس های چینی روشن است. رژه سال نو چینی پس از جشن‌های نسبتا آرام کریسمس در سفر به پاریس در زمستان، یک مراسم متفاوت و لذت بخش است. جالب است بدانید رژه سال نو چینی قدیمی ترین رژه در پاریس است!

جشنواره نورها در Jardin des Plantes

«Jardin des Plantes» به انگلیسی «Garden of the Plantes» میزبان جشنواره نورها از اواسط نوامبر تا اواسط ژانویه است. این جشنواره مملو از نمایش های زنده و کارگاه های آموزشی در مورد طبیعت و سازه های نورانی عظیم است که گیاهان و جانوران را نشان می دهد. جشنواره ای سازگار با محیط زیست برای طبیعت.

کریسمس در پاریس

پاریس

پاریس در طول کریسمس با حال و هوای عاشقانه و جادویی در درخشان ترین حالت خود قرار دارد. جشنی که در زیر نور کم، هزاران لامپ چشمک‌زن می‌درخشند. و شما می‌توانید با یک لیوان قهوه داغ فرانسوی، در طول سفر به پاریس در زمستان، بین بازارهای کریسمس بچرخید. اگر به دنبال بازدید از رنگارنگ ترین بازار و خوردن یک وعده غذایی لذیذ هستید، به Le Village de Noël در Les Halles بروید. این بزرگترین بازار کریسمس با بیش از شصت غرفه از صنایع دستی فصلی، تزئینات، و غذاهای خوشمزه فصلی است. Les Halles همچنین یکی از پرطرفدارترین کوچه‌های شهر است که رستوران‌هایی مانند Les Fables de la Fontaine و Olive & Thyme دارد.

حمل و نقل در پاریس در زمستان

پاریس یکی از امن ترین و کارآمدترین سیستم های حمل و نقل عمومی جهان را دارد. در حالی که سیستم متروی بسیار گسترده ای دارد، پس از آشنایی با آن، استفاده از مترو آسان خواهد شد. متروی پاریس از 16 خط عبور می کند که به راحتی با شماره، رنگ و نام انتهای خط قابل شناسایی است. این به شما کمک می کند بفهمید که آیا در مسیر درستی حرکت می کنید و برای تعویض خط به کمک نیاز دارید یا خیر. مترو صبح زود قبل از ساعت 6 صبح باز می شود و تا ساعت 1.30 بامداد کار می کند و در روزهای خاص مانند شب سال نو 24 ساعت باز است.

قطارها در پاریس معمولا به موقع می رسند. اتوبوس ها مجهز و جادار هستند و سرویس RER مهم ترین ایستگاه های شهر را در زمان بی سابقه ای پوشش می دهد. RER سیستم قطار شهری پاریس است که از پنج قطار سریع السیر تشکیل شده که در پاریس حرکت می کنند. برخلاف مترو، RER درست خارج از محدوده شهر توقف می کند و می تواند شما را در سفر به پاریس در زمستان بسیار سریعتر به مقصد برساند زیرا در ایستگاه های کمتری نسبت به مترو توقف می کند. حمل و نقل عمومی در پاریس برای بازدیدکنندگان معلول چندان مناسب نیست مگر اینکه از اتوبوس استفاده کنید. جدای از ترافیک عمومی، اتوبوس برای مسافران مسن یا معلول بسیار راحت تر و قابل دسترس است.

هنگام بازدید از پاریس در زمستان چه لباس هایی همراه داشته باشیم؟

چکمه

فراموش نکنید که برای سفر به پاریس در زمستان، یک جفت چکمه راحت و ضد آب در چمدان داشته باشید.

دستکش

اگرچه ممکن است برای استفاده از گوشی و عکاسی، دستکش ها برای شما ناراحتی ایجاد کنند. اما آنها شما را در طول پیاده روی طولانی در شهر گرم و راحت نگه می دارند.

سویشرت

ژاکت های بافتنی، ژاکت کش باف پشمی و تاپ های پشمی برای سفر به پاریس در زمستان ایده آل هستند. خوب است که چند تیشرت آستین بلند را نیز همراه داشته باشید.

کلاه

سرمای پاریس قطعا نیاز به کلاهی پشمی برای گرم ماندن سر و گوش ها در طول پیاده روی برای گشت و گذار در بازارهای کریسمس و اسکیت روی یخ دارد.

کرم مرطوب کننده

مرطوب کننده را در شهر نیر می توانید خریداری کنید، اما بهتر است که در سفر به پاریس در زمستان، یک مرطوب کننده همراه داشته باشید تا از خشکی پوستتان در سرما محافظت کنید.

غذاهای خوشمزه فصلی در پاریس

ماکارون ها

پاریس

این مرنگ‌های کوچک و صاف پر از گاناش که توسط شیرین‌پز عالی “پیر هرمه” اختراع شده‌اند، باید در زادگاهش ” پیر هرم بناپارت” امتحان شوند.

ریزوتو

برای چشیدن بهترین ریزوتو در شهر به Le Bistro Marbeuf بروید. این رستوران دنج و با نور ملایم همیشه مملو از مردم محلی است که غذاهای اصیل فرانسوی را میل می کنند.

باگت

نان باگت فرانسوی زمانی که با یک فنجان کاکائو داغ در عصرهای سرد زمستان میل شود، بسیار لذت بخش است. برای دریافت بهترین باگت های شهر در سفر به پاریس در زمستان، به Le Grenier à Pain بروید.

رام بابا

یک کیک غلیظ با رام و خامه وانیلی که توسط سرآشپز معروف آلن دوکاسه تهیه شده است، یرام بابا غذای خاص آلن در بسیاری از رستوران های پاریسی اوست که نباید از دست داد!

CROQUE-MONSIEUR

پاریس

این ساندویچ پنیر کبابی و ژامبون که با کمی سس بشامل تزئین شده است، یکی از گزینه های اصلی اکثر منوها است، سفارش این ساندویچ بهترین راه برای پایان دادن به یک عصر سرد در سفر به پاریس در زمستان است.

نکات مهم برای گذراندن زمستان در پاریس

برای کاوش در محله‌های شهر، لذت بردن از بهترین کافه‌ها و رستوران‌ها و لذت بردن از تجربه‌های بدون جمعیت در برترین موزه‌ها و گالری‌ها، در زمستان از پاریس دیدن کنید! در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما در برنامه ریزی بهتر سفر به پاریس در زمستان کمک می کند.

  • قبل از بازدید از موزه‌ها و گالری‌ها، ساعات کاری را بررسی کنید. اگرچه بیشتر مکان‌ها طبق معمول باز هستند، تعداد کمی از گالری‌ها و موزه‌ها ساعات کاری خود را به دلیل ازدحام کمتر و روزهای کوتاه‌تر کاهش داده‌اند. این می تواند در مورد رستوران ها و کافه ها نیز صدق کند. قبل از خروج از هتل حتماً زمان‌بندی را بررسی کنید.
  • در گوشه ای دنج در Shakespeare and Company ساعاتی را در بین کتاب ها غرق شوید. هیچ چیز مانند گم شدن در اتاق مطالعه کتابفروشی مشهور جهان با یک فنجان شکلات داغ نیست.
  • در سفر به پاریس در زمستان، بازدید از «Sur Un Arbre Perché» را از دست ندهید. این رستوران با الهام از طبیعت، چوب و گیاهان، یک بشقاب شیک ارائه می دهد و مهمانان را روی صندلی های تاب دار می نشاند. آنها حتی در پایان وعده غذایی شما ماساژ ارائه می دهند!
  • چند دور در استخرهای زیبای «آرت دکو» پاریس شنا کنید. شنا زیر سقف‌های بلند در استخرهای سرپوشیده شهر به سبک واقعی پاریسی، تجربه ای فراموش نشدنی از سفر به پاریس در زمستان خواهد بود.
  • اسکیت روی یخ یک سنت کلاسیک زمستانی در پاریس است و زمین‌های اسکیت روی یخ در سرتاسر پاریس از جمله در برج ایفل برپا می‌شود!
  • دیزنی‌لند پاریس کمترین صف‌ها را در زمستان دارد، بنابراین برای یک روز سرگرمی با چاشنی هیجان به آنجا بروید. بلیط های تخفیف دار دیزنی لند پاریس را بررسی کنید.

نظرات کاربران