London in winter
27 اردیبهشت 1402
لندن

20 کاری که می‌توانید در سفر به لندن در زمستان انجام دهید!

شهرهای بزرگ مانند لندن، همواره تعداد قابل توجهی از بازدیدکنندگان را در تمام طول سال به خود جذب می‌کنند. نمی‌توانیم بگوییم که آب‌وهوای لندن برای گشت‌وگزار در زمستان جذاب است، اما در کنار جاذبه‌های داخلی، چند جاذبه در فضای باز این شهر وجود دارد که اگر لباس مناسب بپوشید، می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. در این مقاله از سایت سه‌کلیک، به شما ایده‌هایی به عنوان شروع برنامه‌ریزی برای سفر به لندن در زمستان پیشنهاد می‌دهیم.

همین حالا بلیط هواپیما لندن را رزرو کنید !

1- در تور پیاده‌روی هری‌پاتر با راهنما شرکت کنید

سفر به لندن در زمستان

سری فیلم‌های هری پاتر بسیار محبوب هستند و حتی اگر طرفدارش نباشید، قطعا گشت‌وگزار در اطراف برخی از مکان‌هایی که توسط این فیلم معروف شده‌اند بسیار برایتان جذاب است و احتمالاً اشتهای شما را برای نشستن و تماشای آن‌ها باز می‌کند.

این تور از کلیسای جامع سات‌ارک شروع می‌شود و از چندین مکان دیدنی لندن می‌گذرد. نحوه ارتباط این مکان‌های دیدنی با فیلم هری‌پاتر را به کمک راهنمای آگاه در حین راه رفتن و پاسخ به سؤالات شرکت‌کنندگان می‌شنوید.

اگر از طرفداران این مجموعه هستید، بی‌شک از تماشای فیلم‌های هری پاتر در استودیو برادران وارنر لذت خواهید برد؛ جاذبه‌ای محبوب و معروف.

2-  از موزه مادام توسو بازدید کنید

موزه مادام توسو، موزه مشهوری است که مرکز آن در خیابان بیکر لندن واقع شده‌است و در آن تندیس‌های مومی از افراد تاریخ‌ساز و شناخته‌شده نگهداری می‌شود. 

مجسمه‌ساز فرانسوی، ماری توسو لندن را برای موزه خود انتخاب کرد؛ چراکه به دلیل جنگ‌های ناپلئونی نتوانست به فرانسه بازگردد.

برخی از نمایشگاه‌های این موزه، دائمی هستند در حالی که برخی دیگر با محبوب شدن سرگرمی‌ها، سیاستمداران، ورزش‌ها و افراد مشهور تغییر می‌کند.

3- سوار بر چشم لندن شوید

چشم لندن یا چرخ هزاره که در قسمت جنوبی رودخانه تایمز قرار دارد، در 31 دسامبر 1999 افتتاح شد که با 135 متر (450 فوت) ارتفاع، بلندترین چرخ‌وفلک جهان است.

با اینکه زمستان لندن سرد است، اما این جاذبه حتی در این فصل نیز یک جاذبه محبوب است.

بسته به اینکه چقدر هوا روشن باشد، هنگام رسیدن به اوج، نقاط بیشتری از لندن را زیر پای خود می‌بینید.

4- برج لندن و جواهرات تاج را مشاهده کنید

the tower of London

این بنای قرن یازدهمی که توسط ویلیام فاتح ساخته شد، می‌توانست داستان‌های زیادی را بیان کند.

نگهبانان آن، یئومان‌ها (خادمان خاندان سلطنتی) و زاغ‌های معروف هستند و جواهرات تاج، گرانبهاترین چیزی است که از آن محافظت می‌کنند.

این برج در زمان پادشاه تودور، که همسران و دشمنان را قبل از اعدام به جرم خیانت زندانی می‌کرد، به طور مرتب مورداستفاده قرار می‌گرفت.

سال‌ها قبل نیز دو شاهزاده، پسران ادوارد چهارم در آنجا زندگی می‌کردند؛ البته پیش از اینکه مرگ مرموز آنها توسط ریچارد دوم که به دنبال خلع سایر مدعیان تاج و تخت انگلیس بود، صادر ‌شود.

5- در باغ‌ گیاه‌شناسی کیو قدم بزنید

باغ گیاه‌شناسی سلطنتی در کیو، شامل چشمگیرترین مجموعه‌ای از گیاهان در هر نقطه از جهان است. این مجموعه که طی سالیان متمادی گردآوری شده‌است، یادآوری شگفت‌انگیزی از تنوع گیاهان در سراسر جهان است.

تقریباً 100 کشور با Kew همکاری می‌کنند و بیش از 1000 کارمند دارد. این مکان، یک مرکز تحقیقاتی مهم است و بازدیدکنندگان مطمئناً تحت تأثیر آنچه می‌توانند در حین قدم زدن در اطراف ببینند، قرار می‌گیرند.

اگر سفرتان به لندن در روزهای سرد بود، می‌توانید به مناطقی که گیاهان استوایی در آن به نمایش گذاشته‌شده‌اند بروید و در آنجا گرم شوید.

6- سفر به زمان در موزه حمل‌ونقل لندن

این موزه نقش مهمی در توضیح چگونگی تبدیل لندن به شهر بزرگی که امروز از آن بازدید می‌کنید، ایفا می‌کند. موزه حمل‌ونقل را در کاوِنت‌گاردن خواهید دید و اولین قطار بخار زیرزمینی قرن نوزدهم در آن مشاهده می‌شود.

سایر موتورها و پوسترهای معروف در آنجا به شما برای توضیح توسعه حمل‌ونقل در لندن و سهم آن در توسعه شهر توضیح می‌دهد. 

شما در آن موزه می‌توانید ببینید که چگونه روزگار کالسکه‌های اسبی با ظهور راه‌آهن زیرزمینی رنگ باخت. همچنین نقشه زیرزمینی سیستم گسترده‌ای که امروزه در حال اجرا است را نیز مشاهده می‌کنید.

سفر به لندن در زمستان بهتر از این هم می شود!

7- از کاخ کنزینگتون لذت ببرید

سفر به لندن در زمستان

آپارتمان‌های دولتی در کاخ کنزینگتون مطمئناً شما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. قدمت عمارت اصلی به سال 1605 برمی‌گردد، اما ویلیام و مری در پایان آن قرن به کریستوفر رن، دانشمند و معمار انگلیسی، مأموریت دادند تا ملک را گسترش دهد.

ایده‌ او اضافه کردن جناح‌های جدید به نسخه اصلی بود. این مکان برای هفت دهه، خانه سلطنت بریتانیا بود، اگرچه کاخ باکینگهام اکنون خانه آن‌ها است.

امروزه شاهزاده و پرنسس ولز از کاخ به عنوان خانه رسمی خود استفاده می‌کنند و چندین رویداد و ضیافت ویژه در آنجا برگزار می‌شود.

باغ های چشمگیر کاخ و آپارتمان‌های موجود در آن برای بازدید عموم آزاد است.

8- به سیاه‌چاله لندن بروید

تاریخ غنی لندن، چندین شرور را در خود جای داده‌است. جالب است بدانید که امروزه سیاه‌چاله‌ای‌ در کرانه جنوبی لندن وجود دارد که وقایع آن دوران را با با نمایش‌های تعاملی، بازیگران زنده، سواری و جلوه‌های ویژه، بازآفرینی می‌کند.

در ابتدا زمانی که این سیاه‌چاله در دهه 1970 افتتاح شد، فقط چند مدل مومی در آن وجود داشت که به تدریج ارتقاء یافت و به شکل کنونی درآمد.

9- در تور ترسناک ارواح بخندید

بسیاری از تورهای اتوبوس در اطراف مرکز لندن برای گشت‌وگزار عمومی عالی هستند، اما تور ترسناک ارواح کمی متفاوت است.

هنگام گشت‌وگزار در وست‌اند، مرکز لندن و منطقه جنوب رودخانه تایمز، ممکن است با صحنه‌های ترسناکی روبه‌رو شوید که رهبر ارکستر با موسیقی خاص خود به این ترس شما می‌افزاید.

در کنار جلوه های فنی، بازیگرانی در این تور وجود دارند که سناریوهایی را اجرا می‌کنند.

در این تور، شما مکان‌های خالی از سکنه و قبرستان‌هایی را خواهید دید و داستان‌هایی را خواهید شنید که هیچوقت منتشر نمی‌شوند. حتی برخی از برترین جاذبه‌های شهر، وست مینستر، خیابان فلیت، برج لندن و پل لندن، داستان‌های ترسناکی دارند.

در پایان گشت‌وگزار، بی‌شک دیدگاه جدیدی نسبت به چنین مکان‌هایی پیدا می‌کنید. فقط امیدوارم در آن شب دچار کابوس نشوید!

10- سفر به لندن و بازدید از موزه سرپوشیده بریتانیا در فصل زمستان

British Indoor Museum

هنگام بازید از موزه بریتانیا باید به دنبال یک راهنما بگردید؛ زیرا این موزه بسیار وسیع است و تنها درصد کمی از دارایی‌های آن نمایش داده‌می‌شود.

شاید شما فقط به تاریخ علاقه داشته‌باشید؛ مثلا از دوران باستان تا امپراتوری عثمانی، شاید امپراتوری بریتانیا هدف اصلی شما باشد یا بریتانیای آنگلوساکسون‌ها؛ به هرحال همه چیز از هر دوره‌ی در این موزه می‌توانید پیدا کنید.

یک راهنمای آگاه هنگام سفر به لندن در زمستان به شما کمک می‌کند تا بهترین استفاده را از زمان خود در موزه ببرید.

این ساختمان به خودی خود چشمگیر است و شکی نیست که پس از بازدید از آنجا، خاطرات عالی در ذهنتان ثبت می‌شود.

11- به تماشای مناظرات مجلس بنشینید

گالری عمومی جایی است که می‌توانید در آنجا بنشینید و مناظرات مجلس را تماشا کنید. همچنین می‌توانید در بحث‌های کمیته شرکت کنید؛ جایی که بسیاری از قوانین جدید به طور مفصل مورد بررسی قرارمی‌گیرند یا جایی که اعضای هیأت قانون‌گذاری این فرصت را دارند که از وزرا در مورد سیاست سؤال کنند.

شما نمی‌توانید به هر جای مجلس بروید. بهتر است برای اینکه سردرگم نشوید، به یک تور راهنما بپیوندید.

12- به تئاتر بروید

بسیاری از نمایش‌های محبوبی که  در وست‌اند روی صحنه می‌روند، بلیط‌هایشان را باید از هفته‌ها قبل رزرو کنید. اینکه کدام یک از دسته‌های درام، موزیکال و کمدی را انتخاب کنید، به عهده خودتان است.

البته ممکن است نتوانید بلیط انتخاب اول خود را تهیه کنید، به خصوص اگر از مدت‌ها قبل رزرو نکرده‌باشید، اما همیشه می‌توانید یک نمایش سرگرم‌کننده برای تماشا پیدا کنید. تماشای تئاتر در سفر زمستانی به لندن واقعاً ضروری و همچنین لذت‌بخش است.

13- مسابقه پودینگ کریسمس کاونت گاردن را تماشا کنید

سفر به لندن در زمستان

اجرای خیریه تفریحی در کاونت‌گاردن، یک رویداد سالانه است و به این صورت برگزار می‌شود که

تیم‌هایی چهار نفره، لباس‌ بابانوئل و گوزن شمالی می‌پوشند و می‌کوشند تا پودینگ‌های کریسمسی را که روی بشقاب‌هایی کاغذی قرارداده‌اند، طوری از موانع مختلف رد کنند که تعادلشان به هم نریزد.

این مسابقه از ساعت 11 صبح آغاز می‌شود و تیم‌ها دقایق بعد به تماشاگران معرفی می‌شوند.

قوانین مسابقه قبل از اینکه  Cancer UK (بزرگ‌ترین سازمان تحقیقاتی سرطان) به‌طورخلاصه در مورد خیریه و اهداف آن صحبت کند، توضیح داده می شود. اهدای جایزه نیز حدود ساعت 12:30 بعدازظهر انجام می‌شود.

14- از  SANTA AT HAMLEYS  دیدن کنید

Hamley’s in Regent Street ، قدیمی‌ترین مغازه اسباب‌بازی فروشی در جهان است که در سال 1760 در خیابان High Holburn افتتاح شد؛ یک فروشگاه هفت‌طبقه با هزاران اسباب‌بازی.

جوانان در آنجا میتوانند در آواز سرود شرکت کنند، لباس الف بپوشند و در کارگاه Grotto بازی کنند. بدیهی است که تجربه ملاقات با بابانوئل له همراه کیسه هدیه‌های رنگارنگش، خاطره‌ای به‌یادماندنی در ذهن کودک شما ثبت می‌کند. 

15- سفر به لندن در زمستان با چاشنی خرید کریسمس

اینترنت، عادت‌های خرید را به‌شدت تغییر داده‌است، اما با این حال، قبل از کریسمس، خیابان‌های مرکز لندن پر از افرادی می‌شود که برای خرید به آنجا می‌روند.

خیابان آکسفورد هنوز هم یکی از معروف‌ترین خیابان‌های خرید جهان است و ارزش قدم زدن نیز دارد.

Harrods  در Kensington و Fortnum & Masons مغازه‌های شناخته‌شده‌ای هستند. به‌علاوه اینکه شما هر چیزی که فکر را بکنید می‌توانید در هرودز که فروشگاهی بزرگ در زمینه پوشاک، غذا و کالاهای لوکس است پیدا ‌کنید. ناگفته‌نماند که Fortnum & Masons  به خاطر غذاهای باکیفیتش شناخته شده‌است.

16- در مراسم روشن کردن چراغ کریسمس شرکت کنید

London Christmas lights lighting ceremony

از سال 1959، چراغ‌های کریسمس و تزئینات زیبا از ویژگی‌های بارز خیابان آکسفورد بوده‌است.

این یک سنت است که یک شخصیت مشهور چند هفته قبل از روز کریسمس، چراغ‌ها را روشن کند. کایلی مینوگ، رابی ویلیامز، انریکه ایگلسیاس، ریتا اورا و برنده مدال طلای متعدد استیو ردگریو از جمله شخصیت‌هایی هستند که اخیرا چراغ‌ها را روشن کرده‌اند.

17- برای خرید اجناس با قیمت پایین، در صف بایستید!

اگر بعد از خرج کردن خریدهای کریسمس هنوز پولی برایتان باقی ماند، می‌توانید در صف مغازه‌هابی بایستید که اجناس را با قیمت کمتری عرضه می‌کنند.

به ندرت فرصتی برای کاهش شدید کالاهای مارک‌دار با کیفیت وجود دارد، اما اگر در این فرصت شرکت کنید، شاید بتوانید کالایی مرغوب با قیمت مناسب پیدا کنید.

18- هنگام سفر به لندن در زمستان، به مراسم جشن سال نو بپیوندید

سال نو در سراسر جهان جشن گرفته می‌شود. در لندن، جشن‌های متعددی از عصر روز سی‌ویکم ماه آغاز می‌شود.

ساعت بیگ بِن زنگ می‌زند تا سال نو را اعلام کند، اما قبل از آن، جمعیت در بسیاری از نقاط شهر جمع می‌شوند تا جشن‌ها را آغاز کنند. میدان ترافالگار، مکان محبوبی است که جشن در آن برگزار می‌شود، اما مکان‌های بسیار دیگری نیز وجود دارد که شما می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید.

19- در یک سنت پانتومیم زمستانی شرکت کنید

London Winter Pantomime

پانتومیم، یک سنت است که اواسط زمستان در بریتانیا برگزار می‌شود. این نمایش در بین خانواده‌ها، به ویژه کودکان، بسیار محبوب است.

داستان‌های معروفی که هر ساله در نمایش از آن‌ها الهام گرفته‌می‌شود، عبارتند از  Jack & the Beanstalk، Cinderella  و Goldilocks & the Three Bears.

برخی از بازیگران مشهور هر سال، چند هفته را به نمایش پانتومیم می‌آیند. همیشه هم در پانتومیم، نقشی برای یک شخصیت کمدی وجود دارد.

20-  از جشنواره زمستانی ساوت‌بانک لندن لذت ببرید

مرکز ساوت‌بانک، یک مرکز سرگرمی است که در تمام طول سال فعال است. یکی از عادت‌های معمول آن، جشنواره زمستانی است که در اوایل نوامبر افتتاح می‌شود و تا سال جدید ادامه دارد؛ این جشنواره شامل فعالیت‌های مختلف مانند، موزیکال، هنر، سیرک و بازار است. تقریبا می‌توانیم بگوییم برای همه با هر سلیقه‌ای در آنجا چیزی وجود دارد.

در این زمان از سال، رودخانه تایمز زیر نور بسیار خیره‌کننده است، اما فراموش نکنید که حتما باید لباس گرم بپوشید؛ زیرا دمای هوا ممکن است تا حد انجماد پایین بیاید.

البته که با غذاهای مختلف، درخشش محیط و فعالیت‌هایی که برای سرگرمی وجود دارد، کمی سرما را فراموش می‌کنید.

کلام پایانی

سفر به لندن در فصل زمستان، آب‌وهوای سردی را به همراه خود دارد، اما نباید از این نکته غافل شد که مکان‌های سرپوشیده زیادی وجود دارد که فضای داخلشان گرم است و شما می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. ضمن اینکه زمستان مصادف می‌شود با کریسمس و جشنواره‌های رنگارنگی که می‌توانید با شرکت در آن‌ها، لحظاتی لذت‌لخش را در دفتر خاطرات سفر خود ثبت کنید. تمام سعی ما بر این بود که شما را با همه این فعالیت‌ها آشنا کنیم. اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید، در قسمت نظرات مقاله با ما درمیان بگذارید.

نظرات کاربران