بوتیک هتل فولتون

راه های سفر به اصفهان؛ چگونه به نصف جهان برویم؟

اصفهان

سفر به نصف جهانِ قشنگِ ما می‌تواند با وسایل نقلیه مختلف از جمله قطار، هواپیما، اتوبوس و خودروی شخصی انجام گیرد. ما در این مقاله قصد داریم انواع راه های سفر به اصفهان را مورد بررسی قرار داده و مزیت‌های هرکدام را مشخص کنیم تا با توجه به سلیقه و ترجیح خود دست به انتخاب بزنید.

سفر هوایی به اصفهان

سفر هوایی به اصفهان

خرید بلیط هواپیما اصفهان سریع‌ترین و آسان‌ترین راه برای سفر به نصف جهان را پیش روی شما می‌گذارد. به خصوص که فرودگاه شهید بهشتی اصفهان جزو پرترددترین فرودگاه‌های کشور است و روزانه پروازهای زیادی از شهرهای مختلف به مقصد این فرودگاه انجام می‌شود.

– طول زمانی مسیر از تهران به اصفهان: ۳۵ دقیقه

سفر به اصفهان با قطار

قطار

اگر شما هم مثل من عاشق مسافرت با قطار هستید، باید بگویم که سفر به اصفهان از طریق خطوط ریلی نیز یکی از گزینه‌های در دسترس است. در حال حاضر علاوه بر تهران، از شهرهای دیگری همچون مشهد، بندرعباس، کاشان، سیستان، حسن آباد و زرین شهر نیز می‌توانید با قطار به اصفهان بروید. همچنین امکان تردد بین اصفهان و شهرهایی نظیر اهواز، خرمشهر، سربندر، شلمچه و بصره نیز به زودی از طریق راه‌آهن اصفهان فراهم خواهد شد.

یکی از جذابیت‌های سفر با قطار از تهران به اصفهان، مسیر آن است؛ مسیر زیبایی که از میان شهرهایی همچون جمکران، کاشان، بادرود و زرین شهر می‌گذرد و این امکان را به شما می‌دهد تا در طول این مسیر ۴۱۰ کیلومتری، به جاذبه‌های طبیعی بکری همچون کوهستان‌های زیبای فسیلی و مزارع رنگارنگ کشاورزان چشم بدوزید و لذت ببرید.

– طول زمانی مسیر: حدود ۷ ساعت

سفر به اصفهان با اتوبوس

سفر به اصفهان با اتوبوس

در کنار بلیط هواپیما اصفهان، مسافرت با اتوبوس نیز یکی دیگر از رایج‌ترین راه های سفر به اصفهان است. به ویژه در سال‌های اخیر با ورود اتوبوس‌های مجهز به ناوگان حمل و نقل کشور، محبوبیت اتوبوس‌ها بیشتر هم شده است. شما می‌توانید روی صندلی تخت‌خواب‌شوی خود لم بدهید، از طریق مانیتور روبه‌روی خود فیلم تماشا کنید، موسیقی گوش دهید و یا بازی کنید. هر زمان هم که مسیرتان به پیچ‌وخم‌های زیبا و منظره‌های فریبنده رسید، سرتان را به شیشه اتوبوس بچسبانید و از تماشای دنیای بکر و سرشار از رنگ و حجم لذت ببرید.

تقریبا هر کجای کشور که باشید، کافی‌ست به پایانه اتوبوسرانی شهر خود مراجعه کرده و بلیط اتوبوس اصفهان را بخرید و به این شهر بیایید. مسیر اتوبوس تهران به اصفهان از شهرهای قم و کاشان می‌گذرد و در کمتر از ۵ ساعت شما را به نصف جهان می‌رساند.

طول زمانی مسیر: حدود ۵ ساعت

سفر زمینی به اصفهان

بوتیک هتل فولتون

علی‌رغم وجود انواع وسایل نقلیه با امکانات مناسب، هنوز هم بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند با خودروهای شخصی خودشان سفر کنند. سفر با خودروی شخصی آزادی‌های زیادی پیش روی افراد می‌گذارد؛ شما می‌توانید هر کجا که منظره زیبایی دیدید، ماشین خود را پارک کرده و در دل طبیعت اتراق کنید. همچنین می‌توانید زمان بیشتری را برای بازدید از شهرهایی که در مسیرتان به اصفهان قرار دارند، بگذرانید.

برای سفر زمینی از تهران به اصفهان دو مسیر وجود دارد. مسیر اصلی همانی است که در مورد سفر با اتوبوس گفتیم؛ یعنی گذر از قم و کاشان. سراسر این مسیر ۴۳۱ کیومتری از اتوبان‌های چهار بانده تشکیل شده و امنیت بالایی دارد. اگر سرعت مجاز را رعایت کنید می‌توانید ظرف مدت ۴ ساعت خود را به اصفهان برسانید.

اما مسیر دوم که به مسیر قدیمی معروف است، ۴۴۸ کیلومتر طول دارد و از شهرهای قم به سلفچگان و در نهایت به اصفهان ختم می‌شود. بخش بزرگی از این مسیر آزادراه ندارد و کمی خطرناک‌تر است. همچنین از طریق مسیر قدیمی می‌توانید ۵ ساعته خود را به اصفهان برسانید.

– هزینه سفر به اصفهان با خودروی شخصی: حدود ۹۰ هزار تومان هزینه بنزین به‌علاوه هزینه‌های استهلاک که برای هر خودرو متفاوت است.

– طول زمانی مسیر آزادراه از تهران به اصفهان: ۴ ساعت

– طول زمانی مسیر قدیمی تهران به اصفهان: ۵ ساعت

حرف آخر

هر کدام از راه های سفر به اصفهان لطف خود را دارند و بسته به ضرورت سفر و سلیقه خود می‌توانید دست به انتخاب بزنید. با این حال خرید بلیط هواپیما اصفهان و انجام یک سفر هوایی، هنوز هم بهترین، سریع‌ترین و امن‌ترین راه برای بازدید از نصف جهان است.

نظرات کاربران