سفر به آنتالیا در تابستان

سفر به آنتالیا در تابستان؛ چرا باید به آنتالیا سفر کنیم؟

آنتالیا، شهر مدیترانه شرقی که جواهر تاج ترکیه است، یکی از بهترین مقاصد توریستی برای گردشگری در تابستان محسوب می‌شود؛ در واقع آنتالیا از نقاط مدیترانه‌ای و شهری ساحلی است که در جنوب ترکیه قرار دارد. این کلان‌شهر که در حال حاضر بیش از یک میلیون نفر را در خود جای داده، محیط و حال‌وهوای آرام‌تری نسبت به سایر شهرهای ترکیه دارد. برای سفر به آنتالیا در تابستان تردید نکنید، این شهر جذاب ترکی با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی خود، شما را شگفت‌زده می‌کند. در این مقاله راجع‌به سفر به آنتالیا در تابستان، برای‌تان توضیحاتی ارائه داده‌ایم. با ما همراه باشید. 

تور اروپا

برای رزرو بلیط هواپیما آنتالیا میتوانید با سه کلیک پرواز کنید.

تاریخ شگفت‌انگیز آنتالیا؛ از دلایل مهم سفر به آنتالیا در تابستان

سفر به آنتالیا در تابستان

آنتالیا شهری باستانی است و 2172 سال قدمت دارد. این شهر که امروزه بخشی از ترکیه است، توسط یونانی‌ها در حدود 150 سال قبل از میلاد، پایه‌ریزی شد. اگرچه یونانی‌ها در نهایت از آنتالیا خارج شدند، اما آثار بسیاری از دوران اقامت خود در این شهر باقی گذاشتند. در سفر به آنتالیا در فصل تابستان، دیدن بخش‌های تاریخی شهر نظیر دروازه شهری باشکوه دوران روم یا دروازه هادریان که به مناسبت دیدار امپراتور روم در سال 130 ساخته شد، شما را سر ذوق می‌آورد. 

شهرنشینی به‌سرعت آنتالیا را به هفتمین شهر بزرگ ترکیه و شهری مدرن تبدیل کرد، اما برخی آثار تاریخی مثل مسجد قرون وسطایی یولیمینار و برج ساعت عثمانی، نشانگر تاریخچه طولانی این شهر است. ضمنا تنها با هشت دقیقه پیاده‌روی از دروازه هادریان، می‌توانید به برج رومی قرن دوم برسید که مشرف به مدیترانه است و چشم‌اندازهای باورنکردنی از رشته کوه توروس را ارائه می‌دهد.

شهر قدیمی با هزارتوی پیچیده از کوچه‌های باریک که در ردیف رستوران‌ها، خانه‌های عثمانی، و بناهای باستانی قرار گرفته است، خود یک جاذبه تاریخی مجزا در ترکیه به شمار می‌آید که بازدید از آن را در سفر خود، نباید از دست بدهید. 

مقرون‌به‌صرفه بودن تفریحات؛ از دیگر علل سفر به آنتالیا در فصل تابستان

اگر به دنبال سفری بین‌المللی و تابستانی هستید و دوست دارید کمی هم در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، سفر به آنتالیا در تابستان گزینه عالی برای شماست؛ به‌طور کلی، سفر به ترکیه از نظر استانداردهای اروپایی و خاورمیانه، بسیار مقرون‌به‌صرفه است. در آنتالیا حتی با بودجه کم هم می‌توانید به هتل‌های خوب بروید، صبحانه مجلل معروف ترکی را میل کنید، وعده‌های غذایی خود را در رستوران‌های درجه‌یک بخورید و حتی به راهنماهای خصوصی دسترسی داشته باشید. 

دیدن سواحل چشم‌گیر در سفر به آنتالیا در تابستان

سواحل آنتالیا

آنتالیا دروازه اصلی ورود به ریویرای ترکیه است؛ منطقه‌ای که چند مایل نوار ساحلی شنی با شفاف‌ترین آب‌های حوضه برخورد می‌کند. بنابراین سواحل زیبای بسیاری در این شهر جذاب وجود دارد و برای رسیدن به یک ساحل خاص، مجبور نیستید کیلومترها پیاده‌روی کنید. ساحلی به اسم کشش کنیالتی که در تابستان شلوغ می‌شود از جمله این سواحل است؛ مردم محلی و مسافران بسیاری برای آفتاب گرفتن و استراحت زیر نور خورشید به این ساحل می‌روند. 

در 9.3 مایلی شرق دروازه هادریان هم ساحل لارا قرار دارد که در منطقه تفریحی اصلی شهر واقع شده است. در خارج از شهر، سواحل بهشتی دیگری را می‌توان در المپوس، بخشی از ساحل فیروزه‌ای و خلیج فازلیس، پیدا کرد که لحظات خوشی را برای بازدیدکنندگان خلق می‌کند.

در سفر به آنتالیا در فصل تابستان با رفتن به ساحل ساید هم می‌توانید یک سفر یک روزه آرامش‌بخش را تجربه کنید؛ این ساحل که با ماسه‌های طلایی احاطه شده، در شبه‌جزیره‌ای کوچک قرار دارد که در آن بسیاری از ابنیه تاریخی یونان مانند معبد معروف آپولو، پراکنده شده است. 

رزرو بهترین هتل های آنتالیا فقط با سه کلیک ممکنه!

آنتالیا و یونان

آنتالیا و سواحل مدیترانه‌ای وسیع ترکیه در این ناحیه هنوز تحت تأثیر یونان است، تا جایی‌که ممکن است فکر کنید در خیابان‌های یونان قدم می‌زنید و با توجه به اینکه سواحل مدیترانه شرقی در ابتدا به یونان باستان تعلق داشت، این امر چندان تعجب‌آور نیست. از آن‌جایی که یونان و ترکیه زمانی کشورهایی در امپراتوری عثمانی بودند، وجه اشتراکات بسیاری دارند. آنتالیا تا قرن بیستم جمعیت یونانی زیادی داشت.

در سفر به آنتالیا در فصل تابستان، می‌توانید چند جزیره یونانی از نقاط مختلف در امتداد سواحل ترکیه را با چشم غیرمسلح هم ببینید. ضمنا می‌توانید از بعضی از مهم‌ترین شهرهای یونان باستان که اکنون در مرزهای ترکیه است، بازدید کنید و نیز یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های شمال‌شرقی آنتالیا، ویرانه‌های پرجه که زمانی پایتخت فامپیلیای دوم، پادشاهی مهم یونانی بود را هم ببینید.

علاوه‌بر همه این‌ها در سفر به آنتالیا در فصل تابستان، می‌توانید در سیده، بخشی از استان آنتالیا و واقع در 39 مایلی شرق پایتخت، از معبد باشکوه آپولو که یکی از نمادین‌ترین معبدهای یونانی است، بازدید کنید و هنگام قدم زدن در خیابان‌های چند صد ساله شبه‌جزیره، که از هر دو طرف با بناهای تاریخی یونانی تزئین شده است، احساس کنید که در یونان قدم برمی‌دارید. دیدن آمفی‌تئاتر آسپندوس را هم از قلم نیندازید. 

تفاوت آنتالیا با دیگر شهرهای ترکیه

سفر به آنتالیا در تابستان

دین رسمی کشور ترکیه با بیش از 99 درصد جمعیت مسلمان، اسلام است؛ خانم‌ها بدون روسری نمی‌توانند از مساجد دیدن کنند و بسیاری از اصول و آداب و رسوم دیگر نیز به‌ویژه در شهرهای سنتی‌تری مانند آنکارا، قونیه یا حتی استانبول باید به‌نحوی شایسته رعایت شود. اما به‌طور کلی آنتالیا به‌عنوان یک مقصد ساحلی، از لحاظ محافظه‌کاری نگرشی متفاوت‌تر دارد و در بسیاری از خیابان‌های آن با نواختن موسیقی زنده، محیطی شاد و متفاوت ایجاد می‌شود. سفر به آنتالیا در فصل تابستان می‌تواند تجربه‌ای جالب و متفاوت از سفر به ترکیه را برای‌تان رقم بزند. 

کلام آخر سه کلیک درباره سفر به آنتالیا در تابستان

در این مقاله راجع‌به سفر به آنتالیا در تابستان نوشتیم. این شهر متفاوت ترکیه را برای تجربه اوقاتی خوش هرگز دست‌کم نگیرید؛ آنتالیای زیبا برای گردشگرانی که به دنبال تفریحاتی متنوع و گشت‌وگذار در سواحل هستند و در عین حال از تماشای جاذبه‌های تاریخی لذت می‌برند، بسیار دلنشین و شگفت‌انگیز خواهد بود.

نظر شما چیست؟ دوست دارید در تابستان به آنتالیا بروید؟

نظرات کاربران