Valencia

کامل‌ترین راهنمای سفر به والنسیا در سال 2023

برای همه سفر به اسپانیا این کشور شاد، رنگارنگ و سرزنده پر از هیجان است. در هر شهری از آن که قدم می‌گذارید با کلیساها، ساختمان‌های قدیمی (معماری گوتیک)، رستوران‎‌های دنج و باصفا و فروشگاه‌های محلی شما را به وجد می‌آورند. ما قبلا درباره شهرهای مهم آن مانند مادرید و بارسلون زیاد صحبت کردیم. اما امروز می‌خواهیم با راهنمای سفر به والنسیا همراه شما در این شهر بزرگ و دوست‌داشتنی سرک بکشیم. آماده‌اید !؟

چرا والنسیا ؟

Valencia

والنسیا را سومین شهر بزرگ کشور اسپانیا می‌دانند و آن را با فرهنگ غنی و آثار تاریخی‌اش می‌شناسند. چیزهای زیادی در این شهر وجود دارند که آن را به یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری تبدیل کرده‌است. از رویدادهای هنری، فرهنگی گرفته تا مراکز علمی، طبیعت سرسبز، بازارهای سنتی، میادین زیبا و مکان‌های مدرن. اصلا همین ظهور مدرنیته در کنار تاریخ این شهر باعث جذابیت آن شده‌است. 

اینکه در شهر و کوچه‌های آن قدم می‌زنید و از معماری قدیمی ساختمان‌ها لذت می‌برید، اما کمی آن طرف‌تر به ساختمانی جدید و مدرن می‌رسید. شک نکنید که در همان لحظه اول عاشق این شهر خواهید شد. اگر هنوز هم ما را باور ندارید، در ادامه بیشتر شما را با کارهایی که می‌توایند انجام دهید تا یک تعطیلات لذت‌بخش داشته باشید، آشنایتان خواهیم کرد.

این راهنمای سفر به والنسیا می‌تواند به شما در برنامه‌ریزی سفر و استفاده بهینه از زمان خود در این شهر کمک کند.

والنسیا کجاست؟

والنسیا یکی از زیباترین شهرهای اسپانیا است که در شبه جزیره ایبری و در کنار دریای مدیترانه واقع‌ شده‌است. این شهر زمانی پایتخت اسپانیا بوده و درحال‌حاظر نیز مجموعه‌ای با ارزش از آثار تاریخی این کشور را در دل خود جای داده‌است.

بهترین زمان سفر به والنسیا

به دلیل قرارگیری در کنار دریای مدیترانه، والنسیا آب‌وهوایی معتدل دارد. اما بهترین زمان سفر به این شهر، فصل تابستان است. در روزهای گرم تابستان ساعت‌های بیشتری هوا روشن و آفتابی است و بهترین زمان برای لذت بردن از جاذبه‌های والنسیا. دمای در برخی از ساعات روز به 31 درجه می‌رسد و شهر مملو از گردشگرانی که برای بازدید از مکان‌های دیدنی و خوشگذرانی به این شهر سفر کرده‌اند. 

اما پیشنهاد سه کلیک به شما برای بهترین زمان برای بازدید از والنسیا اواخر بهار یا اوایل پاییز است. در این موقع از سال، شهر خلوت‌تر است؛ آب‌وهوا خنک‌تر و قیمت‌ها هم معقول‌تر هستند. هنوز می‌توانید شنا کنید و راحت در شهر قدم بزنید ولی با لباس اضافی و گرم. 

اگر در مورد زمستان هم بخواهید بدانید، آنقدر سرد نیست، دما در حدود 18 درجه سانتیگراد (حداکثر) است. در‌حالی‌که ازدحام جمعیت در این مدت ناپدید می‌شود، برخی از موزه‌ها ساعات کاری خود را کوتاه می‌کنند.

اطلاعات مورد نیاز در سفر به والنسیا

واحد پول: یورو

زبان رسمی: اسپانیایی

اختلاف ساعت: تهران دو ساعت و نیم از والنسیا جلوتر است.

کد کشور: 34+

در والنسیا کجا برید و چکار کنید! 

در راهنمای سفر به والنسیا همراه ما باشید تا با یکدیگر ببینیم در والنسیا به کجا برویم و چه کارهایی انجام دهیم. 

  1. از شهر هنر و علوم دیدن کنید (Ciudad de las Artes y las Ciencias)
Ciudad de las Artes y las Ciencias

شهر هنر و علوم، مجموعه‌ای عظیم و یک اثر هنری است. ظاهر و طراحی آینده‌نگر، آن را به یکی از مکان‌های جذاب نه تنها در اسپانیا بلکه در کل اروپا تبدیل کرده‌است. ساخت‌و‌ساز در سال 1996 شروع شد و اولین قسمت از مجموعه در سال 1998 افتتاح شد (با جدیدترین افتتاحیه در سال 2009).

 این مجموعه یکی از 12 گنج اسپانیا است و سالانه بیش از 4 میلیون بازدیدکننده دارد. اگر می‌خواهید بدانید که این شهر دقیقا چه دارد، باید گوییم که در آن موزه علوم، خانه اپرا، آکواریوم اقیانوس‌نما، تئاتر IMAX، سالن کنفرانس، نمایشگاه‌های دائمی و متعدد و غیره است. با بازدید از این شهر به یکباره همه چیز والنسیا را نظاره خواهید کرد.  

ورودی موزه 6.20 یورو و بلیط ترکیبی 29.50 یورو است.

  1. گوجه‌فرنگی را در La Tomatina بریزید

این جشنواره که از سال 1945 آغاز شد، در آخرین چهارشنبه ماه اوت (مرداد) برگزار می‌شود. جشنی باحال و مهیج که بیش از 20000 نفر را به والنسیا می‌کشاند (چیزی در حدود دو برابر جمعیت خودش). خودتان را برای پرتاب گوجه‌فرنگی آماده کنید. بیش از 360000 پوند گوجه‌فرنگی در طول جشنواره استفاده می‌شود. از آن جشن‌هایی که تا عمر دارید از خاطرتان پاک نمی‌شود. 

  1. در  Casco Históricoگشت‌وگذار کنید 

اینجا منطقه تاریخی والنسیا است که در آن می‌توانید پلازا د لا ویرگن، کلیسای جامع والنسیا را از نزدیک ببینید، خیابان‌های پرپیچ‌وخم باستانی باریو دل کارمن و ساختمان‌های معمولی به‌سبک اسپانیایی آن را با درهای بزرگ، بالکن‌ها و کلی جاهای دیگر را کشف کنید. قدم زدن و محو این همه زیبایی شدن، بهترین کاری است که در این منطقه تاریخی انجام خواهید داد. 

تاریخ اینجا به بیش از 2000 سال قبل باز می‌گردد. جالب است بدانید که در طول قرن‌ها این منطقه خانه رومی‌ها، ویزیگوت‌ها و مسلمانان بوده است. اینجا همچنین یکی از بزرگ‌ترین مراکز تاریخی اروپا است که آن را به مکانی عالی برای قدم‌زدن تبدیل کرده‌است.

  1. در تالاب Albufera به تماشای پرنده‌ها بنشینید
Albufera

یکی از زیباترین جاهای دیدنی والنسیا تالاب Albufera است که برای دیدن آن باید به خارج از شهر سفر کنید. این تالاب بخشی از یک پارک ملی است و طبیعتی بکر و منحصربفرد دارد. شما می‌توانید در مسیرهای پیاده‌روی آن شاهد بیش از 300 گونه پرنده زیبا باشید. تجربه بی‌نظیر و تماشایی.

شما می‌توانید با یک اتوبوس شهری در کمتر از یک ساعت تنها با 1.50 یورو به آنجا بروید. هزینه تورهای قایق 10-20 یورو است.

  1. از پل کالاتراوا عبور کنید

این پل توسط مشهورترین پسر والنسیا، یعنی سانتیاگو کالاتراوا، طراحی شده‌است. همان‌طور که شهر هنرها و علوم، نیم‌فریک و آمبرکل را خلق کرده‌است. این پل ساختاری مدرن و ظاهری شگفت‌انگیز دارد که ارزش از نزدیک دیدن و عکس یادگاری را دارد. هر چند که کار زیادی بر روی این پل نمی‌توانید انجام دهید، اما قدم‌زدن بر روی آن قطعا لذت‌بخش خواهد بود. 

  1. کلیسای جامع والنسیا را تحسین خواهید کرد

در راهنمای سفر به والنسیا شما را با یکی از شاهکارهای این شهر یعنی کلیسای جامع آشنا می‌کنیم. در قرن هشتم، مسجد بالانسیه در این مکان قرار داشت، اما قرن سیزدهم کلیسای جامع به سبک گوتیک کنونی ساخته شد. حدود دو قرن زمان برد تا چنین عظمتی به پایان برسد و تکمیل شود. 

معماری باشکوه گوتیک، چنجره‌های بزرگ با شیشه‌های رنگی، نقاشی‌های تاریخی دیوارها، فضای بزرگ داخل کلیسا، همگی حال‌وهوایی زیبا و در عین حال معنوی به شما می‌بخشند. در سفر به والنسیا حتما از این کلیسا دیدن کنید، حتی اگر به تاریخ علاقه ندارید. 

8 یورو برای بازدید از کلیسای جامع و موزه (شامل راهنمای صوتی) و 2 یورو اضافی برای بالا رفتن از برج ناقوس هشت ضلعی  باید بپردازید.

  1. در بازار مرکزی (Mercado Central) از قدم‌زدن لذت ببرید
Mercado Central

این بازار بیشتر از اینکه فضای دوست‌داشتنی داشته باشد به خاطر قرارگیری در میان بناهای تاریخی شناخته می‌شود. در مقابل آن بنای گوتیک تبادل ابریشم و در کنارش یک کلیسای قرن چهاردهمی قرار دارد. 

اما ساختمان این بازار چیزی از آثارا تاریخی شهر کم ندارد، کل ساختمان با ستون‌های آهنی، کاشی‌کاری‌های سرامیکی روشن و شیشه‌های رنگی ظریف پر شده‌است. اینجا یکی از بزرگ‌ترین بازارهای اروپا است. اگر به این بازار رفتید سوغاتی بخرید و تاپاس اسپانیایی نوش جان کنید. 

  1. از ساختمان La Lonja دیدن کنید

این ساختمان، بازار سابق ابریشم و بورس کالا در قرن پانزدهم بین 1482-1533 ساخته شد. این بنا در ساختمانی به سبک والنسیایی-گوتیک با سقف‌های سر‌به‌فلک کشیده و ظاهری قلعه مانند واقع شده‌است. از دروازه اصلی آن عبور کنید و وارد حیاطی خنک پر از درختان پرتقال شوید و غرفه کنسولگری دریا را با سقف‌های تزئین شده بسیار و یک راه‌پله سنگی استادانه ببینید. حتما از این 144 پله بالا بروید تا به بالای برج و نمای زیبای شهر والنسیا برسد. 

هزینه بازدید از این بنا حدود 2 یورو است. 

  1. فستیوال لاس فالاس را جشن بگیرید

این جشنواره در ماه مارس (اوایل اسفند تا اوایل فروردین) یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های والنسیا است و فرا رسیدن بهار را جشن می‌گیرد. در این فستیوال مردم محلی مدل‌ها و مجسمه‌های بزرگی می‌سازند و سپس در پایانی دراماتیک آن‌ها را آتش می‌زنند. طبق افسانه، این “بساز و بسوزان” از سنت بت‌پرستی پیروی می‌کند که در آن مردم وسایل ناخواسته خود را در خیابان‌ها جمع می‌کردند و سپس برای استقبال از بهار همه آن‌ها را می‌سوزاندند. راستی جشن لاس فالاس یک ماه کامل ادامه دارد. 

  1. در سواحل والنسیا استراحت کنید 

در سفر به والنسیا یکی از تفریحات و کارهایی که می‌توانید انجام دهید، استراحت در سواحل است. هر چند که در این شهر ساحل‌های زیادی پیدا نمی‌شود، اما می‌توان ماسه‌های نرم و آبی دریا را در چند نقطه پیدا کرد.

مالواروسا محبوب‌ترین مکان برای استراحت است، اما اگر قصد دارید در اینجا غذا بخورید، برای قیمت‌های بالا آماده باشید. لاس آرناس، پاتاکونا، و ال سالر و دیگر انتخاب‌های دیگر هستند. 

  1. به بندر و دیدن قابق‌ها بروید

بندر والنسیا اغلب مملو از قایق‌های بادبانی بین‌المللی با پرچم‌های ورزشی است که از سراسر جهان به اینجا می‌آیند. به این دلیل که از دیرباز والنسیا میزبان بسیاری از مسابقات جام آمریکا بوده‌است، بنابراین این شهر سنت قایق‌سواری بسیار خوبی دارد. می‌توانید در بندر پرسه بزنید و از سبک زندگی دریایی لذت ببرید.

  1. برج‌های والنسیا را ببینید
Miguelete

علاوه بر برج Miguelete کلیسای جامع، دو برج دیگر برای دیدن در والنسیا وجود دارد که هر دو تنها بقایای دیوار شهر باستانی این شهر هستند. معماری گوتیک برج‌ها و قدمت تاریخی آن‌ها ارزش دیدن را داراست. جالب است بدانید که در گذشته از این برج‌ها برای زندانی کردن زنان و نظامیات استفاده می‌شده‌است. 

راهنمای سفر به والنسیا و هزینه‌های سفر 

محل اقامت و غذاها معمولا بیشترین هزینه را به خودشان اختصاص می‌دهد. در راهنمای سفر به والنسیا برخی از این هزینه‌ها را با شما درمیان می‌گذاریم. 

هزینه اقامت در والنسیا

قیمت هاستل: هاستل‌های محلی خوب با امکانات مناسبی در والنسیا پیدا می‌شود. برای مثال، اجاره یک تخت‌خواب در خوابگاه 4-6 تخته حدود 23 یورو هزینه دارد. اغلب این هاستل‌ها وای فای و صبحانه رایگان ارائه می‌کنند. اگر خوابگاه بیشتر از 8 تخت‌خواب داشته باشد، این هزینه به 18 یورو خواهد رسید. اگر هم خارج از فصل گردشگری به والنسیا سفر کنید، این هزینه‌ها حتی به 10 یورو هم می‌رسند. 

قیمت هتل‌های مقرون‌به‌صرفه: هتل‌های اقتصادی از حدود 60 تا 80 یورو شروع می‌شوند. چد هتل در شهر هستند که حتی خدماتی چون صبحانه و استخر رایگان را هم ارائه می‌کنند. لازم به ذکر است که اکثر این هتل‌ها بسیار ساده هستند، بنابراین انتظار هیچ چیز خیلی لوکس را نداشته باشید.

هزینه خورد‌وخوراک در والنسیا

غذاهای اسپانیایی بهترین تجربه شما از سفر هستند، خوشمزه، خوش عطر و زیبا. برخی از غذاهای معروفی که در راهنمای سفر به والنسیا باید با آن‌ها آشنا شوید عبارت‌اند از arròs negre (یک ماهی مرکب)، سوسیس پخته شده و همچنین el pebre یک غذای محلی از نوع خورش تهیه شده از سیر و فلفل است. 

یک وعده غذای معمولی از غذاهای سنتی والنسیا حدود 12 یورو هزینه دارد. اگر می‌خواهید چندین وعده به همراه نوشیدنی بخورید، انتظار داشته باشید 20-25 یورو بپردازید.

اگر قصد دارید در ساحل غذا بخورید، هزینه‌ها کمی گران می‌شوند. برای مثال، برای یک ساندویچ نزدیک به 10 یورو و برای شام غذاهای دریایی 30 یورو باید بپردازید. 

فست فود ارزان (فکر کنید مک دونالد) حدود 8 یورو و پیتزا حدود 8-10 یورو است در حالی که غذای چینی بین 7-12 یورو برای یک غذای اصلی هزینه دارد. انتخاب با شما و جیبتان است! 

اگر هم خودتان بخواهید غذا بپزید، بین 35-45 یورو برای مواد اولیه‌ای مانند برنج، ماکارونی، محصولات فصلی و مقداری گوشت باید هزینه کنید. 

راهنمای سفر به والنسیا و هاستل‌های این شهر 

Spanish

چندین هاستل عالی در والنسیا وجود دارد. مکان‌های پیشنهادی من برای اقامت عبارت‌اند از:

  • خوابگاه رودخانه
  • خوابگاه آشیانه بنفش
  • هاستل جوانان مرکز والنسیا
  • خوابگاه آشیانه قرمز
  • خوابگاه کانتاگوا
  • خوابگاه جوانان شهری

رزرو هتل در سه کلیک بهترین انتخاب را برای شما به همراه خواهد داشت. 

بودجه پیشنهادی برای افرادی که با کوله‌پشتی سفر می‌کنند

بودجه کم:

اگر با راهنمای سفر به والنسیا در حال برنامه‌ریزی برای سفرتان هستید، باید بدانید که بودجه حداقل در این شهر حدود 50 یورو است. این بودجه شامل یک تخت در هاستل، پختن وعده‌های غذایی توسط خودتان، استفاده از حمل‌ونقل عمومی برای رفت‌و‌آمد و انجام فعالیت‌های عمدتاً رایگان مانند پیاده‌روی و استراحت در ساحل می‌شود.

بودجه متوسط:

Spanish Euro

با بودجه متوسط حدود 145 یورو در روز، می‌توانید در اتاق خصوصی با خوابگاه بهتر در هاستل‌ها بمانید، برای برخی از وعده‌های غذایی بیرون غذا بخورید، گاه‌به‌گاه از تاکسی استفاده کنید و در آخر از چند مکان توریستی ارزان شهر (مانند دیدن شهر علوم و هنر و کلیسای جامع) دیدن کنید.

بودجه لوکس: 

با بودجه «لوکس» 260 یورو یا بیشتر در روز، می‌توانید در هتل بمانید، در هر جایی که می‌خواهید غذا بخورید، تاکسی بیشتری بگیرید یا ماشین اجاره کنید، و تورهای پولی زیادی انجام دهید. راستی هر فعالیتی هم که دوست دارید، انجام دهید.  

راهنمای سفر والنسیا و نکات صرفه‌جویی در پول

بازدید از والنسیا به طور کلی بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از مادرید و بارسلون است. با‌این‌حال، اگر مراقب مخارج خود نباشید، غذا، نوشیدنی و تورها واقعاً می‌توانند بودجه سفرتان را تمام کنند. پس چند نکته زیر را در راهنمای سفر به والنسیا در نظر بگیرید. 

یک تور پیاده‌روی رایگان انتخاب کنید: تورهای پیاده‌روی رایگان مکان‌های زیبایی از شهر را به شما نشان می‌دهند که شاید هیچ‌وقت به سراغ آن‌ها نروید.

بودجه اضافی برای غذا: والنسیا رستوران‌های غذاهای دریایی فوق‌العاده زیادی دارد که به آن‌ها معروف است. خوردن این وعده غذایی را از خودتان محروم نکنید. 

از Mercado Central دیدن کنید: اینجا بازار اصلی میوه و سبزیجات در والنسیا است. تنقلات، وعده‌های غذایی کوچک و همه‌چیز به صورت تازه عرضه می‌شود تا هم خودتان غذا بپزید و هم طعم زندگی محلی را بچشید.

کارت توریستی بخرید: اگر قصد دارید جاذبه‌های زیادی را ببینید و از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی هم زیادی استفاده کنید، کارت گردشگری والنسیا خیلی در صرفه‌جویی هزینه‌ها به شما کمک خواهد کرد. این کارت‌ها در گزینه‌های 1، 2، و 3 روزه به ترتیب با 15 یورو، 20 یورو و 25 یورو ارائه می‌شوند. علاوه بر حمل‌و‌نقل کم هزینه، ورود رایگان به برخی جاذبه‌ها را نیز به همراه دارند. 

راهنمای سفر به والنسیا و رفت‌وآمد شهری

valencia

والنسیا یک شهر کوچک است، بنابراین پیاده‌روی بهترین راه برای دیدن همه چیز است. با این حال، رفت‌وآمد در شهر هم ارزان است و شما را به هر نقطه که بخواهید می‌رساند. 

حمل‌و‌نقل عمومی: اتوبوس‌ها 1.50 یورو برای هر سفر در محدوده داخل شهر هزینه دارند. اگر کارت توریستی بخرید این هزینه کم‌تر شده و شما را تا نقاط بیشتری از شهر پوشش می‌دهد. 

مترو: متروی زیرزمینی والنسیا در ماه‌های تابستان به دلیل تهویه مطبوع بسیار مفید است. سفر یک طرفه 1.50 یورو هزینه دارد و می‌تواند شما را سریع به فرودگاه برساند. 

دوچرخه: دوچرخه‌ها را می‌توانید در شهر به صورت ساعتی یا روزانه اجاره کنید و قیمت‌ها هم بسته به فصل متفاوت است. چیزی بین 10-15 یورو در روز.

تاکسی: هزینه تاکسی‌ها از 4 یورو شروع می‌شوند و تعرفه معمولی آن 1 یورو برای هر کیلومتر اضافی است. 

کرایه خودرو: اجاره خودرو با هزینه 25 یورو در روز برای اجاره چند روزه در والنسیا موجود است. اگر خانوادگی و گروهی سفر می‌کنید، گزینه خوبی خواهد بود. داشتن گواهینامه بین‌المللی فراموشتان نشود. 

راهنمای سفر به والنسیا و امنیت این شهر 

والنسیا از جمله شهرهای امن اروپا است که میزان جرایم خشونت‌آمیز در آن بسیار کم است. اما احتمال جیب‌بری وجود دارد. پس در مکان‌های شلوغ مواظب به جیب و وسایل همراهتان باشید. 

هنگامی که در یک کافه یا رستوران هستید، هیچ چیز با ارزشی را روی میز نگذارید. احتمال دزدیده شدن به سرعت یک چشم به هم زدن وجود دارد

اگر با شرایط اضطراری مواجه شدید، برای کمک با 112 تماس بگیرید.

در آخر 

هنگامی که بلیط هواپیما آنلاین را رزرو می‌کنید، قدم در یکی از زیباترین و با ارزش‌ترین شهرهای اسپانیا می‌گذارید. شهری که با ساختمان‌ها و آثار تاریخی خود شما را شگفت‌زده می‌کند. با غذاهای خوشمزه در رستوران‌ها محلی از شما پذیرایی و با تفریحات باحال بهترین خاطرات سفر را برای شما رقم می‌زند. ما آنچه را که لازم بود قبل از سفر بدانید در این مقاله یعنی راهنمای سفر به والنسیا برای شما عزیزان عنوان کردیم.  

نظرات کاربران