Instituto Valencia d'Arte Modern

جاهای دیدنی والنسیا؛ سفری به قلب مدیترانه

والنسیا، سومین شهر بزرگ اسپانیا، در ساحل شرقی شبه جزیره ایبری در امتداد دریای مدیترانه قرار دارد. در حالی که شهرهای بزرگ‌تر اسپانیا احساس شهری و پر انرژی دارند، این شهر بندری فضایی آرام‌تر دارد. این شهر هر ساله شاهد مراسم‌ها و جشن‌های مختلف است و همین موضوع باعث شده تا در عین آرام بودن، همچنان جنب و جوش مخصوص خود را داشته باشد. فرقی ندارد که در چه ماه و فصلی از سال به والنسیا سفر می‌کنید بلکه می‌توانید از جاهای دیدنی والنسیا دیدن کرده و از وجود آنها لذت ببرید. اگر دوست دارید با مکان‌های معروف و دیدنی این شهر به خوبی آشنا شوید فقط کافیست ادامه مطلب را بخوانید.

Tour europe

برای رزرو تور اروپا، با سه کلیک همراه باشین!

Torres de Serranos

Torres de Serranos

این دروازه که در اواخر قرن چهاردهم به سبک گوتیک والنسیا ساخته شد، یکی از دوازده دروازه ای است که بخشی از دیوار مسیحی باستانی شهر را تشکیل می‌داد. هنگامی که برای اولین بار برج‌ها را در سطح زمین می بینید، از اندازه و زیبایی چشمگیر آنها شگفت زده خواهید شد. می‌توانید با بالا رفتن از پله های پیچ در پیچ باریک، که شما را به آن می‌رساند، به آنها دسترسی پیدا کنید. از آنجا، منظره‌ای خیره کننده از شهر قدیمی والنسیا و مناطق اطراف آن به شما ارائه خواهد شد. همچنین می‌توانید برخی از دیگر مکان‌های تاریخی شهر، از جمله کلیسای جامع و مرکادو مرکزی را ببینید.

Instituto Valencia d’Arte Modern

اگر عاشق هنر هستید، باید از موسسه هنر مدرن والنسیا دیدن کنید. این مرکز که بیشتر با نام اختصاری IVAM شناخته می‌شود، اولین مرکز هنر مدرن اسپانیا بود که در سال 1989 افتتاح شد. این موزه مجموعه ای چشمگیر از هنر مدرن و معاصر از اسپانیا و سراسر جهان را در خود جای داده است. آثار آنها نه تنها توسط هنرمندان مشهوری مانند خولیو گونزالس و خوان میرو ساخته شده است، بلکه قطعاتی از سازندگان جدید نیز وجود دارد. این بدان معناست که همیشه چیزهای جدید و هیجان انگیزی برای دیدن وجود دارد. این گالری علاوه بر نمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و رویدادهایی را نیز برگزار می‌کند که بینشی عمیق‌تر از روند هنری و وضعیت فعلی هنر معاصر ارائه می‌دهد.

La Estrecha

La Estrecha

La Estrecha که در پلازا لوپ د وگا والنسیا واقع شده است، خانه‌ای قابل توجه است که رکورد باریک ترین نمای اروپا را در اختیار دارد. این سازه پنج طبقه باورنکردنی که تنها 107 سانتی متر طول دارد، در ابتدا یک خانه خانوادگی بود. هر یک از پنج طبقه آن شامل یک اتاق یک نفره بود که توسط یک راه پله مارپیچ به هم متصل می‌شد که پایین آن یک جواهر فروشی خانوادگی بود. در طول سال 1980 دیوار داخلی آن برداشته شد، بنابراین اساساً اکنون بخشی از Tasquita La Estrecha است و یک تاپاس بار که در مجاورت آن قرار دارد. با این حال، هنوز هم درب ورودی خود را حفظ کرده و شبیه یک ساختار جداگانه است. امروزه، هنوز هم می‌توانید وارد ساختمان شوید و نگاهی به اطراف آن بیندازید تا درک کنید که زندگی در آنجا چگونه بوده است. کفپوش اصلی دست نخورده نگه داشته شده است و همچنین مجموعه‌ای زیبا از عکس های داخلی خانه برای دیدن وجود دارد.

Plaza de la Reina

برای هر بازدید کننده ای از والنسیا، Plaza de la Reina یکی از بهترین جاهای دیدنی والنسیا است. این میدان که در قلب منطقه تاریخی شهر قرار دارد، میدانی پر جنب ‌و جوش و شلوغ است. قدم زدن در اطراف میدان و تماشای مردم محلی که مشغول کسب و کارشان هستند، راهی عالی برای گذراندن چند ساعت است. جو همیشه گرم و پر جنب و جوش است و همچنین چندین ساختمان دلربا برای بازدید وجود دارد. این شامل کلیسای جامع زیبای والنسیا به سبک گوتیک است. این میدان توسط طیف وسیعی از کافه‌ها و رستوران‌ها احاطه شده است که آن را به مکانی دوست داشتنی برای صرف غذا تبدیل می کند. 

Barrio del Carmen

Barrio del Carmen

محله تاریخی باریو دل کارمن جایی است که همه باید وقتی به والنسیا می آیند از آن دیدن کنند. این محله که در قلب شهر قدیمی شهر واقع شده است، خیابان های پر پیچ و خم و کوچه‌های باریکی دارد. آنها طیف فوق العاده ای از تاپاس بارها، کافه‌ها، فروشگاه‌های سوغاتی و بوتیک‌های مد هستند که با جذابیت، محیط و دکوراسیون دلپذیر خود شما را مجذوب خود می‌کنند. بسیاری از این ساختمان‌های خیره‌ کننده به سبک گوتیک و باروک هستند که دیدن آن‌ها لذت بخش است. این منطقه همچنین محل دروازه‌های قرون وسطایی Torres de Quart و Institut Valencià d’Art Modern است. در حالی که در شب، چندین رستوران عالی وجود دارد که می‌توانید از آنها دیدن کنید.

Gulliver Park

اگر با بچه‌ها به والنسیا سفر می‌کنید، باید از پارک گالیور دیدن کنید. این یکی از بهترین جاهای دیدنی والنسیا است که در قلب باغ‌های توریا شهر قرار دارد و مجسمه ای عظیم از گالیور، شخصیت محبوب رمان کلاسیک جاناتان سویفت را به نمایش می‌گذارد. این مجسمه منحصر به فرد و عجیب به گونه ای طراحی شده است که گویا کشنی گالیور غرق شده و اکنون روی زمین دراز کشیده است. این کودکان را قادر می سازد تا بالا بروند و روی بدن گالیور بازی کنند. این پارک همچنین دارای طیف وسیعی از عناصر سرگرم کننده و تعاملی مانند سرسره‌ها و تونل‌ها است که فرصتی عالی برای دویدن و بازی کودکان فراهم می‌کند.

Ayuntamiento de Valencia

Ayuntamiento de Valencia

این مکان نمونه عالی از معماری نئوکلاسیک است که بیشتر به عنوان تالار شهر والنسیا شناخته می‌شود و نمای بسیار چشمگیری دارد که بدون شک عکس های زیادی از آن خواهید گرفت. اگر تصمیم بگیرید که به یک تور با راهنما در داخل بروید می توانید بسیاری از اتاق‌ها و سالن‌های آن را کاوش کنید. آنها شامل سالن زیبای Plenary است که دارای نقاشی‌های دیواری خیره کننده و تزئینات پرآذین است. همچنین می‌توانید از نمایشگاه‌های بسیاری که در سرتاسر ساختمان واقع شده‌اند دیدن کنید. باز هم توصیه می کنیم این کار را انجام دهید زیرا نگاهی اجمالی به تاریخ و فرهنگ غنی شهر ارائه می‌دهد. بسته به زمانی که بازدید می‌کنید، کنسرت‌ها و اجراهای تئاتری نیز وجود دارد که ممکن است بخواهید در آن شرکت کنید.

Fine Art Museum of Valencia

یکی دیگر از جاهای دیدنی والنسیا که اگر عاشق هنر هستید باید از دیدن آن لذت ببرید، موزه هنرهای زیبا والنسیا است. این موزه واقع در منطقه تاریخی، دارای مجموعه‌ای خیره کننده از نقاشی‌ها، مجسمه‌ها و سایر آثار هنری است که دوره‌ها و سبک‌های مختلف را در بر می‌گیرد. همانطور که گالری‌ها و نمایشگاه‌های مختلف آن را کاوش می‌کنید، می‌توانید خودنگاره‌ای از دیگو ولاسکز و گونزالو پرز محراب را ببینید. همچنین تابلوی بازی کودکان فرانسیسکو گویا و سنت جان باپتیست اثر ال گرکو را خواهید دید. آنچه بیش از همه در مورد این موزه چشمگیر است این است که برخی از شاهکارهای آن به قرن چهاردهم باز می‌گردد.

Museu Faller de València

Museu Faller de València

چندین موزه شگفت‌انگیز در اسپانیا وجود دارد، اما هیچ‌کدام مانند موزه فالر د والنسیا نیستند. این موزه بلافاصله شما را در دنیای رنگارنگ و پر جنب و جوش فستیوال فالاس غرق می‌کند. این موزه مجموعه ای خیره کننده از مجسمه‌های فالاس از سال‌های گذشته را به نمایش می گذارد. همچنین طیف شگفت انگیزی از لباس‌ها، عکس‌ها و سایر مصنوعات مربوط به جشنواره را ارائه می دهد. می‌توانید ساعت‌ها در نمایش‌ها شگفت زده شوید، درباره تاریخ و سنت‌های جشنواره فالاس بیاموزید و نقش مهمی را در هویت فرهنگی والنسیا ایفا کنید. در واقع، آنقدر مجذوب مجسمه‌های خیره ‌کننده، لباس‌های پیچیده، و موسیقی پر جنب و جوش خواهید شد که بخواهید دیدار بعدی خود را با آن به والنسیا همزمان کنید.

محله Russafa

یکی از جالب‌ترین جاهای دیدنی والنسیا، محله روزافا (یا Russafa) است که درست در جنوب منطقه تاریخی واقع شده است. این یک مکان فوق‌العاده برای غذا است. به این معنی که پر از کافی ‌شاپ‌های عجیب، کافه‌هایی با تراس‌های زیبا و رستوران‌هایی است همه چیز از برگر گرفته تا غذاهای ترکی و مراکشی سرو می‌کنند. به طور کلی، روزافه مکانی دوست ‌داشتنی برای پرسه زدن است و همچنین خیابان‌های جذابی دارد که مملو از گالری‌های هنری کوچک، فروشگاه‌های مواد غذایی ارگانیک و بوتیک‌های لباس‌های صمیمی است. مرکز آن Plaça de Toros بوده که میزبان جشنواره‌های گاوبازی است که ممکن است برای شما جالب باشد.

Plaza del Mercado

Plaza del Mercado

پلازا دل مرکادو جایی است که بیشتر مردم در بازدید از والنسیا به آنجا می روند. یکی از شلوغ‌ترین مناطق شهر، در مرکز شهر قدیمی والنسیا واقع شده است. همچنین در اینجا بازار مرکزی و Lonja de la Seda را خواهید دید. وقتی از هیچ یک از این جاذبه‌ها دیدن نمی‌کنید، پلازا دل مرکادو مکانی دوست‌ داشتنی برای قدم زدن در اطراف یا تماشای مردم است. همچنین دارای کافه‌ها و رستوران‌های خوبی است که مکانی دلپذیر برای لذت بردن از یک قهوه یا یک وعده غذایی به شمار می‌روند. ساده ترین راه برای رسیدن به آنجا، سوار شدن به ایستگاه مترو به Xativa، در خطوط سه و پنج است. با این حال، ممکن است ترجیح دهید اتوبوس شماره 7 را بگیرید زیرا این به شما امکان می‌دهد بیشتر شهر را ببینید.

Albufera Natural Park

پارک طبیعی آلبوفرا در 10 کیلومتری والنسیا قرار دارد و به دلیل قرار گرفتن در بزرگترین تالاب اسپانیا قابل توجه است. اطراف آن را شالیزارها و جنگل‌ها احاطه کرده‌اند، قایق‌ سواری‌های آرام و غروب‌های باورنکردنی را به نمایش می‌گذارند که پس از یک دوره پرتنش گشت و گذار، راهی دوست‌ داشتنی برای استراحت بازدید کنندگان فراهم می‌کند. همچنین شش مسیر با علائم مشخص وجود دارد که می‌توانید برای کاوش در این منطقه قدم بزنید.‌ یکی دیگر از دلایل خوب برای بازدید از پارک طبیعی آلبوفرا، نزدیک بودن آن به ال پالمار است، جایی که پائلا در آن اختراع شد. اگر به آنجا بروید، می‌توانید این غذای خوشمزه را در اصیل ترین شکل آن امتحان کنید. همچنین غذای تخصصی دیگر آن all-i-pebre بوده که یک خورش مارماهی با طعم فلفل و سیر است.

Plaza de la Virgen

Plaza de la Virgen

یکی دیگر از جاهای دیدنی والنسیا و میدان‌های دوست‌ داشتنی که باید از آن بازدید کرد، میدان د لا ویرگن است که خانه برخی از نمادین‌ترین بناهای والنسیا است. این بناها شامل کلیسای جامع خیره کننده والنسیا و بازیلیکا د لا ویرجن د لس دسامپارادوس هستند. هر دوی آنها نگاهی اجمالی به تاریخ و فرهنگ غنی شهر دارند. در مرکز آن یک فواره زیبا قرار دارد که می‌توانید کنار آن بنشینید و استراحت کنید و مردم را ببینید. این یک بنای تاریخی خیره کننده است که به رودخانه توریا اختصاص داده شده و هشت مجسمه زن را در آن نشان می دهد که آب را از پارچ‌هایی که در دست دارند می ریزند. از سطح زمین، میدان یک منظره چشمگیر را نشان می‌دهد. اما اگر از برج ناقوس کلیسای جامع نزدیک بالا بروید، منظره تماشایی‌تری از آن خواهید دید.

Church of St. Nicolas

کلیسای سنت نیکلاس که به طور رسمی با نام Parroquia de San Nicolás de Bari y San Pedro Mártir شناخته می‌شود، کلیسای محلی والنسیا برای کاتولیک های رومی است. این بنا که به سبک گوتیک والنسیا ایجاد شده است، ساختاری خیره کننده دارد که همه باید برای دیدن آن تلاش کنند، حتی اگر مذهبی نباشید. اگر از آن دیدن کنید، نمی‌توانید فوراً توسط نمای خیره کننده آن غافل شوید. به این خاطر که حکاکی‌های پیچیده، پنجره‌های شیشه‌ای رنگارنگ خیره ‌کننده و جزئیات فوق‌العاده آراسته‌ای دارد که برای پردازش آن‌ها باید کمی وقت بگذارید. وقتی به داخل آن می روید، سقف‌های سر به فلک کشیده، طاق‌های زیبا و آثار هنری شگفت انگیزی را به شما نشان می‌دهد.

National Ceramic Museum

National Ceramic Museum

یکی از چیزهایی که در طول سفر خود به والنسیا کشف خواهید کرد این است که فرهنگ به اشکال مختلف وجود دارد. موزه ملی سرامیک (Museo Nacional de Ceramica Gonzalez Marti) یکی از این نمونه‌ها است. این موزه در یک قصر قرن پانزدهمی قرار دارد که به سبک معماری روکوکو بازسازی شده است. ورودی جلو با مجسمه‌ای از مریم مقدس پوشانده شده است که فواره های دوقلو را از دستان او می‌ریزد. این موزه به نام مجموعه ‌داری است که آن را راه‌اندازی کرده و قطعات سرامیکی از چندین مکان مختلف از جمله یونان، روم، عرب و دوران پیش از تاریخ را در خود جای داده است. قطعات سنتی اسپانیایی از مناطقی مانند Manises، Paterna و Alcora و همچنین تعدادی از قطعات معاصر به نمایش گذاشته شده است. اینها شامل برخی از آثار پیکاسو نیز می‌شود.

Plaza de Ayuntamiento

Plaza de Ayuntamiento مشهورترین میدان والنسیا است. بنابراین، این چیزی است که شما باید به لیست کارهایی که باید در والنسیا انجام دهید، اضافه کنید. این میدان در کنار درختان نخل و معماری خیره کننده اسپانیایی، بین Ayuntamiento (تالار شهر) و Edificio de Correos (اداره پست) قرار دارد. همچنین فاصله چندانی با Estación del Norte (ایستگاه قطار) و Plaza de Toros (رینگ گاوبازی) ندارد. نکته جالب در مورد این مکان، انرژی و فضای پر جنب و جوش آن است. این میدان در طول روز شلوغ است و مردم به زندگی روزمره خود می پردازند. این باعث می‌شود که آن را به یک مکان عالی برای سبک زندگی مخصوص والنسیا تبدیل کند. این میدان همچنین دارای چند ساختمان زیبا و یک فواره است. برخی از کافه‌ها و بارهای دوست‌ داشتنی نیز در همان محل وجود دارد که می‌توانید از یک وعده غذایی یا نوشیدنی لذت ببرید.

باغ وحش Bioparc

Bioparc zoo

Bioparc که در سال 2008 ایجاد شد، متعلق به شهر والنسیا است، اما توسط یک شرکت جانورشناسی مدیریت می‌شود. این باغ وحش در امتداد باغ‌های توریا قرار دارد و دارای یک مفهوم مدرن از داشتن زیستگاه‌های تعیین شده برای حیواناتی است که مردم از آنها بازدید می‌کنند. یعنی به جای اینکه حیوانات را با نرده‌ها و قفس‌ها از مردم جدا کنند، از سنگ‌های بزرگ، خندق‌ها و رودخانه‌ها برای جدا نگه داشتن آنها استفاده می کنند. بنابراین، این احساس بیرون بودن در طبیعت وحشی را برای آن‌ها ایجاد می‌کند. حیوانات آفریقایی نقطه برجسته باغ وحش هستند.

La Lonja

La Lonja de la Seda که بین سال‌های 1482 و 1533 ساخته شد، زمانی برای تجارت ابریشم استفاده می‌شد. ساختمان سه قسمتی و باغ پرتقال متصل به آن، امروزه یکی از جاهای دیدنی والنسیا است. لونجا در فاصله دو دقیقه‌ای از بازارهای مرکادو، یکی از نمادین ترین بناهای گوتیک مدنی اروپا است. این بنا به عنوان یک بنای تاریخی و هنری ملی و یک سایت میراث جهانی تعیین شده است. ساختمان مرکزی، Sala de Contratacion، برای امضای قراردادها مورد استفاده قرار گرفت و دارای تزئینات غنی با ستون‌های مارپیچ است. یکی از بال‌های این مکان میزبان دادگاه بازرگانان بود و دارای یک نقاشی دیواری سقفی است که یک جاذبه گردشگری برای خانواده سلطنتی بود. بال دوم شامل سلول‌های نگهداری بدهکاران است که توسط دادگاه محکوم شده اند.

Malvarrosa Beach

Malvarrosa Beach València

این ساحل 20 دقیقه با تاکسی از مرکز شهر فاصله دارد و با حمل و نقل عمومی به راحتی قابل دسترسی است. هنگامی که به آنجا می‌روید، بخش خیره‌ کننده‌ای از شن‌های طلایی و آب‌های شفاف را خواهید دید که برای شنا و آفتاب گرفتن مناسب هستند. شما در ساحل تنها نخواهید بود، زیرا این یک مقصد محبوب برای مردم محلی و گردشگران است. در هر زمانی از روز، ساحل پر از فعالیت است. در کنار ساحل، پاسئو ماریتیمو، یک تفرجگاه باشکوه کنار دریا قرار دارد، جایی که بازدید کنندگان می‌توانند از پیاده‌ روی، اسکیت سواری و آهسته دویدن لذت ببرند یا در یک رستوران توقف کنند تا یک پائلای خوشمزه و یک لیوان نوشیدنی بخورند.

Valencia Cathedral

این کلیسای نمادین کاتولیک رومی یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی والنسیا است. این بنا در محل یک مسجد ساخته شده که ساخت آن بین قرن 13 و 17 انجام شده است. از آنجایی که ساخت آن چندین قرن طول کشید، نمای آن شامل چندین سبک معماری از جمله باروک، گوتیک والنسیا، نئوکلاسیک، رنسانس و اوایل رومانس است. با این حال، چیزی که بسیاری از مردم را به کلیسا می‌کشاند این است که ادعا می شود جام مقدس واقعی را در یکی از کلیساهای آن نگه می‌دارد. این جام چه درست باشد چه نباشد، نام خود را به عنوان جام رسمی پاپ بر سر زبان ها انداخته است. این کلیسای جامع همچنین دارای یک شبستان خیره کننده و یک کلیسای کوچک زیبا و همچنین چندین نقاشی گرانبها مربوط به قرن 15 است.

Turia Gardens

Turia Gardens

والنسیا یک شهر فوق العاده برای بازدید است. اما گاهی اوقات می‌توانید از تمام آن گشت و گذارها دچار خستگی شوید. در این مواقع، خوب است به محیط آرام تری مانند باغ توریا، یکی از بزرگترین پارک‌های شهری اسپانیا بروید. این باغ‌ها زمانی ایجاد شدند که رودخانه سیل خیز توریا در اطراف شهر تغییر مسیر داد. بستر قدیمی رودخانه ای که باقی مانده بود در باغ توریا شکل گرفت و شامل یک مسیر دوچرخه سواری در سراسر والنسیا به همراه چندین کار برای انجام دادن است. این باغ‌ها نه تنها منظره ‌سازی خوبی دارند، بلکه تعدادی جاذبه‌های سرگرم‌ کننده را برای بازدید کنندگان از جمله زمین‌های ورزشی، تخته‌های بزرگ شطرنج، پارک‌های اسکیت‌برد، فواره‌ها و… فراهم کرده‌اند.

Oceanografic Aquarium

بزرگترین آکواریوم اروپا، مجموعه ای باورنکردنی از موجودات آبزی از سراسر جهان از جمله دلفین‌ها، کوسه‌ها، پنگوئن‌ها و لاک پشت‌های دریایی را در خود جای داده است. برای کاوش در نمایشگاه‌های مختلف وقت بگذارید و از دیدن ماهی‌های رنگارنگ درخشان، پرتوهای باشکوه و چتر دریایی برازنده شگفت زده خواهید شد. همه آنها در مخازن بزرگ شنا می‌کنند و بینشی از زندگی در زیر سطح اقیانوس ما ارائه می‌دهند. بدون شک، یکی از قسمت‌های عالی این آکواریوم، تونل فوق العاده زیر آب است که شما را به یک مخزن عظیم پر از کوسه می‌برد. این یک تجربه هیجان انگیز را فراهم می کند.

City of Arts and Sciences

City of Arts and Sciences

اگر در بازدید از والنسیا به دنبال چیزی هستید که دیدن آن را در اولویت قرار دهید، به شهر هنر و علوم بروید. این شگفتی معماری مدرن در انتهای رودخانه تغییر مسیر یافته توریا واقع شده است. در کنار آن تعدادی ساختمان منحصر به ‌فرد از جمله آکواریوم معروف Oceanografic قرار دارند. این مکان همچنین شامل L’hemisferic است که شبیه یک چشم غول پیکر بوده که می‌تواند باز و بسته شود و شامل یک افلاک نما و تئاتر IMAX است. موزه علوم اصلی یک موزه تاریخ طبیعی بوده که شبیه به اسکلت نهنگ طراحی شده است. آگورا یک میدان ورزشی سرپوشیده بلند است. اپرای پالائو دارای چهار سالن تئاتر، سقف بازشو و سکوهای متحرک برای اتصال بین طبقات در آن قرار دارد. 

سخن پایانی

با کارهای بسیار زیادی که باید در والنسیا انجام دهید، تصمیم گیری برای شروع کار دشوار است. به همین منظور ما لیستی از جاهای دیدنی والنسیا را گردآوری کردیم. اینکه بخواهید به کدام یک از این مکان‌ها سری بزنید کاملاً به علایق و سلیقه شما بستگی دارد. اما پیشنهاد می‌شود که حداقل به چند مورد از معروف‌ترین جاهای دیدنی والنسیا حتماً سری بزنید. 

نظرات کاربران