راهنمای سفر به لاهه؛ از هزینه ها تا جاهای دیدنی!

لاهه (در هلندی دن هاگ)، خانه بسیاری از ساختمان‌های قضایی و اداری،  دادگاه کیفری بین‌المللی و یک سازمان بین‌ دولتی در هلند است. به این ترتیب، لاهه یک شهر دولتی است که بسیاری از ساکنان آن برای دولت هلند یا ICC کار می‌کنند. جالب است بدانید که این شهر دارای معماری جذاب، مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از پارک‌ها و موزه‌ها، طیف گسترده‌ای از رستوران‌ها و حتی ساحلی است که در تابستان بسیار محبوب است. در این مقاله با راهنمای سفر به لاهه در کنار شما هستیم تا به شما برای برنامه‌ریزی هرچه بهتر در جهت صرفه‌جویی هزینه‌ها و بازدید از جاهای دیدنی شهر کمک کنیم.

رزرو بلیط هواپیما آمستردام با سه کلیک خوبه!

بازدید از چند جاذبه برتر در راهنمای سفر به لاهه

راهنمای جامع سفر به لاهه

در طراف میدان Plein قدم بزنید

این میدان که زمانی باغ میوه و سبزیجات بود، مملو از ساختمان‌های قرون وسطایی و تاریخی است، این میدان عصرها شلوغ می‌شود و مردم در رستوران‌ها، کافه‌ها و مغازه‌هایی که در ضلع شمالی میدان قرار دارد، گرد هم می‌آیند. پلین یکی از محبوب‌ترین صحنه‌های زندگی شبانه در راهنمای سفر به لاهه است.

به تور Mauritshuis بروید

این موزه کوچک که در مرکز لاهه قرار دارد، مجموعه‌ای چشمگیر از آثار هنرمندانی مانند فرمیر، رامبرانت، اندی وارهول و دیگر هنرمندان را در خود جای داده‌است. موزه در واقع به دو بخش تقسیم شده‌است؛ Mauritshuis که در یک قصر شهری در میدان پلین واقع شده‌است و گالری پرنس ویلیام پنجم که در نزدیکی آن و دقیقاً در پایین خیابان در Buitenhof قرار دارد.

از Binnenhof دیدن کنید

Binnenhof جایی است که دولت هلند از سال 1446 در آن اقامت داشته‌است. همچنین جایی است که تاج و تخت هلند در آن قرار دارد و پادشاهی، هر سال سخنرانی خود را در پارلمان ارائه می‌دهد (هلند از سال 1815 یک پادشاهی مستقل بوده‌است). در میان ساختمان‌های باستانی، یک فواره قدیمی نئوگوتیک در میدان اصلی، مجسمه سوارکاری هلندی پادشاه ویلیام دوم 1600 و یک حوض مصنوعی که مربوط به اواخر قرن سیزدهم است، وجود دارد. در ادامه راهنمای سفر به لاهه باید بگوییم که یک تور راهنما می‌تواند راه خوبی برای آشنایی شما با عملکرد داخلی دولت و سیاست هلند باشد. این تورها توسط ProDemos اداره می‌شود و شامل مروری بر تاریخچه مجتمع و بازسازی فعلی آن و همچنین مروری بر سیستم سیاسی هلند است.

از ساحل لذت ببرید

سواحل لاهه

در ادامه راهنمای سفر به لاهه، می‌رویم سراغ دریا و آرامش. در طول تابستان، ساحل  (با 11 کیلومتر خط ساحلی) یک فعالیت ارزان و محبوب را برای مردم محلی و گردشگران فراهم می‌کند. ساحل Scheveningen  محبوب‌ترین ساحل لاهه است؛ اگرچه همیشه شلوغ است. در سواحل این شهر می‌توانید برنامه‌های تفریحی زیادی مانند اسکله تفریحی با چرخ‌وفلک و بانجی جامپینگ پیدا کنید. همچنین باید بگوییم که  Zandmotor  و Strandslag 12  نیز سواحل بسیار چشمگیری هستند؛ اگرچه گزینه‌های رستوران زیادی در آنجا وجود ندارد.

راهنمای سفر به لاهه و پارک مینیاتوری مادورودام

این پارک مینیاتوری تعاملی که در دهه 1950 افتتاح شد، نسخه مینیاتوری هلند از آمستردام و مناره‌های کلیسا در اوترخت و دن بوش تا معماری مدرن از روتردام و آثار عظیم دلتا که از کشور محافظت می‌کند را به نمایش می‌گذارد (آثار دلتا سازه‌هایی هستند که از کشور درمقابل سیل محافظت می‌کند). در این پارک فعالیت‌‌های زیادی وجود دارد؛ مانند یک ویترین تعاملی فوتبال، مکانی برای گرفتن سلفی های سه‌بعدی و نمایشگاهی با موضوع پنیر. 

در امتداد خیابان Denneweg خرید کنید

این خیابان یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های لاهه است و بسیاری از ساختمان‌های آن به قرن هجدهم باز می‌گردد. از آنجایی که Denneweg برای قرن‌ها یک خیابان خرید بوده‌است، بسیاری از مغازه‌های آن عتیقه می‌فروشند. در تابستان، هر پنجشنبه و یکشنبه بازار عتیقه و کتاب در فضای باز آنجا وجود دارد. اگرچه برخی از رستوران‌های این منطقه بسیار مجلل است، اما ارزش بازدید دارد.

در پارک Westbroek استراحت کنید

این بخش از راهنمای سفر به لاهه، به پارکی با گل‌های رنگارنگ اختصاص دارد. اگر می‌خواهید از مناطق توریستی شهر دور شوید، به این پارک آرام بروید که بیش از 20000 نوع گل رز دارد که از ژوئن تا نوامبر شکوفا می‌شوند. این پارک که در دهه 1920 طراحی شده‌است، بین افراد در هر سنی محبوب است. همچنین چند کافه در اطرافش وجود دارد که می‌توانید در آنجا نوشیدنی یا میان‌وعده بخورید. با چند یورو می‌توانید یک قایق پارویی کرایه کنید و در اطراف دریاچه کوچک پارو بزنید.

راهنمای سفر به لاهه و بازدید از موزه هنر

راهنمای جامع سفر به لاهه

اگر عاشق هنر هستید، موزه Kunstmuseum Den Haag را از دست ندهید. این موزه شامل برخی از آثار اولیه پیکاسو، مونه و ون‌گوگ است، اما بیشتر به خاطر مجموعه هنرمندان هلندی، از جمله ون‌گوگ و پیت موندریان شناخته شده‌است. این موزه همچنین دارای یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های دلفت‌افزار هلندی نمادین (اشیاء سفالی مانند بشقاب‌ها، مجسمه‌ها، گلدان‌ها و غیره) در یک نمایشگاه دائمی است که «عصر طلایی» هلند را برجسته می‌کند (عصری که از 1588 تا 1672 ادامه داشت).

از موزه Gevangenpoort  بازدید کنید

در ادامه راهنمای سفر به لاهه می‌رویم سراغ یک شکنجه‌گاه تاریخی! این ساختمان که در اصل دروازه ورودی قلعه کنت‌های هلند بود، از قرن پانزدهم تا قرن نوزدهم، به‌عنوان زندان عمل می‌کرد و در سال 1882 افتتاح شد. شما می‌توانید در آنجا قدم بزنید و در مورد شیوه‌های شکنجه قرون وسطایی و همچنین انواع مجازات برای جنایات مختلف انجام‌شده در هلند قرون وسطی اطلاعات کسب کنید. 

در باغ ژاپنی قدم بزنید

این باغ ژاپنی که ابتدا در دهه 1870 طراحی و ساخته‌شد، شامل یک چایخانه، صخره‌های زیبا در مناطق آراسته‌شده، فانوس‌ها، مجسمه‌های ژاپنی و تعداد زیادی مسیر پوشیده از گل‌‌ است. در ادامه راهنمای سفر به باغ کلینگندیل لاهه باید به این نکته اشاره کنیم که پذیرشش رایگان است؛ اگرچه فقط چند هفته در سال باز است. بنابراین حواستان باشد که قبل از رفتن، وب‌سایت را از قبل بررسی کنید.

کاخ صلح در راهنمای سفر به لاهه

این کاخ محل استقرار دیوان بین‌المللی دادگستری (هیئت قضایی سازمان ملل) است. این کاخ یک دادگاه کار است. در راهنمای سفر به لاهه باید بگوییم که این مرکز به بررسی نسل‌کشی، جنایات علیه بشریت، جنایات جنگی و سایر جنایات جدی بین‌المللی می‌پردازد. یک تور ویدیویی و صوتی در فضای نمایشگاه آنجا وجود دارد که شامل اطلاعاتی در مورد نهادهای قضایی فعال در کاخ صلح و همچنین تاریخچه دادگاه‌ها و نقش حیاتی آن‌ها در امور بین‌المللی است که بسیار آموزنده است؛ چراکه این موضوع واقعاً موضوعی نیست که اکثر مردم در مدرسه درباره آن بیاموزند.

از موزه Escher بازدید کنید

موزه Escher

M. C. Escher  در سال 1898 متولد شد. او یک گرافیست هلندی بود که با الهام از ریاضیات، آثاری روی چوب و سنگ می‌ساخت. آثار او در سراسر جهان شهرت یافت و این موزه به زندگی و کار او اختصاص دارد. در ادامه راهنمای سفر به لاهه درباره موزه این هنرمند باید بگوییم بیش از 150 چاپ که کارهای گرافیکی، توهمات نوری و طرح‌های ریاضی (هنر ساخته شده با اشکال تکراری) در آنجا وجود دارد. 

مجسمه‌های معاصر را ببینید

موزه Beelden aan Zee که در امتداد دریا قرار دارد، دارای یک فضای نمایشگاهی زیرزمینی با باغی از مجسمه‌های بزرگ است. موزه مجسمه‌سازی، هنرمندان معاصر بین‌المللی و ملی را به‌نمایش می‌گذارد و یکی از تنها موزه‌های هلند است که صرفا مجسمه‌سازی را نشان می‌دهد. فضای نمایشگاه با آثاری مانند Mark Quinn و Atelier van Lieshout واقعا چشمگیر است. به شما در راهنمای سفر به لاهه این قول را می‌دهیم که بازدید از این موزه، یک فعالیت فرهنگی آسان برای گذراندن وقت در نزدیکی ساحل است. 

Malieveld 

Malieveld  شلو‌غ‌ترین نقطه شهر است؛ به‌خصوص در تابستان. از آنجایی که ساختمان‌های دولتی زیادی در لاهه وجود دارد (با وجود اینکه آمستردام پایتخت رسمی است)، اغلب اعتراض‌ها و تظاهرات‌های مرکز شهر در Malieveld برگزار می‌شود. روبه‌روی ایستگاه قطار اصلی است؛ بنابراین ارزش آن را دارد که ببینید آیا تظاهرات یا رویداد خاصی وجود دارد که ممکن است به آن علاقه‌مند باشید یا خیر. 

از گالری شاهزاده ویلیام پنجم دیدن کنید

شاهزاده ویلیام پنجم از اورانژ-ناسائو، آخرین صاحبخانه (لقبی شبیه به دوک) در هلند، این اتاق را در سال 1774 ساخت تا نقاشی‌های ارزشمند خود را به‌نمایش بگذارد. دیوارهای اتاق با آثار هنری پوشانده شده‌است؛ از جمله آثاری مانند باغ عدن با سقوط انسان اثر پیتر پل روبنس. امروزه بیش از 150 شاهکار در آنجا به نمایش گذاشته شده‌است که در کنار دکوراسیون مجلل، دیوارپوش‌های ابریشمی و لوسترهای کریستالی اتاق زیباتر شده‌است. 

از سالن شوالیه‌های Ridderzaal دیدن کنید

راهنمای جامع سفر به لاهه

در ادامه راهنمای سفر به لاهه، شما را با قلعه‌ای تاریخی آشنا می‌کنیم. این قلعه که در ابتدا بین قرن‌های 13 و 14 ساخته شد، زمانی متعلق به ارل‌های هلند بود. تالار شوالیه‌های Ridderzaal بخشی از مجتمع ساختمانی Binnenhof است که دارای فضای داخلی زیبا است که از کنده‌کاری‌های چوبی که یادآور کشتی‌سازی هلندی است (که برای قرن‌ها جزء اصلی اقتصاد بود) ساخته شده است. این سالن سالانه برای رویدادهای سلطنتی و سخنرانی‌های مهم مجلس توسط سلطنت استفاده می‌شود.

راهنمای سفر به لاهه و برآورد هزینه‌ها

در راهنمای سفر به لاهه، اطلاعاتی درمورد برآورد هزینه‌های اقامتی و خورد‌وخوراک در اختیارتان قرار می‌دهیم. هاستل در لاهه با 6 تا 8 تخت برای هر شب 30 تا 40 یورو در تابستان هزینه دارد، درحالی که هزینه اتاق‌های خصوصی حداقل 70 یورو است. در فصل‌های خلوت، قیمت‌ها کمی ارزان‌تر هستند و خوابگاه‌ها از 26 یورو در هر شب شروع می‌شوند. گزینه‌های زیادی برای هاستل در شهر وجود ندارد (بدون توجه به فصل). بنابراین بهتر است از قبل آنجا را رزرو کنید؛ به‌خصوص در ماه‌های شلوغ تابستان.

برای کسانی که با چادر سفر می کنند، امکان کمپینگ در خارج از شهر وجود دارد. یک قطعه چادر بدون برق برای یک نفر حداقل 15 یورو در هر شب هزینه دارد.

قیمت هتل های دو ستاره مقرون‌به‌صرفه که در مرکز قرار دارند، هر شب 65 تا 90 یورو است. قیمت‌ها از حدود 90 یورو در ماه‌های تابستان شروع می‌شود. انتظار امکانات اولیه مانند Wi-Fi رایگان، حمام خصوصی و تهویه مطبوع را داشته باشید.

در Airbnb، می‌توانید اتاق‌های خصوصی را از 40 یورو در هر شب پیدا کنید. اگرچه میانگین قیمت آن‌ها حدود 70 یورو است. قیمت کل خانه ها/آپارتمان ها از حدود 100 یورو شروع می‌شود. اگر از قبل رزرو نکنید، انتظار پرداخت دو برابر (یا بیشتر) را برایشاند داشته‌باشید.

راهنمای جامع سفر به لاهه

برای هزینه غذا در راهنمای سفر به لاهه نیز باید بگوییم که غذاهای هلندی معمولاً شامل مقدار زیادی سبزیجات، نان و پنیر است (گودا از اینجا سرچشمه گرفته است). گوشت، اگرچه از نظر تاریخی چندان در آنجا برجسته نیست، اما جزو اصلی وعده‌های غذایی شام است. صبحانه و ناهار معمولاً شامل ساندویچ‌های روباز است که اغلب همراه با پنیر و آب سرد سرو می‌شود. اگر هم به شیرینی‌جات علاقه داشته‌باشید، استروپ وافل (کوکی وافل با شهد شربت) بهترین انتخاب برای شما است.

فروشگاه‌های فلافل و شاورما بهترین گزینه برای غذای ارزان است. غذای سریع در لاهه حدود 5-10 یورو هزینه دارد. فست‌فود یا مکان‌هایی مانند Maoz حدود 10 یورو قیمت دارد. یک وعده غذایی ترکیبی در مک دونالد نیز حدود 9 یورو است.

در لاهه به‌دلیل حضور کارگران بین‌المللی و ساختمان‌های دولتی در شهر، گزینه‌های غذایی بین‌المللی زیادی وجود دارد؛ بنابراین اگر می‌خواهید در بیرون از خانه غذا بخورید، این شهر یکی از بهترین شهرها برای غذا خوردن است.

یک وعده غذایی در یک رستوران متوسط که غذاهای سنتی سرو می‌کند، حداقل 35 یورو با نوشیدنی هزینه دارد. 

اگر خودتان غذا می‌پزید، انتظار داشته‌باشید که حدود 55 تا 65 یورو در هفته برای مواد غذایی از جمله ماکارونی، برنج، سبزیجات و مقداری گوشت بپردازید.

چگونه می‌توان در لاهه رفت‌وآمد کرد؟

لاهه دارای یک سیستم حمل‌ونقل عمومی قابل اعتماد از اتوبوس و خطوط تراموا است که کل شهر را به هم متصل می‌کند. شما می‌توانید یک بلیط یک روزه را به قیمت 7.10 یورو یا یک بلیط دو ساعته با اعتبار 4 یورو خریداری کنید.

در ادامه راهنمای سفر به لاهه باید بگوییم که البته بلیط روز توریستی نیز در آنجا وجود دارد که به شما امکان می‌دهد با تمام ترامواها، اتوبوس‌ها، متروها و اتوبوس های آبی در استان Zuid-Holland با 14.50 یورو در روز سفر کنید. کرایه نقدی در حمل‌ونقل عمومی پذیرفته نمی‌شود.

مانند سایر شهرهای هلند، دوچرخه‌سواری یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای رفت‌وآمد است. می‌توانید دوچرخه‌ها را با قیمت 8.50 یورو در روز کرایه کنید. هزینه تاکسی نیز 2.40 یورو برای هر کیلومتر است. لازم به ذکر است که اجاره خودرو از 25 یورو در روز شروع می‌شود.

بهترین زمان سفر به لاهه کی است؟

راهنمای جامع سفر به لاهه

فصل اوج لاهه در تابستان، از ژوئن تا آگوست است. این ماه‌ها زمانی است که شهر در پرجنب‌وجوش‌ترین و شلوغ‌ترین حالت ممکن است است (اگرچه به شلوغی آمستردام نیست). حداکثر دمای روزانه نیز در حدود 21 درجه سانتیگراد (70 درجه فارنهایت) پیش‌بینی می‌شود.

در ماه ژوئن، شهر با جشنواره سالانه هلند و یک جشنواره بین المللی هنرهای نمایشی زنده می‌شود. اگر به هنر و فرهنگ علاقه دارید، این ماه زمان سرگرم کننده‌ای برای بازدید شما است، فقط مطمئن شوید که با پر شدن شهر، محل اقامت خود را از قبل رزرو کنید.

در راهنمای سفر به لاهه به این نکته اشاره می‌کنیم که اواخر بهار و اوایل پاییز نیز به شما آب‌وهوای معتدل با جمعیت کمتر ارائه می‌دهد و لاهه را به زمان ایده‌آلی برای بازدید تبدیل می‌کند (اگرچه شما ساحل را از دست خواهید داد). البته ممکن است در این زمان کمی باران ببارد؛ بنابراین یک ژاکت بارانی به همراه داشته‌باشید.

میانگین دمای روزانه در زمستان 4 درجه سانتیگراد (40 درجه فارنهایت) است. گردشگران از بازدید در این زمان اجتناب می‌کنند، مگر اینکه فقط قصد رفتن به موزه را داشته‌باشند؛ زیرا تقریباً در زمستان کار زیادی برای انجام دادن وجود ندارد.

کلام پایانی

در این مقاله با راهنمای سفر به لاهه سعی کردیم تا اطلاعاتی درباره جاهای دیدنی و گردشگری شهر، هزینه‌های اقامتی و خوراک، نوع رفت‌وآمد و بهترین زمان سفر در اختیارتان بگذاریم. اگر تجربه بازدید از لاهه را دارید، در قسمت نظرات مقاله با ما درمیان بگذارید.

نظرات کاربران