راهنمای سفر به پوزیتانو

راهنمای سفر به پوزیتانو ؛ مقصدی عالی برای تعطیلات

پوزیتانو منتظر شماست تا تعطیلاتی منحصربه‌فرد را تجربه کنید. پوزیتانو شهری کوچک در ساحل آمالفی، در ایتالیا است. بسیاری از مردم سفری یک روز با کشتی یا تور و راهنما را انتخاب می‌کنند. اگر یک شب بیشتر در پوزیتانو بمانید، فرصت بیشتری برای لذت‌بردن از ساحل آرام و زیبای پوزیتانو خواهید داشت. در این مقاله برای شما راهنمای سفر به پوزیتانو را ارائه خواهیم داد، پس تا ادامه همراه سه کلیک باشید.

رزرو بلیط هواپیما ارزان به راحتی !

چگونه به پوزیتانو برویم؟

ناپل نزدیک‌ترین فرودگاه بین‌المللی به پوزیتانو و ساحل آمالفی است. از ناپل، سه‌راه برای رسیدن به پوزیتانو وجود دارد. می‌توانید یک ماشین کرایه کرده و خودتان رانندگی کنید که ممکن است کمی چالش‌برانگیز باشد؛ چرا که مسیر رسیدن به پوزیتانو پر پیچ‌وخم است. همچنین می‌توانید با قطار به سورنتو یا سالرنو بروید و از آنجا با اتوبوس یا کشتی به پوزیتانو برسید. در روش آخر نیز می‌توانید یک راننده برای سفر به پوزیتانو استخدام کنید.

کارهایی که باید در پوزیتانو انجام دهید

راهنمای سفر به پوزیتانو

در این راهنمای سفر به پوزیتانو به شما فهرستی از کارهایی که باید در پوزیتانو انجام دهید را ارائه خواهیم داد؛ پس تا انتها همراه سه کلیک باشید.

یک روز ساحلی داشته باشید

شما نمی‌توانید به ایتالیا بروید و از ساحل دیدن نکنید! پوزیتانو دو ساحل دارد که در فاصله نزدیک به هم واقع شده‌اند. این سواحل شامل ساحل مرکزی “Spiaggia Grande”، در نزدیکی بندر کشتی و یک ساحل کوچک‌تر و مخفی‌تر “Fornillo Spiaggia” در حدود یک کیلومتر دورتر از آن قرار دارد. Spiaggia Grande، یک ساحل واقعاً بزرگ و با امکانات رفاهی زیادی است؛ از جمله این امکانات رستوران‌ها و کلوپ‌های ساحلی خواهد بود. همچنین برای یک استراحت عالی در ساحل می‌توانید صندلی و چتر اجاره کنید. این ساحل منظره بسیار خوبی از شهر پوزیتانو نیز به شما ارائه می‌دهد.

ساحل Fornillo نیز به‌اندازه ساحل Spiaggia Grande زیبا است. از ساحل اصلی در امتداد یک مسیر ساحلی حدود 15-20 دقیقه پیاده‌روی تا این ساحل خواهید داشت، مناظری که در این مسیر ساحلی خواهید دید، شما را شگفت‌زده می‌کند. ساحل Fornillo به‌اندازه ساحل اصلی شلوغ نیست و صندلی‌های ساحلی در آنجا ارزان‌تر هستند. در این ساحل شما چشم‌اندازی از شهر ندارید، اما مناظر ساحلی، دوست‌داشتنی، بسیار آرام و زیبا است.

دلایل سفر به پوزیتانو پیشنهاد 3 کلیک
دلایل سفر به پوزیتانو ؛ از مسیرهای پیاده‌روی تا شهر سوخته

به پیاده‌روی بروید، راهنمای سفر به پوزیتانو

پیاده‌روی در پوزیتانو

در حالی که پوزیتانو به‌عنوان یک مقصد برای پیاده‌روی مانند Cinque Terre شهرت ندارد، اما مسیرهای دیدنی زیادی در این منطقه وجود دارد. مشهورترین مسیر پیاده‌روی در منطقه، مسیر خدایان (Sentiero degli Dei) است که پوزیتانو را به پرایانو متصل می‌کند. شما می‌توانید با گشت‌وگذار در خیابان‌‌های شیب‌دار پوزیتانو، مناظر خاص و منحصربه‌فردی از شهر، دریا و تپه‌های سرسبز را ببینید، برای همین است که پیاده‌روی از جمله کارهایی خواهد بود که نباید در سفر به پوزیتانو آن را دست‌کم بگیرید. 

رزرو تور خارجی به راحتی !

در امتداد ساحل قدم بزنید

اگر قصد پیاده‌روی طولانی ندارید، حتماً باید در امتداد Via Positanesi d’America، مسیر ساحلی که ساحل اصلی پوزیتانو را به ساحل کوچک‌تر Fornillo متصل می‌کند، قدم بزنید. این پیاده‌روی نسبتاً مسطح، زیاد طول نمی‌کشد و مناظر زیبایی از خط ساحلی به‌خصوص در یک روز آفتابی را به شما ارائه می‌دهد.

سفر یک‌روزه به دیگر روستاهای ساحلی آمالفی

اگر از ساحل آمالفی بازدید می‌کنید، دیدن  شهرهای مختلف آن را از دست ندهید، هر کدام می‌تواند شما را به‌نوعی شگفت‌زده کند. ساده‌ترین و خوش‌منظره‌ترین راه برای رفت‌وآمد، کشتی است و کشتی‌های آمالفی، سالرنو، سورنتو و کاپری به طور منظم از بندر پوزیتانو حرکت می‌کنند. از آمالفی می‌توانید به روستاهای کوچک‌تری مانند مایوری و مینوری نیز بروید.

اتوبوس‌هایی نیز وجود دارد که برخی از این شهرها را به هم متصل می‌کنند، اما پیشنهاد ما به شما کشتی است؛ به این دلیل که یکی از بهترین راه‌ها برای تماشای مناظر پوزیتانو و دیگر روستاهای ساحلی آمالفی راه آبی خواهد بود. علاوه بر این قایق‌سواری راهی نسبتاً مقرون‌به‌صرفه برای لذت‌بردن از مناظر منحصربه‌فرد این سواحل است.

خرید و گشت‌وگذار در پوزیتانو

راهنمای سفر به پوزیتانو

ساحل آمالفی به دلیل سرامیک‌های زیبای با طرح‌های منحصربه‌فرد شناخته می‌شود و شما می‌توانید در مغازه‌های پوزیتانو، از تماشای سرامیک‌ها و طرح‌های خاصشان لذت برده و برای یادگاری آن‌‌ها را خریداری کنید. بسیاری از هنرمندان محلی کلاس‌های سرامیک نیز برگزار می‌کنند که به نظر می‌رسد، کاری سرگرم‌کننده است.

برای گشت‌وگذار نیز کلیسای سانتا ماریا آسونتا می‌تواند برجسته‌ترین نقطه دیدنی پوزیتانو باشد، زیرا گنبد کاشی‌کاری طلایی آن از نقاط مختلف قابل‌مشاهده است. اگرچه کلیسا خیلی باشکوه نیست، اما ورود به آن رایگان بوده و گشت‌وگذار داخل آن ارزشمند خواهد بود.

کجا در پوزیتانو غذا بخوریم؟ راهنمای سفر به پوزیتانو

برای غذاخوردن در پوزیتانو پیشنهاد این است رستورانی را انتخاب کنید که کمی دورتر از ساحل باشد؛ چراکه رستوران‌هایی با منظره‌ای از اقیانوس به دلیل کیفیت، بسیار گران‌قیمت هستند. اگر به سمت جاده اصلی Viale Pasitea بروید، رستوران‌های عالی زیادی را خواهید دید. البته که این رستوران‌های پیشنهادی به این معنای نیست که هیچ منظره دیدنی ندارد، اتفاقا برخی از آنها به دلیل ارتفاع، مناظر خیره‌کننده‌ای را به شما نمایش می‌دهند.

در اینجا چند رستوران در پوزیتانو وجود دارد که ما به شما معرفی خواهیم کرد:

Next2

کجا در پوزیتانو غذا بخوریم؟

این رستوران فانتزی و البته کمی گران‌قیمت در پوزیتانو است. غذاهای خوشمزه این رستوران دومین مزیتی است که می‌توان این رستوران را خاص کند. اما اولین مزیت آن چیست؟ فضای منحصربه‌فرد. دکور سفید و چوبی و البته پنجره‌ها بزرگ رو به پوزیتانو و اقیانوس دلیل اصلی خاص بودن این رستوران و محبوبیتش در بین گردشگران است.

Saraceno D’Oro

رستورانی با فضایی تقریباً سنتی ایتالیایی که در بین گردشگران به‌خاطر طعم بی‌نظیر پیتزایش شهرت دارد. این رستوران می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای یک وعده خوشمزه در پوزیتانو برای شما باشد.

کافه پوزیتانو

کافه‌ای در قلب پوزیتانو و رو به اقیانوس که می‌تواند تجربه‌ای متفاوت برای شما باشد. شما می‌توانید در این کافه از طعم غذاهای دریایی و اصیل ایتالیایی لذت برده و با منظره‌ای زیبا از ساحل اصلی پوزیتانو عکسی برای یادگار بگیرید.

Il Fornillo

راهنمای سفر به پوزیتانو

یک رستوران مقرون‌به‌صرفه در پوزیتانو Il Fornillo است که به‌خاطر پیتزاهای خوشمزه‌اش در بین گردشگران محبوبیت دارد. این رستوران نیز منظره رو به شهر و رو به اقیانوس و خط ساحلی دارد.  

Covo dei Saraceni

در مقاله راهنمای سفر به پوزیتانو ، این یک رستوران در هتل است.  Covo dei Saraceni در یک هتل واقع شده که در آن می‌توانید از طعم بی‌نظیر شیرینی‌ها و غذاهای ایتالیایی ذلت ببرید. این رستوران و هتل در نزدیکی ابتدای مسیر ساحلی است، بنابراین می‌توانید بعد از غذا کمی در ساحل قدم بزنید.

راهنمای سفر به پوزیتانو ؛ محل اقامت

پوزیتانو به‌خاطر هتل‌های فوق‌العاده لوکس مانند Le Sirenuse شناخته می‌شود، اما گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری نیز وجود دارد مثل boutique Hotel Punta Regina. این بوتیک هتل برای بودجه معمولی مناسب است. تراس‌های روی پشت‌بام این هتل منظره‌ای زیبا از خط ساحلی و اقیانوس را به شما نشان خواهد داد. 

بهترین زمان برای بازدید از پوزیتانو

بهترین زمان برای بازدید از پوزیتانو

ساحل آمالفی در طول تابستان شلوغ و گرم است، اما تا حد زیادی در طول زمستان تعطیل می‌شود. بهترین زمان برای بازدید از پوزیتانو آوریل – مه و سپتامبر – اکتبر است. پوزیتانو در ماه‌های مه و سپتامبر معمولاً بهترین آب‌وهوا را دارند. در اوایل هوا هر روی بارانی بوده، اما فصل شکوفه دادن گل‌هاست.

کلام آخر درباره راهنمای سفر به پوزیتانو

اگر به پوزیتانو علاقه دارید، این مقاله یک راهنمای سفر به پوزیتانو برای شما خواهد بود. قدم‌زدن در ساحل، پیاده‌روی در خیابان‌های شیب‌دار و قایق‌سواری از جمله تفریحاتی است که می‌توانید در پوزیتانو داشته باشید. در این مقاله درباره اقامت، راه‌های دسترسی به پوزیتانو، بهترین زمان سفر به پوزیتانو و… را برای شما فهرست کرده‌ایم تا سفری خاص به این شهر داشته باشید.

رزرو هتل خارجی به راحتی !

نظرات کاربران