مسقط

راهنمای سفر به مسقط؛ عمان را جور دیگری ببینید!

مسقط

مسقط پایتخت عمان، کشوری نفت خیز و ثروتمند که البته همانند دبی نیازی به صرف میلیاردها دلار برای ساخت ساختمان‌های عجیب و غریب و بناهای تاریخی ندارند. در این شهر یا بهتر بگوییم در این کشور خوش‌قلب‌ترین مردم زیباترین کوه‌های و منظره‌های ساحلی را دارد و همین کافی است تا سفر به مسقط برای شما دلنشین‌تر از چیزی باشد که تصور می‌کنید. مسقط شهری که مدرنیته را در پیش گرفته اما سنت‌های خود را هنوز سرپا نگه داشته است. رفاهی که در این شهر می‌بینید در کنار اصالت و فرهنگ مردم آن قطعا شما را متعجب خواهد کرد. اگر چیزی درباره این شهر گرم و زیبا نمی‌دانید؛ راهنمای سفر به مسقط دید بهتری از این شهر برای شما بوجود خواهد آورد. بیایید این بار کمی متفاوت عمل کنید و به جای دبی، بلیط هواپیماتهران مسقط را رزرو کنید!

مسقط کجاست؟

همانطور که گفتیم، مسقط پایتخت عمان کشوری کوچک در جنوب ایران که با ما مرز آبی دارد. این کشور با ذخایر نفتی که دارد در کنار زیبایی‌ها و پتانسیل‌های گردشگری خود، توانسته به یکی از مقاصد محبوب برای توریست‌ها تبدل شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید مسقط از ترکیب سه شهر کوچک یعنی مطرح، راوی و خود مسقط به وجود آمده است.

دوست دارید حقایق جالب درباره مسقط را بدانید؟

آب و هوای مسقط؛ همیشه هم گرم نیست!

اگر عاشق بهار و پاییز هستید؛ خوب در این کشور این دو فصل را نخواهید دید. آب و هوای مسقط بسیار گرم، استوایی و البته شرجی است. اگر بخواهیم با دبی مقایسه کنیم، تقریبا شرایط یکسانی به لحاظ آب و هوایی دارند ولی دبی کمی خنک‌تر است.

بهترین زمان برای سفر به عمان

مسقط

از آنجایی که آب و هوای این شهر گرم و شرجی است؛ سفر به مسقط را به ماه‌های سرد سال نسبت دهید تا آب و هوای بهاری را در آنجا تجربه کنید. یعنی از مهرماه تا فروردین ماه بهترین زمان سفر است و با خیال راحت می‌توانید در طول روز و شب به گشت و گذار بروید. پیشنهاد می‌کنیم فصل تابستان را برای رفتن به مسقط به کلی از ذهنتان بیرون کنید؛ گرما و شرجی به حدی طاقت فرساست که  قابل تحمل نخواهد بود.

مکان‌های دیدنی و گردشگری در مسقط

در راهنمای سفر به مسقط به دیدن جاهای جذاب آن می‌رسیم. این شهر یا بهتر بگوییم کشور عمان از گذشته تا به امروز تحت تاثیر فرهنگ‌های بریتانیایی، هندی، پرتغالی و عرب بوده و معماری جالب شهر مسقط شما را قطعا به یاد داستان و کارتون سندباد می‌اندازد. از آنجایی که این شهر بندری تجاری مهمی است، مکان‌های زیبای زیادی برای بازدید و دیدن در مسقط وجود دارد:

مسجد جامع سلطان قابوس

دومین مسجد بزگ خاورمیانه که 300 هزارت تن ماسه سنگ هندی ساخته شده و معماری حیرت‌انگیزی دارد. وقتی به مسجد می روید، گلدوزی‌های رنگارنگ و دومین فرش یک تکه سنگین دنیا با وزن 21 تن با گره 1.700.000.000 را می بینید.

قلعه های الجلالی و مناری

قلعه‌هایی که توسط پرتقالی‌ها ساخته شدند و امروز به موزه تبدیل شده‌اند. اگرچه همه نمی‌توانند از قلعه‌ها دیدن کنند، اما می‌توانید مناظر دیدنی ایجاد شده توسط قلعه‌ها را با مناظر وسیع دریا تماشا کنید یا از آن عکس بگیرید.

سوق مطرح یا بازار مطرح

معطر سوق که در زبان عربی با نام الضالم نیز شناخته می‌شود به معنای تاریکی است. سوق که یکی از قدیمی‌ترین بازارهای جهان عرب است به دلیل معماری آن تاریک نامیده می‌شود.

خانه اپرای سلطنتی

مسقط

خانه اپرای سلطنتی، ترکیبی باشکوه از معماری اسلامی و ایتالیایی، یکی از معروف‌ترین مکان‌های گردشگری در مسقط است. از سپتامبر تا می، بسیاری از رویدادهای فرهنگی و هنری در خانه اپرا برگزار می‌شود که با چراغ‌های شب و باغ تزئینی، بصری دیدنی را ایجاد می‌کند.

در مسقط چی بخوریم؟

از مهمترین بخش‌های سفر به مسقط امتحان کردن غذاهای خوشمزه آن است. از آنجایی که عمان یکی از بزرگترین بنادر جهان را دارد و پلی بین آسیا و اروپا محسوب می‌شود؛ پس انتظار چشیدن ادویه‌های خوش عطر و طعم هندی را در غذاهایشان داشته باشید. در این شهر تازه‌ترین ماهی‌ها را در زیباترین رستوران‌‌های مسقط می‌توانید نوش جان کنید.  محبوب ترین وعده غذایی در سفر به مسقط، یک غذای برنجی به نام روض المضرب است که با ماهی سرخ شده سرو می‌شود. البته، غذاهای گوشتی و مرغی که با زعفران و ادویه‌های مشابه مانند کبسه و مقبوس نیز جز محبوب‌ترین‌ها هستند. راستی امتحان کردن قهوه غلیظ و مخصوص عمان را فراموش نکنید!

زندگی شبانه در مسقط

در راهنمای سفر به مسقط به یکی از سوال‌های شما درباره زندگی شبانه این شهر می‌پردازیم. ‌گزینه‌های زیادی در شهر برای کسانی که دوست دارند شبی آرام را سپری کنند؛ وجود دارد. می‌توانید در کنار دریا و زیر نورهای شهر استراحت کنید و در رستوران‌ها یا کافه‌های کنار ساحل غذاهای لذیذ عمانی میل کنید. زندگی شبانه سنتی مسقط، داشتن پیک نیک زیر چراغ‌های خیابان است.

اما، از آنجایی که عمان کشوری مسلمان است، مکان‌های تفریحی مانند بار و کلوپ‌ها فقط در هتل‌های لوکس موجود است. اگر می‌خواهید شب هیجان انگیزتری را سپری کنید، می‌توانید به هتل‌های مجلل مسقط بروید.                                         

چیزهایی که در راهنمای سفر به مسقط باید بدانید

مسقط
  • اگرچه از نظر قانونی جرم نیست، اما توصیه نمی‌شود که رابطه خود را با شریک زندگی خود در مکان‌های عمومی نشان دهید. بهتر است به فرهنگ و مذهب مردم مسقط احترام بگذارید.
  • اگر هدفتان کرایه کردن ماشین شخصی است؛ از قبل نقشه بزرگراه را داشته باشید؛ هر چند که به لطف اپلیکیشن‌های مختلف دیگری نیازی نیست. اما کار از محکم کاری عیب نمی‌کند.
  • تعطیلات آخر هفته عمان از جمعه تا شنبه است.
  • همیشه همراه‌تان کرم ضد آفتاب و آب داشته باشید.
  • کارت‌های اعتباری و نقدی در همه جای شهر قابل استفاده است، اما توصیه می‌شود پول نقد خود را برای خرید و هنگام چانه زدن نگه دارید.

جشنواره‌های مسقط

  • جشنوراه مسقط از ژانویه تا فوریه
  • جشنواره گردشگری صلاله در تیرماه
  • جام مسابقه شتر سلطان در اسفند ماه

کدام نوع اقامتگاه را ترجیح می‌دهید؟

اولین چیزی که باید بدانید این است که در عمان هاستل یا مهمانخانه وجود ندارد، فقط هتل وجود دارد. کلا، اقامت در سفر به مسقط به چند دسته زیر تقسیم می‌شود:

  • هتل‌های ارزان قیمت: در شهرهای بزرگ هتل‌های بیشتری پیدا می‌شود.
  • هتل- آپارتمان: در صورتی که 2 نفر به بالا باشید؛ مقرون به صرفه خواهد بود.
  • هتل‌های گران قیمت: در برخی مناطق خاص، هزینه این هتل‌ها حتی به شبی 100 دلار هم می‌رسد.

دانستنی‌های لازم در سفر به مسقط

ویزا: نمی‌خواهد

زبان: عربی

مذهب: مسلمان

آب و هوا: گرم و شرجی

کد کشور: 968+

نظرات کاربران