National Museum

در بهترین موزه های مسقط، راز آسمان شب را پیدا کنید!

اگر جزو آن دسته از کسانی هستید که ساعت ها در پیاده روها قدم می زنید و از انواع موزه ها، گالری ها و جاذبه های گردشگری دیدن می کنید؛ چه راهی بهتر از بازدید از یک موزه برای یادگیری تاریخ یک شهر. بسیاری از موزه‌های جذاب عمان، داستان‌های ناگفته‌ای از گذشته هیجان‌انگیز این کشور را روایت می‌کنند.مسقط، پایتخت عمان، ترکیبی جذاب از گذشته تا حال است که سنت‌های عربی را با دنیای مدرن ارائه می‌کند، از معماری این شهر گرفته تا حمل‌ونقل. اگر به دنبال گذراندن تعطیلات هستید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که بهترین موزه های مسقط کدام ها هستند؟

خانه زبیر | Bait Al Zubair

مسقط

بیت الزبیر یک موزه خصوصی در شهر قدیمی مسقط است که آثاری از گذشته نظامی، اجتماعی و فرهنگی عمان را به نمایش می گذارد. این موزه در سال 1998 به روی عموم باز شد و توسط خانواده زبیر تأسیس و از نظر مالی تأمین می شود. مجموعه گسترده این خانواده از وسایل عمانی، مانند اسلحه، خنجر، جواهرات، اقلام خانگی و لباس های سنتی، بهترین مجموعه خصوصی در نظر گرفته می شود که بینشی از میراث عربی و عمانی را به گردشگران ارائه می دهد.

مجموعه بیت الزبیر علاوه بر اینکه جزو بهترین موزه های مسقط است، یک نماد معماری در مسقط نیز به شمار می‌رود. این موزه از پنج ساختمان بیت الباغ، بیت الدلیل، بیت العود، بیت النهضه، گالری سارا و یک باغ و همچنین یک کافه و فروشگاه هدیه تشکیل شده است. چهار طبقه آن مجموعه هنری رو به رشدی را به نمایش می گذارد که گسترده ترین مجموعه هنری هنرمندان عمانی محسوب می شود. در بیت الدلیل، می توانید ببینید که چگونه عمانی ها بیش از 100 سال پیش در روستاها و در شهر زندگی می کردند. گالری سارا یکی از خانه‌های هنر معاصر عمان است و حتی به هنرمندان محلی عمانی اجازه می‌دهد آثار خود را به خارج از کشور بفروشند.

Bait To The Railing

اگر به دنبال مقدمه ای برای آشنایی با تاریخ مسقط از دوران باستان تا امروز هستید، بیت البارندا مکان بدی برای شروع نیست. نمایشگاه‌های این موزه همه چیز را از زمین‌شناسی گرفته تا هنر عامیانه پوشش می‌دهد، بنابراین می‌توانید طیف گسترده‌ای از دانش را بعد از بازدید از این موزه با خود به خانه ببرید. به علاوه، این موزه در ساختمانی قرار دارد که توسط ماموران آمریکایی در دهه 1930 استفاده می‌شد، بنابراین معماری قرن بیستم را نیز از نزدیک خواهید دید.

موزه سرزمین عود | Museum of the Land of Incense

مسقط

با بازدید از موزه سرزمین عود، یک میراث جهانی یونسکو،می‌توانید خود را در فرهنگ و تاریخ عمان غرق کنید! این موزه بخشی از پارک باستان شناسی البلید است. این نمایشگاه ها به زیبایی طراحی شده‌اند و شما را به ریشه های کشف عود در عمان می برند. این موزه بسیار جالب و آموزنده است و برای علاقه مندان به تاریخ توصیه می شود!

موزه هنرهای مدرن غالیا | Ghalya Museum of Modern Art

اگرچه این موزه یک گالری از هنر مدرن عمانی را در خود جای داده است، اما دقیقاً آن چیزی نیست که روی قاب آن نوشته شده است. این موزه بیشتر به گونه‌ای طراحی شده است که شبیه خانه ساکنان سابق بین سال‌های 1950 تا 1975 است، با لباس‌ها، قابلمه‌ها و تابه‌ها و سایر اقلام قدیمی، طوری که وقتی وارد موزه می شوید، احساس می کنید به گذشته سفر کرده اید.

مرکز نمایشگاهی برق و گاز عمان | Oman Oil and Gas Exhibition Center

مسقط

شما نمی توانید بدون نفت به خاورمیانه فکر کنید، و در این موزه می توانید همه چیز را در مورد جنبه‌های مختلف تولید نفت، از کشف تا حمل و نقل آن، بیاموزید. همچنین با محصولات مختلفی که از نفت و گاز ساخته می شوند نیز آشنا خواهید شد. شاید اینجا یکی از جالب ترین و بهترین موزه های مسقط باشد!

موزه سیاره | Planetary

همه ی ما از ابتدا به ستاره ها نگاه می کردیم و به یادگرفتن اسرار آسمان علاقه مندیم، در این موزه افلاک نما می توانید همه چیز را در مورد آسمان شب بیاموزید. موزه سیاره دارای گنبدی به ارتفاع 11 متر با پنج پروژکتور لیزری، نورپردازی LED و سیستم صوتی است که برای نمایشگرهای فوق العاده ستارگان استفاده می شود. این موزه دقیقاً در کنار مرکز نمایشگاه نفت و گاز عمان قرار دارد، بنابراین می‌توانید در وقت خود صرفه جویی کنید و در یک روز از هر دو موزه بازدید کنید.

موزه نیرو های مسلح سلطان | Sultan Armed Forces Museum

مسقط

این موزه که در قلعه 150 ساله خانه الفلاج قرار دارد، زمانی مقر نیروهای سلطان سعید بن سلطان بوده و انواع سلاح ها، لباس ها، وسایل نقلیه نظامی و مدال های قرون گذشته را در خود جای داده است. با رفتن به این موزه با اسکورت نظامی همراه خواهید بود و همچنین با تاریخ عمومی عمان آشنا خواهید شد.

با ما همراه باشید با پیشنهادهای دیگر از بهترین موزه های مسقط!

موزه ملی عمان | The National Museum of Oman

موزه ملی عمان که در صحنه فرهنگی نسبتاً تازه وارد است، در سال 2013 تأسیس شد تا میراث فرهنگی عمان از گذشته تا کنون به نمایش بگذارد. هدف این موزه به رسمیت شناختن عمان، فرهنگ پادشاه نشینی این کشورو همچنین آموزش جامعه بین المللی در مورد نقش عمان در تاریخ است. این موزه با یک سالن نمایشگاه و حدود 10 گالری، مجموعه ای دائمی را در خود جای داده. موزه ملی همچنین دارای گالری برای نمایشگاه های موقت است.

به طور کلی این موزه ملی مهمترین ساختمان فرهنگی در بین سطح موزه ها در مسقط و عمان است. این موزه میراث فرهنگی، عمان را از آغاز پیدایش در شبه جزیره عمان از میلیون ها سال قبل از میلاد تا امروز به نمایش می گذارد.

موزه دوازه مسقط | Muscat Gate Museum

مسقط

این موزه همانطور که از نامش پیداست بر فراز دروازه مسقط قرار دارد و تاریخ این پایتخت را مورد بررسی قرار می‌دهد و شما در مورد رشد شهر از یک بندر تجاری به یک پایتخت پر رونق و در مورد معماری متمایز عمان خواهید آموخت.

موزه کودکان | Kid’s museum

موزه کودکان یکی از بهترین موزه های مسقط است که می توان به کسانی که همراه با کودکانشان هستند، توصیه کرد. این موزه، یکی از مهم ترین موزه های آموزشی مسقط است که هدف آن توسعه آگاهی و تفکر کودکان در مورد فناوری، اختراعات، رسانه ها و وسایل مدرن و همچنین نقش همه اینها در زندگی انسان است. موزه کودکان از دو اتاق تشکیل شده است که در اتاق اول دستگاه ها و نمایشگاه هایی را در فضایی به وسعت 2000 متر به نمایش می گذارد و اتاق دوم که شامل سایر امکانات موزه است.

مسقط شهری روشن و خانواده‌ پسند است که به لطف فرهنگ و سنت‌هایش فرصت‌های زیادی برای سرگرمی و تفریح ​​فراهم می‌کند. بنابراین، همیشه کاری برای انجام در مسقط با کودکان وجود دارد. این جاذبه خاص در مسقط اساساً یک موزه علمی اختصاصی است و درست در کنار یکی دیگر از جاذبه‌های بزرگ کودکان، پارک طبیعی قورم قرار دارد.

موزه دریای جنوبی | South Maritime Museum, South

مسقط

این موزه که در جنوب پل معلق خور البطح قرار دارد، از اهمیت تاریخی بالایی برخوردار است. همچنین موزه ای است که بخش های مختلف را به نمایش می گذارد و ورودی آن با نشان محترم «کشتی الغنجه» مزین شده است. گشت و گذار در کارخانه بزرگ بینش شگفت انگیزی از ساخت قایق های چوبی در زمان های گذشته به شما ارائه می دهد.

موزه دریایی کشتی‌های عمانی و همچنین عکس‌های ملوانان، کشتی‌سازان، بنادر و خود جنوب را به نمایش می‌گذارد و همچنین دارای بخش ظروف قدیمی و سفالی است. از آنجایی که این موزه خیلی بزرگ نیست، برای گشت و گذار در این مکان زیبا و غوطه ور شدن در میراث و تاریخ غنی آن نباید بیش از یک ساعت زمان در نظر بگیرید.

موزه ملی | National Museum

اگر می خواهید همه چیز را در مورد عمان بدانید، هیچ مکانی بهتر از موزه ملی وجود ندارد. این موزه در سال 2016 افتتاح شد و بیش از 5000 شی از اولین سکونتگاه های انسان تا امروز را در خود جای داده است. نمایشگاه های این موزه، تاریخ دریایی کشور، واحد پولی آن، میراث ناملموس و نقش اسلام و موارد دیگر را پوشش می دهند.

سخن پایانی

امیدواریم این فهرست از بهترین موزه‌های مسقط مورد توجهتان واقع شده باشد و آن را دوست داشته باشید، اگر قصد سفر به مسقط را دارید، این موزه ها بهترین گزینه برای شناخت این کشور است، پس سعی کنید بازدید از آن ها را در برنامه سفر خود بگنجانید.

همین حالا قیمت بلیط هواپیما تهران مسقط را چک کنید!

نظرات کاربران