چمدان

چگونه چمدان سفر را حرفه‌ای ببندیم؟

چیدن چمدان ممکن است ساده به نظر برسد، اما گاهی اوقات خیلی چیزها را یادمان میره که با خودمان همراه داشته باشیم! به همین خاطر مجبور میشیم؛  به خرید چیزهایی که جا گذاشته ایم، بپردازیم. اما در اینجا، میخواهیم راه میانبر را پیش پای شما بگذاریم تا وسایل و بارتان را به حداقل برسانید،  وسایل مورد نیاز خود را در یک سفر ساحلی یا یک سفر کاری بسته بندی کنید و در عین حال چیزی را جا نگذارید!

قدم اول: انتخاب چمدان

امروزه تنوع چمدان‌های مسافرتی بسیار زیاد است و انتخاب چمدان به نوع سفر و شغل افراد بستگی دارد. چمدان‌هایی که چند بخش مجزا دارند، بهترین گزینه برای یک سفر ایده‌آل محسوب می‌شوند. حتی بعضی از چمدان‌ها قسمت جداگانه‌ای برای لپ تاب و لوازم الکترونیکی دارند. بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که برای سفر خود،  چمدان سبک وزنی را انتخاب کنید که دارای فضاهایی برای تفکیک وسایل باشد ! در ضمن مطمئن شوید که برچسب چمدان منحصر به فرد دارید یا چمدان خود را به روشی منحصر به فرد علامت گذاری کرده اید. راستش را بخواهید، از این که چقدر مردم در زمان دریافت چمدان، دچار اشتباه می شوند، شوکه می شوید.

قانون 5، 4، 3، 2، 1 را رعایت کنید!

از قانون 5، 4، 3، 2، 1 برای یک سفر یک هفته ای استفاده کنید. یعنی برای یک هفته، پنج سری جوراب و لباس زیر، چهار لباس ( مانتو و یا پیراهن) ، سه عدد شلوار، دو جفت کفش و یک کلاه بردارید! حواستان باشد که لیست شما باید متناسب با نیاز شما تنظیم شود. یعنی اگر به سفر ساحلی میروید؛ لباس شنا و لباس ورزشی فراموشتان نشود!

بهترین راه ها برای جا دادن همه چیز در چمدان

 همه فضای چمدانتان را پر کنید. به عنوان مثال، جوراب هایتان را داخل کفش بگذارید! سپس کفش های خود را از پاشنه تا پنجه در پایین چمدان خود در یک کیسه خرید پلاستیکی کنار هم قرار دهید تا لباس ها را از کثیفی محافظت کنید. اینکه دقیقاً چگونه همه چیز را در چمدان خود بچینید یک موضوع شخصی است.  اما در اینجا چند استراتژی محبوب برای چیدن بهتر چمدان را برایتان آورده ایم:

لباساتو رول کن

این کار، استفاده از فضای چمدان را به حداکثر می رساند و لباس ها دچار چین و چروک کمتری می شوند. همچنین می توانید از کش استفاده کنید تا لباس های رول شده را در کیف خود محکم نگه دارید.

   لباس‌های سنگین‌تر را بپوشید

کفش کوهنوردی، کاپشن، پالتو و لباس‌های سنگین، جای زیادی اشغال می‌کنند. پس بهتر است اصلا وارد چمدان نشوند.

لباس‌ها را دسته بندی و وکیوم کنید

لباس‌های هم اندازه و هم جنس را داخل پلاستیک قرار داده و با استفاده از جاروبرقی آن‌ها را وکیوم کنید. این کار حجم لباس را تا حد چشم گیری کم می‌کند و برای بستن چمدان به کمک شما می‌آید.

استفاده از پک‌های آماده یک راهکار ساده است.

اگر در بسته بندی وسایل خود حرفه‌ای نیستید، می‌توانید از پک‌های آماده استفاده کنید. هر پک بخشی از وسایل شما را در خود جای داده و به راحتی داخل چمدان جای خودش را پیدا می‌کند.

لباس‌ها را به شکل تو در تو تا کنید

می توانید در تا کردن لباس‌ها کمی خلاقیت به خرج دهید. کمربند را داخل یقه پیراهن مردانه، لباس زیر و جوراب‌ها را میان پیراهن، تاپ و تی شرت را داخل کلاه و قاب عینک و کراوات را درون کفش‌ها، قرار دهید. این تکنیکی‌ست که باعث می‌شود، لباس‌ها حجم کمتری اشغال کنند.

چگونه یک لیست خوب از وسایل بچینیم؟

یک لیست بسته بندی را از روزهای قبل برای خودتان بنویسید و حتما از دارو و نسخه های پزشکیتان که اهمیت بیشتری دارند، شروع کنید. به ما اعتماد کنید؛ این لیست های جادویی باعث می شوند تا چیزی را جا نگذارید. اما چند نکته برای نوشتن یک لیست عالی :

آب و هوا را چک کنید

قبل از رفتن، آب و هوای مقصدخود را بررسی کرده و اقلامی را بسته بندی کنید که برای آب و هوا مناسب هستند و وسایلی را که مناسب فصل نیستند، پشت سر بگذارید.

سفر کاری یا تفریحی ؟

درباره کارهایی که در سفر خود انجام خواهید داد، فکر کنید و لباس هایی را انتخاب کنید که مطابق با دستور کار شما باشد. به عنوان مثال، اگر بلیط هواپیما کیش را تهیه کرده اید و می خواهید بیشتر وقت خود را در ساحل بگذرانید، روی بسته بندی لباس های شنا و لباس های سبک تمرکز کنید. با این حال، اگر در حال بستن چمدان برای یک سفر کاری هستید، ممکن است بخواهید بیشتر بر روی لباس‌های حرفه‌ای مانند پیراهن‌های یقه‌دار و بلیزر تمرکز کنید.

ست کردن لباس ها

به رنگ بندی و ست کردن لباس‌ها با هم دقت کنید. سعی کنید کفش و لباس‌هایی را انتخاب کنید که رنگ‌های خنثی داشته باشند تا به راحتی با هر لباسی ست شوند. با این روش علاوه بر ایجاد تنوع در لباس پوشیدن، لباس‌های زیاد و اضافی حذف می‌شوند و بار سفر شما سبک‌تر خواهد شد.

امکانات هتل شما

اگر سفر شما به گونه‌ای است که برای اقامت خود، هتل را انتخاب می‌کنید؛ بنابراین نیازی به برداشتن لوازم بهداشتی ندارید چون اکثر هتل‌ها لوازم مورد نیاز را رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند. اما در صورت نیاز به حمل لوازم بهداشتی می‌توانید از هر مدل قوطی یا حتی از یک جامدادی زیپی استفاده کنید. مسواک، خمیردندان، کرم مرطوب کننده، ضد آفتاب، نخ دندان، صابون یا مایع دستشویی، لیف، سوهان و ناخن‌گیر و هر وسیله دیگری که فکر می‌کنید برای آسودگی خاطرتان نیاز دارید را درون ظرف‌های جداگانه و البته کوچک جاسازی کنید.  

نکات مهم در چیدن وسایل در چمدان

  • چمدان خود را از سنگین ترین وسایل بچینید! یعنی همیشه وسایل سنگین یا بزرگتر را در پایین چمدان قرار دهید. این کار یافتن اقلام را آسان‌تر می‌کند و اجسام سنگین را از له کردن یا آسیب رساندن به قطعات سبک‌تر مانند سوغاتی و لوازم آرایش دور می کند.
  • اقلام شکننده را در مرکز کیف خود قرار دهید. تا احتمال شکستگی آنها کمتر باشد. شما همچنین می توانید آنها را در تی شرت یا سایر تکه های لباس بغلتانید تا پوشش و محافظت بیشتری ارائه دهید.

سخن آخر

در آخر، اگر با هواپیما سفر می کنید یا از یک ایست بازرسی امنیتی عبور می کنید، مطمئن شوید که هیچ گونه چاقو، اسلحه، فندک، ناخن گیر، ظروف نقره، اقلام فاسد شدنی و مقادیر زیادی مایعات همراه خود نداشته باشید، زیرا ممکن است از شما گرفته شوند.

چند نکته در هنگام گم شدن چمدان در فرودگاه! (لینک مقاله)

سوالات متداول

چه جوری لباس هایمان چروک نشوند؟

لباس های بافتنی و پارچه‌های کشدار را انتخاب کنید. حتی زمانی که این پارچه‌ها چروک می‌شوند، وقتی آنها را آویزان می‌کنید، چین‌ها از بین می روند. توجه داشته باشید که پارچه های (کتان یا پارچه نخی) بیشتر مستعد چروک شدن هستند. همچنین برای جلوگیری از چین و چروک از دستمال کاغذی میان لباس ها استفاده کنید. این کار ظاهراً اصطکاک/فشار را به حداقل می‌رساند؛ درست مثل شعبده بازی!

چگونه کتاب ها را به طور موثر بسته بندی کنم؟

آنها را در پایین چمدان پهن کنید و مطمئن شوید که هیچ شکافی بین کتاب ها وجود ندارد.

نظرات کاربران