آنتالیا

100 کاری که باید در آنتالیا انجام داد

سفر به دیدن‌ترین و زیباترین شهر ترکیه، یعنی آنتالیا از بهترین خاطرات عمرتان خواهد بود. این شهر چیزی بیش از ساحل و دریاست. تجربه‌های مهیج و جالب، ماجراجویی‌ در دل کوه، قدم زدن در تاریخ تنها بخش کوچکی از کارهایی هستند که می‌توانید در آنتالیا انجام دهید.

سفر به یکی از محبوب‌ترین شهرهای توریستی جهان یعنی آنتالیا، قطعا به یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهای عمرتان تبدیل خواهد شد. این شهر همه چیز دارد: از جاذبه‌های تاریخی دیدنی و جالب گرفته تا سواحل خیره کننده، طبیعت بکر و سرسبز، کوه‌ها، غارها، مراکز خرید لوکس و خوشمزه‌ترین غذاها. خلاصه بگوییم سفر به آنتالیا قطعا ارزش برنامه‌ریزی و هزینه کردن را دارد؛ فقط فراموش نکنید که لیستی از کارهایی که می‌توانید در این شهر ساحلی زیبا انجام دهید را تهیه کنید تا هیچ چیز آنتالیا را از دست ندهید. اگر هم هنوز برنامه‌ریزی نکردید، با ما همسفر شوید تا 100 کاری که باید در آنتالیا انجام داد به شما معرفی کنیم.

محبوب‌ترین جاذبه‌های آنتالیا

100 کاری که باید در آنتالیا انجام داد

پارک موضوعی The Land of Legends


سرزمین افسانه‌ها یا دیزنی لند نامی است که به این پارک داده شده و می‌توان حدس زد که چه ماجرامویی‌های در انتظار شما خواهد بود. 55 سرسره با شکل‌ها و انواع مختلف، تله کابین، شخصیت‌های افسانه‌ای مراکز خرید، خوراکی‌های خوشمزه همگی در نزدیکی بلک، کمی دورتر از ساحل، در اختیار شما خواهند بود تا لحظاتی شیرین و دلچسب با خانواده‌تان سپری کنید.


تله کابین Olympos Teleferik


در آنتالیا طولانی‌ترین تله کابین جهان را ازدست ندهید. این تله کابین با طول 4350 و سواری از میان کوه‌های سرسبز چیزی در حدود 10 دقیقه زمان می‌برد. 10 دقیقه‌ای که آرزو می‌کنید که ای کاش چندین ساعت بود. وقتی به قله رسیدید می‌توانید با پاراگلایدر به پایین بیایید؛ البته اگر از ارتفاع نمی‌ترسید.


رفتینگ در کانیون Köprülü


ورزش رفتینگ یا قایق سواری بر روی آب‌های وحشی هیجان و آدرنالین را در خون شما جاری می‌کند. تصور کنید در گرمای تابستان بر روی آب سرد با نسیمی خنک بر روی صورتتان، به طول 12 کیلومتر قایق سواری خواهید کرد.


جیپ سافاری در کوه‌های توروس


یکی از محبوب‌ترین کارهایی که هم گردشگران از انجام آن غافل نمی‌شوند؛ جیپ سافاری است. برای تغییر حال و هوایتان از ساحل به گشت و گذار با جیپ‌های روباز و در کوه‌های زیبای توروس بروید. جیپ‌ها به آرامی از جاده های باریک و غبارآلود در میان جنگل‌های کاج حرکت می‌کنند، جایی که روستاهای زیبایی را در دل رشته کوه‌ها را خواهید دید.


استراحتگاه‌های ساحلی

100 کاری که باید در آنتالیا انجام داد


آنتالیا با وجود سواحل زیبا با مناظر خیره‌کننده‌اش معروف است. وجود استراحتگاه‌های ساحلی باشکوه و فراوان در بیش از 630 کیلومتر خط ساحلی، قطعا انتخاب را برای شما دشوار خواهد کرد. ساحل کنیالتی با پس‌زمینه‌ی باشکوه کوه‌های توروس، ساحل مرمرلی، یک ساحل شنی سنگی،ساحل لارا با نزدیکی خود به آبشارهای دودن که مستقیما در دریا فرو می‌روند؛ تنها بخشی از سواحل جذاب آنتالیا هستند. فراموش نکنید لاکپشت‌های دریای را از نزدیک ببینید.


پاراگلایدر از Olympos یا آلانیا


اگر همیشه آرزوی پرواز کردن را داشتید، وقت آن رسیده که پاراگلایدر آنالیا را امتحان کنید و از دیدن مناظر زیر پاهایتان به وجد بیایید. نگران نباشید شما کل پرواز را با یک خلبان تجربه خواهید کرد. از نظر ما این کار جزو هیجان انگیز ترین بخش 100 کاری است که باید در آنتالیا انجام داد!


شهر قدیمی ساید


اگر به تاریخ علاقه دارید و یا می‌خواهید گذشته آنتالیا را بشناسید؛ به شهر قدیمی ساید سر بزنید. محله‌های تاریخی با بیش از 300 سال قدمت، معبد آپولو و 6 ستون سفید معروف قطعا ارزش دیدن را دارند. پس از آن به بازار دیدن این شهر رفته و سوغاتی ‌های متنوع پارچه، چرم و … را برای عزیزانتان بخرید. مطمئن باشید همه در اینجا چیزی پیدا خواهند کرد.

سرگردان در شهر قدیمی (KALEIÇI)


خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده، خانه‌های عجیب با سقف قرمز و کوچه‌های پرپیچ‌وخم چیزی است که این بخش از شهر را بسیار خاص کرده است. با خیال راحت از خیابان ها دیدن کنید، بازار را کاوش کنید و حواستان باشد تا عکاسی از مناظر زیبا یادتان نرود!

از موزه آنتالیا دیدن کنید


موزه باستان شناسی با بیش از 30000 اثر هنری در آنتالیا را از قلم نیاندازید! در این میان مجسمه‌ها و حکاکی‌های سنگی بسیاری وجود دارد که قدمت آن‌ها به برخی از قدیمی‌ترین تمدن‌های ترکیه بازمی‌گردد.

شهر باستانی پرگه را کاوش کنید


البته آنچه می توانید در موزه ببینید؛ تنها بخشی از تاریخ آنتالیا است. اگر می خواهید کمی بیشتر در تاریخ چرخ بزنید، باید به Perge بروید. شهر باستانی پرگه حدود 20 دقیقه با شهر قدیمی فاصله دارد.

از تئاتر آسپندوس دیدن کنید


اگر از طرفداران تئاترهای باستانی هستید، مطمئناً نباید آسپندوس را از دست بدهید. این جا یکی از بهترین تماشاخانه های حفظ شده در جهان است و قدمت آن به حدود سال 160 پس از میلاد برمی گردد، زمانی که به دستور مارکوس اورلیوس سوروس در زمان فرمانداری وی در این منطقه ساخته شد.


آکواریوم آنتالیا


این آکواریوم با بیش از 5000 ماهی و آبزیان متنوع، دومین آکواریوم بزرگ اروپا است. در این آکواریوم یک تونل وجود دارد که با گذشتن از زیر آن و دیدن کوسه‌ها، حس شناکردن با آنها به شما دست خواهد داد. پیشنهاد می‌کنیم چشمگیرترین آکواریوم تونلی جهان را هرگز از دست ندهید. اگر تا الان همیشه آکواریوم ها را نادیده می گرفتید؛ این بار، بخش مهم 100 کاری که باید در آنتالیا انجام داد را جا نندارید!


غواصی در Üç Adalar (سه جزیره)


اینجا بهشت غواصان است. بهترین و شگفت‌انگیزترین مناظری که باعث می‌شوند تا از غواصی نهایت لذت را ببرید. سه جزیره جایی که می‌توانید در میان غارها و صخره‌های بیش از حد رشد کرده در زیر آب غواصی کنید. مبتدی یا حرفه‌ای فرقی ندارد، همه چیز برای تجربه‌ای لذت بخش در اختیار شما خواهد بود.


دره نوردی در Göynük


یک ماجراجویی طبیعی را تصور کنید که در آن از آبشارهای زیبا و رودخانه‌ای خروشان‌ کوه‌های سرسبز عبور خواهید کرد. دره نوردی در Göynük یکی از بهترین کارهایی است که در آنتالیا می‌توانید انجام دهید. البته فعالیت‌های دیگری هم در این دره مانند رفتینگ، پینت بال و تورهای سافاری وجود دارند.


سافاری

100 کاری که باید در آنتالیا انجام داد


شاید فکر کنید سافاری در صحرا مخصوص دبی است، در صورتی که در زمین های بیابانی کوه‌های توروس نیز می‌توانید سافاری چهار نفره را با چهار چرخ‌های کوچک تجربه کنید.


سفر بر روی رودخانه ماناوگات

100 کاری که باید در آنتالیا انجام داد


رودخانه ماناوگات، یکی از مهمترین رودخانه‌های منطقه مدیترانه است که از وسط شهر می‌گذرد و سپس به دریای مدیترانه می‌ریزد. شما می‌توانید سوار بر قایق حدود 3 تا 4 ساعت مناظر زیبای شهر و همچنین آبشار دیدنی ماناوگات را نیز از نزدیک ببینید.


سندلند آنتالیا

100 کاری که باید در آنتالیا انجام داد


چهره‌های اساطیری یونانی و مصری، عجایب ۷ جهان، برج ایفل، کولوسئوم و بسیاری موارد دیگر را از جنس شن در این مکان خواهید دید. سندلند یک موزه روباز است که انواع مجسمه‌های شنی را در خود جای داده است. همه چیز در اینجا از جنس شن و ماسه است که با نورپردازی جالب، بسیار دیدنی و خیره‌کننده خواهد بود.


شهر غرق شده سیمنا

100 کاری که باید در آنتالیا انجام داد


عجیب و دیدنی! حتما از شهر غرق شده سمینا دیدن کنید. بسیاری از خرابه های باستانی و اسکله بندر در حدود یک متر زیر آب قرار گرفته‌اند و به وضوح قابل دیدن هستند. حس گمشدگی را در 100 کاری که باید در آنتالیا انجام داد، تجربه کنید!


اسکی در Saklikent

100 کاری که باید در آنتالیا انجام داد


صبح را در Saklikent اسکی کنید و بعد از ظهر در دریا شنا کنید. از ریبایی‌های و جذابیت‌های آنتالیا در این است. در 30 کیلومتری این شهر پیستی کامل و با همه تجهیزات برای سنین مختلف وجود دارد که هیجان را برای شما به ارمغان خواهد آورد

  • اگر فکر می‌کنید در سفر به آنتالیا فقط باید در ساحل دراز کشید و استراحت کرد، کاملا در اشتباهید. ما لیستی از سرگرم کننده‌ترین جاذبه‌های آنتالیا را برای شما آماده کرده‌ایم تا بتوانید لحظات سرشار از هیجان و ماجراجویی را سپری کنید.

دریا و ساحل، مهم ترین بخش 100 کاری که باید در آنتالیا انجام داد

100 کاری که باید در آنتالیا انجام داد

آنتالیا با 657 کیلومتر خط ساحلی، شن‌های ریز و شفاف‌ترین آب‌های قابل تصور، مقصد مناسبی برای تعطیلات ساحلی است. بنابراین یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید در این شهر ساحلی انجام دهید استراحت در سواحل بکر با دیدن آب‌های فیروزه‌ای درخشان آن است.

کلئوپاترا و ساحل داملاتاش

کلئوپاترا و ساحل داملاتاش در صدر زیباترین سواحل آنتالیا قرار گرفته است. ساحلی شنی با سنگریزه که جاذبه‌هایی مانند غار داملاتاش، موزه باستان شناسی آنتالیا و تله کابین در اطراف آن وجود دارد. استراحت در زیر نور آفتاب و تفریحات شبانه این ساحل قطعا برای شما جذاب خواهد بود.

ساحل لارا

این ساحل برای خانواده‌هایی که فرزند دارند مناسب و محبوب است. در اطراف آن هتل‌های شیکی وجود دارد که می‌توانید در آنجا اقامت داشته باشید.

ساحل کاپوتاش

مناظر خیره‌کننده این ساحل بهترین مکان برای گرفتن عکس‌های یادگاری است. بهتر است بدانید که این ساحل جزء زیباترین سواحل آنتالیا می‌باشد. این بهشت زیبا بین کاش و کالکان با آب‌های فیروزه‌ای درخشان، ساحل شنی طلایی و صخره‌های شیب دار شما را مسحور می‌کند.

ساحل سولوادا

سولوادا در غرب آنتالیا است. این ساحل دارای خلیج‌های زیبا، شن‌های سفید، آب‌های فیروزه‌ای و صخره‌های آتشفشانی است. علاوه بر این، اعتقاد بر این است که آب موجود در سولوادا اثر شفابخشی دارد.

ساحل کرال کویو (دلیک دنیز)

این ساحل آرام دارای زیبایی طبیعی چشمگیری است که نهایت لذت و آرامش را برای شما به ارمغان می‌آورد. این خلیج توسط یک طاق صخره‌ای طبیعی با سوراخی در وسط از دریا محافظت می‌شود، بنابراین آب‌های آبزی و مناظر بی‌نظیری را در مقابل چشمانتان قرار می‌دهد.

ساحل فازلیس

آب بسیار شفاف این ساحل زبانزد است. شنا کردن در میان ویرانه های یک شهر روم باستان یک تجربه واقعا منحصر به فرد برای شما خواهد بود.

استراحتگاه های ساحلی بلک

در اینجا علاوه بر دریا و ساحل، انواع تفریحات ورزشی را نیز تجربه خواهید کرد. هتل‌های 5 ستاره اطراف این ساحل نیز لوکس‌ترین مکان برای اقامت شما خواهند بود.

ساحل پاتارا

با داشتن ظاهری بیابانی، قطعا پاتارا یکی از خارق العاده ترین سواحل آنتالیا است. این ساحل به خاطر تپه‌های شنی زرد عسلی، غروب‌های زیبا و لاک پشت هایی که تخم‌های خود را در ساحل می‌گذارند، مشهور است.

قطعا در آخر این لیست طولانی 100 کاری که باید در آنتالیا انجام داد ، جای خالی رستوران ها حس می شود! پس در این مقاله با ما باشید: (لینک مقاله)

در آخر

100 کاری که باید در آنتالیا انجام داد

سفر به دیدن‌ترین و زیباترین شهر ترکیه، یعنی آنتالیا از بهترین خاطرات عمرتان خواهد بود. این شهر چیزی بیش از ساحل و دریاست. تجربه‌های مهیج و جالب، ماجراجویی‌ در دل کوه، قدم زدن در تاریخ تنها بخش کوچکی از کارهایی هستند که می‌توانید در آنتالیا انجام دهید. در آخر برای تجربه 100 کاری که باید در آنتالیا انجام داد؛ بلیط هواپیما آنتالیا را رزرو کنید.

پیشنهادات ما برای اقامت در بهترین هتل های یوآل : (لینک مقاله)

نظرات کاربران