قیمت جاهای دیدنی مشهد

قیمت جاهای دیدنی مشهد در سال 1402

سفر به مشهد با زیارت حرم امام رضا (ع) گره خورده است. بیشتر گردشگران بعد از زیارت برای گردش در این شهر تاریخی برنامه‌ریزی می‌کنند و به جاهای دیدنی مشهد سر می‌زنند. اما یکی از سوالات متداول مسافران درباره قیمت بلیط ورودی دیدنی های مشهد است. در این مقاله از مجله گردشگری سه کلیک قرار است به این سوال پاسخ دهیم که قیمت جاهای دیدنی مشهد از خانه‌های تاریخی تا موزه‌ها چقدر است؟ 

پاسپورت دومینیکا

بلیط هواپیما مشهد را رزرو کرده اید؟

خانه اردکانی

قیمت جاهای دیدنی مشهد

یکی از خانه‌های تاریخی مشهد که در نزدیکی حرم امام رضا (ع) نیز واقع شده است خانه اردکانی است. قدمت این خانه به دوره قاجار برمی‌گردد. این خانه تاریخی با معماری خاص خود شما را مجذوب می‌کند. از بخش‌های مختلف این خانه می‌توان به تنورخانه، آب انبار، زمستان‌نشین، تابستان‌نشین و شاه‌نشین اشاره کرد. تمام خانه‌های دوره قاجار این بخش‌ها به ویژه شاه‌نشین را در خود جای داده‌ است. 

قیمت جاهای دیدنی مشهد از جمله خانه اردکانی که یکی از آن‌هاست در سال 1402 برای تمام گردشگران 10 هزار تومان است.

آدرس: مشهد، خیابان وحدت، خیابان شهید سالاری مقدم یا وحدت ۲۱، کوچه صفار هروی یا ساربان‌ها، بن‌بست دوم، پلاک ۱۲۷

رزرو تور مشهد

باغ پرندگان مشهد

باغ پرندگان یک مجموعه کامل از پرندگان زیباست که خیابان بهارستان واقع شده است. در این مجموعه پرندگان زیادی را خواهید دید که هر یک از گونه و نژادهای متفاوتی هستند. در باغ پرندگان یک غرفه عکاسی هم وجود دارد که از شما هنگام بازدید پرندگان عکس‌های زیبا ثبت می‌کند. 

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که قیمت جاهای دیدنی مشهد از جمله باغ پرندگان مشهد در سال 1402 چقدر است. در پاسخ باید بگوییم قیمت بلیط ورودی جاهای دیدنی مشهد از جمله این موزه برای تمامی گردشگران 10 هزار تومان است. در ضمن برای استفاده از خدمات عکاسی باید هزینه جداگانه بپردازید. 

آدرس: مشهد، انتهای بلوار خیام، بلوار بهارستان، بالاتر از میدان بهارستان، خیابان بهارستان 3

خانه داروغه

خانه داروغه

خانه داروغه یکی دیگر از آثار تاریخی و ملی مشهد است که در فهرست دیدنی‌های این شهر قرار دارد. این خانه یادگاری دوره قاجار است که اگر به دیدن بناهای تاریخی علاقه داشته باشید بهترین گزینه برای شماست. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این خانه می‌توان به کاشی‌های هفت رنگ، تزئینات چوبی و تندیس‌هایی با طرح‌های فرشته اشاره کرد. شاید جالب باشد که بدانید این خانه به دستور یوسف‌خان هراتی، آخرین داروغه مشهد، ساخته شد و به همین دلیل خانه داروغه نام گرفت. قیمت جاهای دیدنی مشهد که خانه داروغه یکی از آن‌هاست در سال 1402 برای تمام گردشگران 5 هزار تومان است.

آدرس: مشهد، محله بزرگ نوغان، ریز محله قبرمیر، خیابان نواب صفوی، شارستان رضوی، راسته حوض مسگران، کوچه داروغه

آرامگاه فردوسی

گروهی از مورخان اعتقاد دارند که آرامگاه فردوسی در ابتدا باغ شخصی‌اش بود که در آن زندگی می‌کرد و بعد از مرگ همان‌جا دفن شد. باغ آرامگاه فردوسی در زمان حمله مغول‌ها آسیب جدی دید و بعدا در دوره پهلوی به شاه هدیه داده شد. اگر برایتان سوال پیش آمده که قیمت جاهای دیدنی مشهد از جمله آرامگاه فردوسی چقدر است باید بگوییم که هزینه بازدید این باغ از جاهای دیدنی مشهد 5 هزار تومان است. در آرامگاه فردوسی مزار هنرمندان به نام ایرانی همچون مهدی اخوان ثالث و محمدرضا شجریان نیز واقع شده است. 

آدرس: مشهد، شهر توس، انتهای بلوار بهارستان.

پارک مینیاتوری

قیمت جاهای دیدنی مشهد

این پارک در سال 1392 ساخته شد و حالا یکی از پرطرفدارترین پارک‌های مشهد و اولین بوستان مینیاتوری ایران است. همان‌طور که از نام این پارک مشخص است نمونه‌های کوچک‌شده زیادی از آثار تاریخی و باستانی ایران ساخته شده و در پارک مینیاتوری برای تماشا قرار دارد. از جمله معروف‌ترین ماکت‌های این مجموعه می‌توان به ماکت تخت جمشید، راه آهن مشهد، آرامگاه فردوسی، آرامگاه عطار، سد کارون، شاهزاده ماهان کرمان، پل خواجو، روستای کندوان، ارگ بم و فرودگاه مشهد اشاره کرد. 

اگر سوالتان قبل از سفر این است که قیمت جاهای دیدنی مشهد از جمله پارک مینیاتوری چقدر است باید بگوییم که هزینه بازدید این پارک برای تمامی افراد 10 هزار تومان است.

آدرس: مشهد، بلوار الهیه، بلوار سجادیه، محله قاسم‌آباد، نبش سجادیه 26، پارک مینیاتوری مشهد

موزه علوم زمین مشهد

این موزه مخصوص دانشجویان است به ویژه دانشجویان زمین‌شناسی. برای بازدید این موزه کافیست به بلوار شهید فکوری مشهد بروید. در این موزه انواع سنگ‌ها و کانی‌های زیبا از سراسر ایران نگهداری می‌شود. همچنین در این موزه دیدنی‌هایی مانند ساعت آفتابی، ماکت دایناسور و منظومه شمسی وجود دارد. قیمت جاهای دیدنی مشهد از جمله موزه علوم زمین در سال 1402 برای گردشگران عادی 15 هزار تومان، برای دانشجویان و دانش‌آموزان 7 هزار تومان و برای دارندگان کارت بلیط منزلت بازنشستگان 5 هزار تومان است.

آدرس: مشهد، میدان حر، بلوار سرافرازان، انتهای سرافرازان ۱۸، درب اصلی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق. 

باغ موزه نادری

قیمت جاهای دیدنی مشهد

نادرشاه یکی از شاهان معروف ایرانی و بنیان‌گذار خاندان افشاریه است. نادرشاه را به فتوحاتش می‌شناسند. در باغ موزه نادری اسلحه و لوازم شخصی ایشان نگهداری می‌شود. همچنین در باغ می‌توانید به تماشای مجسمه نادرشاه افشار بروید که توسط شاگردان کمال‌الملک ساخته شده است. اگر برای شما سوال پیش آمده که قیمت جاهای دیدنی مشهد از جمله باغ موزه نادری چقدر است باید بگوییم که هزینه بازدید این موزه برای تمامی بازدیدکنندگان 5 هزار تومان است.

آدرس: مشهد، چهارراه شهدا، آرامگاه نادر، موزه باغ نادری

خانه ملک مشهد

یکی از قدیمی‌ترین خانه‌های تاریخی مشهد خانه ملک است. این خانه تاریخی به حاج حسین ملک تعلق داشت. معماری این خانه شبیه به سایر خانه‌های دوره قاجار است، سقف منبت‌کاری شده، گچ‌کاری، آتشدان، تالار بزرگ، ایوان، حمام خصوصی و سرویس بهداشتی از اجزای اصلی خانه بزرگ‌زادگان در دوره قاجار بود. برای بازدید این خانه هر روز از ساعت 8 صبح تا 18 می‌توانید مراجعه کنید. 

قیمت جاهای دیدنی مشهد از جمله خانه ملک که یکی از آن‌هاست برای تمام گردشگران رایگان است.

آدرس: مشهد، ضلع شرقی خیابان امام خمینی (ره)، مقابل ساختمان دارایی مشهد

سخن پایانی

در این مقاله به این پرسش پاسخ دادیم که قیمت جاهای دیدنی مشهد چقدر است؟ تا بتوانید برای سفر بعدی‌ به مشهد بهتر از قبل برنامه‌ریزی کنید. شما کدام یکی از دیدنی‌های مشهد را بیشتر دوست دارید؟ برای ما بنویسید.

نظرات کاربران