بهترین زمان سفر به سن پترزبورگ

بهترین زمان سفر به سن پترزبورگ؛ سفر به رویای اروپایی پیتر کبیر

در آغاز برنامه‌ریزی برای هر سفری شاید پرتکرارترین سوالی که خیلی ذهنمان را درگیر می‌کند و در حقیقت بخش خیلی زیادی از کیفیت مسافرت ما را تعین می‌کند زمان سفر باشد. سن پترزبورگ روسیه نیز آب‌و‌هوایی خاص و غیرقابل‌پیش‌بینی دارد. پس اگر راهی این شهر باشکوه هستید باید بدانید که در هر فصل چه هوایی در انتظار شماست و کدام ماه‌ها از نظر هزینه به‌صرفه‌تر هستند و کدام یک گران‌تر. برای این‌که به جواب تمام این سوال‌ها برسید با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا با با بهترین زمان سفر به سن پترزبورگ آشنا شویم. 

رزرو تور اروپا

رزرو تور لوکس روسیه فقط با سه کلیک خوبه!

چرا سفر به سن پترزبورگ پرطرفدار است؟

بهترین زمان سفر به سن پترزبورگ

در روسیه کم نیستند شهرهایی که یکی از یکی دیگر دیدنی‌تر هستند ولی چرا باید پول و وقتمان را در سن پترزبورگ خرج کنیم؟ در حقیقت جواب این سوال به گذشته و تاریخ باشکوه این شهر برمی‌گردد. زمانی که پیتر کبیر دستور تاسیس شهر سن پترزبورگ را داد، در واقع قصد رقابت با کشورهای اروپایی را داشت که در ساخت بناهای باشکوه و تاریخی سرآمد دنیا بودند. به همین دلیل معماری سن پترزبورگ و بناهای تاریخی آن ترکیبی از سبک معماری فرانسه، اتریش و رم است. 

این شهر که مرکز اصلی تاریخ و فرهنگ روسیه به حساب می‌آید، حتی برای دو قرن پایتخت رسمی روسیه بوده است. از طرفی این شهر به اندازه کافی مدرن است که از بناهای تاریخی خسته نشوید. همچنین در سن پترزبورگ از دیدن بلندترین برج اروپا یعنی آسمان خراش لاختا لذت خواهید برد. پس بیایید درباره بهترین زمان سفر به سن پترزبورگ بیشتر بدانیم.

بهترین زمان سفر به سن پترزبورگ

برای اینکه تجربه خوبی از سفر خود داشته باشید باید مناسب‌ترین فصل را با توجه به شرایط خودتان انتخاب کنید. با توجه به اینکه برخی از فصل‌های سال مانند تابستان و بهار بهترین شرایط برای گشت‌و‌گذار در سن پترزبورگ است، پس طبیعی است که تعداد مسافرها بیشتر از حد تصور شما و حتی قیمت‌ رزرو هتل و بلیط هواپیما نیز بیشتر از حالت عادی باشد. 

پاسپورت دومینیکا

در بعضی فصل‌ها مثل زمستان هم قیمت‌ هتل‌ها خیلی مناسب است ولی به‌خاطر هوای این فصل از سال شاید کمی فهرست گشت‌و‌گذارتان کوتاه‌تر شود. البته داشتن اطلاعات دقیق از سن پترزبورگ در فصل‌های مختلف می‌تواند مشکل انتخاب را حل کند. بیایید ببینیم بهترین زمان سفر به سن پترزبورگ چه فصلی است.

سن پترزبورگ در بهار

بهترین زمان سفر به سن پترزبورگ

فصل بهار در سن پترزبورگ از اواخر ماه مارس شروع می‌شود و تا پایان ماه مه ادامه دارد. یعنی دقیقا زمانی که زمستان طولانی روسیه تمام شده و جای خودش را به گرما و شکوفه‌ها داده است. با این حال تا اواسط ماه مه انتظار هوای سرد را داشته باشید و حتما کاپشن پشمی، چتر، دستکش، کفش مناسب و چکمه را در چمدانتان بگذارید. 

در فصل بهار معمولا رزرو اتاق در هتل‌های سن پترزبورگ برای شما هزینه کمتری خواهد داشت. البته دقت کنید که هر چه به اوایل ماه مه نزدیک می‌شویم، از آن‌جایی که گردشگران بیشتری به این شهر می‌آیند تا فستیوال شب‌های سفید شرکت کنند بر قیمت‌ هتل‌ها افزوده می‌شود. 

روزهای اول و نهم ماه مه در سن‌پترزبورگ تعطیل رسمی است که به ترتیب روز کار و روز پیروزی نام‌گذاری شده‌ است. اگر دلتان می‌خواهد به دیدن آتش‌بازی و جشن‌های خیابانی بروید این دو روز فرصت خوبی خواهد بود تا از سفر خود نهایت لذت را ببرید. از طرفی هم نباید جشنواره‌هایی که در سن پترزبورگ برگزار می‌شود را از دست بدهید. جشنواره‌ موزیکال و بین‌المللی المپوس که با نام رژه برندگان هم شناخته می‌شود، یکی از این جشنواره‌ها است که به مردم فرصت گوش‌دادن به برندگان دنیای موسیقی را خواهد داد. اوایل بهار در عید پاک مردم روسیه طبق رسوم قدیمی تخم‌مرغ رنگ می‌کنند، شیرینی سنتی می‌پزند و این روز را به هم تبریک می‌گویند. تعطیلات عید پاک برای هفت روز ادامه خواهد داشت. 

سن پترزبورگ در تابستان

بهترین زمان سفر به سن پترزبورگ

تابستان فصل محبوبی بین مسافران سن پترزبورگ است. این فصل که از اواسط ژوئن شروع می‌شود، در کنار هوای گرم، باران‌های سبکی خواهد داشت. پس اگر در تابستان به سن پترزبورگ می‌روید، نگران باران و رگبار نباشید و با خیال راحت هر چقدر می‌خواهید در شهر بگردید. از آن‌جایی که این فصل بهترین زمان سفر به سن پترزبورگ است، سیلی از گردشگر و مسافر به این شهر سرازیر خواهند شد و همین نه تنها هزینه اقامت و بلیط‌ها را زیاد می‌کند، بلکه برای این‌که بتوانید اتاق خالی پیدا کنید باید حداقل سه ماه زودتر رزرو کنید. 

یکی از منحصر‌به‌فردترین ویژگی‌های سن پترزبورگ، فستیوال شب‌های سفید آن است که از 11 ژوئن تا 2 ژوئیه برگزار می‌شود. در این مدت روزها آن‌قدر طول می‌شود که شب طولانی‌تری را تجربه خواهید کرد که حتی دیگر لازم نیست چراغ معابر عمومی شهر را روشن کنند. فکرش را بکنید در یکی از خیابان‌های زیبای سن پترزبورگ قدم می‌زنید و به آسمانی گرگ‌ومیش چشم دوخته‌اید. مردم سن پترزبورگ این روزها را جشن می‌گیرند. اگر در این وقت از تابستان به سن پترزبورگ می‌روید، حتما به جشنواره‌های اپرا و باله ستاره‌های شب‌های سفید تئاتر مارینسکی سری بزنید. 

اگر قصد دارید به کنسرت‌های شب‌های سفید بروید، حتما لباس رسمی‌تر از لباس معمول خود برای تفریح بپوشید. اگر دلتان هیجان و آتش‌بازی می‌خواهد در جشن بادبان‌های اسکارلت سن پترزبورگ شرکت کنید. نکته جالب دیگر درباره شب‌های سفید این است که رستوران‌ها و کافه‌ها بیشتر از زمان معمول باز خواهد بود. از آن‌جایی که آب‌و‌هوای سن پترزبورگ غیر‌قابل پیش‌بینی است و ممکن است هر لحظه شما را غافلگیر کند، پس حتما موقع چمدان بستن چتر خود را بردارید. 

سن پترزبورگ در پاییز

بهترین زمان سفر به سن پترزبورگ

پاییز کوتاه سن پترزبورگ دیدنی خواهد بود اگر می‌خواهید یک شهر آرام و زیبا را تجربه کنید. معمولا در این فصل از سال تعداد مسافران و تورهای گردشگری سن پترزبورگ کمتر از تابستان است و قدم‌زدن در باغ تابستانی سن‌پترزبورگ به‌یاد ماندنی خواهد شد. از طرفی پاییز فصل مناسبی برای کسانی است که می‌خواهند سفری کم‌هزینه داشته باشند چون در فصل پاییز به دلیل کاهش تعداد گردشگران معمولا هزینه بلیط هواپیما، موزه‌ها، تاکسی و هتل به‌طور چشمگیری کم می‌شود. 

شاید پاییز سن پترزبورگ به اندازه تابستان، شور و هیجان و جشن‌های زیبا نداشته باشد اما نباید دست کم گرفته شود. جشن فانوس آبی که در روزهای 14 و 15 سپتامبر در باغ کاخ یوسوپف برگزار می‌شود، پر از شادی و لحظات خوب و لذت‌بخش است که هر سال در پاییز برگزار می‌شود. تا این‌جا به‌نظر شما بهترین زمان رفتن به سن پترزبورگ چه فصلی است؟

هوای سرد پاییز برای مردم سن‌پترزبورگ که به آن عادت دارند، چیز طبیعی است اما برای مردم غیر بومی ممکن است به‌اندازه زمستان سرد باشد. پس حتما موقع بستن چمدان خود کاپشن پشمی، چتر، کفش ضدآب، شال‌گردن و دستکش بردارید. در ماه‌های پاییز به‌خاطر وزش باد معمولا تورها و گردش‌هایی که با قایق برگزار می‌شود توصیه نمی‌شوند. 

سن پترزبورگ در زمستان

بهترین زمان سفر به سن پترزبورگ

زمستان طولانی‌مدت روسیه زودتر از آن‌ چیزی که فکرش را بکنید به سن پترزبورگ می‌رسد. درست است که زمستان‌های روسیه سرد و طولانی است و این فصل بهترین زمان سفر به سن پترزبورگ نیست اما این باعث نمی‌شود که لذت سفر را در زمستان از دست بدهید. 

برخلاف دیگر شهرهای روسیه که با شروع فصل سرما، دمای هوا به منفی 40 درجه سانتی‌گراد می‌رسد، سن‌پترزبورگ سرمای قابل تحمل‌تری دارد و نهایتا به منفی 13 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. پس اگر از سرما فراری نیستید زمستان می‌تواند بهترین زمان سفر به سن پترزبورگ برای شما باشد. اما یادتان باشد حتما لباس‌های گرم با خود داشته باشید تا از سرمای هوا در امان بمانید. 

از آن‌جایی که شروع بارش برف در روسیه همزمان با شروع سال نو میلادی است و خیابان‌ها و میدان‌های سن پترزبورگ با درختان کریسمس تزئین شده‌ است یادتان نرود که حتما به نمایشگاه‌های سال نو در سطح شهر بروید. در این نمایشگاه‌ها، صنایع‌دستی و آثار هنری زیبایی به نمایش در‌می‌آید که ارزش دیدن دارد. یکی از معروف‌ترین نمایشگاه‌های سن پترزبورگ که نباید از دستش بدهید، از 14 دسامبر در میدان اوسترووسکوگو (Ostrovskogo) و در نزدیکی تئاتر الکسدرینسکی (Alexandrinsky) برگزار می‌شود. از جشن و اجرای گروه‌های محلی لذت ببرید و بازی‌ها و مسابقات مردم روسیه را از نزدیک ببینید. 

همچنین می‌توانید به پیست‌ اسکی در میدان  Pionerskaya1 بروید و ساعت‌های زیادی را با همراهان خود به اسکی روی یخ اختصاص دهید و تجربه‌ای جدید کسب کنید. اگر بعد از اسکی هنوز خسته نشده‌اید و انرژیتان هنوز تمام نشده، سراغ اسنوبورد پرهیجان بروید. حتی قدم زدن در خیابان‌های سفید‌پوش سن‌پترزبورگ خودش تجربه‌ خوبی است. به کافه‌های خوبی مانند کافه اپتیمیست (Optimist) بروید و از خوردن یک فنجان قهوه داغ و یک وعده غذایی دلچسب لذت ببرید. 

کلام آخر

در این مقاله سن پترزبورگ زیبا را در هر چهار فصل سال بررسی کردیم تا با توجه به اولویت و شرایط خودتان بهترین تصمیم را بگیرید که چه زمانی را برای سفر به سن پترزبورگ انتخاب می‌کنید. در کل فصل تابستان بهترین زمان سفر به سن پترزبورگ است. برای هر مدتی که در این شهر اقامت دارید سعی کنید آن‌قدر خوش‌بگذرانید که جای هیچ پشیمانی نماند. 

نظرات کاربران