جزیره قشم
22 بهمن 1401
قشم

بهترین زمان سفر به جزیره قشم؛ برای شرکت در جشن و حراجی بازار!

جزیره قشم، پدیده شگفت‌انگیز آب‌های خلیج فارس است که در قلب خود زیباترین و بکرترین مکان‌های دیدنی، مناظر چشم‌نواز، مردمان خونگرم، غذاهای لذیذ و صنایع‌دستی زیبا را پنهان کرده‌است و باعث شده تا هر ساله مسافران زیادی برای تماشای این قلب تپنده به جزیره سفر کنند.عمده سؤالی که از ما پرسیده می‌شود، این است که بهترین زمان سفر به قشم چه تاریخی است؟ باید بدانید که این سؤال به معیارهای گوناگونی وابسته است. شاید یک نفر سفر به قشم را برای شرکت در جشن‌ها و رویدادهای محلی‌اش انتخاب کند، شاید دیگری به قصد خرید وارد قشم شود و شاید هم افرادی باشند که برای کمپینگ و بازدید از جاذبه‌های گردشگری و استفاده از تفریح‌های آبی، علاقه‌مند سفر به قشم باشند. همه این‌ها اهدافی هستند که باید برای انتخاب بهترین زمان سفر و رزرو تور قشم در نظر بگیرید.

رزرو تور قشم

بهترین فصل سفر به قشم چه زمانی است؟

بهترین فصل سفر به قشم

فصل بهار و به‌خصوص تعطیلات نوروز، زمانی است که بسیاری از کارمندان و دانش‌آموزان از کار و تدریس فارغ شده‌اند و به دنبال سفر به جایی برای تجدید روحیه می‌گردند. قشم یکی از مقاصدی است که مسافران نوروزی، آن را در لیست سفرهای خود می‌گنجانند.

آب‌وهوای معتدل در فصل بهار، طبیعت قشم را تماشایی و جادویی می‌کند. اگر به حیات‌وحش علاقه دارید، با سفر به قشم در اواخر اردیبهشت‌ماه می‌توانید شاهد از تخم بیرون‌آمدن بچه لاک‌پشت‌های پوزه‌عقابی و حرکتشان به سوی دریا باشید.

سفر به قشم در تعطیلات فروردین یک خوبی و یک بدی دارد. خوبی‌اش این است که دمای هوا در این ماه به طور میانگین بین 20 تا 24 درجه سانتیگراد است و به نسبت تابستان، مطبوع‌تر است. اما برای کسانی که به هدف استفاده از تفریحات آبی و بازدید از جاذبه‌های گردشگری وارد آنجا می‌شوند، به دلیل هجوم مسافران و ازدیاد جمعیت، یک امتیاز منفی به حساب می‌آید.

به علاوه در ایام تعطیلات نوروز، مسافران زیادی عازم قشم می‌شوند. در نتیجه قیمت هتل، قیمت اجناس و حتی بلیط هواپیما قشم نیز افزایش می‌یابد و پیدا کردن هتل نیز به نسبت زمان‌های دیگر سخت‌تر می‌شود. پس اگر قصد رزرو هتل برای سفر به قشم در ایام نوروز را دارید، باید خیلی زود برای رزرو اقدام کنید. اگر به قسمت جستجوی هتل و هواپیما در سه کلیک بروید، به راحتی با وارد کردن تاریخ مدنظر می‌توانید، قیمت‌ها و پر یا خالی بودن اتاق هتل‌ها را چک کنید!

در هر صورت با نزدیک‌ شدن به خرداد و با بالا رفتن دما از تعداد مسافران کاسته می‌شود. پس اگر هدف شما فقط شنا و خوش‌گذرانی کنار دریا است، می‌توانیم بگوییم بهترین زمان سفر به قشم برای شما این ماه است.

بهترین فصل سفر به قشم از نظر حراجی‌های بازار

تابستان قشم خودخواه است و با کوله‌بارش دمای گرم را می‌آورد تا تنها خودش بتواند جزیره را در آغوش بگیرد. دمای هوای تابستان در قشم چیزی حدود 34 تا 38 درجه سانتیگراد است که البته در مرداد به 40 درجه هم می‌رسد. اگر شما با گرما میانه خوبی دارید، می‌توانید در سفر به جزیره قشم با تابستان رقابت کنید!

اما در پس هر بدی، خوبی‌های زیادی پنهان است؛ در فصل تابستان بسیاری از مراکز خرید، اجناس خود را به حراج می‌گذارند و با قیمت مناسبی به مسافران عرضه می‌کنند. پس اگر قصد شما از سفر به قشم خرید کردن است، بهترین زمان برای سفر به قشم برای شما فصل تابستان است.

ناگفته نماند که بسیاری شیفته این هستند که زیر نور طبیعی خورشید، پوستشان را برنزه کنند و این یکی دیگر از خوبی‌های سفر به قشم و استفاده از سواحل آن در فصل تابستان است.

رزرو هتل در قشم !

بهترین فصل سفر به قشم و بازدید از جاذبه‌های گردشگری

بهترین زمان سفر به قشم کی است؟

پاییز و زمستان بهترین زمان سفر به قشم برای گشت‌وگذار و بازدید از جاذبه‌های گردشگری است. در ماه مهر دمای هوا بیشتر از 25 درجه نمی‌شود و هر چه به زمستان نزدیک می‌شویم، از دمای هوا کاسته می‌شود؛ به‌طوری که در فصل زمستان دمایی بین 13 تا 15 درجه سانتیگراد را تجربه می‌کنید.

در این فصل خیالتان از عرق کردن بیش از حد و بی‌حوصلگی حاصل از دمای بالای هوا راحت باشد و با خاطری آسوده به سراغ تماشای شگفتی‌های قشم، خصوصا جزیره‌هایی بروید که هنگام شب مانند الماس می‌درخشند. 

آن دسته از مسافرانی که شیفته کمپینگ هستند، شب‌های دره ستارگان، به طور خاص و ویژه به آن‌ها پیشنهاد می‌شود. شب‌هایی که نسیم زیر پیراهنتان می‌پیچد و آسمان چنان شفافیتی دارد که انگار آنقدر پایین آمده تا شما به راحتی بتوانید ستاره‌های پرنور را با دستان خود بگیرید.

این را به خاطر داشته باشید که در فصل پاییز و زمستان، سطح آب دریا پایین می‌آید و دمای آب، کم می‌شود ولی هر روزی که هوا آفتابی بود، می‌توانید از تفریحات آبی بهره ببرید. پس جای نگرانی نیست.

بهترین زمان سفر به قشم برای شادی و سرور

جزیره قشم همانند بسیاری از نقاط مختلف ایران دارای فرهنگ و آداب‌ورسوم مخصوص به خود است. این جزیره در زمان‌های مشخصی از سال، میزبان جشن‌هایی است که شادی را در فضای سحرآمیز جزیره می‌پراکند و پیوند دوستی مردمانش با یکدیگر و همچنین با سایر گردشگران را محکم‌تر از قبل می‌سازد.

بسیاری از مسافران، آوازه این جشن‌ها را شنیده‌اند، اما نمی‌دانند بهترین زمان سفر به قشم برای شرکت در این جشن‌ها چه موقع از سال است. در ادامه شما را با جشن‌های نوروز صیاد، نخل، میگو و خرما آشنا می‌کنیم.

جشن نوروز صیاد – غوغای ماهیگیران عاشق

جشن در قشم

ماهیگیران قشم در اواخر تیرماه، یک روز دست از کار می‌کشند و بساط برپایی جشنی شورانگیز را فراهم می‌آورند. در این جشن که در کنار دریا برگزار می‌شود، مردان و زنان لباس‌های بومی رنگارنگی می‌پوشند، ماسک‌های عجیب‌وغریب حصیری روی صورت خود می‌گذارند، زلمبو زیمبوهایی به شترها می‌آویزند و دست در دست هم می‌رقصند و می‌خندند و تا نیمه‌های شب صدای ساز و پایکوبی‌شان شنیده می‌شود.

اگر تمایل به شرکت در جشن نوروز صیاد را دارید، بهترین زمان سفر به قشم برای شما در فصل تابستان و اواخر تیرماه است. شما می‌توانید با رفتن به روستاهای سلخ، لاتف، مسن یا جزایر هنگام و هرمز، این جشن پرشور را از نزدیک مشاهده کنید و لذت حضور در جشن بومی با برنامه‌های خاص و پذیرایی‌های ویژه را تجربه کنید.

جشن نخل خرما – شیرینی ذوق زحمت کشاورزان

مراقبت از درخت نخل و به ثمر نشاندن آن نیاز به تلاش کشاورزان زحمت‌کشی دارد که رزق و روزی زندگیشان وابسته به میوه‌های این درخت پربرکت است. برداشت خرما معمولا در اواخر ماه شهریور انجام می‌شود و هر ساله کشاورزان به شکرانه این اتفاق، یک جشن مفصل برگزار می‌کنند.

تصور کنید غرفه‌هایی که از برگ‌های در هم پیچیده‌شده درختان نخل ساخته شده که درون هر کدامشان زنانی نشسته‌اند و انواع خرما و فرآورده‌های آن (مانند شیره خرما) را به گردشگران عرضه می‌کنند.

اگر شرکت در چنین جشنی و معاشرت با مردمان زحمتکش بومی برایتان جذابیت دارد، بهترین زمان مسافرت به قشم برای شما در این ماه است.

جشن میگو – شکرانه نعمت خدادادی

در قشم صیادان بسیاری وجود دارند که به صید میگو مشغولند. صید میگو در قشم به‌طور عمده توسط صیادان منطقه چاهو، درگهان، سیریک و تولا صورت مى‌گیرد. جشن میگو، هر سال در تاریخ 24 و 25 آبان‌ماه و به شکرانه این نعمت خدادادی برگزار می‌شود. شما با شرکت در این جشن می‌توانید از نمایشگاه‌های متنوع صنایع دستی، برنامه‌های شاد و هنری، مسابقه و سرگرمی بهره ببرید. به هر حال اگر به چنین نوع جشن‌هایی با طعم و بوی میگو علاقه دارید، بهترین زمان سفر به قشم برای شما در ماه آبان است. 

بهترین زمان سفر به قشم از نظر پیدا کردن اقامتگاه‌های مناسب

بهترین زمان سفر به قشم

نگرانی بعضی از گردشگران، نیافتن اقامتگاه مناسب در زمان‌های مورد نظرشان برای سفر به قشم است؛ اما با کمک سه‌کلیک هیچ جای نگرانی وجود ندارد. شما از طریق سایت ما می‌توانید بدون صرف هیچ هزینه‌ اضافی، در بین بهترین هتل‌ها و پروازهای قشم، تاریخ سفر و هتل مد نظرتان را جستجو کنید. بسته به زمان سفر، قیمت هتل‌های قشم نیز متغیر است و معمولا در بازه‌های زمانی که گردشگر کم است مانند فصل تابستان، هتل‌ها تخفیف‌های قابل‌توجهی را ارائه می‌دهند. 

کلام پایانی

قبل از سفر به هر مقصدی در ابتدا باید اهداف و خواسته‌هایتان را بشناسید و در مسیر دستیابی به آن‎‌ها، بهترین زمان برای سفر را انتخاب کنید تا لذت سفر برای شما و همراهانتان دوچندان شود. جزیره قشم به دلیل داشتن شرایط آب‌وهوایی خاص نسبت به تهران و سایر شهرستان‌ها از گرما و رطوبت خاصی برخوردار است و خیلی از گردشگران به همین دلیل سفر به این جزیره را در ماه‌های گرم سال نمی‌پسندند. اما در مقابل هستند مسافرانی که هدفشان از سفر به جزیره قشم، شرکت در جشن‌های محلی برای آشنایی با آداب‌ورسوم جزیره و همچنین دستیابی به حراجی‌های فصل‌های گرم باشد.

نظرات کاربران